Tämähän se perimmäinen syy taustalla varmasti on. Raha on tiukassa ja osaaminen maksaa. En tiedä millainen markkinointitiimi tarvitaan pyörittämään liigaseuran markkinointia mutta yhden henkilön palkkakustannuksiin uppoaa helposti lähes 100k vuodessa työnantaja maksuineen. Siitä voi sitten ynnäillä mitä kokonainen tiimi maksaisi. Yhdelläkin täyspäiväisellä työntekijällä luulisi ainakin somejulkaisut saavan kuntoon. Ihmiset tietenkin ovat välillä lomalla / sairaana joten yhdellä henkilöllä ei pitkälle pötkitä.Lopulta kuitenkin kyse on rahasta. Jyp on pieni seura, ainakin johonkin Ilvekseen verrattuna. Henkilöstö on kokonaisuudessaan pieni. Jos organisaatio olisi isompi, olisi enemmän jatkuvuutta kaikissa asioissa.
Järkevintä olisi varmaan hoitaa markkinointi ostopalveluina. Tällöin voisi vain ilmoittaa kun tarvitaan teaseri tms. julkaisu ja maksaa siitä ennalta sovittu hinta. Palvelun tuottaja sitoutuu toimittamaan julkaisuja etukäteen sovitulla vasteajalla. Halpaa sekään ei varmasti ole kun hekin joutuvat pitämään henkilöä tai henkilöitä valmiudessa siltä varalta että jotain tapahtuu.
Yksi vaihtoehto olisi etsiä joku vapaaehtoinen osaava henkilö hoitamaan somea. Voisin kuvitella että joku fani esimerkiksi ottaisi homman hoitoon ja vastineeksi pääsisi fanittamansa seuran ns. ytimeen. Voisi olla kiinnostavaa saada tietoja ennen kuin niitä julkaistaan sekä olla osa joukkuetta.
Markkinointiin käytettävä raha versus siitä saatava hyöty täytyy joka tapauksessa punnita tarkasti. Ei ole mitää järkeä markkinoida vain markkinoinnin ilosta. Olen aika skeptinen sen suhteen kuinka paljon yleisömäärää tai sponsorituloja voidaan nykyisestä kasvattaa hyvälläkään markkinoinnilla. Joukkueen menestys sen sijaan toimii molempiin varmasti parhaiten.