JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

  • 180 685
  • 1 263

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Miten UTJ ja valmentaja voivat toteuttaa @JypFabu :n tavoitteen jos Seppänen ei ymmärrä jäädä hallituksen rivijäsenen rooliin vaan rikkoo johtoketjua herkeämättä? Siinä taas uudella valmentajalla olisi selässä skorpioni ja jokea ylittämässä.

Tämäpä mua tässä jutussa epäilyttääkin hieman. Onko noin? Onko se nimenomaan Seppänen, joka tulppana seisoo? Jos miettii sen kautta, niin ne pelin kehityskulmat joita esiin on tuonut on kyllä ajassa ja kehityksessä tiukasti. Voiko olla jopa niin, että se missä pieleen on mennyt isoimmin, on kyky naarata ja löytää siihen visioon yksimieliset toimijat toteuttamaan.

Aina voi palkata mitä meritoituneempaa tekijää, mutta jos näkemys ei käy yksiin on aina käsissä soppa mikä ei synny. Tämän voi minun puolelta laittaa Seppäselle miinukseksi piikkiin, jos lähtee ajatuksesta, että hän on se jolla isoin mahdollisuus vaikuttaa rekryihin. Mikäli näin ei ole, vaan siellä on riittävän vahva vastapooli torpedoimaan, on tilanne kuitenkin eri. Tämä saattaa olla myös sylttytehdas siihen valtataisteluun tai reviiririitaan peilaten, josta tälläkin kaudella on posmennettu. On siis hyvä olla oppositio, mutta siinä asemassa se ei saa keikuttaa paattia nurin.

Itse en ole lainkaan varma hierarkkisen johtomallin toimivuudesta tänä päivänä, kun hyvä johtaminen on tiimipeliä, jossa kaikki pelaa samaan maaliin. Sitäkään en tietenkään tiedä, onko Seppäsen ristinä huono delegaatiokyky, sitä ei puolla ainakaan se, että aikana ennen konttaamista oli primus motor menestyksessä.

Ehkä kyse enemmän kuin henkilöistä, on lopulta analyysistä ja JYPissä se ei nähtävästi ole yksituumainen. Se sitten vaikuttaa tukahduttavasti nahan luomiseen ja uudistumiseen.

Pannaan nyt toivo tähän uuteen valmennukseen, että tuo rekry menisi maaliin ja saisi aikaan positiivisen kierteen, joka lopettaisi tai suitsisi sitä ristivetoa, jota nähtävästi tässä hetkessä liikaa on, jotta homma onnistuisi halutusti.

Sen vielä kommentoin, että minusta liikaa täällä katsotaan liian kyklooppina syypäitä tilanteeseen, ei kukaan yksin ole osapuoli ja siihen ristivetoon tarvitaan aina kaksi tai useampi osallistujaa. Jokaisessa on taatusti vikaa, mutta syyttelyillä ja vaatimuksilla tai vain yhden luopumisella ei juurisyy ongelmiin katoa, se muuttaa vain paikkaa.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Tulee mieleen vain aurinkoinen päivä juustopalalounaalla kun ulkoministeri Soini kertoi tavanneensa juuri ulkoministeri Lavrovin, joka oli todennut Putinista ongelmien lähteenä Venäjän ja länsimaiden suhteissa lainaten Stalinia: "henkilöongelmiin on helppo ratkaisu - ei henkilöä, ei ongelmaa". Ihme, ettei ole Lavrov vielä pudonnut ikkunasta. Kyseisen asemapaikan venäläinen suurlähettiläs Churkin sai kyllä yllättävän sydänkohtauksen, vaikka oli muuten terve, ja menehtyi traagisesti viiden muun samaan aikaan samalla tavalla poistuneen lähettilään tavoin.

Suuren maailman ratkaisu on jatkaa puhdistuksia laajentaen seuraaville tasoille, kunnes löytyy uusi johtaja, joka ratkaisee ongelman. Vrt. Columbus Blue Jackets. Mutta toivottavasti Jypin homma kääntyy pienimmällä tarpeellisella kenkimisellä.
 
Viimeksi muokattu:

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä tekee mieli hieman kommentoida, ei siis mitään pois ottaen tai vääntäen, vaan huomiona asiaan.

Ihan ei minusta nappiin mene ajatus, että Seppänen&Viitanen on jotakin joka ei toimi ja suoraan pelsepuupista ja että paska mikä kentällä näkyy, on heidän tuottamansa ja syynsä.

Se että, pelin kehitys vie sattumalta kohti sitä "paikatonta" päinvastoin kertoo siitä, että ajan tasallahan herrat on. Ei ole sattumaa, että jonkinlaista variota tuosta pelaa 3/4 välieräjoukkueista jo tällä kaudella. Tietenkin kaikki pelitavat nojaavat toisteiseen peruspilariin, niin "paikatonkin" ja eroa jo menestyviin ja JYPin kakskymppisiin voi myös selittää enemmän se, onko se pelitapa peruspilari kuinka kuosissa ja kuinka kilpailukykyinen. Tuskinpa se "paikaton" voi olla etutekijä yksin, jos pohja rakoilee pelitavassa.

Valmennuksen suhteen on minun turha ottaa kantaa, kun tekemistä täältä etäältä ei ole tullut seurailtua, mutta mieleen tulee, että jos syystä tai toisesta tärkeissä peleissä on pelaajien kuuppa jostain syystä jumissa, ei sitä jumia laukaise mikään valmennus maailmassa, vain kyseiset pelaajat siihen itse voivat vaikuttaa. Samalla tekee myös mieli huomioon ottaa se, että junnujahan nämä ovat ja junnuille tyypillisiä asioita on esitysten heittely ja vajaa tunnekontrolli esityksiin. Kasvamismatkallahan he ovat ja kehittävät fyysisiä ja psyykkisiä valmiuksiaan ollakseen ammattilaisia joku päivä.

Eli mitä on kohtuullista vaatia? Tulos on yksi summa, mutta siinä tekijä on kovimpien kohdatessa niin päivän kunto, kuin joukkueena kohdalleen osuva tahtokysymys, näin, kun marginaalit on pienet. Entä vaikkapa kauden kaarella, jos valmennusta arvioi, onko tapahtunut kehitystä ja jos niin missä asioissa?

Aina on mahdollista, että salaliitto Turunen Seppänen&Viitanen on ikäluokan tuhonnut siinä sivussa, kun ovat tuhonneet koko seuran, jos näin haluaa uskoa, mutta mahdollista myös on, että ihan pätevää kehitystyötä tulevaisuutta varten luovat. Oleellista olisi löytää joitakin mittareita joilla suhde todellisuuteen, jotta oikean mielipiteen asiassa löytäisi.

Itselle ehkä isona tekijänä niin edustuksen kun näiden junnujenkin kohdalla tulosta vastaan haraa se kilpailukykyisen pelitavan selkänojan puute. Väärässä voin olla, mutta tältä ainakin näillä okulaareilla näyttää, eli syy ei ole suoraan nimissä, vaan syntyneessä tilanteessa, jossa on rakenteen puute. Toivotaan, että vaikka nyt aikaa veisi, sinne saataisiin käskijä, jolla on oikeasti käry pelitavan ja ajantasaisen sellaisen suhteen, jonka perustalle sitä "paikatonta" istuttaa tuomaan etua.

Edit. pientä korjailua, kun näppis tuppaa sekoilemaan omiaan välillä, minussahan ei mitään vikaa voi olla, kuten mantra menee.
No sieltähän se rakkikoira taas ärähtää omaan tyyliinsä kärjistäen toisten sanomisia!
Ootko muuten itse käynyt katsomassa tuota ihailemaasi "pelipaikattomaan" pelitapaan pyrkivää surffailu-pelitapaa, vai ihan teorian aatemaailmassako (ilmeisesti) unelmoit tulevaisuuden pelikirjavisioista? No voin kertoa että itse olen pirun monta kertaa käynyt Hippoksella katsomassa U20 pelejä, enkä itse ole nähnyt kyllä tuossa U20 pelitavassa juuri mitään järkeä! Varmasti yleisöön menevää päästä päähän "pellailua", ja tapahtua voi kumpaankin päähän ihan mitä tahansa. Viihdyttävää! Kyllä pelin pitää lähtökohtaisesti olla tietynlaisessa oman joukkueen opetellussa pelikirjan mukaisessa perusformussa vaikka ilmeisesti vapaampaa "pelipaikatonta" (inflaation kärsinyt sana) yritetäänkin pelata lähtien aina omanpään puolustuspelistä ylöspäin! Viisikkopelistä kaikki lähtee ja se on kaiken perusta, jokainen pelaaja tietää tai ainakin pitäisi tietää oman roolinsa, ja sen raameissa tottakai pelaajien pitää lukea peliä reagoimalla rohkeastikkin ja iskemällä kiinni aina kun paikka siihen on. Viisikkopeli (tiivis) on siis kaiken perusta jonka puitteissa yksilöiden henk.koht. taidot ratkaisevat pelit suuntaan tai toiseen!

En ole sanonut enkä väittänyt että kaikki paska kentällä on Seppäsen ja Viitasen syytä, mutta he ihailevat ja haluavat että pelattaisiin tämäntyyppistä "vailla rajoja" olevaa KÖK-reagointikiekkoa.

No oppia ikä kaikki eikä kaikki luonnollisesti mene heti alkuun niinkuin Strömsöössä, mutta haluanpa nähdä mitä tästä vielä tulee ja mihin suuntaan laiva kääntyy vai kääntyykö?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
No sieltähän se rakkikoira taas ärähtää omaan tyyliinsä kärjistäen toisten sanomisia!
Ootko muuten itse käynyt katsomassa tuota ihailemaasi "pelipaikattomaan" pelitapaan pyrkivää surffailu-pelitapaa, vai ihan teorian aatemaailmassako (ilmeisesti) unelmoit tulevaisuuden pelikirjavisioista? No voin kertoa että itse olen pirun monta kertaa käynyt Hippoksella katsomassa U20 pelejä, enkä itse ole nähnyt kyllä tuossa U20 pelitavassa juuri mitään järkeä! Varmasti yleisöön menevää päästä päähän "pellailua", ja tapahtua voi kumpaankin päähän ihan mitä tahansa. Viihdyttävää! Kyllä pelin pitää lähtökohtaisesti olla tietynlaisessa oman joukkueen opetellussa pelikirjan mukaisessa perusformussa vaikka ilmeisesti vapaampaa "pelipaikatonta" (inflaation kärsinyt sana) yritetäänkin pelata lähtien aina omanpään puolustuspelistä ylöspäin! Viisikkopelistä kaikki lähtee ja se on kaiken perusta, jokainen pelaaja tietää tai ainakin pitäisi tietää oman roolinsa, ja sen raameissa tottakai pelaajien pitää lukea peliä reagoimalla rohkeastikkin ja iskemällä kiinni aina kun paikka siihen on. Viisikkopeli (tiivis) on siis kaiken perusta jonka puitteissa yksilöiden henk.koht. taidot ratkaisevat pelit suuntaan tai toiseen!

En ole sanonut enkä väittänyt että kaikki paska kentällä on Seppäsen ja Viitasen syytä, mutta he ihailevat ja haluavat että pelattaisiin tämäntyyppistä "vailla rajoja" olevaa KÖK-reagointikiekkoa.

No oppia ikä kaikki eikä kaikki luonnollisesti mene heti alkuun niinkuin Strömsöössä, mutta haluanpa nähdä mitä tästä vielä tulee ja mihin suuntaan laiva kääntyy vai kääntyykö?

Noh, menipäs siellä tunteisiin!?

Ydin kirjoittamassani taisi olla siinä, että kannattaa katsoa sinne pelin taaksekin. Tarkoitan sitä, että se "pelipaikaton" itsessään ei ole mikään lippu onneen ja menestykseen, vaan tarvitsee sen kilpailukykyisen pelitavan ja pelin rakenteen, johon tuo toimiakseen nojaa. Kuten huomaat, laitan tuon sanan sulkeisiin, korostaakseni sitä, että termi on huono ja siitä on tullut myös tämmöinen vihervassari läppä konservatiiveille kiekon parissa. Pelin idea kai on itseohjautuvuus viisikossa, eikä se sisällä mitään pensan hinta lässytystä, jos siitä jotakin tajuaa, tai haluaa tajuta.

Jos nyt haluat seurailla, kuinka tuo itseohjautuvuus viisikossa tämän hetken tasollaan toimii, katsele Pelikaanien tai Kalpan pelaamista kuluvissa pleijareissa, niillä on jo paljon tuohon filosofiaan perustuvaa pelissään. Ei varmaan mitään ihan valmista, mutta suhteessa edistyneintä liigassa.

Voin hyvin ymmärtää, että peli tuottaa ventilaatiota meidän peliä katsoneille, mutta kyllä mä puolustuksena tälle näkisin kaksi asiaa: se, että välttämättä pelitapa johon peli rakentuu ei ole riittävän tasoinen ja sen lisäksi, nää on junnuja, ei valmiita pelimiehiä, joten sekin tuo sekoilua ja sohlaamista tekemiseen.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ydin kirjoittamassani taisi olla siinä, että kannattaa katsoa sinne pelin taaksekin. Tarkoitan sitä, että se "pelipaikaton" itsessään ei ole mikään lippu onneen ja menestykseen, vaan tarvitsee sen kilpailukykyisen pelitavan ja pelin rakenteen, johon tuo toimiakseen nojaa. Kuten huomaat, laitan tuon sanan sulkeisiin, korostaakseni sitä, että termi on huono ja siitä on tullut myös tämmöinen vihervassari läppä konservatiiveille kiekon parissa. Pelin idea kai on itseohjautuvuus viisikossa, eikä se sisällä mitään pensan hinta lässytystä, jos siitä jotakin tajuaa, tai haluaa tajuta.

Jos nyt haluat seurailla, kuinka tuo itseohjautuvuus viisikossa tämän hetken tasollaan toimii, katsele Pelikaanien tai Kalpan pelaamista kuluvissa pleijareissa, niillä on jo paljon tuohon filosofiaan perustuvaa pelissään. Ei varmaan mitään ihan valmista, mutta suhteessa edistyneintä liigassa.

Voin hyvin ymmärtää, että peli tuottaa ventilaatiota meidän peliä katsoneille, mutta kyllä mä puolustuksena tälle näkisin kaksi asiaa: se, että välttämättä pelitapa johon peli rakentuu ei ole riittävän tasoinen ja sen lisäksi, nää on junnuja, ei valmiita pelimiehiä, joten sekin tuo sekoilua ja sohlaamista tekemiseen.
Nyt puhut @JypFabu selkokielellä jonka kyllä allekirjoitan! Julkituot tässä monisanaisemmin juuri sen mitä kirjoituksellani tarkoitin. Pärjätäkseen joukkueella pitää olla toimiva kilpailukykyinen viisikko-pelitapa joka antaa mahdollisimman turvallisen ja vähäriskisen pohjan yksilöille tehdä nopeaan reagoimiseen perustuvia "pelipaikattomiakin" ratkaisuja!
Otit juuri oikeat joukkueet tämän hetken liigajoukkueista esimerkkijoukkueiksi, nimittäin KalPan ja Pelicansin.
Kysymys on viisikon tiiviydestä joka nopeasti reagoimalla itseohjautuu RYHMÄNÄ pelivirtauksen mukaan. Voisiko kärjistetysti sanoa järkevä "susilaumataktiikka". Se ei tarkoita että koko viisikko päättömästi säntää kiekollisen vastustajan päälle, vaan pelaa järkevästi taktiikan mukaisesti sovitusti ettei pelata itseä ulos. Tämä pelitapa vaatii hyvin toimiakseen erittäin hyvin luistelevan nopean ja peliin nopeasti reagoivan joukkueen (esim. KalPa). Mitä olen kyseisten joukkueiden peliä katsonut niin peliä hidastavia viivelähtöjä ei juuri näe! Kun kiekko saadaan omassa päässä haltuun niin lähdetään suht. heti suoraan ylöspäin! Olen joskus lanseerannut että kentällä olevan viisikon tavoitteena on olla yhdenalueen sisällä (esim. siniviiva - siniviiva). Kun esim. lähdetään omasta päästä hyökkäämään niin pakkien pitää lähteä välittömästi ja tiiviisti mukaan tukemaan hyökkäystä eikä niinkuin tällä kaudella jäädä laiskasti luistelemaan ylöspäin keskialueelle (esim. Niku)! Kun kiekollinen hyökkääjä on hyökkäyssinisellä niin pakkien pitäisi myötäillä ja ainakin parhaansa mukaan pyrkiä silloin olemaan alimmalla sinisellä. Ideana siis hyökkäyksen tukeminen sekä tiiviys, jolloin mahdollisuus paikata toisen virheitä!
P.S.
Varmaan kaikki huomaavat että olet @JypFabu kyllä paljon mielessäsi pohtinut ja jäsennellyt jääkiekko-nimistä peliä, mutta kun yleensä tapasi mukaan pyörittelet ja filosofoit asioita vähän sinne tonne tänne niin joskus ei Erkkikään ota selvää ajatuksistasi mitä tarkoitat ja haluat sanoa!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tumanovs ilmeisesti loukkaantuneena (maajoukkueketjun perusteella) kun tuossa aikaisemmin mietitty miksei JYP ole optioiden käyttöä julkaissut, todennäköisesti siis kotonaan käymässä ja odotetaan että tulee Suomeen.

Ylipäätänsä tässä alkuvaiheessa taidetaan aina julkaista vain ne jotka liittyy joukkueen treeneihin nyt eli n. kuukausi sitten pelit päättyneitä pelaajia tai ulkomailta tulevia. Myöhemmin liittyviä tykitetään sitten kausikorttimyyntiin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Varmaan kaikki huomaavat että olet @JypFabu kyllä paljon mielessäsi pohtinut ja jäsennellyt jääkiekko-nimistä peliä, mutta kun yleensä tapasi mukaan pyörittelet ja filosofoit asioita vähän sinne tonne tänne niin joskus ei Erkkikään ota selvää ajatuksistasi mitä tarkoitat ja haluat sanoa!

Tämä on varmasti totta, enkä sitä peittele. Itseasiassa vähän kateellisena luin koko kirjoituksesi, jotenkin noin kun ajatukseni osaisin aina jäsentää. Ja herranjumala sentään! ollaan vielä samaa mieltä hyvin pitkälle, vaikka eri termein. Mitä kutsut yhden alueen pelaamiseksi tuossa, niin monesti kirjoituksissani olen käyttänyt termiä alueiden täyttö, juuri tuota samaa tarkoittaen.

Itse mietin näin, että kuka se valmentaja onkin, osaa toivottavasti napata Seppäsen aivoituksista kiinni ja olla vaikka askeleen edelläkin, sillä perustaltaanhan Seppäsen visio on tätä päivää ja ajassa, jos on luottaminen siihen mitä julkisuudessa niistä on tihkunut. Rekry on siis todella tärkeä, jolle soisi viimeinkin onnistumisen organisaatioon.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Toivottavasti valmentaja on kyllin diplomaatti, että saa HPJ:n uskomaan, että oli Seppäsen oma idea laittaa joukkue pelaamaan niin kuin valmentajan pelikirja sanoo. Muistaa vielä kehua Seppästä joka pelin jälkeen, että "kyllä tämä sun sapluunas toimii hyvin." Ja kun voittoja tulee, niin Helge uskoo yhä vähvemmin, että menestys oli hänen ja vain hänen ideansa ansiota. Tuollainen työyhteisön sisäinen diplomatia ei tainnut olla Rautakorven vahvuusalue.

Jos nyt haluat seurailla, kuinka tuo itseohjautuvuus viisikossa tämän hetken tasollaan toimii, katsele Pelikaanien tai Kalpan pelaamista kuluvissa pleijareissa, niillä on jo paljon tuohon filosofiaan perustuvaa pelissään. Ei varmaan mitään ihan valmista, mutta suhteessa edistyneintä liigassa.
Ärsyttävää kun huomaa, että on ehkä ollut jossain määrin täysin oikeassa olemisen rajojen ulkopuolella ainakin osittain. Eli kyllä Seppänen on oikeassa siinä, että pelitavan suhteen pitää olla kärjessä, jos meinaa menestyä pienemmällä budjetilla ja vetovoimalla kuten Kalpa. Katsoin edellisen Tappara peli 3. erän ja oli kyllä hienoa katsoa kun siinä keskimäärin halvemmat pelaajat vei liigan kalleimpia ukkoja kuin pässiä ketjussa (ne syö narun poikki aika nopeasti). Ja sama juttu Pelicans-Kärpät pelissä, ei Havun ukot pärjää kun yhdellä ketjulla missä luovuus perustuu pariin yksilöön.

Mutta silti olisin mieluummin katsonut mihin Rautakorpi pääsee tällä kaudella omilla opeillaan, ja sitten vaihtanut valmentajaa kauden jälkeen. Tai viime keväänä, mieluummin. Mutta ei jumankauta joulun aikaan 60-v synttärijuhlilla.

Noh, katsotaan kuka tulee nyt UTJ:ksi ja sen alle valmentajaksi. Toivottavasti ne on rekrytty tuossa järjestyksessä ja niin, että UTJ on myös hyväksynyt valmentajan.
 

Liitteet

  • strictly personal.jpg
    strictly personal.jpg
    16,6 KB · kertaa luettu: 89

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Tieksola on hyvä leveyshankinta ja onhan sillä sitä potentiaalia olla ykköspyssyjä JYPissä. Näkisin, että varmaan kahteen ensimmäiseen ketjuun ajateltu.

Tai mistä minä tiedän. Eihän siellä ole edes koutsia kertomassa missä pelaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tieksola on hyvä leveyshankinta ja onhan sillä sitä potentiaalia olla ykköspyssyjä JYPissä. Näkisin, että varmaan kahteen ensimmäiseen ketjuun ajateltu.

Tai mistä minä tiedän. Eihän siellä ole edes koutsia kertomassa missä pelaa.
Itse näkisin nimellisesti 3. ketjun olevan oikea paikka ja miksei ajoittain kakkosessa paikkaamassa. Kuitenkin tuon urheilullisuuden ja kamppailupelaamisen pitää parantua. Pelitaitoja lienee olemassa kuitenkin taustalla liigassa pelaamiseen. Jos pelaajalla on selkeitä puutteita, niin ei liene viisasta laittaa syvään päähän heti.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tieksola… potentiaalia, potentiaalia. Jos ottaa Reijon tyylisesti ison stepin fysiikassa ja kokonaisvaltaisessa pelaamisessa, niin mikäpä ettei. Ei vaan ole viime vuosina Jypissä paljoa onnistunut se nuorten pelaajien potentiaalinen hyödyntäminen ja kehittyminen - joskin ihmekös se kun seurassa oikein mikään ei ole mennyt putkeen (Veken & co mahdollisista ryyppyputkista minulla ei ole tietoa).
 

Maalari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä on esimerkki siitä, miltä strategia ja suunnitelma tulevaisuudesta näyttää, kun joukkueen taustalla on aidosti osaava omistaja. Kyseessä on toki toinen laji ja toinen kaupunki, mutta kuitenkin liiketoiminta, joka perustuu urheiluun.


Viittaus ei liity toimintaan syydettyyn rahan määrän, vaan on esimerkki siitä, kuinka strategiatyötä tehdään ja se osataan viestiä sidosryhmille.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tieksola… potentiaalia, potentiaalia. Jos ottaa Reijon tyylisesti ison stepin fysiikassa ja kokonaisvaltaisessa pelaamisessa, niin mikäpä ettei. Ei vaan ole viime vuosina Jypissä paljoa onnistunut se nuorten pelaajien potentiaalinen hyödyntäminen ja kehittyminen - joskin ihmekös se kun seurassa oikein mikään ei ole mennyt putkeen (Veken & co mahdollisista ryyppyputkista minulla ei ole tietoa).

Niin. Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto.

Täysin odotetusti katastrofikauden jälkeen mennään. JYP on palannut vuoteen 1999 jolloin edellinen ”notkahdus” taloudellisesti tapahtui ja uuden alku koitti. Liigan Minardina tullaan olemaan seuraavat viisi vuotta jolloin voidaan puhua playoffpaikasta mestaruutena. Mitalipeleistä ei kannata edes unelmoida.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Tieksola on hyvä leveyshankinta ja onhan sillä sitä potentiaalia olla ykköspyssyjä JYPissä. Näkisin, että varmaan kahteen ensimmäiseen ketjuun ajateltu.

Tai mistä minä tiedän. Eihän siellä ole edes koutsia kertomassa missä pelaa.
Eiköhän Tieksola tule olemaan yksi kärkinimistä keihään kärkipäässä eikä mikään leveyshankinta
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Eiköhän Tieksola tule olemaan yksi kärkinimistä keihään kärkipäässä eikä mikään leveyshankinta
Jos peli paikka on tulevalla kaudella suunnitellusti kahdessa kärkiketjussa, niin sitten ei lupaile JYPille hyvää. Itse heittäisin lähtökohtaisesti kolmoskentän laidalle... Siikanen - Mäkinen/Perttu - Tieksola?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Miksi ihmeessä olisi?

En keksi yhtään siihen viittaavaa seikkaa.

Eipä siihen muu viittaa kuin se ettei parempiakaan pelaajia rosterissa ole.
Meinaatko että tänne nyt jotain kärkiukkoja saataisiin kun ei ole perkele koutsiakaan?
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä siihen muu viittaa kuin se ettei parempiakaan pelaajia rosterissa ole.
Meinaatko että tänne nyt jotain kärkiukkoja saataisiin kun ei ole perkele koutsiakaan?
Uskon että se on jo valittu kuten täälläkin on kirjoitettu. Eli ei pitäisi vaikuttaa mihinkään siinä mielessä.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskon että se on jo valittu kuten täälläkin on kirjoitettu. Eli ei pitäisi vaikuttaa mihinkään siinä mielessä.
Onko jollain tietoa / vahva huhu, että valmentajasopimus olisi allekirjoitettu? Ennen signeerausta "valitut" eivät oikein itselle merkitse mitään, kun sen valinnan tulisi olla molemminpuoleinen...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin. Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto.

Täysin odotetusti katastrofikauden jälkeen mennään. JYP on palannut vuoteen 1999 jolloin edellinen ”notkahdus” taloudellisesti tapahtui ja uuden alku koitti. Liigan Minardina tullaan olemaan seuraavat viisi vuotta jolloin voidaan puhua playoffpaikasta mestaruutena. Mitalipeleistä ei kannata edes unelmoida.

Tähän ei kyllä viittaa kuullut asiat tilasta, ellei sulla sitten jotain julkisuuteen tipahtamatonta tietoa ole. Minä olen ymmärtänyt, ettei tuo budjetti ole mihinkään viime kautisesta putoamassa, eli siinä keskikastissa se pysyy. Minardien suhteen minä naulaisin asetelman aikaan ennen ennen menestyskautta. Siinä konttailtiin pari kautta ennen kuin tapahtumaan alkoi ja muistaakseni se sitten alkoi viidennellä sijalla. Kaikkihan on kiinni siitä kuinka yhteinen analyysi läpi organisaation osataan luoda toteutettavaksi, tämä vaatii niin seuran, kuin valmennuksenkin yhteistä näkemystä ja sitoutumista tekemiseen.

Rosterinkaan suhteen en osaa tuhkaa päälleni sirotella, tulos tehdään joukkueella ei nimillä. Mitalipeleistä en minäkään unelmoisi, enkä usko sen olevan tässä hetkessä kuin unelma tuolla jossain seurallekaan, niin moni asia pitää loksahtaa kohdilleen ennen kuin voi olla asetelmassa jossa mitali on realismia. Kunhan ensin tehdään kaksi asiaa, pelitapa, jolla pärjää ja rosterin maksimaalinen hyödyntäminen ja unohdetaan ne kärki ratkoo haihattelut kokonaan.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Meinaatko että tänne nyt jotain kärkiukkoja saataisiin kun ei ole perkele koutsiakaan?
Ne kärkiukot on sopimuksensa tehneet aikoja sitten jos omaavat suomen passin.
Ja jos mahdolliset kärkiukot omaavat muun passin, niille ei ole tuon taivaallista kuka Löppönen joukkutta valmentaa. Sopimukseen kirjoitettu palkka ratkaisee. Sama tosin on suurelle joukolle suomalaisillekin tärkein elementti.
Jos pelaajalle on tärkei seuramenestys ja pelit huutikuussa. Niin silloin ei tee sopimusta Jyväskylään oli sitten valmentaja kuka tahansa.

Sitä kenelle se uskottavuus on tärkeää oli sitten kyseessä pelaaja, toimittaja, kannattaja tai yheistyökumppani. Niin jokaisella on varmaan oma määritelmä milloin on uskottavaa ja milloin ei.
 
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomen maajoukkue, Kampuksen dynamo
Toivotaan, että tulee niitä kärkiheppoja. Toisaalta voisi kysyä, että miksi tulisi? Mitä Jypillä on tällä hetkellä tarjota, jota muualta ei saisi samaan hintaan, ellei vähän parempaankin? Kaunis Keski-Suomalainen kesämaisema tuskin riittää houkuttelemaan pelaajia tänne jääkiekon kehtoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös