JYPin fanituotemyynti

  • 178 953
  • 881

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Positiivista, että viimein alkaa tulemaan tavaraa muillakin logoilla kuin nykyisellä ja historiaa tuoltakin osin kunnioitetaan. Hyvä alku, mutta ei vielä suuremmin säväytä vaikka tuo 1923 lippis meneekin ostoon.

Lisää fanituotteita toivottavasti tulossa ja kaikki JyP/JYP aikakaudet huomioiden. Vieläkään ei seuran alkuperäistä logoa ole nähty, vaikka tuo 1923 lippiksessä oleva hyvin lähellä sitä onkin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Positiivista, että viimein alkaa tulemaan tavaraa muillakin logoilla kuin nykyisellä ja historiaa tuoltakin osin kunnioitetaan. Hyvä alku, mutta ei vielä suuremmin säväytä vaikka tuo 1923 lippis meneekin ostoon.

Lisää fanituotteita toivottavasti tulossa ja kaikki JyP/JYP aikakaudet huomioiden. Vieläkään ei seuran alkuperäistä logoa ole nähty, vaikka tuo 1923 lippiksessä oleva hyvin lähellä sitä onkin.
Eikö tuo logo itse asiassa ole se alkuperäinen? Kiekon paikalla toki oli sellainen oranssinruskeahko pallo, mutta muuten.

Ja siis kyseessä on aito kysymys, näin ainakin itse olen ajatellut.
 

Hurraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, FCV, Flames, Happee, JyP, Lohi
Eikö tuo logo itse asiassa ole se alkuperäinen? Kiekon paikalla toki oli sellainen oranssinruskeahko pallo, mutta muuten.

Ja siis kyseessä on aito kysymys, näin ainakin itse olen ajatellut.
Juuri näin. Toki tuon eroavaisuuden kuin myös eri yhteyksissä käytettävyyden vuoksi ne ovat eri logoja.

E: Toinen kunnioittaa seuran perustamista ja monilajiaikaa, toinen jääkiekkojaoston perustamista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Juuri näin. Toki tuon eroavaisuuden kuin myös eri yhteyksissä käytettävyyden vuoksi ne ovat eri logoja.

E: Toinen kunnioittaa seuran perustamista ja monilajiaikaa, toinen jääkiekkojaoston perustamista.
Amen
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään on näköjään joitain game issued paitoja myynnissä tuolla kickoffissa, tosin jos tossa insta kuvassa kaikki näkyy ni ei montaa. Itse en töiden takia pääse paikalle, mut jos joku on menossa ja saa sieltä paidan napattua (eikä itsellä ole käyttöä sille) niin mielelläni ostan. Kaksikin voin ostaa kun kaverikin on reissu hommissa eikä pääse paikalle. Nuo junnujen paidat ei kiinnosta.

EDIT: voin vaikka 10€ per paita maksaa hakiksia :)
 
Viimeksi muokattu:

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Edit. Ei mitään. Siellä on vain kolmen liigapelaajan paitoja
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Nyt täytyy kyllä ihmetellä miten vähän JYP on panostanut juhlavuotenaan mahdollisuuteen johon vain harvoin on tilaisuus.

Olisi korkea aika järjestää keskustassa JYP-juhlavuosituotteiden tapahtumia ja muutenkin saada tuotteet esille näkyvästi kaupunkikuvassa. (Kontti?).

Nyt oilisi tilaisuus luoda Hurrikaanisydän-tunnelma kaupunkiin ja olla näkyvillä mahdollisimman paljon jo ennen kauden alkua.

Olisi aika saada Hippokselle luotua jyppiläinen hurmos.

Mahdollisuudet ovat rajattomat ja vain taivas rajana ideoille.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Nyt täytyy kyllä ihmetellä miten vähän JYP on panostanut juhlavuotenaan mahdollisuuteen johon vain harvoin on tilaisuus.

Olisi korkea aika järjestää keskustassa JYP-juhlavuosituotteiden tapahtumia ja muutenkin saada tuotteet esille näkyvästi kaupunkikuvassa. (Kontti?).

Nyt oilisi tilaisuus luoda Hurrikaanisydän-tunnelma kaupunkiin ja olla näkyvillä mahdollisimman paljon jo ennen kauden alkua.

Olisi aika saada Hippokselle luotua jyppiläinen hurmos.

Mahdollisuudet ovat rajattomat ja vain taivas rajana ideoille.
En ole yllättynyt sitten yhtään, JYP on tunnettu surkeasta mediaosaamisesta seka normaalien kannattajien ja fanien huomioimisesta.

En ole yllättynyt yhtään, ettei nytkään paukkuja tunnu liiemmin olevan, kun olisi erittäin isoa otsikkoaikaa tykitellä viikottain ellei jopa päivittäin jotain tuotetta ja muuta häppininkiä.

Tällainen juhlakausi on vain kerran elämässä ja JYP tuntuu sen odotetusti hukkaavan, valitettavasti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole yllättynyt sitten yhtään, JYP on tunnettu surkeasta mediaosaamisesta seka normaalien kannattajien ja fanien huomioimisesta.

En ole yllättynyt yhtään, ettei nytkään paukkuja tunnu liiemmin olevan, kun olisi erittäin isoa otsikkoaikaa tykitellä viikottain ellei jopa päivittäin jotain tuotetta ja muuta häppininkiä.

Tällainen juhlakausi on vain kerran elämässä ja JYP tuntuu sen odotetusti hukkaavan, valitettavasti.
Olen ihan samaa mieltä, että kesäkauden aikana olisi voinut tehdä paljon enemmän, mutta en silti tekisi liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Olen varsin läheltä kuullut sellaista tietoa, että juhlakauteen on panostettu varsin paljon, mutta jostain syystä on tehty päätös, että homma pyörähtää kunnolla käyntiin vasta vähän ennen kauden alkua.

Isoja asioita pitäisi olla tiedossa, jos kuulemani suunnitelmat saadaan lopulta toteutettua.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen ihan samaa mieltä, että kesäkauden aikana olisi voinut tehdä paljon enemmän, mutta en silti tekisi liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Olen varsin läheltä kuullut sellaista tietoa, että juhlakauteen on panostettu varsin paljon, mutta jostain syystä on tehty päätös, että homma pyörähtää kunnolla käyntiin vasta vähän ennen kauden alkua.

Isoja asioita pitäisi olla tiedossa, jos kuulemani suunnitelmat saadaan lopulta toteutettua.
Toivotaan näin, askelmerkit eivät kuitenkaan lupaa etukäteen hirveämmin. Miinuksia voidaan jo kesäkaudesta antaa, toivotaan että kauden käynnistyessä panostukset sitä luokkaa, että nämä miinukset unohtuu nopeaan. En pidätä kuitenkaan hengitystäni, vaikka olen kyllä itsekin kuullut että on ainakin yritetty panostaa, mikäli on ostettu toimintaa seuran ulkopuolelta (josta ei itsellä tietoa) niin onnistuminen saattaisi jopa olla varteenotettava vaihtoehto.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Se kannattaa kuitenkin muistaa, että kesällä JYPn henkilöstö lomailee siinä missä muutkin. Lisäksi on aina helppoa huudella näkyvyydestä jollei ole sen näkyvyyden maksaja. Näkyvyys isosti myös maksaa isosti. Eiköhän juhlavuosi ala näkymään kun kausi alkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivotaan näin, askelmerkit eivät kuitenkaan lupaa etukäteen hirveämmin. Miinuksia voidaan jo kesäkaudesta antaa, toivotaan että kauden käynnistyessä panostukset sitä luokkaa, että nämä miinukset unohtuu nopeaan. En pidätä kuitenkaan hengitystäni, vaikka olen kyllä itsekin kuullut että on ainakin yritetty panostaa, mikäli on ostettu toimintaa seuran ulkopuolelta (josta ei itsellä tietoa) niin onnistuminen saattaisi jopa olla varteenotettava vaihtoehto.
Nimenomaan ulkopuolisten tahojen kanssa on neuvoteltu isosta yhteistyöstä. En viitsi tätä sen enempää avata, kun en tiedä onko suunnitelmat saatu maaliin, mutta toivottavasti on. Tai jos ei ole, niin toivottavasti tilalle on keksitty joku toinen hyvä vaihtoehto.

Sen verran läheltä olen juttuja kuullut ja keskusteluja käynyt, että luottoa löytyy. Kyllä tästä hyvä vielä tulee.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se kannattaa kuitenkin muistaa, että kesällä JYPn henkilöstö lomailee siinä missä muutkin. Lisäksi on aina helppoa huudella näkyvyydestä jollei ole sen näkyvyyden maksaja. Näkyvyys isosti myös maksaa isosti. Eiköhän juhlavuosi ala näkymään kun kausi alkaa.

Joo ja toimiston+ ravintolan lomat loppuu tällä viikolla joten eiköhän siinä kunhan pääsevät kokoustamaan ja hoitamaan juoksevat asiat rupea asioita kaudenkin suhteen tapahtumaan. Oli muuten ainakin verkkosivuilla olevat uudet tuotteet aika kauhean näköisiä lukuun ottamatta tuota kangaskassia jonka voisi käydä ostaan.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Se kannattaa kuitenkin muistaa, että kesällä JYPn henkilöstö lomailee siinä missä muutkin. Lisäksi on aina helppoa huudella näkyvyydestä jollei ole sen näkyvyyden maksaja. Näkyvyys isosti myös maksaa isosti. Eiköhän juhlavuosi ala näkymään kun kausi alkaa.
No näkyvyys kaupunkikuvassa ei taatusti maksa kuin vaivan. Ja varmasti löytyy halukkaita JYP-fanejakin talkoilemaan kun annetaan vain mahdollisuus. Kompassi, satama, liikekeskukset.

Ei ole tähtitiedettä.

Olisi erittäin tärkeää saada JYP-henki eloon. Kauden alkuun 6 vk. Kyllä minä hypettäisin jo mielelläni.

Markkinoinnissa on mielestäni paljon petrattavaa. Nyt on momentum uudelle tulemiselle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Markkinoinnissa on mielestäni paljon petrattavaa. Nyt on momentum uudelle tulemiselle.

jäätelökioskin taitaa olla esimerkiksi Citymarketin pihassa, samalla voisi olla vaikka muutama fanitavara erikoishintaan myynnissä. Nämä näitä pieniä volyymin kasvujuttuja vaikka ei monessa satasessa välttämättä puhuttaisiin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Se kannattaa kuitenkin muistaa, että kesällä JYPn henkilöstö lomailee siinä missä muutkin. Lisäksi on aina helppoa huudella näkyvyydestä jollei ole sen näkyvyyden maksaja. Näkyvyys isosti myös maksaa isosti. Eiköhän juhlavuosi ala näkymään kun kausi alkaa.
Tavallaan joo näin, jos olet yhden miehen/naisen näkymätön pienyritys, joka yrittää lähteä rakentamaan näkyvyyttä tyhjästä. Liiga-seuroilla, kuten JYPillä on kuitenkin täysin erilaiset lähtökohdat markkinointiin ja näkyvyyteen. Taustalla on vuosia tai vuosikymmeniä kestävä historia, joka on tuonut erilaisia siteitä ja suhteita seuraan. Seuroilla on laajat yhteistyökumppaniverkostot, jotka lähtevät herkästi kaikkeen mukaan, koska JYPin näkyvyys tarkoittaa myös heille näkyvyyttä, eli vastinetta sponsorirahoille. Ja ennen kaikkea seuran ympärillä on tuhansien tai kymmenien tuhansien mittainen kannattajajoukko, joka on milloin valmis tunnustamaan väriä, milloin kannustamaan näyttävästi ja milloin jopa hakkauttamaan seuran logon tatuointina ihoonsa.

Ongelma ei ole yksin JYPin, vaan mielestäni urheilumarkkinointi Suomessa on surkealla tolalla, vaikka lähtökohdat sen tekemiseen ovat helpot. Yleinen kaava taitaakin olla se, että jos joku markkinointiguru sattuu loistamaan urheilupuolella, hänen tiensä vie nopeasti "oikeisiin töihin" jossa maksetaan "oikeaa palkkaa". Olen sanonut tästä tällä palstalla jo monesti, mutta näen siinä jonkinlaisen epäkohdan, että pelaajapuolella sellaiselle rividuunaripelaajalle maksetaan joskus kuusinumeroisia summia kaudessa, mutta pidemmän päälle merkittävämmät pestit seuran markkinoinnissa hoidetaan "makkarabudjetilla".

Haluaisin joskus nähdä tilanteen, jossa JYP tai miksei joku muukin seura naaraisi siirtomarkkinoilta organisaatioon "valtterilindholmeja" ottamaan oikeasti kaiken ilon irti fanikaman kaupallistamisesta ja sen markkinoinnista. Tällä hetkellä valitettavan monen seuran asenne fanikauppaan tai ottelutapahtumaan tulee olemaan se, että kyllä ne fanit ostaa nykyisiä tuotteita tai tulee nykyiseen ottelutapahtumaan ilman panostustakin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019

TakaJaageri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sujahtaa ohuesti OT:n puolelle mutta sattuuko joku täällä tietämään että saako kausarin 10%:n alennuksen jollain konstilla nettikaupankin tuotteista vai pelkästään hallilta? Ennen kautta tekisi jo hieman mieli jotain hommailla...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP



Ja uutta tavaraa pukkaa juhlavuoden kunniaksi, ei hassumman näköisiä. Vain No smoking team -puuttuu...


Itseä ei kyllä haittaisi vaikka jotain No smoking team tuotteitakin tulisi tai vaikka hieman vaaleammalla taustalla kuten alkuperäisessä logossa. Tai jos tuo paida logo ei olisi kuluneen näköinen. Ehdottomasti kuitenkin paljon tyylikkäämpiä kun nykyisen logon tuotteet :)
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp




Uutta mallistoa julki. Eteenpäin on menty ja ihan tyylikästä kaikessa hillittyneisyydessään, siitä propsit, mutta silti tuo juhlakausilogo luo vaan päivä päivältä varmemman fiiliksen siitä että tämän vuoden jälkeen lyödään hanskat jäähän ja mailat telineeseen.


Osaisitko avata perusteita tähän fiilikseen? Ja miksi juuri tuo logo aiheuttaa tuon tuntemuksen? Alkuperäisestähän tuossa on vain raamit, joku voi karsastaa ja toinen taas nähdä, että siinä historia ja nykyisyys kättelevät.

Voisin moisen tuntemuksen kuvitella heräävän uusi tilinpäätös madonlukuineen kourassa, tai joku haastattelu jossa todetaan kirstunvartijan suulla, että se oli nyt tässä, mutta että logo?!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös