Aleksi Rutanen on periaatteessa NHL tason ukko ja Micke Saari ei ole.
Rutasen teot ja osaaminen on mulle tuntemattomat, mutta jos on änäritason ukko, niin eipä siitä JYPille pitkään iloa ole, mutta kun kerran Micke ei, niin siinähän on panostusarvoa.
Saari on ilmeisesti rankattu täällä turhakkeeksi, mutta samaa mieltä een voi olla. Kiekollisuus kun on se avainsana tulevaisuuteen, sitä JYPin on jostain kaivettava lisää, mikäli kiinnostusta on pitkään keväisin pelata ja Saari jos kuka omaa tähän avuja. Tähän astinen rooli rosterissa on ollut kovin hahmottumaton, osin varmaan siitä syystä, että niihin ruutuihin, joihin mies sopisi on ollut laittaa kokeneempi ja ns. suoritusvarmempi vaihtoehto. Toki en tiedä mikä on valmennuksen näkemys ollut, mutta Saari pelaamassa nelosessa nollaa ei anna kuvaa miehen potentiaalista.
Saari on mun silmiin kiekollinen aihio ja niitä avujaan kun pääsisi käyttämään, voisi jälkeäkin hissukseen tulla. Nyt on ollut liikaa riepoteltavana rooleissa, joissa ei avuillaan ole kehittymään päässyt. Ei kokemukset tietenkään turhia ole olleet, kaikesta jää kokemuspankkiin, josta myöhemmin ammentaa. Välillä mennellä kaudella jäi semmoinen olo, että kun ihan ei nelosen rouhijan ruutua kykene täyttämään, pelissä alkoi näkyä virheiden pelko ja silloinhan niitä virheitä juuri tulee, sanoo lainalaisuus.
Mikäli olen lainkaan ymmärryksessä, mitä tulevalle kaudelle rakennellaan, siellä on Immosen ympärille ykkönen, Hytösen ympärille kakkonen ja loput sitten vaiheessa kenttäroolitusten suhteen. Itse hakisin kolmosta vähän nuorempien kaverien kiekollisuuteen pyrkivästä energiakentästä, Ehkäpä Saaren ympärille ja nelonen sitten skrodeosastoa, joka jaksaa vääntää ja kääntää vaihdosta toiseen. Tämä siinä tapauksessa, jos suunnitelma on käyttää pelimerkkejä isommin vahvistamaan puolustusta ja mv - osastoa, ihanne tietysti olisi, että rahat riittäisi neljään ykköskenttään, mutta todellisuus voisi olla lopulta karu, kun duunarit puuttuisi, eikä pleijareissa oikein kanna ilman sitä osastoa.
Saaren näen siis kaikkena muuna, kuin turhana palasena ja toivon, että JYP löytää kaverille ruudun, jossa potentiaali ulosmittautuu, toisaalta, jos JYP ei realisoidu, niin varmasti lopulta jossain liigaseurassa aukeaa se ruutu, jossa läpimurto tehdä.
Itse asiassa mieleen tuli, että jos minä saisin päättää, laittaisin nelosen muotoon Louhivaara - Hytönen - Kolehmainen, eikä menneen kauden vuotavaa nelosta, jonka peluutus oli minimaalinen, kun suurimman osan ajasta permanentti oli hajallaan ja olivat liian hasardeja. Kuitenkin kehtaan ilmi kirjoittaa, että olen pro Saari ja uskon potentiaaliin, myös JYPissä.