JYPin joukkueenrakennus ja spekulaatiot 2018–2019

  • 393 402
  • 1 765

Bawdy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Dallas Stars, JJK, Happee ja Vimpelin Veto.
Mielestäni Janne Kolehmainen pystyy loistavasti paikkaaamaan Suomelan. Ei myöskään mitään ongelmaa, jos Immonen loukkaantuu, Kolehmaisen liike, kädet ja pelikäsitys korvaavat Jarkon johtajan roolin. Käytännössä JYPin ainoa oikea ensikauden kauhukuva on jos Ottawa aikoo käyttää vihdoin lupaavan Kolehmaisen NHL-varauksen.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielestäni Janne Kolehmainen pystyy loistavasti paikkaaamaan Suomelan. Ei myöskään mitään ongelmaa, jos Immonen loukkaantuu, Kolehmaisen liike, kädet ja pelikäsitys korvaavat Jarkon johtajan roolin. Käytännössä JYPin ainoa oikea ensikauden kauhukuva on jos Ottawa aikoo käyttää vihdoin lupaavan Kolehmaisen NHL-varauksen.
Mikähän tämän viestin pointti nyt oli? Ei nähdäkseni tuonut mitään tähän keskusteluun, ei edes huumoriarvoa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Miksi koet näin vahvasti, että se toinen puhtaasti kiekollinen sentteri on pakollinen? Aika paljon on mestaruuksia voitettu nykyliigassa siten, ettei tällaista pelaajatyyppiä ole joukkueesta löytynyt.

Et minulta kysynyt, mutta jalkarikas ja kiekollinen hyökkääjä tarvitaan. Mielellään ottaisin Suomelan tilalle kaksi ns. välimallin c/lw/rw -tapausta. Hytösen viimeiset tuulahdukset saavat olla puolustushenkisiä Ossin ollessa vierellä. Kapteenista revitään noin SE TARVITTAVA. Hytönen siis päivystää ylivoimalla maalin edessä(hope so) ja muutoin liidaa bottom sixiä. Immosen vierelle Allu ja JoNä. Sitten tarvitaankin se miksaus, eli Pudille ja Jerrylle tuki. Se voidaan toteuttaa laittamalla JoNä sentteriksi ja immosten laitaan "hännikäinen". Ei kuitenkaan haittaisi jos Suomelan paikalle löytyisi semikorvaaja. Eli peluri sentterin kyvyillä, mutta tarvittaessa laiturinkin aseilla. Täten olisi varaa soveltaa.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Micke Saari on yksi taitavimmista kiekon riistäjistä. En olisi yllättynyt vaikka tekisi Hytös-mallisen uran.

Micke on yksi helmistä, joka odottaa kukkaan puhkeamista. Mulla on jopa fanipaita numerolla ja nimellä. Usko on kova, että kaveri tulee vielä ja kovaa.
Nyt tosiaan riistää kiekkoja hyvin, mutta toteutus mitä sen jälkeen kiekolla tehdään on vähän hakusessa. Vähän yrittää yksin liikaa, mutta on aineksia sellaiseksi tähtikarvaajaksi joka pudottaa Newtonille kiekkoja rysään painettavaksi.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
En. Mä en ole nähnyt kolmeen kauteen Micke Saarelta mitään sellaista, että näkisin hänellä olevan jotain käyttöä mestaruutta ensi(kin) kaudella tavoittelevassa joukkueessa. En olisi tehnyt hänelle edes jatkoa.

Micke Saari on yksi taitavimmista kiekon riistäjistä. En olisi yllättynyt vaikka tekisi Hytös-mallisen uran.
Näin on. Varsin vikkelät jalat sekä kelpo kyky lukea peliä ovat potentiaalinen pohja, ja vaikken kuulukaan faniklubiinsa, ymmärrän hyvin miksi Saari on kortti jota halutaan katsoa ainakin vielä vuoden verran. Se, ettet @Köpi näe asiaa, kertoo enemmän susta kuin Saaresta. Hytösenkin nousu huipulle otti oman aikansa.

Mitkä muuten ovat ne ominaisuudet joilla Rutanen luo liigauransa? Kysymys on vilpitön, sillä en tiedä vahvuuksistaan tai heikkouksistaan, mutta kiinnostaisi kuulla.

Kuka pyörittää kakkos-yv:tä jos Suomelan aukkoa ei paikata?
No vaikka just Ratinen kokoonpanossa ollessaan. Helvetin hyvä ylivoimapelaaja, jolta luonnistuvat niin neliön puhkovat passit kuin omat ratkaisutkin.

Tämä samalla vastauksena nimimerkin @Eduuz21 tuolla toisaalla esittämään kysymykseen.

Henri Kannisen pelikäsitys - ja ajatus eivät ole kyllä vielä mitenkään sillä tasolla että häntä voisi ajatella Puustisen ja Turkulaisen väliin.
Ja ei, en aliarvioi Kannista, näen hänessä vähintään selvää potentiaalia sen suhteen että voi ottaa tuon Hytösen roolin viimeistään kun JP uraansa lopettelee.
Mikä tää juttu on että ketjun jokaisen palasen pitäisi edustaa kiekollista eliittiä? Kariya-Rucchin-Selänne, Bednar-Koivunen-Ton, Kane-Anisimov-Panarin...

Mä en keksi syytä, miksei Kannista voisi vähintäänkin ajatella Puustisen ja Turkulaisen väliin. Kolmikko ei välttämättä klikkaisi, mutta kyllä se kokeiltavalta vaihtoehdolta kuulostaa.

Ajatelkaapa vaikka tilannetta jos Immonen loukkaantuu.
Oulussahan on tällä hetkellä kyseisenlainen tilanne kun Ruohomaa putosi pois kesken kakkospelin. Ottelusarjan maalit sen jälkeen Kärpille 6-0.

Kaikenkaikkiaan Suomelalle lasketaan arvoa tämän kauden suorituksissa mielestäni liian paljon, vaikka Suomelan arvo olikin kiistatta suuri. Kyse on koko joukkueen dynamiikasta, joka muodostuu sen mukaan millaisia pelaajia siitä löytyy. Yksi pelaaja voi kokonaisuudessa olla iso palanen, mutta jos tätä pelaajaa ei olisi ollut missään vaiheessa, niin dynamiikka olisi alun alkaenkin ollut täysin erilainen.
Viisaita sanoja.

Mikähän tämän viestin pointti nyt oli? Ei nähdäkseni tuonut mitään tähän keskusteluun, ei edes huumoriarvoa.
Mä myönnän hekottaneeni @Bawdy'n viestille ääneen. KOLE KESKELLÄ CREW 4 LIFE.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mä en keksi syytä, miksei Kannista voisi vähintäänkin ajatella Puustisen ja Turkulaisen väliin.

Kanninen on nykykiekon mittareilla lähes täydellinen rooliinsa. Nelosen laidoille voi laittaa melkeinpä ketä vain ja "känninen" pitää homman kasassa. Itse jättäisin Kannisen nykyroolinsa, eli nelosen liideri ja tarvittaessa ylempien ketjujen paikkaaja. Kirjoitinkin jo että mielestäni kärkikutosesta pitää löytyä se soveltamisvara.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kanninen on nykykiekon mittareilla lähes täydellinen rooliinsa. Nelosen laidoille voi laittaa melkeinpä ketä vain ja "känninen" pitää homman kasassa. Itse jättäisin Kannisen nykyroolinsa, eli nelosen liideri ja tarvittaessa ylempien ketjujen paikkaaja. Kirjoitinkin jo että mielestäni kärkikutosesta pitää löytyä se soveltamisvara.
Moni ajatteli myös Hytösestä siten, että sopii neloseen, mutta ei asiaa ylemmäs. Kannisessa on paljon samaa, mutta hän on astetta parempi kiekollisena, kuin Hytönen oli aikanaan samassa vaiheessa. Mielestäni Kanninen on urallaan nyt juuri siinä taitekohdassa, missä nousu isompaan rooliin voi olla mahdollista.

Hankintoja voidaan ilman muuta tehdä, jos sopivia ehdokkaita löytyy, mutta en näe mitään pakkorakoa sen suhteen. Vaikka hyökkäykseen ei tehtäisi yhtään hankintaa ennen kauden alkua, niin en näkisi sitä suurena ongelmana. Kauden aikana voidaan kyllä reagoida, jos tilanne siltä näyttää.

Mielestäni JYPillä on nyt hyvä tilanne, kun ei ole hirvittäviä aukkoja pelaajistossa. Voidaan pitää silmät auki, mutta ei tarvitse väkisin hakea mitään.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka tässä nyt ei ole kyse siitä perinteisestä posi-nega -väittelystä, niin vähän nyt on turhaa eestaas-jankkausta. Omasta mielestäni Micke Saaren mahdollisen potentiaalin olisi pitänyt jo näkyä. Kanninen on ihan pätevä kolmos-nelosketjun mies, jolla kuitenkin riittää osaamista sen verran, että voi hätätapauksissa käydä paikkaamassa kärkiketjuissa. Immonen ja Hytönen ovat toki ensi kaudella taas vuoden vanhempia, mutta jaksan, tai ainakin haluan uskoa siihen, että jos/kun ensi kaudelle saadaan valmentaja jonka pelitapa ei ole yhtä sekoilua ja pelaajat ostavat tämän ajatukset paremmin, niin Jakesta ja Tauskista saadaan päättynyttä kautta enemmän irti. Silti olisi kuitenkin kannattavaa hankkia joku nuori ja lupaava kiekollinen sentteri, Köpiä lainaten kasvavaan korkoa, eli toisin sanoen ottamaan oppia em. vanhoilta mestareilta, ennen kuin sitten pääsee itse kärkiketjuihin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mielestäni Kanninen on urallaan nyt juuri siinä taitekohdassa, missä nousu isompaan rooliin voi olla mahdollista.

Kanninen on huomisen Hytönen ja päivitetty versio. Joukkueessa on kuitenkin vielä se vanha painos ja rosteri suhteellisen valmis. JYPin nelonen on ollut aika kierrätys -ja kokeilupohjainen ja sen vuoksi näen Kannisen arvokkaana roolissaan. Tilanne kuitenkin muuttuu jos Lahti tekee paluun ja jos Lahden taso vielä riittää.

Mutta jaarittelut sikseen. 1-2 nuorta sekä kiekollista kaveria on toivomuslistalla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielipiteitä on tietenkin montaa, mutta mielestäni melkeinpä juurikin puolustavampia pelaajia joukkueesta puuttuu kuin että pitäisi kiekollisia pelaajia lisää saada. Yksi puolustava pakki ja ehkä yksi nopeajalkainen rouhija saattaisi olla mitä nyt ilmoitetut pelaajasopimukset kaipaisi. Jos hyökkääjän tonttia lähdetään vahvistamaan niin joku "Antti Pihlströmiä" tuo joukkue ehkä kaipaisi. Pelaaja joka söisi niitä kiekkoja, mutta samalla pystyy tarvittaessa itsekin tekemään kiekolla joskus jotain.

Mitä tulee vielä noihin kiekollisiin senttereihin niin näyttäisi että nytkin finaaleihin mennään aika pitkälle sentteriosastoilla jossa ei pelaajat juurikaan pisteillä juhlinut kauden aikana. Tietenkin voi pelaaja olla kiekollinen vaikka ei pisteitä tule, mutta eipä siis noiden muidenkaan joukkueiden sentterit ole niin ihmeelisiä etteikö vaikka Kanninen pystyisi 2-3 sentterinä toimimaan.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi:n kanssa ei ole oltu koskaan samaa mieltä mistään. Mutta nyt täytyy olla jostain samaa mieltä. Me tarvitaan luokka kokouksen jälkeen uusia nuoria ja Aleksi Rutanen on periaatteessa NHL tason ukko ja Micke Saari ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi:n kanssa ei ole oltu koskaan samaa mieltä mistään. Mutta nyt täytyy olla jostain samaa mieltä. Me tarvitaan luokka kokouksen jälkeen uusia nuoria ja Aleksi Rutanen on periaatteessa NHL tason ukko ja Micke Saari ei ole.
Boldaus oma. Aika paljon sanottu pelaajasta, jolla alkaa olemaan 24 vuotta ikää, ei käytännössä ollenkaan kokemusta ammattilaistason sarjoista, eikä NHL-varausta. Mestiksessäkin pisteiden osalta on mennyt lähinnä "ihan hyvin", eikä mitään maailmaa mullistavaa ole saatu aikaiseksi.

Minulla ei siis ole mitään Rutasen hankintaa vastaan, enkä tiedä miehestä tilastoja enempää, mutta hieman ihmettelen tätä hehkutuksen tasoa joidenkin kirjoittajien toimesta. Toivottavasti taso myös oikeasti on näiden hehkutusten luokkaa.

Vaikka hän olisi Mestiksessä hyvin pelannutkin, niin se on hyvin harvoin minkäänlainen tae siitä, että homma sujuu myös korkeammilla sarjatasoilla.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aleksi Rutanen on periaatteessa NHL tason ukko ja Micke Saari ei ole.

Rutasen teot ja osaaminen on mulle tuntemattomat, mutta jos on änäritason ukko, niin eipä siitä JYPille pitkään iloa ole, mutta kun kerran Micke ei, niin siinähän on panostusarvoa.

Saari on ilmeisesti rankattu täällä turhakkeeksi, mutta samaa mieltä een voi olla. Kiekollisuus kun on se avainsana tulevaisuuteen, sitä JYPin on jostain kaivettava lisää, mikäli kiinnostusta on pitkään keväisin pelata ja Saari jos kuka omaa tähän avuja. Tähän astinen rooli rosterissa on ollut kovin hahmottumaton, osin varmaan siitä syystä, että niihin ruutuihin, joihin mies sopisi on ollut laittaa kokeneempi ja ns. suoritusvarmempi vaihtoehto. Toki en tiedä mikä on valmennuksen näkemys ollut, mutta Saari pelaamassa nelosessa nollaa ei anna kuvaa miehen potentiaalista.

Saari on mun silmiin kiekollinen aihio ja niitä avujaan kun pääsisi käyttämään, voisi jälkeäkin hissukseen tulla. Nyt on ollut liikaa riepoteltavana rooleissa, joissa ei avuillaan ole kehittymään päässyt. Ei kokemukset tietenkään turhia ole olleet, kaikesta jää kokemuspankkiin, josta myöhemmin ammentaa. Välillä mennellä kaudella jäi semmoinen olo, että kun ihan ei nelosen rouhijan ruutua kykene täyttämään, pelissä alkoi näkyä virheiden pelko ja silloinhan niitä virheitä juuri tulee, sanoo lainalaisuus.

Mikäli olen lainkaan ymmärryksessä, mitä tulevalle kaudelle rakennellaan, siellä on Immosen ympärille ykkönen, Hytösen ympärille kakkonen ja loput sitten vaiheessa kenttäroolitusten suhteen. Itse hakisin kolmosta vähän nuorempien kaverien kiekollisuuteen pyrkivästä energiakentästä, Ehkäpä Saaren ympärille ja nelonen sitten skrodeosastoa, joka jaksaa vääntää ja kääntää vaihdosta toiseen. Tämä siinä tapauksessa, jos suunnitelma on käyttää pelimerkkejä isommin vahvistamaan puolustusta ja mv - osastoa, ihanne tietysti olisi, että rahat riittäisi neljään ykköskenttään, mutta todellisuus voisi olla lopulta karu, kun duunarit puuttuisi, eikä pleijareissa oikein kanna ilman sitä osastoa.

Saaren näen siis kaikkena muuna, kuin turhana palasena ja toivon, että JYP löytää kaverille ruudun, jossa potentiaali ulosmittautuu, toisaalta, jos JYP ei realisoidu, niin varmasti lopulta jossain liigaseurassa aukeaa se ruutu, jossa läpimurto tehdä.

Itse asiassa mieleen tuli, että jos minä saisin päättää, laittaisin nelosen muotoon Louhivaara - Hytönen - Kolehmainen, eikä menneen kauden vuotavaa nelosta, jonka peluutus oli minimaalinen, kun suurimman osan ajasta permanentti oli hajallaan ja olivat liian hasardeja. Kuitenkin kehtaan ilmi kirjoittaa, että olen pro Saari ja uskon potentiaaliin, myös JYPissä.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
IS:n nettilehdessä on juttua Happy Jakesta ja lapsuuden hyväksikäytöstä. Jokainen lukekoon sen itse.

Toisen otsikon alla on lopussa lause "JYPissä kautensa päättänyt Newton vahvisti IS:lle pelaavansa Suomessa myös ensi kaudella, mutta koska seura ei ole julkaissut sopimusta, ei hän voi kertoa tulevaa työnantajaansa."

https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000005634359.html
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Kovaa juttua luettavaksi. Toivotaan että kokemukset pikkuhiljaa häipyvät vaimeaksi taustakohinaksi ilon pauhun tieltä.

Toivottavasti Jake pelaa JYP-nutussa, oletuksella että kaikkea potentiaalia ei olla vielä nähty.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minulla ei siis ole mitään Rutasen hankintaa vastaan, enkä tiedä miehestä tilastoja enempää, mutta hieman ihmettelen tätä hehkutuksen tasoa joidenkin kirjoittajien toimesta. Toivottavasti taso myös oikeasti on näiden hehkutusten luokkaa.

Missä täällä Rutasta on hehkutettu? Jos mainitsee että Rutasta pidetään yhtenä parhaimmista kahden suunnan hyökkääjistä Mestiksessä, niin onko se hehkutusta? Kyllä täällä on hehkutettu ihan muita pelureita nyt enemmän kuin Rutasta.

Sen mitä minä Rutasesta tiedän, hänellä on paljon samoja apuja kuin Ossi Louhivaaralla. Ja kun katsoo tuota JYPin laituriosastoa kärjen jälkeen tällä hetkellä, näen kyllä aika selvän tilauksen tän tyyliselle pelaajalle.

Kanninen on huomisen Hytönen ja päivitetty versio. Joukkueessa on kuitenkin vielä se vanha painos ja rosteri suhteellisen valmis. JYPin nelonen on ollut aika kierrätys -ja kokeilupohjainen ja sen vuoksi näen Kannisen arvokkaana roolissaan. Tilanne kuitenkin muuttuu jos Lahti tekee paluun ja jos Lahden taso vielä riittää.

Ajateltiin Kannisen rooliksi mitä hyvänsä, niin JYPin lienee joka tapauksessa oltava sentterimarkkinoilla. Lahdesta ei taida tulla enää liigapelaajaa (kyliltä kuultuna), Stråkan taso liigassa on vielä iso arvoitus. Puolustavia senttereitä saa markkinoilta vielä kesken kaudenkin, kiekollisen sentterin löytäminen on sitten taas vaikeampaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Missä täällä Rutasta on hehkutettu? Jos mainitsee että Rutasta pidetään yhtenä parhaimmista kahden suunnan hyökkääjistä Mestiksessä, niin onko se hehkutusta? Kyllä täällä on hehkutettu ihan muita pelureita nyt enemmän kuin Rutasta.

Sen mitä minä Rutasesta tiedän, hänellä on paljon samoja apuja kuin Ossi Louhivaaralla. Ja kun katsoo tuota JYPin laituriosastoa kärjen jälkeen tällä hetkellä, näen kyllä aika selvän tilauksen tän tyyliselle pelaajalle.
No lähinnä tuo "Aleksi Rutanen on periaatteessa NHL tason ukko" särähti silmään niin pahasti, että jos tuo ei ole hehkutusta, niin mikä sitten?

Hehkutuksen määrä ja sen yli meneminen riippuu ihan siitä kenestä puhutaan ja millaista kokemusta tällä pelaajalla on pohjilla. Niin kauan kuin puhutaan pelaajasta, joka ei ole ammattilaissarjoissa edes pelannut, niin olisi mielestäni syytä pitää jalat maassa. Etenkin, kun ei puhuta enää mistään todella nuoresta supertähtiaineksesta. Jos joku 16-19 vuotias pelaaja dominoi mestiksessä, niin silloin hehkutukselle on aihettakin, mutta jos Rutasen tapainen pelaaja pelaa 23 vuotiaana Mestiksessä hyvin, niin ei se vielä aiheuta kovin suuria hurraahuutoja ainakaan allekirjoittaneessa.

Mutta edelleen toistan, että minulla ei ole mitään Rutasen hankintaa vastaan ja hänen kaltaiselleen pelaajatyypille on kyllä käyttöä.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Tuli tuossa mieleen, mikäs se mörkö-osaston tarve olisi? Yonkman toi tiettyä työrauhaa joukkueelle, onkohan suunnitelmissa paikata ainakin jollain tasolla. Yonkmanin tyylisen kaverin akuutti tarve tulee yleensä juuri kun sitä ei ole.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli tuossa mieleen, mikäs se mörkö-osaston tarve olisi? Yonkman toi tiettyä työrauhaa joukkueelle, onkohan suunnitelmissa paikata ainakin jollain tasolla. Yonkmanin tyylisen kaverin akuutti tarve tulee yleensä juuri kun sitä ei ole.
Tykkäsin Yogista kovasti ja kiitän häntä värikkäistä kausista. En kuitenkaan oikein tiedä, menestyimmekö yhtään paremmin tämän ”työrauhan” kanssa vai ilman. Yogin palkalla täällä olisi voinut pelata esim. Valtteri Kemiläinen ja voi olla, että tällaisen kiekollisen pakin olemassaolo olisi hyödyttänyt vielä enemmän.

Vaikka viime kausiin mahtuu paljon hyviäkin asioita, olisi kyllä tosi tunkkaista ollut jatkaa Veltsulla. Onneksi nyt tulee mahdollisuus uudistumiselle. Tämä Yonkman on juuri tavallaan surullinen esimerkki Veltsun kiekosta. Iso mörkö, joka ei saa ”sikailla” ja tapella. Aika lailla avut vietiin pelaajalta, joten en tiedä, kuinka paljon sitä nyt sitten oikeasti vastustajien keskuudessa pelättiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä Yonkman on juuri tavallaan surullinen esimerkki Veltsun kiekosta. Iso mörkö, joka ei saa ”sikailla” ja tapella. Aika lailla avut vietiin pelaajalta, joten en tiedä, kuinka paljon sitä nyt sitten oikeasti vastustajien keskuudessa pelättiin.
No jaa-a. Yonkman ei haastatteluissa koskaan sanonut, että valmentaja olisi pyrkinyt vaikuttamaan hänen tekemisiinsä. Eikä se siltä edes mielestäni näyttänyt. Kyllä Yogi hoiti aika vapaasti sitä omaa rooliaan ja käyttäytyi kaukalossa juuri sillä tavalla, kuin häneltä odotinkin. Ei meidän kotoliigassa vaan tarvitse yleensä tehdä juurikaan enempää, kuin mulkoilla vihaisesti tai hieman murahtaa.

Jos Yogi olisi toiminut kuten eräät esimerkiksi HIFK:n riveissä nähdyt "goonit", niin hänen hyötynsä joukkueelle olisi ollut paljon vähäisempää ja toiminta muutenkin haitallista koko lajille.

Itse en ole sitä mieltä kuin jotkut muut, että Yogin kaltaisten pelaajien aikakausi jääkiekossa alkaa olla ohi. Olen vain sitä mieltä, että heidän kohdallaan ikääntyminen ottaa aika koville, kun jaksaminen ja liike ovat muutenkin koetuksella. Yogi oli noin muutoin juuri sen tyyppinen poliisi, mistä minä tykkään. Tekee aina sen mitä pitääkin, eikä turhia ylilyöntejä nähdä.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Itse näen että Yonkmanista saatiin jokseenkin 100% irti. En ole oikein epävakaiden goonien ystävä, ja Yogi hoitikin mielestäni tonttinsa varsin delikaatilla tavalla. Oli paikalla ja se riitti melkolailla aina. Kiekollinen pelaaminen oli suurimmilta osin täysin riittävää ja perus-pelaamisessa taitoihin nähden ei suuria ongelmia muutenkaan. Hänen olemuksensa ei ainakaan omaan silmään ollut mitenkään kukkoileva tai muka-kova. Fyysinen koko ja historia tuo siihen tietysti oman perälaudan mistä ponnistaa. Mies kunnioittaa peliä ja vastustajiakin, väitän - minulla ainakin tulee ikävä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yogin poistuessa puolustavan puolustajan tarve kasvaa. Tällä kaudella puolustamistaitoisia olivat Yogin lisäksi Kuukka, Kalteva, Vainio ja Jokinen, kohtuullisesti myös Ikonen. Tuosta jos Yogi ja Kalteva poistuvat niin aika vapaat markkinat on oman maalin edessä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy muuten sanoa, että Kaltevan kausi oli iso pettymys. Koko kauden ajan teki aivan liian usein isoja maaleihin johtaineita virheitä ja sama jatkui myös kevään tärkeimmissä peleissä. Kaltevan pitäisi olla se kokenut rauhoittava tekijä siellä puolustuksessa, jonka tekemiseen voi luottaa. Nyt oltiin kaukana siitä.

Puolustukseen tarvitaan jotain, mutta mitä? Sekä kiekollinen, että kiekoton puoli on hieman nihkeässä kunnossa. Hyökkäyksen osalta en kanna huolta, mutta puolustukselle on tehtävä jotain.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy muuten sanoa, että Kaltevan kausi oli iso pettymys. Koko kauden ajan teki aivan liian usein isoja maaleihin johtaineita virheitä ja sama jatkui myös kevään tärkeimmissä peleissä. Kaltevan pitäisi olla se kokenut rauhoittava tekijä siellä puolustuksessa, jonka tekemiseen voi luottaa. Nyt oltiin kaukana siitä.
Olikohan ihan noinkaan. IFK-sarjassa Kaltsi oli kahden tasakentällismaalin aikana kentällä, toisessa IFK pelasi im. En muista että ekan pelinkään takaisku olis avautunut Kaltevan virheestä, pikemminkin Suomelan, joka hukkasi Thorellin.

Toki Kalteva oli yksi niistä, joilla oli pitkin kautta vaikeuksia keskittyä pelaamiseen.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse näen että Yonkmanista saatiin jokseenkin 100% irti. En ole oikein epävakaiden goonien ystävä, ja Yogi hoitikin mielestäni tonttinsa varsin delikaatilla tavalla. Oli paikalla ja se riitti melkolailla aina. Kiekollinen pelaaminen oli suurimmilta osin täysin riittävää ja perus-pelaamisessa taitoihin nähden ei suuria ongelmia muutenkaan. Hänen olemuksensa ei ainakaan omaan silmään ollut mitenkään kukkoileva tai muka-kova. Fyysinen koko ja historia tuo siihen tietysti oman perälaudan mistä ponnistaa. Mies kunnioittaa peliä ja vastustajiakin, väitän - minulla ainakin tulee ikävä.

Hyvin kirjoitettu. Ikävä tulee itsellekkin, jää ehdottomasti muistoihin yhtenä suosikeistani. Olihan Yogi käsittääkseni myös kopissa pidetty pelikaveri. Minä kaipaan edelleen tuon tyyppistä pelaajaa JYPiin joka puolustaa omiaan tarvittaessa loppuun asti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös