Puistola Aamulehdessä:
"Ahtauduimme erätauolla kaukalosta kohti pukukoppia, kun Westcott tönäisi minua. Tuuppasin tietysti heti takaisin. Sen jälkeen kaveri (Westcott) otti paidan rinnuksesta kiinni ja latasi nyrkillä suoraan päin naamataulua. Sitten joku toinen JYPin mies otti minua tukasta takaapäin ja kiskaisi. Heti perään Westcott potkaisi minua päähän."
Westcott Keskisuomalaisessa:
"Olimme menossa pois kaukalosta, kun siinä ruuhkassa tuli jotain pientä tönimistä. Tönäisin takaisin, ja yhtäkkiä kaveri (Puistola) veti minua mailan päällä silmään."
"Aioin lyödä, mutta en ehtinyt tehdä sitä, kun hän makasi jo jäässä ja vaikeroi, Westcott tuhahti."
Nämä tilanteen kahden keskipisteen kommentit eivät tue toisiaan kyllä millään tavalla. Kummanko puheessa sitten on enemmän totta, kummalla puppua? Sitä tuskin saamme tietää tarkemmin koskaan, sillä kumpikaan tuskin tulee missään vaiheessa myöntämään tehneensä jotain väärää. Erityisesti kummastuttaa se, että kumpikaan ei myönnä antaneensa minkäänlaista iskua toisilleen, mutta Westcottin potkusta on todistajina tuomarit ja toisaalta Puistolan kolhaisusta taas Duvien silmän alla oleva haava. Duvien lausunnon takana on ollut pari JYP-pelaajaa, mutta itse en ainakaan ole missään nähnyt Tapparan pelaajien lausuntoja tästä tilanteesta. Kai jonkun Kirvesrinnankin on ollut pakko nähdä tuo tilanne, kun JYPin puoleltakin "ulkopuolisia" todistajia löytyy kaksinkappalein. Saas nähdä, minkälaisia jatkotoimenpiteitä tästä seuraa, vai seuraako minkäänlaisia.
Ainiin, eilenhän myös pelattiin jääkiekko-nimistä maalintekotavoitteista peliä samaisessa rakennuksessa, jossa tuokin episodi sattui.
Ottelun alku oli JYPiltä todella uskomaton. Liike oli mahtavaa, ja kaikki tuntui onnistuvan nappiin. Raycroft oli epävarma, ja Mika Lehto vaihdettiinkin maalille 4-0 tilanteessa, jossa myös erätauolle lähdettiin. JYP teki toisen erän alkuun alivoimamaalin, jossa oli paljon onnea matkassa, kun kiekko pomppasi ratkaisevan syötön antaneelle J-P Hytöselle Pekka Saravon selän kautta, ja näin JYP pääsi hyökkäykseen hölmistyneiden Kirvesrintojen ihmetellessä tapahtunutta. Toisen erän lopussa tapahtui kuitenkin jotain. JYPille tuli hyvänolontunne, ja liike katosi johonkin. Sinuhen pari hörppäystä, ja puolustuksen löysäily johtivat siihen, että tuolle vaiherikkaalle toiselle erätauolle lähdettiin 5-3 tilanteessa, ja näytti siltä, että Tappara pääsee väkisin tasoihin 5 min ylivoiman turvin.
Kolmanteen erään tuli kuitenkin yllättävän tahdoton Tappara, joka ei saanut ylivoimalla paljon mitään aikaan. Robert Kantorin hölmöiltyä itselleen kakkosen ajassa 42.52 ylivoima kuihtui lopullisesti. Uhlbäckin maalin jälkeen ottelu muuttuikin vain pelailuksi, ja JYP vei voiton 6-4.
Maanantaina JYP pääsee siis yrittämään ottelusarjan ratkaisua Tampereelle, jossa kuitenkin on vastassa varmasti parempi Tappara kuin eilen, joten alusta asti on Hurrikaanipaitojen oltava hyvässä iskussa.