JYP kaudella 2023–2024: prosessikausi 2/3

• 800 611
  • 6 482

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Luulis et Estephanille löytyisi uusi seura jostain DEL:stä esimerkiksi? Tai takaisin Tsekkeihin, kun siellä on osoittanut kykynsä? Eiköhän sieltä oo uutta sentteriä tulossa tilalle vai tietääkö tietäjät et kannattaako odottaa ketään?

Sehän pelaajasta itsestään kiinni, jos ei innostu, ei voi pakottaa. Seura ei siitä voi päättää, kun ei ole juridisessa asemassa moiseen. Mikäli itse haluaa, asia on toinen, jos joku seura haluaa kustantaa kulungit, tai pelaaja ostaa itse sopparinsa ulos.

edit. sopimusrikettä ei tietääkseni ole olemassa, joka purun oikeuttaisi yksipuolisesti.

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulis et Estephanille löytyisi uusi seura jostain DEL:stä esimerkiksi? Tai takaisin Tsekkeihin, kun siellä on osoittanut kykynsä? Eiköhän sieltä oo uutta sentteriä tulossa tilalle vai tietääkö tietäjät et kannattaako odottaa ketään?
Sen tiedän, että katseltu kyllä on, en tiedä mikä tilanne tällä hetkellä on. Kontiolastakaan ei ole nyt hetkeen mitään kuulunut ainakaan omaan korvaan.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sen tiedän, että katseltu kyllä on, en tiedä mikä tilanne tällä hetkellä on. Kontiolastakaan ei ole nyt hetkeen mitään kuulunut ainakaan omaan korvaan.

Jos nyt leikitellään että tämä tänne laitettu läppä on muutakin savua ilman tulta, tulema on suunnilleen sama kuin viime kautisen Tevesinkin kanssa. Ensin pitää löytää pelaajan kanssa yhteisymmärrys, sitten pitää löytää seura joka on halukas kustannukset kuittaamaan ja pelaajan pitää hyväksyä uusi seura. Tappiokseen ei yksikään osapuoli taatusti suostu toimimaan. Mikäli näin ei konsensusta synny, Estephan joko pelaa tai on sopparinsa poppareilla, mutta JYP maksaa sen mikä on paperiin kirjattu joka tapauksessa.

Soppari on lain voimainen eikä JYP siitä yksipuolisesti ilman sopimusrikettä joka sen purun mahdollistaisi irti pääse vaikka haluaisi. Siksi tuonne aiemmin kirjoitin, että jos tässä on tajuttu itse tupeksitun kaikessa, vaikutuksia pitää tulla muussakin kuin pelaaja liikenteessä. Huteja voi tulla aina, vaikka siitä kalleimmasta korista hankittuna, se on se yrittäjän riski, mutta osaamisellahan sitä kompensoidaan.

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos nyt leikitellään että tämä tänne laitettu läppä on muutakin savua ilman tulta, tulema on suunnilleen sama kuin viime kautisen Tevesinkin kanssa. Ensin pitää löytää pelaajan kanssa yhteisymmärrys, sitten pitää löytää seura joka on halukas kustannukset kuittaamaan ja pelaajan pitää hyväksyä uusi seura. Tappiokseen ei yksikään osapuoli taatusti suostu toimimaan. Mikäli näin ei konsensusta synny, Estephan joko pelaa tai on sopparinsa poppareilla, mutta JYP maksaa sen mikä on paperiin kirjattu joka tapauksessa.

Soppari on lain voimainen eikä JYP siitä yksipuolisesti ilman sopimusrikettä joka sen purun mahdollistaisi irti pääse vaikka haluaisi. Siksi tuonne aiemmin kirjoitin, että jos tässä on tajuttu itse tupeksitun kaikessa, vaikutuksia pitää tulla muussakin kuin pelaaja liikenteessä. Huteja voi tulla aina, vaikka siitä kalleimmasta korista hankittuna, se on se yrittäjän riski, mutta osaamisellahan sitä kompensoidaan.
Mikä läppä? Fakta on, että tänne on katseltu uutta sentteriä ja Estephan saa lähteä jos uusi seura löytyy. Mä en nyt ymmärrä oikein tuota sun vastaan jankkaamista selvistä asioista.

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ammattiurheilu on raadollista kyllä, kyllä. Vaan on siinä muitakin ulottuvuuksia, kuin ukko ulos jos ei tuota. Tämä iskee siinä vaiheessa näpeille, jos yhteisymmärrystä osapuolilla ei ole. Sopimukset on sitovia ja toki niistä selviää, jos latoo vaan lisää rahaa jo menneelle ja uudelle jos löytyy. Kyllä mä pidän ihmeenä, jos kannattajille ei ihan perusasioita ole käynyt selväksi.

Sitäkin saa ihan kukin tahoillaan miettiä, että jos seuran toheloinnin seuraamuksena sekä agentin, että pelaajan tilipussi ottaa lommoa, että eihän tällä mitään väliä ole, pyöritään kuin porsaat lätissä miten huvittaa, sitten saakin odotella josko agentuurilta tulee tarjokkaita jatkossa ja neuvotaanko pelaajia ottamaan joku muu pesti mieluummin.

Tietenkään, tämänkään asian ympärillä ei vielä ole lihaa saati luita, eikä olisi ensimmäinen kerta, että joku laittaa omat kuvitelmansa totuutena turuille, näitäkin on sattunut.

Vertauksestasi kärppiin voi sanoa sen verran, että markkinassa pelaa ne jolla on liitua ja rahalla paikkaa monta reikää puserossa, JYP ei kuitenkaan taida kuulua tähän kastiin jolla on varaa oikkuiluun, ellei tätäkin joku "tietäjä" todista omin todistein toiseksi.

Edelleen, vaikka pelaaja sopimus ei varsinainen työsopimus olekaan, on siinä tietyt klausuulit, jotka rajoittaa ja määrittää, kuinka niiden puitteissa voi toimia osapuolet. Voi olla, että pelaajayhdistys ei niin korvaansa lotkauta ulkkarin kyseessä ollessa, eikä ulkkari välttämättä osaa moisen mahdollisuutta edes hoksata, silti Sopparista ulos JYP pääsee vaan rahalla ja onko se sitten viisas paikko tupelointiin, voi kukin itseltään kysellä.

Tuokin lause, kuinka kuukauden päästä kukaan ei muista jne. on varmaan totta tällä palstalla, vaan entäs jos hän joukkueen sisällä pidetty persoona ja muut on kokeneet, että samalla kun yhtä kohdeltiin jengistä heidän mielestään väärin, voidaan kohdella kaikkia myös. Tämänkö viisas palstavalmentaja merkitykseltään mitätöi ja jengi pelaa vaan paremmin kun saivat vähän raippaa? Stigaukot on peltiä ja niitä voi heitellä seinille kun ei pärjää, mutta oikea joukkue koostuu ihmisistä ja ihmisten kanssa on viisasta osata toimia oikein tai se näkyy sarjataulukossa karusti.
Kuten sanoin, pelaajia menee ja tulee. Keskimäärin jokaisessa pelaajasopimuksessa on 4kk koeaika. Näin ollen JYP voi päästää herran menemään ilman "korvauksia". Yleensä näitä puretaan yhteisymmärryksessä, hyvä niin. Tapa on pelkkää retoriikkaa, pointti on se, että jos ei onnistu, adjöö

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu kyllä kartoitetaan ja etsitään. Konnan juna varmaan meni, kun herra ei taida itse tietää mitä haluaa lopulta. Toki kai sekin vielä mahdollista on, kun uutta ei ole kuulunut, mutta asennevammaa ei ainakaan tarvita.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kuten sanoin, pelaajia menee ja tulee. Keskimäärin jokaisessa pelaajasopimuksessa on 4kk koeaika. Näin ollen JYP voi päästää herran menemään ilman "korvauksia". Yleensä näitä puretaan yhteisymmärryksessä, hyvä niin. Tapa on pelkkää retoriikkaa, pointti on se, että jos ei onnistu, adjöö

Jaa, että semmoinen, no mikäs syy on sitten erikseen puuhata mitään try outtia? Tuohan sen asian ajaa samoin tavoin jos totta on. Silti, jos pelaaja ei sitä uutta seuraa hyväksy se jää toteutumatta.

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa, että semmoinen, no mikäs syy on sitten erikseen puuhata mitään try outtia? Tuohan sen asian ajaa samoin tavoin jos totta on. Silti, jos pelaaja ei sitä uutta seuraa hyväksy se jää toteutumatta.
Eiköhän siellä seuran ja pelaajan puolesta etsitä molempia tyydyttävää ratkaisua. Olet ihan turhaan huolissasi siitä että tiedetäänkö palstalla tai seurajohdossa näitä asioita. Kyllä tiedetään. Puhut usein olkiukoista ihmisten päässä mutta nyt kyllä itse kehittelet sellaista himmeliä jota on vaikea ymmärtää. Ei sitä Estephania kylmästi potkaista ulos vaan pyritään löytämään hyvä ratkaisu kaikille. Jos Estephan haluaa niin hänellä on toki oikeus saada rahat sopimuksen loppuun asti mutta uskon että hän myös on valmis etsimään ratkaisua joka hyödyttää molempia osapuolia.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@JypFabua vaan harmittaa vieläkin niin paljon se O'Brienin sopimuksen purku vai mitä... Miten ihmeessä jotkut vaan jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan, vaikka tuulimyllyt on nykyään jo yli 100 m korkeita?

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta mun on pakko arvostaa @JypFabu asiantuntemusta. Ei riitä että 95% seuraajista on sitä mieltä että ei tästä mitään tuu, vaan lisäks nyt myös valmennus ja seurajohto on sitä mieltä että ei riitä tämä esitys mutta silti kanta pitää tiukasti.
Jos JYP vetää Estephanin huomenna katsomoon ja seurajohto etsii seuraa niin siellä on Fabulla vastassa pelattuja pelejä Liigassa 743, AHL:ssä 357, NHL:ssä 385, KHL:ssä 75 ja päävalmentajalla päävalmentajan roolissa yli 950 liigapeliä mutta mistä ne nyt mitään tietäs.

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tšekin liigan palkkataso on myös aikaisempien lehtijuttujen perusteella ihan kilpailukykyinen liigan kanssa, joten jos tuollaisen 100ke nettopalkan maksaa ulkkarille Suomessa niin seuralle se on bruttona 200ke. Jos pitäisi veikata niin Estephan ja viime kaudella Teves on näitä noin 200ke lapulla operoivia vahvistuksia. Ja siihen rahaan saa jo odottaa laatua.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Käyttäjä on vääntänyt tässä ja seuraavissa viesteissä ohi aiheen rikepisteen arvoisesti.
Eiköhän siellä seuran ja pelaajan puolesta etsitä molempia tyydyttävää ratkaisua. Olet ihan turhaan huolissasi siitä että tiedetäänkö palstalla tai seurajohdossa näitä asioita. Kyllä tiedetään. Puhut usein olkiukoista ihmisten päässä mutta nyt kyllä itse kehittelet sellaista himmeliä jota on vaikea ymmärtää. Ei sitä Estephania kylmästi potkaista ulos vaan pyritään löytämään hyvä ratkaisu kaikille. Jos Estephan haluaa niin hänellä on toki oikeus saada rahat sopimuksen loppuun asti mutta uskon että hän myös on valmis etsimään ratkaisua joka hyödyttää molempia osapuolia.

Seurajohdon suhteen ei mulla huolta ole. Asioissa vaan aina on monia puolia huomioitavaksi. Jos kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu syntyy, niin mikäs siinä. Täällä olevista kirjoitteluista saa vaan ihan toisenlaisen mielikuvan ja koen, että hyvä sitä on valaista muitakin näkökulmia. Koomista vaan on kuinka se tuntuu joidenkin ihon alle menevän kuin pehmeä sankkeri. Asiat ei koskaan ole niin yksiselitteisiä kuin näppiksen takaa näyttää.

Mukavahan tuo on huomenna katsella miten peli sujuu, pisteitä kun tarvittaisiin ja josko sitten kuultaisiin onko asiassa perää oikeasti, vaikka jois on kesken tuskin puhutaan.

@Ciccarelli mun asiantuntemuksesta saa olla tasan mitä mieltä lystää, mutta minä en ole rinkirunkkaaja joka sen 95% perässä hiihtää hyväksyntää kerjäten. Minä sanon kuten näen ja muut kuten he näkevät. Minulla ei ole oikeasti vastassa ketään sen enempää kun muillakaan on mielipiteilleen, trumppilandia itäpaskan kanssa lienee ainoa paikka jossa Mielipiteet päättää capo ja useampi kuin 95% seuraa hanhena jonossa.

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Ciccarelli mun asiantuntemuksesta saa olla tasan mitä mieltä lystää, mutta minä en ole rinkirunkkaaja joka sen 95% perässä hiihtää hyväksyntää kerjäten. Minä sanon kuten näen ja muut kuten he näkevät. Minulla ei ole oikeasti vastassa ketään sen enempää kun muillakaan on mielipiteilleen, trumppilandia itäpaskan kanssa lienee ainoa paikka jossa Mielipiteet päättää capo ja useampi kuin 95% seuraa hanhena jonossa.
Ole toki mitä mieltä asioista haluat ja anna toisten olla omaa mieltänsä. Minusta täällä ei kukaan ole kuvailemasi rinkirunkkaaja ja kuka täällä on se capo joka päättää ja muut hanhena seuraa? Aika paksua puhetta. Päinvastoin kun sinä esität täällä on erittäin hyvin perusteltuja mielipiteitä luettavissa. Sinun perustelusi sen sijaan kerta toisensa jälkeen ontuu se todellakin on koomista seurattavaa. Ihme tarve sulla nostaa itseäsi toisten yläpuolelle ja pitää itseäsi jonain selvän-näkijänä joka näkee asiat muka paremmin tai laajemmin kuin muut. Ei se erimieltä oleminen mikään itseisarvo ole.

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No tämän porukan rinkirunkkaamisella tuskin isoa hyväksyntää saa.

Itselle vaan näyttäytyy sille että olet päättänyt että kaikki muut on Estephanin kohdalla väärässä ja nyt on oikeastaan se ja sama mitä tapahtuu niin vain sinun mielipiteesi on oikea ja olet ainoa joka mistään mitään tietää ja ymmärtää.
Eikä täällä nyt kukaan ole huseerannut Capona(paitsi tietysti 00) tai edes Trumppina mielipiteitä muokkaamassa.

Hedonist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kunnosta puhutaan siksi, että Estephanin taidot riittävät tekemään tulosta Liigassa, mutta kunto ei tällä hetkellä anna siihen kunnon mahdollisuutta. Mikä tässä yhtälössä on niin vaikeaa ymmärtää?

Mahdollisesta loukista on puhuttu erittäin vähän. Mikään ei vahvasti siihen viittaa, eivätkä myöskään tiedot joukkueen sisältä.

Väitän, että taitotasoltaan Estephan ei ole edes Liigan mittareilla "keskinkertainen snaipperi", vaan taidot ovat hyvää tuloksen tekemiseen riittävää tasoa ja suurin vahvuus laukauksessa. Ei keskinkertaisuudet nykäise Tsekin pääsarjassa tuollaisia tehoja, vaikka siinä sarjassa voikin menestyä heikommalla kunnolla.
Olet ilmeisesti teettänyt Estephanille kuntotestin? Vai onko sittenkin vaan älyttömän hidas.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
@-MMH- No missäs olen kenenkään mielipidettä kieltänyt? Eri mieltä olen ollut tai toista näkemystä tuonut esiin, minkä koen ihan keskustelupalstan ytimeksi.

Saat vapaasti esittää, missä esittämässäni mielipiteessä tai niiden perusteessa kerta toisensa jälkeen ontuu ja mikä ontuu, muutenkin kun omissa kuvitelmissasi? Siis ihan faktana

Mikäli se on koomista seurattavaa, niin sehän on arvo itsessään ja suorastaan posia. Mielipide koskaan keneltäkään ei ole itseisarvo oli erimieltä tai ei, se on mielipide, ei muuta.

Toiset saa vaan noottia sen ilmaisemisesta. Mistä kummasta kumpuaa kuvitelma, että eriävällä mielipiteellä jostakin asiasta esittäisi olevansa paremmin tai laajemmin näkevä kuin muut? Minä koen tuon puuttumisen ihan puhtaana hiljentämisen yrittämisenä, paskan hajuisena sellaisena.

Jos minun seuraamiseni on koomista, niin kuinka asemoisit itsesi ja samanmoisten ritillat samaan janaan?

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäli se on koomista seurattavaa, niin sehän on arvo itsessään ja suorastaan posia. Mielipide koskaan keneltäkään ei ole itseisarvo oli erimieltä tai ei, se on mielipide, ei muuta.

Toiset saa vaan noottia sen ilmaisemisesta. Mistä kummasta kumpuaa kuvitelma, että eriävällä mielipiteellä jostakin asiasta esittäisi olevansa paremmin tai laajemmin näkevä kuin muut? Minä koen tuon puuttumisen ihan puhtaana hiljentämisen yrittämisenä, paskan hajuisena sellaisena.
Minä luen ihan mielenkiinnolla mielipiteitäsi, vaikken samaa mieltä olisikaan.

Lainattuun kysymykseen ja kumpuaviin kuvitelmiin vastaus lienee ulosannissasi, joka kieltämättä kärjistyy, kun mielipide-erot kasvaa. Tuo rinkirunkkaamisfantasia tiivistää pointin aika hyvin.

Tämä, olkiukkoilu sekä itä-/ länsivertaukset menee itse keskustelun ohi ja lujaa. Suon itse kuitenkin nämä sinulle vanhempana valtionmiehenä.

Omalla kohdalla omaa ulosantia pisti miettimään 15 vuotta sitten, kun uusi pomo kehotti lukemaan kirjan "No asshole rule". Luin kirjan (ja varmaan olen sama mulkero edelleen). Ihan kyvytön hessu siihen postiin se kyllä muuten oli :).

Se alkaa muuten olla kohta excelkeijoilun aika! Mielenkiintoista nähdä, mitä seuraavat 4-5 peliä tuo! Yllätyksiä on kieltämättä alkukausi tarjonnut.

Ja vielä; case Estephan on täysin Viitasen vastuulla. Miten ikinä päättyykään.

Edit: En sanoisi, että tällä sinua koitetaan hiljentää kakan hajulla tai ilman. On vaan eri mielipiteitä.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olet ilmeisesti teettänyt Estephanille kuntotestin? Vai onko sittenkin vaan älyttömän hidas.
Luistelutekniikka on kunnossa ja kaveri ei ole mitenkään älyttömän kokoinenkaan. Pystyy myös spurttaamaan ihan pätevästi ajoittain. Kaikki viittaa siihen, että kunto ei vain riitä. Ei yksikään pelaaja täysin ilman syytä ole hidas.

Rooballa on ihan samaa vikaa nyt ja oli viime kauden alkupuoliskolla. Kaveri ei ole varsinaisesti hidas, mutta kunto ei riitä tai treenijumi painaa. Ajoittain nytkin spurttailee todella hyvin, mutta ei kykene pitämään tempoa yllä - eli ihan sama tilanne kuin Estephanilla.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Tämä, olkiukkoilu sekä itä-/ länsivertaukset menee itse keskustelun ohi ja lujaa. Suon itse kuitenkin nämä sinulle vanhempana valtionmiehenä.

Niin tämä tuli mieleen kun esiteltiin 95% samanmielisyyttä asiaan ja minun siihen kuulumattomuutta jonkinlaisena, jos nyt ei etikettirikkomuksena, niin kuitenkin näkemykseni murskaavana faktana. Olisihan sen voinut toki kirjata selkään taputtelijoina tai sanakavereina, tuli vaan mieleen tuo rr, toivon ettei kukaan herkkähipiäinen lätkähemmo siitä saa hengen ahdistusta, toki ymmärrän, että vauva palsta on rankempi foorumi kestämään tunteen purkauksia, kun kovempaa sorttia löytyy sieltä, mutta luulin, että lätkähemmolla toleranssi kestää paremmin kuin kerrostalokyttääjällä. No, väärässä voi olla aina.

Edit. ja ou jee nuo viitaukset eri ilmansuuntiin tuli myös luontaisena reaktiona kommenttiin. Jossain todellisuudessa ilmoitetaan prosenttiluku totuudelle, ja muut putoilee sitten parvekkeilta tai lentokoneista. Totuus on tietenkin jonkun capon antama, eikä perustu yhtään mihinkään. Tässä yhteydessä koin sen keskustelun tappo yrityksenä, tässä kontekstissa.

Luulisi, että ignoorilla asia tulisi kuntoon, ilman turhaa teatteria.

Viimeksi muokattu:

Coutinho

Jäsen
Eikö porukka täällä nyt ole jo vuosien aikana oppinut, että @JypFabu kanssa vääntäminen ei johda mihinkään. Häneen ei tehoa mitkään maailman argumentit mitä ikinä yrität faktoilla kertoa ja ainut vasta-argumentti on ”nisulan montussa 1916 valjastettu silmä jääkiekolle”
Sama asia kun yrittäisi ajaa pappatunturilla suomen pankin seinästä läpi. Ei onnistu.

Asiaan:
Kuten moni muukin ja minä myös kirjoitimme tänne jo ensimmäisen harjoituspelin jälkeen (JYP-HPK) että tuolla liikkeellä mitä Estephanilla on ei voi liigassa pärjätä tuollaisessa roolissa kuin poikkeuksisilla taidoilla. Tässä nyt alkaa olemaan varmaan jo aika monelle selvää, että sellaisia taitoja ei Estephan ole vielä ainakaan toistaiseksi näyttänyt ja niitä tuskin mistään yhtäkkiä hän löytääkään.
Liike olisi tähän lääke ja olisikin todella mielenkiintoista nähdä mihin Estephan pystyisi jos jalka alkaisi liikkumaan. Ongelma on vain se, että kun aletaan pistämään ukkoa siihen kuntoon, että jalka oikeasti liikkuisi tarpeeksi niin siinä voi kestää vielä monia kuukausia ja mahdollisesti tämä kausi on jo sen osalta taputeltu.

Jos korvaavaa vaihtoehtoa ei löydy, katsoisin silti Estephanin kanssa homman ns. Loppuun asti.

Huolestuttaa kyllä tuo scouttauksen taso. Onko mitään muuta oikeasti katsottu kuin tilastot? Ymmärtääkö Viitanen, että liiga on muuttunut täysin hänen omista pelivuosistaan?

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Huolestuttaa kyllä tuo scouttauksen taso. Onko mitään muuta oikeasti katsottu kuin tilastot? Ymmärtääkö Viitanen, että liiga on muuttunut täysin hänen omista pelivuosistaan?

Kyse voi olla myös siitä tylystä faktasta, että Estephan oli parasta mitä saatavilla JYPin resursseilla ja vetovoimalla.
Itse kyllä toivon että se on nimenomaan tuo vaihtoehto tai sitten on kyllä kovasti syytä kyseenalaistaa Viitasen osaaminen.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyse voi olla myös siitä tylystä faktasta, että Estephan oli parasta mitä saatavilla JYPin resursseilla ja vetovoimalla.
Itse kyllä toivon että se on nimenomaan tuo vaihtoehto tai sitten on kyllä kovasti syytä kyseenalaistaa Viitasen osaaminen.
Kyllä se juuri näin oli. Estephan oli parasta, mitä tuossa kohtaa oli saatavilla. Toki silti skouttaus olisi pitänyt tehdä paremmin, mutta ei tässä siitä ole kysymys, että samaan aikaan olisi ollut selkeästi parempia vaihtoehtoja saatavilla.

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@-MMH- No missäs olen kenenkään mielipidettä kieltänyt? Eri mieltä olen ollut tai toista näkemystä tuonut esiin, minkä koen ihan keskustelupalstan ytimeksi.
No et ole kieltänyt mutta kirjoitat sinun näkemyksistä eriävistä mielipiteistä siten että ne olisivat kuvitelmaa ja muut vain peesasivat toisiaan eivätkä osaisi itse pohtia asioita syvemmin. Rinnastat vielä flatearth hörhöihin ja hanhilaumoihin. Se on ärsyttävää sekä huonoa käytöstä. Varsinkin kun useat henkilöt täällä perustaa mielipiteensä niihin faktoihin joita käytettävissä on eli mediassa annettuihin lausuntoihin joukkueen sisältä. Jotka toki on sinusta Seiskapäivää tasoa.

Tässä Estephanin tapauksessa kyseenalaistit onko hänet hankittu todellisuudessa kärkisentteriksi vaikka Viitanen niin sanoi ja kaikki muutkin asiat siihen viittaa.

Sen sijaan aloit kehittelemään aivan absurdia ajatelmaa siitä että todellisuudessa kampaviinereiten äärellä naulattiin että ei hankita mitään dominaattoria haittaamaan nuorten kehitystä kun valmentaja kuitenkin peluuttaa niitä jotka tulosta tekee. Tämä jo itsessään kuulostaa todella kummalliselta ajatukselta. Syyllistyt itse juuri niihin asioihin joista muita kritisoit eli kuvitelmiin joille et oikein pysty mitään näyttöä esittämään.

Nuorten täytyy pystyä syrjäyttämään se edellä oleva peluri mikäli aikoo hänen rooliin päätyä. Niinkuin Lassila tekikin vaikka Estephan ei kummoista vastusta kyennyt tarjoamaan. Lassila sen sijaan pelaa riittävän hyvin niin sanotun kärkiketjun rooliaan.

Olkoon tämä minun puoleltani nyt tässä ja JypFabu saa jatkaa kuten parhaaksi näkee. Toivon kuitenkin että tämä herättäisi ajattelemaan omaakin vastuuta siellä näppäimistön takana että miten asioita esittää.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Tässä kuussa vielä vastassa Lukko (v), Jukurit (k), KooKoo (v), Ilves (k), HIFK (k), Tappara (v) ja SaiPa (v).

Kuusi pistettä taitaa olla maksimi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy