@JypFabu En kyllä osta ajatusta, että Estephania hankkiessa tiedettiin mitä saatiin. Tai en ainakaan käsitä, että miksi maksaa TOP6-liksaa Bambi-on-Ice -spektaakkelista.
Puhut paljon vastineeksi muiden kirjoituksiin, että ei tiedetä mitä Giolle maksetaan ja mitä toimistolla on ajateltu häntä hankkiessa. Samalla itse vaivattomasti sukellat suoraan Viitasen harmaaseen aivomassaan ja toteat toimiston oikeasti suunnitelleen aivan eri asioita kuin julkisuudessa puhuvat - bravo!
Ihmetyttää kovasti ajatus, että miksi Tšekistä raahataan tänne pistenikkari pelilliseksi johtajaksi (paitsi tiedät tämän jollain ilveellä höpöpuheeksi), joka osoittautuu suunnitellusti riittämättömäksi, jotta nuorille voidaan antaa vastuuta. Jos näin on suunniteltu, niin minkä takia ei vaan palkattu esim. Strömbergiä ja säästetty kymmeniä tuhansia euroja palkassa?
Aikamoista aivojumppaa saa kyllä harrastaa, jos tämä kuvio menee suunnitelman mukaan.
Vissiin syytä vastailla tähänkin.
On ensinnäkin kaksi eri asiaa, mikä on jonkun palkka pennilleen ja mikä on yleinen haarukka mihin milläkin statuksella liigaan palkataan, noin. Toinen on faktaa, jota en minä, tai kukaan muukaan asianomistajia lukuun ottamatta tiedä, eikä pidäkään, toinen on spekulaatiota ja siinä voi olla variaatiota yhtä paljon kuin kuin on spekuloijia ja paikkansa pitävinä niistä jotakin pitää kukin kuvitelmiensa mukaan. Minä en siis harrasta yhtään sen kummempaa kuin sinäkään omassa tekstissäsi palkkauksen suhteen.
Oleellisempaa kuin kuin pohtia mitä toimistolla on ajateltu maksella, koska budjetin puitteissa se on määrittynyt millä rahamäärällä joukkue on kasattava joka tapauksessa, on pohtia mitä hankinnalla on tavoiteltu kokonaisuutta silmällä pitäen pelillisesti.
Ei ole minun keksimä asia kumminkaan, vaan muualta tihkunut jos ei fakta, niin valistunut arvaus, että kevään jälkipyykissä valmennus sai raippaa seuran päättäjiltä liian varovaisesta junnujen peluuttamisesta ja vastuuseen laittamisesta. Kukin tietty päättelee tai on päättelemättä olvien pisteiden perusteella mitä kuvaksi muodostuu ja näillä pisteillä minun tulkinta on tuo.
Minusta Tsekistä raahattiin, jos tätä termiä tahdot käyttää, liigaan hyvä liigatasoinen tasoinen sentteri ja jo olevan BC:n(samalla arviolla) kanssa nuo muodostavat yhdessä oikeasti selkärangan sille missiolle, että nuoret saa sen paikan kantaa vastuuta ja kestää paineet. Kas kun parin pakin lisäksi siellä ei oikein muita ollut tässä kohtaa nostaa nuorina ja nälkäisinä vastuun kantoon, kaikki nämä ovat myös vastuuta saaneet, joten siinä mielessä on oletettavaa, että juuri noin päätetty edetä, kun ulkopuolelle tihkunut tieto kertoo.
Ja koska, meistä jokainen kirjoittelee aka debatoi omien oletuksiensa kautta ja pohjalta, luonnollisesti keskusteluun syntyy monia eri näkemyksiä, toisille kelpaa yksi ja toisille joku muu, ihan luonnollisena asiana nään tämän. Mikä sitten hiukan ihmetyttää, on se agenda millä esim. sinä minun oletuksiani ammut alas, Tekstistäsi ymmärsin, joskaan kovin sisäistynyttä pohdintaa et näkemyksistä perusteeksi laita, että koet JYPin ostaneen jonkun Kalliin ykköskorin sentterin, reppuselkämiehen, ja Viitasen tunaroineen hankinnan osaamattomuuttaan, kun eihän se hommiaan osaa.
Eikä siinä mitään monia mietteitä saa pitää ollakin ja ihan yhtä lailla kun pidät päätelmiäni epäuskottavana aivojumppana, niin pidän minäkin näkemystäsi, sen pohjalla mitä tuosta ilmaisun laveudesta ymmärrän, ihan höpö höpönä, jota mikään todettava fakta ei tue. Mutta hei, tämä keskustelupalsta ja jos intoonnut tarkemmin analyysiäsi perustelemaan, taatusti luen ja viestiäsi pohdin kommentoiden, jos koen tarvetta, mutta respektillä minun puolelta.