Pulkkisen tilanne on tietysti oma juttunsa, mutta se voi selvitä vasta syys-lokakuussa vai olenko täysin väärässä? Nyt on heinäkuu ja hyökkäyksessä on vajausta, niin minulle ei oikein aukene tämäkään peruste että miten JYP voi tässä vaiheessa varautua tai säästellä resursseja jos Pulkkinen lähteekin lokakuussa. Entäs sitten jos Pulkkinen jääkin?
Minun ajatusketjuni tässä hyökkääjäasiassa on seuraava:
- Seurajohto on puhunut, että yhden hyökkääjän tarve vielä on. Omasta mielestäni tarve toki on kahdelle hyökkääjälle (ei määrän, vaan laadun vuoksi), mutta minulla ei olekaan asiaan sananvaltaa. Omasta mielestäni myös yksi pakki olisi ihannetilanteessa tervetullut, vaikkei Pulkkinen lähtisikään.
- Seurajohdon kommentteihin perustuen, uskon että kauden alkuun suunniteltu budjetti on sitä yhtä peluria vaille käytetty. Pientä pelivaraa ehkä on sitten reagoida vielä kesken kauden jos tulee loukkaantumisia tai epäonnistumisia hankinnoissa, ja viimeksi mainituista on valitettavan synkkä rekordi viime vuosilta.
- Näin ollen, jos nyt hankittaisiin toivomani mukaisesti kaksi hyökkääjää (Junttila + alaketjun vauhtikone), olisi suunniteltu budjetti ehkäpä jopa ylitetty. Ja JOS Pulkkinen sitten sattuisikin lähtemään, niin hänen junnusopparistaan ei paljoa rahaa säästy, eli periaatteessa olisi mahdollista, että JYPillä ei olisi mahdollisuutta korvata Pulkkisen jättämää aukkoa ilman taloudellista tappiota.
Tätä yhden hyökkääjän tarvetta ei saisi odotella enempää...se pitää täyttää ennen kauden alkua. Toista olisin valmis odottelemaan, vaikka se kesken kauden pelaajien löytäminen ei ihan helppoa meille olekaan ollut. Mutta jos Seppänen sanookin, et "hold my beer!" ja päättää aukaista kukkaronsa, ja hankkia kaksi kovaa hyökkääjää ja kovan pakin vielä päälle, niin olen ihan avoin sillekin!