Eipä siinä haettukkaan mitään muuta tiedotettavaa kuin se, että JYP haluaa keskittyä täysillä edelleen tähän kauteen, koska kautta on melkein puolet vielä jäljellä ja toivoo, että ihmiset jatkaisivat eteenpäin antaen joukkueelle kaiken mahdollisen tuen. Jatkossa myöskään on median turha enää odottaa seuralta julkisia kannanottoja tai ulostuloja, jos meinaavat jatkaa asian myllyttämistä.Hyvä "tiedote" taas JYPiltä. Ainoa vaan että siinä ei ollut mitään tiedotettavaa sisältöä.
Eipä siinä haettukkaan mitään muuta tiedotettavaa kuin se, että JYP haluaa keskittyä täysillä edelleen tähän kauteen, koska kautta on melkein puolet vielä jäljellä ja toivoo, että ihmiset jatkaisivat eteenpäin antaen joukkueelle kaiken mahdollisen tuen. Jatkossa myöskään on median turha enää odottaa seuralta julkisia kannanottoja tai ulostuloja, jos meinaavat jatkaa asian myllyttämistä.
Mitä odotit tiedotteelta, jota et osannut edes odottaa?
Odotin että se olisi sisältänyt jonkinlaisen itsereflektoinnin siitä mitä on tapahtunut, tapahtumassa ja mitä tapahtuu seuraavaksi. Lähinnä tämän viestintäsekoilun suhteen. Anteeksipyyntöjen kera. Nythän Seppänen vaan taas kerran uhmakkaasti puolustautuu ilman pätkääkään nöyryyttä. Nämä ulostulot ei herätä kerrassaan mitään muuta kun lisää vitutusta ja vastustusta.
Kantaa vastuun kun tietää että hänellä on voima ja valta. Ei häntä voi vaatia oikeasti vastuuseen kun vetää pian rahansa pois, näin varmaankin olettaa että kaikki ajattelee. Niin silloin voi sanoa olevansa vastuussa kun tietää että ei oikeasti ole eikä tarvitse olla.Vähän on itselle jäänyt sellainen kuva, ettei nykyjohto tule kuuna päivänä omia tekemisiä kriittisesti tarkastelemaan saati virheitänsä julkisesti käymään läpi. Puheenjohtajan "kannan kaiken vastuun" (mitä se tarkoittaa?) on se mitä saadaan.
Kohti pelejä.
JYPin ympärillä käytävän keskustelun negatiivinen luonne johtuu yksiselitteisesti Seppäsen & Viitasen tavasta toimia.
Minusta aika moni on mennyt tässä sekaisin. Jatkoaika oli aiemmin kiinnostava juorupalsta, nyt täällä on ihan ala-arvoisia kirjoituksia sivukaupalla. Ja nyt en viittaa sinuun @peterra.Jos JYP haluaa pelastaa jotain tästä niin puhelimen kiinni laittaminen ei nyt riitä. Nyt pitäisi vaan nöyrtyä ja pyytää anteeksi sitä tapaa, jolla on toimittu ja nostaa käsi virheen merkiksi.
Kantaa vastuun kun tietää että hänellä on voima ja valta. Ei häntä voi vaatia oikeasti vastuuseen kun vetää pian rahansa pois, näin varmaankin olettaa että kaikki ajattelee. Niin silloin voi sanoa olevansa vastuussa kun tietää että ei oikeasti ole eikä tarvitse olla.
3) Tiedotteen sävystä johtuen ajatuksena lienee, että keskustelu hiljennetään "katsomalla eteenpäin". Miksi JYP ei tiedottanut Rautakorven potkuja antaessaan katsovansa eteenpäin ja miksi JYP ei silloin katsonut asialliseksi toimia vallitsevan, normaalin käytännön mukaisesti, jolloin valmentajia kiitetään työstä JYPin eteen ja toivotetaan heille menestystä tulevaan.
Olet itse täällä sanonut muille larppaamisesta ja vihjaillut että mitä kaikkea muut uskoo ja nyt itse sitten vedät tommosen.Kaikenlaista sitä saa lukeakin. Minusta sitä käytetään yksinomaan vipuvartena ja lisä hämmentäjänä tässä valta taistelun loiskeessa. Arvottomasti ja aivottomasti, mutta tiensä ovat valinneet ja menee tiellään. Jollakin on iso hinku kalifiksi kalifin paikalle ja lauma lakeijoita apunaan.
En ole mistään muusta JYPiin liittyvästä vastuussa, kuin omasta kannatuksestani. Minulla on helppo tilanne siis. Seppänen on helvetin isossa vastuussa liittyen JYPiin, ei siis helppo tilanne. Mutta ei hänen missään tapauksessa tarvitse kantaa vastuuta mistään koska on yksinvaltiaan asemassa.Mietis uudestaan, perstaskullaan hän kuittaa vastuunsa, osui tai upposi. Kun sen voiman ja vallan itselleen on halunnut ja hyväksynyt, ei hän sitä enää karkuun pääse, maksaa tai itkee ja maksaa. Vasta kun on sen kuitannut minkä alulle on pannut, voi loput killinkinsä pelastaa ja jättää paatti niin halutessaan.
Nämä on ne madonluvut oikeasti mitä se vastuun kantaminen tarkoittaa. Sitä pienempi tappio, mitä paremmin onnistuu, joten motivaattoria vastuuseen ei tarvitse kaukaa etsiä.
Sen sijaan täälläkin "tietämystään" jakelevat visionäärit ei ole koskaan oikeasti mistään JYPiin liittyvästä vastuussa, toisaalta eivät edes sanoistaankaan lopulta, joten turvallista on sanoa, hyvä, että on sanan vapaus olemassa.
Nimien perään kun itsekin huutelet, niin ketä ovat nämä kalifin paikalle haluavat? Onko faktaa vai mutua?Kaikenlaista sitä saa lukeakin. Minusta sitä käytetään yksinomaan vipuvartena ja lisä hämmentäjänä tässä valta taistelun loiskeessa. Arvottomasti ja aivottomasti, mutta tiensä ovat valinneet ja menee tiellään. Jollakin on iso hinku kalifiksi kalifin paikalle ja lauma lakeijoita apunaan.
Minusta on oikeasti todella hyvä, että tätä keskustelua käydään eri lähtökohdista ja näkemyksistä käsin. En aio "reflektoida" laajasti viestiäsi, koska olemme aika eri linjoilla melkein kaikesta. Tartun kuitenkin tähän yhteen kohtaan.Ihmettelen, jos niinkin kokenut tekijä kuin Jukka Rautakorpi ei kestä tällaista julkista kritiikkiä, vaan hänen elämänsä on ihan pilalla.
Uskon, että jos fanit olisivat menneet palaveriin, jossa olisi sanottu, että tämä on täysin luottamuksellista, se olisi lisännyt kohinaa siitä, että edelleen Jyp salaa asioita. Ehkä viisainta olisi ollut pyytää, että älkää jakako näitä tiettyjä asioita, joista nyt puhutaan, mutta muuten saatte referoida keskustelua.Boldaan tähän sen kohdan, jossa homma meni JYPiltä totaalisesti sekoiluksi ja se on: JYP antoi faniryhmälleen luvan julkaista Rautakorven potkuja koskevia sisäisiä tietoja.
Ei tietysti voi puuttua siihen, mitä kukakin uskoo ja en millään muotoa voi kieltää tuota mahdollisuutta, että lopputulema olisi voinut olla tuokin. Nyt kuitenkin JYP päätti toimia näin.Uskon, että jos fanit olisivat menneet palaveriin, jossa olisi sanottu, että tämä on täysin luottamuksellista, se olisi lisännyt kohinaa siitä, että edelleen Jyp salaa asioita.
Jos JYPiksi lasketaan Jukka Seppäsen eiliset kommentit MTV:lle, niin on kiittänyt. Alla litteroituna:JYP ei kiittänyt Rautakorpea millään muotoa työstä ja vielä sen jälkeen, kun homma oli saatu takalukkoon, se lähti syyttelemään tilanteesta jälkiperoisesti Rautakorpea, joka ei enää edes ollut tapahtumapaikalla.
Sama video löytyy siitä JYPin viimeisimmästä tiedotteesta.Olen erittäin kiitollinen siitä, että hän toi seuraan sen päivittäisen vaatimustason ja harjoittelukulttuurin, sen urheilullisuuden. Mä kääntäisin sen niin päin, että hän on ammattivalmentaja ja toi hyviä asioita tähän seuraan, kuitenkin.
Minä luulen, että tässä on käynyt niin, ettei Jypin toimiston porukka ole miettinyt palaverin seurauksia tai siitä tiedottamista. Pitkä keskustelu, kaikki tyytyväisiä, lienee ollut päällimmäinen fiilis.Keittiöpsykologia ei toki ole pääaineeni, mutta enemmänkin tässä näyttää tapahtuneen niin, että JYPin johto on päättänyt heittää ns. Rautakorven sinne fanien syötäväksi, ettei joutuisi itse syödyksi.
JYP on purkanut päävalmentaja Jukka Rautakorven sopimuksen, jonka oli määrä kestää kevääseen 2025. Myös valmentaja Ville Niemisen sopimus on purettu.
JYP Jyväskylä Oy:n hallituksen puheenjohtajan Jukka Seppäsen mukaan päätös liittyy JYP2025 -strategian pelillisiin tavoitteisiin.
– Laadimme seurassa vajaat kaksi vuotta sitten uuden strategian, jossa tärkeässä roolissa on uusi jyppiläinen peli-ideologia. Sen avainasioita ovat mm. luovuus, rohkeus peliin ja positiivisuus. Tavoitteena on kehittää JYPille kestävä ja moderni urheilullinen kilpailuetu, sanoo Jukka Seppänen.
JYPin urheilutoimenjohtaja Mikko Viitasen mukaan strategian jalkauttaminen vaatii erittäin määrätietoisen ja sitoutuneen sisäänajon koko seurassa juniorijoukkueita myöten.
– Liigatasolla siinä työssä avainroolissa on päävalmentaja. Jukka Rautakorpi ajoi joukkueeseen sisään hyvin uuden fyysisen vaatimustason, mutta muilla pelin osa-alueilla kehitysvauhti ei riittänyt seuran tavoitteiden täyttymiseen eikä laiva kääntynyt lukuisten palaverienkaan jälkeen, toteaa Viitanen.
JYPin uutena päävalmentajana aloittaa Mikko Heiskanen. Hän on toiminut aiemmin valmennusryhmässä apuvalmentajana. Liigajoukkueen valmennustiimissä jatkavat maalivahtivalmentaja Janne Pekkarinen ja fysiikkavalmentaja Ville-Veikko Pohjanvirta. Lisäksi valmennustiimiin liittyy mukaan Tommi Hämäläinen, joka on toiminut JYPin kehitysvalmentajana. Valmennusryhmää täydennetään yhdellä apuvalmentajalla lähipäivinä Sopimukset kattavat tämän kauden.
JYP kohtaa uuden valmennuksen johdolla huomenna vierasottelussaan Mikkelin Jukurit.
En muista kyllä sanaa kiitos minäkään. Toisaalta tulkitsin kyllä sen kiittämisenä, mutta tuota kiitos sanaa ei kyllä taidettu silloin käyttää. En silti itse nostaisi tätä kuitenkaan tapetille, koska sen voi mun mielestä tulkita kiitoksena. Vaikka toki tuokin olisi ollut tärkeä muistaa. Viestinnässä on ollut jo vuosia (aina?) pikku bugeja, niin on kai tuohon jo tottunut.Olin jo kirjoittamassa, että kyllähän Rautakorpea kiiteltiin vaatimustason nostamisesta jo erottamisen yhteydessä, mutta eipä siellä kiitosta ainakaan tiedotteessa ollut. Muuten kyllä todettu tuo. Muistaako muut toisin?
En millään jaksa uskoa, että tämä olisi Seppäseltä mitään valtapeliä. Olen siitä vakuuttunut, että hän oikeasti vilpittömin mielin uskoo tekevänsä kaikkensa JYPin parhaaksi ja luottaa, että ovat oikealla tiellä tuottamassa JYPille menestystä tulevina vuosina.En ole mistään muusta JYPiin liittyvästä vastuussa, kuin omasta kannatuksestani. Minulla on helppo tilanne siis. Seppänen on helvetin isossa vastuussa liittyen JYPiin, ei siis helppo tilanne. Mutta ei hänen missään tapauksessa tarvitse kantaa vastuuta mistään koska on yksinvaltiaan asemassa.