On mahdotonta sanoa, olisiko joku toinen maalivahti torjunut enemmän pisteitä JYPille kuin Ruusu, koska emme voi kokea jälkikäteen vaihtoehtoista todellisuutta. Itse pidän tätä todennäköisenä. Sekin on aivan selvää, että JYPin heikkoa menestystä ei voi laittaa pelkästään Ruusun piikkiin. Hän on vain yksi osa palapeliä.
Ollaan muuten samaa mieltä lainatusta, mutta minun ymmärrys ei voi tulosta laittaa kummakaan maalivahdin piikkiin, edes osin. Siksi, että heidän tekemisensä on ollut mahdollistavaa, kummankin, mutta palapelin heikot lenkit on sitten johtaneet tulokseen jossa ollaan.
Tietenkin maalivahdeissa on eroja, yksilöitähän nuo ovat siinä kun muutkin kaukalossa kurvailevat. Tämä luonnollisesti tuo sen, että pelaajien heikkoudet ja vahvuudet (oikeastaan tämmöistä määrettä en haluaisi käyttää, mutta ymmärrän että näin ehkä painottaa selkeämmin) on erilaiset. Se kumman heikkouksia sitten sietää paremmin on katsojan mielenmaisemaa, koska ominaisuuksien summaaminen on käytännössä mahdotonta niin tarkasti, että järjellistä vertailua reaalitasolla voisi tehdä. Puhun nyt siis tässä vaiheessa olevasta tilasta meidän kahden vahdin välillä, en vertailusta änäriammattilaiseen kontra liiga ammattilaiseen, vaikka siinäkään ero ei aina ole suuren suuri. Koska, kuten edellä mainitsin, en näe moisessa vertailussa mitään oleellista fiksuutta, ajattelen sen esitysten ja pelitapahtuman kautta. Tähän mennessä kumpainenkin on ollut mahdollistaja, siis tuonut sen minkä maalivahdin pitää tuoda, joukkueen osaaminen vaan ei ole riittänyt tulokseen.
Tuo minun tarpeeni puolustaa Ruusua on pölhölandian nuotiotarina vailla mitään muuta pohjaa, kun halu ymmärtää tahallaan väärin, jotta saa olkiukon tukemaan omia harhojaan. Minä olen puolustanut JYPin maalivahtipelin tasoa suhteessa muuhun joukkueen esittämään, en yksittäistä henkilöä. Tuota hetken kun mietit, ymmärrät miksi tuommoinen olkiukko on ollut pakko joidenkin luoda. Persoonat/nimet nurkkaan laittaen kun millään järkiperusteella JYP ei ole kauden missään vaiheessa kyykännyt maalivahtipeliin, vaan ihan muihin asioihin. Moni toki mielessään on odottanut ja vaatinut parempaan kykenemistä, mikä minusta on hoopoa, kun riittää että taso mahdollistaa tuloksen.
Myös tällä minun muka "Ruusun puolustelulla" yritetään pakottaa minua keskustelemaan aidanseipäistä, kun minä puhun aidasta ja sellaiseen manipulointiin en suostu alistumaan. Siksi vängätään Ruususta, eikä tahdota puhua maalivahtipelistä joukkueessa. Tämänkin tietty ymmärrän johonkin pisteeseen, joku syntipukki on löydettävä ja yleensä joku yksittäinen on helpoin maalitaulu, vaikka olisi kuinka osaton ongelmiin, joita on.
Minun mielipiteeni, jos vertaamaan pakotetaan on, että kumpikin maalivahti on osoittanut, Shostak ihan parin pelin otannalla, Että ovat juuri sitä, mitä liigatasolla pitää olla, mahdollistaen omalla tasollaan tuloksenteon. Sen enempään en näe mitään syytä siinä suhteessa kommentoida.