DrAvalanche
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYP
SergeiK kirjoitti:Lienee.
No tiedä vaikka olisikin, mutta minä kaipaan todisteita tai kunnon perusteluja ennen kuin uskon.
SergeiK kirjoitti:Lienee.
Mitäs minä olen missannut? Milloinkas se hyvä kausi oli? Tokihan se riippuu mihin suhteutetaan. Jos Nikkilästä ei paljoa odotettu, niin kaipa se ihan mukiinmenevästi sitten pelasikin. Mutta ei kuitenkaan niin varmaa työskentelyä ikinä, että oikeasti olisi liiga-ainesta.FourForty kirjoitti:Ehkä siksi, että miehen toissa kausi oli hyvä.
AP Siekkinen kertoi Jatkoajan ennakossa, että Ässät pelissä Ahlqvistille tuli "unimaaleja". Siekkisen mukaan, "Liigassa tilanteet tulevat kuitenkin niin paljon nopeammin kuin junnuissa". Miesten peleissä on erilainen tempo. Vaikka Mestis on Liigaa selvästi hitaampi, niin sen tempo on junnujen liigaa nopeampi. Lisäksi oikeastaan vasta Mestiksessä viisikkopeli on paljon kehittyneempää kuin junnuissa. Tämä tarkoittaa, että pelin rytmi muuttuu. Enää ei tule jatkuvalla syötöllä yv-hyökkäyksiä, vaan puolentoista erä nuokkumisen jälkeen tulee vittumainen veto viivalta pahan maskin takaa. Junnujen peleissä maskien tekeminen ja niiden ajoitus on aivan eri planeetalta. Nämä nyt ihan näin top of my head.DrAvalanche kirjoitti:No tiedä vaikka olisikin, mutta minä kaipaan todisteita tai kunnon perusteluja ennen kuin uskon.
FiveHole kirjoitti:Mitäs minä olen missannut? Milloinkas se hyvä kausi oli? Tokihan se riippuu mihin suhteutetaan. Jos Nikkilästä ei paljoa odotettu, niin kaipa se ihan mukiinmenevästi sitten pelasikin. Mutta ei kuitenkaan niin varmaa työskentelyä ikinä, että oikeasti olisi liiga-ainesta.
DrAvalanche kirjoitti:Ei kai tuo lausuma sentään voi merkitä, että pelejä alettaisiin nyt jakaa tasaisesti Nikkilän ja Sinkun kesken, sehän olisi järjetöntä.Pee kirjoitti:"Tommi on hyvän tason liigaveskari - ei meillä ole varaa tuollaista kaveria pitää penkillä", kuului AP:n sanoma noin ulkomuististani mainittuna.
jukiapina kirjoitti:Nikkilä ei ole ikinä ollut hyvä maalivahti eikä tule sitä olemaankaan. Mestis tason maalivahti, joka ei vaan ole se voittava maalivahti liigassa ja sitäpaitsi onhan meillä Aake joka on mielestäni kyntensä näyttänyt.
Pee kirjoitti:Enpä tiedä, mutta tuskinpa vaan - riippuen toki molempien otteista. Mutta olettaen, että Wallinheimo jatkaa hyvää pelaamistaan, ainakin minä käsitin maalivahtivalmentajan puheet niin, ettei peluutus tule olemaan NIIN yksipuolista kuin Satosaaren ja Ahlqvistin toimiessa kakkosmolarina, eli että Sinkku pelaa joka pelin, jonka kykenee.
Mutta katsellaan, miten kausi etenee...
Aika nopeasti mielipiteesi yhden näkemättä jääneen (?) ottelun jälkeen muuttuu, kun vielä Ässät-pelin jälkeen valittelit, kuinka Ahlqvist vaikutti niin epävarmlta, että "jokaisesta vedosta sai melkein sydärin". Lisäsit vielä, että "ekan maalin jälkeen tuli Satosaarta ikävä", mutta Turun-matsin jälkeen Aake onkin jo mielestäsi "kyntensä näyttänyt".
Varmasti Aake pelasikin eilen hyvin (sinähän sen ilmeisesti tiedät, kun paikan päällä olleena (?) pystyt kertomaan, kuinka Ahlqvist on jo "kyntensä näyttänyt), mutta jos yhden matsin jälkeen mies muuttuu "melkein sydäreitä" aiheuttavasta "kyntensä näyttäneeksi" maalivahdiksi, niin hip heijaa! Yhden pelin syväanalysoijat ovat aika ihkuja tapauksia. <3
Mitä vielä Nikkilään tulee, niin olen "FourFortyn" kanssa samaa mieltä siitä, että miehen tulokaskausi - ja erityisesti sen alku - oli hyvä. Tuohon alkuun mahtui myös FF:n muistelema Tommin loisto-ottelu Helsingissä; lokakuun alussa 2003 Nikkilä johdatti torjunoillaan JYPin komeaan 4-1 -voittoon tuolloin viiden ottelun voittoputkessa kulkeneesta isäntä-HIFK:sta.
Kauden muista pääkaupungin-reissuista jäi JYPille pelkkiä luita käteen, eivätkä maalivahditkaan sen kummemmin loistaneet, mutta kokonaisuudessaan Nikkilän avauskausi oli siis minustakin hyvä. Eikä ole Tommi ainoa mies, jolle se toinen kausi on ollut vaikea tapaus. Lisäksi hänen hartailleen langetettiin heti alkukaudesta kannattajien taholta kovia paineita, kun heti Wallinheimon huilivuorojen jälkeen alettiin puhua sosiaalipeluutuksesta ja muistutettiin valmennusjohdolle, kuinka "meillä on ykkösmaalivahtikin".
Muokkaus: "kas" "tulo":n ja "kausi":n väliin.
Pakkipari kirjoitti:Jos taas JYP ei tuollaista pysty tarjoamaan niin siinä tapauksessa mestikseen yhdeksi kaudeksi kokemusta keräämään jos se vain kaikille osapuolille sopii. Tämä taas tarkoittaisi sitä että Aake pääsisi pelaamaan enemmän, mutta vaikka onkin yllättävän kova sarja niin on se silti liigaa heikkotasoisempi. Ei ole kuitenkaan helppo ratkaisu Aaken tilannetta miettiessä. Tämä päätös kuitenkin on iso ja määrittelee aika paljon Aaken uraa. Kukaan ei voi sanoa varmasti mitä tulee käymään. Riskejä ja etuja on molemmissa vaihtoehdoissa. Tavoitteena on kuitenkin saada Aakesta meille joskus tulevaisuudessa ykkösmaalivahti. Mielellään jo kaudeksi 2008-2009. Päätöstä on siis mietittävä jokaiselta kantilta ja tarkkaan. Onneksi minä en joudu päättämään tätä asiaa vaan saa taustalla seurata mitä tulee käymään.
Ei jumalauta! Ettekö te saatanatajua, että 25 peliä on vitun täyttä unelmaa Wallinheimon kakkoselle? Puolet kaudesta pelattu - paljonko Wallinheimot tuuraajat pelasivat ennen joulua? Vittu, puolitoista peliä. Se kertaa kaksi, niiin AA:n pelimääräksi tulee kolme peliä kaudessa. Teidän apinoiden mielestä se sitten kehittää. Vittu - asia vitun selvä. Vittu. "Pelasin lokakuussa, tammikuussa ja maalikuussa kussakin yhden pelin. Olen kehittynyt.. Vittu joo.SS#31 kirjoitti:Jyrkkä EI.
Mielestäni Ahqvistia ei saisi päästä Mestikseen. Se olisi paha virhe JYPin kannalta, sillä Ahlqvist on jo näyttänyt taitojensa riittävän liigaan. Eli miksi mennä alas päin, jos tarvetta siihen ei ole.
Tosiasiahan se on, että Wallinheimo on ensi kaudella 1. maalivahti, mutta kuten Pakkipari jo sanoi, esim. 25 peliä kaudessa olisi todella hyvä määrä nuorelle, mutta kehittyvälle maalivahdille.
Toivomuksena siis olisi, että ensi kauden kaksikko olisi juuri Wallinheimo-Ahlqvist, josta Sinuhe pelaa suurimman osan.
Niin no, tähän mennessä ollaan menty näin. Seurauksena Sinkun pienien vaivojen ärtyminen ja nyt sitä pakollista lepoa. Varmahan ei ole että ensi kaudella mentäisiin samalla taktiikalla vaan mahdollisesti jopa annettaisiin Sinkulle sitä ansaittua lepoa silloin tällöin. Kuitenkin niin että Sinkku olisi se selkeä ykkönen, mutta myös niin että se kakkonenkin saa peliaikaa enemmän kuin kymmenen ottelua. Pelit kehittää, mutta niin myös osaava valmennuskin. Mielestäni A-P Siekkinen on jo osoittanut olevansa vähintäänkin hyvä maalivahtivalmentaja.SergeiK kirjoitti:Ei jumalauta! Ettekö te saatanan apinat tajua, että 25 peliä on vitun täyttä unelmaa Wallinheimon kakkoselle? Puolet kaudesta pelattu - paljonko Wallinheimot tuuraajat pelasivat ennen joulua? Vittu, puolitoista peliä. Se kertaa kaksi, niiin AA:n pelimääräksi tulee kolme peliä kaudessa. Teidän apinoiden mielestä se sitten kehittää. Vittu - asia vitun selvä. Vittu. "Pelasin lokakuussa, tammikuussa ja maalikuussa kussakin yhden pelin. Olen kehittynyt.. Vittu joo.
Se meinaa sitä, että Aleksin kanssa tehdään kuviot selväksi että mitä JJYP häneltä odottaa. A-junnuissa homehduttaminen ei ainakaan paranna sitä tilannetta, että Ahlqvistin kanssa kävisi samoin kuin A.Ahosen kanssa.late67 kirjoitti:Joo mutta Aakessa on ainesta!
Pitää varoo, ettei käy kun A. Ahosen kanssa ?
SergeiK kirjoitti:Tuo on kuitenkin aika pirunmoista jossittelua. Wallinheimo ei ole 33-vuotiaana maalivahdiksi mikään ikäloppu, vaikka tällä hetkellä liigassa ykkösvahdeista vanhin taitaa ollakin. Saman ikäinen kuin Martin Brodeur, Nikolai Habibulin tai Steven Shields.
Ei näin!Groove Armada kirjoitti:Juu, sama itseänikin vituttaa. Saisi Ahlqvist kyllä jatkaa maalissa, vaikka onkin
vain tuurannut sinkkua. Nollapeli on aina nollapeli, ja sillä pitäisi ansaita
automaattisesti paikka seuraavaan matsiin.
sean kirjoitti:Kai siellä A: riveistä löytyy kavereita, joka haluavat osaamistaan välillä näyttää. Aken vieraillessa "Ylhäällä".