JYP-huhut

  • 2 247 348
  • 10 626

manageri6969

Jäsen
Suosikkijoukkue
Osaavat Jääkiekko-organisaatiot, Jypinkylä
Mitäänhän minä en tiedä, mutta Granathilla ja päävalmentajaksi veikkaamallani Norjan miesten maajoukkueen päävalmentajalla Tobias Johanssonilla on yhteistä historiaa. Paitsi Norjan maajoukkueesta, niin myös Frölundan U20-joukkueesta, jossa hän oli esimerkiksi kaudella 19-20 päävalmentaja.

Ei tietenkään todiste yhtään mistään, mutta mielenkiintoinen yhteensattuma...
Tällä kaverilla on mielenkiintoinen tausta, toiminut paljon junioreiden parissa ja käytännössä Norjan maajoukkueessa ekassa todellisessa Päävalkun hommassa. Varmasti ollut Frölundassa sen minun suosikin kanssa tekemisissä, johon ei Seppäsellä ei riittäisi rahat edes pullakahveihin...Mutta, varmasti toisi hiukan uutta, raikasta tapaa päivittäiseen toimintaan
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Granathista tuli mieleen vahvasti JYPiin huhuttu Kontiola. Osa jengistä dissasi ikälopuksi rännittäjäksi, mutta niin se on vaan painanut 25 peliin 21 pistettä ja aloitusprosenttikin yli 52.

Olisi voinut olla aika käänteentekevä pelaaja meilläkin.
 

Madmen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitäänhän minä en tiedä, mutta Granathilla ja päävalmentajaksi veikkaamallani Norjan miesten maajoukkueen päävalmentajalla Tobias Johanssonilla on yhteistä historiaa. Paitsi Norjan maajoukkueesta, niin myös Frölundan U20-joukkueesta, jossa hän oli esimerkiksi kaudella 19-20 päävalmentaja.

Ei tietenkään todiste yhtään mistään, mutta mielenkiintoinen yhteensattuma...
Osuisi hyvin yksi plus yksi yhteen niihin juttuihin mitä minä olen kuullut. "varteenotettava vaihtoehto päävalmentajaksi on ruotsalainen, pitkään toiminut juniori puolella ja omaa kv kokemusta"..
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Tällä kaverilla on mielenkiintoinen tausta, toiminut paljon junioreiden parissa ja käytännössä Norjan maajoukkueessa ekassa todellisessa Päävalkun hommassa.
Mietin ihan samaa. Jos joku tuhahtaa kaviaariateriansa lomasta "miksi tulisi johonkin JYPpiin", on vastaus juuri päävalmentajan paikka. Grönborgeihin ei ole rahoja ja tarjolla valmiiksi katettua pöytää. Täällä joutuu kokoamaan sen Ikea-luomuksensakin ensin ihan itse.

Mitä olen hänestä lukenut, sopisi Johansson ajatustensa puolesta hyvin kehittämään täkäläistä kiekkoa. Paperilla paremmin yhteensopiva JYPin strategialappusen ajatusten kanssa kuin edellinen yrittäjä. Voi olla, että olen liikaa "vadelmavenepakolainen", kun näen hänet suomalaisia vaihtoehtoja parempana?

Päävalmentajakokemus on pelottavan ohkainen, mutta toisaalta, niin se oli Jokisen Ollillakin. Tervetuloa minun puolestani. Ehkä juuri ruotsalainen osaa kääntää edes ne kolmansien erien sulamiset voitoiksi.
 
Viimeksi muokattu:

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Juho Rautanen***
Otto Mäkinen***
Eriks Vitols***
Väinö Liikonen***
Markus Nenonen***
Joonas Nättinen2,5*
Julius Nättinen 2,5*
Nate Schnarr 2,5*
Casey Bailey2,5*
Philip Granath 1,5*

Aika paskalta näyttää, jos vain nuo 3 tähtösen pelaajat tänne tulee. Toki Nenonen ja Mäkinen ovat ihan ok kolmosketjun kavereita, ja suonenvetokaudella voisivat olla jopa kakkosketjun kavereita.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Julius Nättisen kanssa otettava huomioon hyvä kevätvire. Vaikka lappu JYPiin olisi kirjoitettu, voi ulkomaat kutsua Juliusta.

Joonas Nättinen palannut loukista pelaavaan kokoonpanoon, hyvä juttu ensi kautta silmäillen. Vaikuttaisi siltä, että Joonaksella edessä pitkä kevät karsintojen muodossa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Julius Nättisen kanssa otettava huomioon hyvä kevätvire. Vaikka lappu JYPiin olisi kirjoitettu, voi ulkomaat kutsua Juliusta.

Joonas Nättinen palannut loukista pelaavaan kokoonpanoon, hyvä juttu ensi kautta silmäillen. Vaikuttaisi siltä, että Joonaksella edessä pitkä kevät karsintojen muodossa.
Riippuu toki millainen soppari allekirjoitettu, jos siis edes on. On täysin mahdollista, että olisi monivuotinen sopimus jossa ensimmäisen kauden esim sitoutuu pelaamaan JYPissä, mutta seuraaville on ulkomaan optiot.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Riippuu toki millainen soppari allekirjoitettu, jos siis edes on. On täysin mahdollista, että olisi monivuotinen sopimus jossa ensimmäisen kauden esim sitoutuu pelaamaan JYPissä, mutta seuraaville on ulkomaan optiot.
Minä taas olen ymmärtänyt, että varsinkin ennen sopimuksen julkistusta JYPiin on lähtökohtaisesti mahdollisuus lähteä ulkomaille. Ymmärtääkseni "kaikilla" hyvillä pelaajilla on ulkomaanoptio sopimuksissaan lähestulkoon automaationa.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Minä taas olen ymmärtänyt, että varsinkin ennen sopimuksen julkistusta JYPiin on lähtökohtaisesti mahdollisuus lähteä ulkomaille. Ymmärtääkseni "kaikilla" hyvillä pelaajilla on ulkomaanoptio sopimuksissaan lähestulkoon automaationa.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ei ole automaatio ulkomaan pykälä. Kyseinen pykälä kirjataan tapauskohtaisesti sopimuksiin. Mikä myös vaikuttaaa sopimuksen arvoon. Sekä tietyissä tapauksissa vaikuttaa ylipäätään sopimuksen syntymiseen. Kun tätä optiota ulkomaille ei ole pelaaja myös sitoutuu joukkueeseen vahvemmin. JYPn kohdalla kuten muillakin alakastin pikkuseuroilla tällä ulkomaan optiolla on mahdollista saada tiettyjä pelaajia. joita todennäköisesti ei muuten saisi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taas olen ymmärtänyt, että varsinkin ennen sopimuksen julkistusta JYPiin on lähtökohtaisesti mahdollisuus lähteä ulkomaille. Ymmärtääkseni "kaikilla" hyvillä pelaajilla on ulkomaanoptio sopimuksissaan lähestulkoon automaationa.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ei se ihan noin yleistä ole. Kyllä niistä optioista yleensä ilmoitetaan julkisesti, kun sopimus tehdään. Jos ei ole mitään mainittu, niin yleensä optiota ei ole.

Jos sopimuksen tekemisen ja julkistamisen välissä on aikaa lähteä ulkomaille, niin tämä aika ei ole pitkä. Joukkueen kasaaminen kun on hyvin vaikeaa, jos ei ole varmuutta lähteekö tähtipelaajat yhtäkkiä muualle. Julkistamisen jälkeen ei sitten enää lähdetäkään, ellei ole optiosta erikseen mainittu. Yleensä optiot koskevat vain sopimuksen myöhempiä kausia.
 

Kotka1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Laitoin jo Rautakorven potkujen aikaan että tässä olisi Seppäselle tuhannen taalan paikka vittuilla Rautakorvelle ja palkata RD ensi kaudeksi. Risto nousisi kaikkien aikojen eniten pelejä liigassa valmentaneeksi ohi Rautakorven
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisin kyllä hyvin positiivisesti yllättynyt tällaisesta. En siksi, että RD olisi paras koskaan UTJ, vaan siksi, että tuo olisi oikeasti osoitus Seppäsen suunnalta, että tuli ryssittyä pahasti.

Tämä siis siksi, että RD tuskin katsoisi hyvällä HPJ:n koppiperformanssia tai kokoonpanotekstareita.

Liekö kuitenkin utopiaa?
 

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisin kyllä hyvin positiivisesti yllättynyt tällaisesta. En siksi, että RD olisi paras koskaan UTJ, vaan siksi, että tuo olisi oikeasti osoitus Seppäsen suunnalta, että tuli ryssittyä pahasti.

Tämä siis siksi, että RD tuskin katsoisi hyvällä HPJ:n koppiperformanssia tai kokoonpanotekstareita.

Liekö kuitenkin utopiaa?
Se pitäisi ainakin olla täysin varmaa, että Viitanen ei jatka siinä virassa.
 

Baldrick

Jäsen
JYPin tuntien, mikään ei ole varmaa ennenkuin toimintaa on ollut noin puolen vuoden verran. Edes nimi paperissa ei vielä tee varmuutta.
Ja puolen vuoden jälkeen, kun asia on varmistunut, niin tuleekin jo potkut.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kyllä todella iloisesti yllättynyt jos RD on uusi UTJ.
Ihan siksi että on aikana kaukana sellaisesta hahmosta mitä Viitanen tuossa Seppäsen leimasimena on ollut ja myös siitä syystä että 2011 sai Seppäsen toimesta potkut ja välit ei tosiaan ollu kovin lämpimät keväällä 2019.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös