Periaatteessa erittäin hyvät hankinnat ainakin Tomasek ja Voutilainen, Rutanenkin varmasti alaketjuissa menee. Asia mikä huolettaa minua ja varmasti ainakin myös
@Vili Huli'a on, että miten taataan Ratiselle ja varsinkin
Henri Nikkaselle oikeanlainen kehitysympäristö.
Juu, kyllähän tota on syytä seurailla tarkalla silmällä.
Hankinnat sinällään kelpaa, kuten totesitkin. Erityisesti Tomášek vaikuttaa kiinnostavalta kortilta, sillä täällä ei ole tällä vuosikymmenellä tšekkejä vieraillut, pelityylinsä puolesta pohjoisamerikkalaisesta menevää Hubaa ja pakki Pavel Skrbekiä lukuun ottamatta, joten josko meillä olisi pitkästä aikaa käsissä pelaaja jota on maustettu klassisella tšekkitaitelijuudella? Mitään pavelrosaa tänne ei tietty olla hommattu, mutta pienestä luovuudesta olisin otettu.
Ratinan on esim erittäin hyvin pelannut Mestiksen pudotuspeleissä ja noiden pelejen perusteella itse antaisin jo näyttöpaikan liigassa alustavasti vakio kokoonpanoon, mutta JYPin kokoonpano on aikalailla tukossa kuten tiedetään.
Mäkin näkisin tämän mielelläni, mutta Mestiksestä aloittaminen on myös ihan ok, kunhan Ratisen kanssa ollaan istuttu alas, luotu yhdessä selkeä kehityspolku ja toimitaan kärsivällisesti sen mukaan. Katotaan kuinka kausi kuluu.
Jos Nikkanen on niin kova, että ansaitseemestaruutta havittelevasta joukkueesta sementoidun sentterin paikan, niin osaatko kertoa miksei ole u18 leiriryhmässä?
Ei Nikkanen ansaitse
sementoitua sentteripaikkaa eikä kukaan ole sellaista vaatinutkaan.
Lähtökohtaisesta oon ite puhunut ja
@HOOLIGAN_ selvensikin jo omaa näkemystään. Kyse on valinnasta sekä siitä, sallitaanko raikas riskinotto.
On aika väistämätön fakta että Liigasta löytyy seuroja jotka ovat valmiita tarjoamaan vakiokokoonpanon paikkaa ton tason talentille (jos varaustilaisuus olisi tänään, Nikkanen menisi mun nähdäkseni kakkoskierroksella, mutta kun ei ole, ykköselle yltäminen on myös mahdollista onnistuneella kaudella) ja Pohjois-Amerikan kaukalotkin ovat olemassa, joten Nikkasen täällä pitäminen vaatinee liigatasolle liittyviä lupauksia.
Kalteva - Vainio
Mäenpää - Ikonen
Honka - Kuukka
Jokinen
Kyllähän tuonne puolustukseen olisi Happy Jake mahtunut heittämällä.
Aika valmiin paketin uusi valmentaja saa käsiinsä. Ei varmaan pysty kuin korkeintaan jonkun pakin "tuomaan mukanaan" JYPiin?
Kenet siis pudottaisit kolmikosta Honka-Ikonen-Jokinen pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle Veini-ketjusta päätellen kotikaupungin nuorten poikien mahdollisuuksista huolissasi olevana kirjoittajana? Se nyt on selvää että kallispalkkaisten taskuja täyttävät taipumattomat kausarinsa ja Vainiokin varmasti on vankkumattoman vakipaikan itselleen jo lunastanut, eli...
Pakistossa on Newtonin kokoinen aukko, Honka on hyvä lisä, mutta ei vielä riittävä.
En tosiaan tajua tätä, kun sopimuksenalaisista puolustajista Alex Lindrooskin on osoittanut pystyvänsä pelaamaan liigatasolla.