Tässä on vähän tämmöistä muna vai kana -ajattelua JYPillä ja monilla Liiga-seuroilla. Fanituotekauppaan ei tahdota panostaa, koska tekemistä riittää ja varastonhallinnat yms syövät leijonanosan tuloista. Toisaalta taas kun hommat on tehty vasemmalla kädellä, niin tekemistä riittää ja varastonhallinnat yms syövät leijonanosan (vähäisistä) tuloista.
Aika heikko suoritus taas JYPiltä verkkokaupan suhteen. Kategoriat on tehty/tägäilty sekavasti, minkä vuoksi kaikki paidat eivät nouse tuohon Kaikki paidat -sivulle. Tuotesivu on aneemisen näköinen, koska ei ole edes kuvaa viitsitty ottaa, ja myös olemattomat tuote-esittelyt kaikkine kirjoitusvirheineen pistävät pahasti silmään. Verkkokauppa ei ole mikään printtimedia tai seksilinja, jossa pitkät jaarittelut maksavat maltaita ja sen takia tuote-esittelyt täytyy tehdä merkkejä säästellen.
Anemian ohella myös termistö aiheuttaa varmasti päävaivaa asiakaskunnalle, kun verkkokaupassa on ilmeisesti aiemmin eroteltu pelipaidat, fanipaidat ja game worn paidat, mutta nyt siellä on nyt siellä on sekasikiö nimeltä aito fanipaita (joka pitäisi ilmeisesti olla "pelipaita"). Joo, tosifanit tietävät heti mistä on kyse ja mikä ero näillä paidoilla on, mutta kun ne verkkokauppojen asiakkaat eivät ole aina tosifaneja. Viimeksi viikonloppuna piti pistää merkkipäivän kunniaksi sukulaistytölle tilaukseen jonkun K-POP -orkesterin fanikamaa, ja jos siellä verkkokaupassa olisi ollut tuon tason sekavuuksia vastassa, niin sormi olisi mennyt suuhun ja pahimmillaan tilaus jäänyt tekemättä. Jos Pihtiputaan mummon pitäisi ostaa lapsenlapselle JYP Shopista "Turkulaisen pelipaita", niin onnistuisikohan tuo omin päin ykkösellä?
JYPin pitäisi ehdottomasti palkata joku ammattilainen kiinni verkkokauppaan. Verkkokaupan varsinaisen pyörittämisen (tilausten läpikäynti ja postituksen) ohella tämän tehtäviin kuuluisi tuotteiden esillepano verkkokaupassa, eli tuotekuvat ja tuotetekstit, mutta myös sopivat ajankohtaan sopivien etusivunostojen teko (karvalakkeja on typerää pitää etusivulla kesäkuussa, samoin sateenvarjoa tammikuussa). Arvatenkin kukaan ei seuraa esimerkiksi verkkokaupan analytiikkaa, että mitkä tuotteet siellä milloinkin vetävät, joten tässäkin olisi jollekin kopin paikka. JYPin ei välttämättä tarvitsisi palkata ketään edes kokoaikaisesti. Internet-maailma on täynnä tällasta työtä freelancerina tekeviä (joskin pakkaaminen ja tuotteiden lähetys ei aina silloin onnistu), jotka tekevät verkkokaupan hallintaa tarvittavat muutamat tunnit viikossa.
Tässä ilmainen näyte siitä, miltä verkkokaupan tuotesivun teksti voisi näyttää jos jaksaisi edes vähän panostaa:
UUTUUS! JYPin 100v-juhlakauden uniikki ja täysin uudistettu pelipaita on nyt saapunut verkkokauppaan. Pelipaita on kaikkine yksityiskohtineen identtinen pelaajien käyttämien pelipaitojen kanssa, mutta se ei ole otteluissa käytetty Game Worn -paita (linkki GW-paitaan).
Ostajan on mahdollista personoida pelipaitaan joko pelaajan nimi ja numero, tai vaihtoehtoisesti itse haluamasi nimi ja numero. Paitaan tuleva nimi toteutetaan painattamalla ja numerot ovat brodeerattuja irtonumeroita.
Värivaihtoehdot: Musta (koti), valkoinen (vieras), sininen (ns. lauantain kotipaita)
Kokovaihtoehdot: XXL (tähän voi tarinoita miksi näin)
Toimitusaika: 1,5-2 viikkoa
Vaikka itse sanonkin, niin onhan tuo nyt valovuoden myyvempi kuin nykyinen
Aito fanipaita joukkueemme pääyhteistyö mainoksilla.Takana painettu nimi ja brodeerattu numero.
Koko XXL.Toimitusaika 1,5-2 viikkoa.