Siitä pelistä ja perseilystä tämä lumipallo lähti pyörimään, jonka tiellä edelleen ollaan. Ainakin näin itse näen tämän.Minulla on jäänyt kovat traumat Virtasesta, kun JYP hävisi HIFK:lle kotona 5-1 tilanteesta.
Siitä pelistä ja perseilystä tämä lumipallo lähti pyörimään, jonka tiellä edelleen ollaan. Ainakin näin itse näen tämän.Minulla on jäänyt kovat traumat Virtasesta, kun JYP hävisi HIFK:lle kotona 5-1 tilanteesta.
Tällä kaverilla on mielenkiintoinen tausta, toiminut paljon junioreiden parissa ja käytännössä Norjan maajoukkueessa ekassa todellisessa Päävalkun hommassa. Varmasti ollut Frölundassa sen minun suosikin kanssa tekemisissä, johon ei Seppäsellä ei riittäisi rahat edes pullakahveihin...Mutta, varmasti toisi hiukan uutta, raikasta tapaa päivittäiseen toimintaanMitäänhän minä en tiedä, mutta Granathilla ja päävalmentajaksi veikkaamallani Norjan miesten maajoukkueen päävalmentajalla Tobias Johanssonilla on yhteistä historiaa. Paitsi Norjan maajoukkueesta, niin myös Frölundan U20-joukkueesta, jossa hän oli esimerkiksi kaudella 19-20 päävalmentaja.
Ei tietenkään todiste yhtään mistään, mutta mielenkiintoinen yhteensattuma...
Joo, 5-0 taisi olla ja sen jälkeen on ollut yhtä alamäkeä. No, ehkä se sekoilu jo alkoi ennen tuota, mutta siinä oltiin vielä menestyksessä kiinni.Siitä pelistä ja perseilystä tämä lumipallo lähti pyörimään, jonka tiellä edelleen ollaan. Ainakin näin itse näen tämän.
Osuisi hyvin yksi plus yksi yhteen niihin juttuihin mitä minä olen kuullut. "varteenotettava vaihtoehto päävalmentajaksi on ruotsalainen, pitkään toiminut juniori puolella ja omaa kv kokemusta"..Mitäänhän minä en tiedä, mutta Granathilla ja päävalmentajaksi veikkaamallani Norjan miesten maajoukkueen päävalmentajalla Tobias Johanssonilla on yhteistä historiaa. Paitsi Norjan maajoukkueesta, niin myös Frölundan U20-joukkueesta, jossa hän oli esimerkiksi kaudella 19-20 päävalmentaja.
Ei tietenkään todiste yhtään mistään, mutta mielenkiintoinen yhteensattuma...
Mietin ihan samaa. Jos joku tuhahtaa kaviaariateriansa lomasta "miksi tulisi johonkin JYPpiin", on vastaus juuri päävalmentajan paikka. Grönborgeihin ei ole rahoja ja tarjolla valmiiksi katettua pöytää. Täällä joutuu kokoamaan sen Ikea-luomuksensakin ensin ihan itse.Tällä kaverilla on mielenkiintoinen tausta, toiminut paljon junioreiden parissa ja käytännössä Norjan maajoukkueessa ekassa todellisessa Päävalkun hommassa.
Juho Rautanen***
Otto Mäkinen***
Eriks Vitols***
Väinö Liikonen***
Markus Nenonen***
Joonas Nättinen2,5*
Julius Nättinen 2,5*
Nate Schnarr 2,5*
Casey Bailey2,5*
Philip Granath 1,5*
Riippuu toki millainen soppari allekirjoitettu, jos siis edes on. On täysin mahdollista, että olisi monivuotinen sopimus jossa ensimmäisen kauden esim sitoutuu pelaamaan JYPissä, mutta seuraaville on ulkomaan optiot.Julius Nättisen kanssa otettava huomioon hyvä kevätvire. Vaikka lappu JYPiin olisi kirjoitettu, voi ulkomaat kutsua Juliusta.
Joonas Nättinen palannut loukista pelaavaan kokoonpanoon, hyvä juttu ensi kautta silmäillen. Vaikuttaisi siltä, että Joonaksella edessä pitkä kevät karsintojen muodossa.
Minä taas olen ymmärtänyt, että varsinkin ennen sopimuksen julkistusta JYPiin on lähtökohtaisesti mahdollisuus lähteä ulkomaille. Ymmärtääkseni "kaikilla" hyvillä pelaajilla on ulkomaanoptio sopimuksissaan lähestulkoon automaationa.Riippuu toki millainen soppari allekirjoitettu, jos siis edes on. On täysin mahdollista, että olisi monivuotinen sopimus jossa ensimmäisen kauden esim sitoutuu pelaamaan JYPissä, mutta seuraaville on ulkomaan optiot.
Ei ole automaatio ulkomaan pykälä. Kyseinen pykälä kirjataan tapauskohtaisesti sopimuksiin. Mikä myös vaikuttaaa sopimuksen arvoon. Sekä tietyissä tapauksissa vaikuttaa ylipäätään sopimuksen syntymiseen. Kun tätä optiota ulkomaille ei ole pelaaja myös sitoutuu joukkueeseen vahvemmin. JYPn kohdalla kuten muillakin alakastin pikkuseuroilla tällä ulkomaan optiolla on mahdollista saada tiettyjä pelaajia. joita todennäköisesti ei muuten saisi.Minä taas olen ymmärtänyt, että varsinkin ennen sopimuksen julkistusta JYPiin on lähtökohtaisesti mahdollisuus lähteä ulkomaille. Ymmärtääkseni "kaikilla" hyvillä pelaajilla on ulkomaanoptio sopimuksissaan lähestulkoon automaationa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Ei se ihan noin yleistä ole. Kyllä niistä optioista yleensä ilmoitetaan julkisesti, kun sopimus tehdään. Jos ei ole mitään mainittu, niin yleensä optiota ei ole.Minä taas olen ymmärtänyt, että varsinkin ennen sopimuksen julkistusta JYPiin on lähtökohtaisesti mahdollisuus lähteä ulkomaille. Ymmärtääkseni "kaikilla" hyvillä pelaajilla on ulkomaanoptio sopimuksissaan lähestulkoon automaationa.
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Welcome Back RD!Jonkun verran noussut nyt keskusteluissa Dufvan nimi esille Viitasen korvaajana.
Ei se valmentajaksi olisi tulossa :)Laitoin jo Rautakorven potkujen aikaan että tässä olisi Seppäselle tuhannen taalan paikka vittuilla Rautakorvelle ja palkata RD ensi kaudeksi. Risto nousisi kaikkien aikojen eniten pelejä liigassa valmentaneeksi ohi Rautakorven
Mut päätäni en pysty vielä laittaa pantiksi :DWelcome Back RD!
Laittaa tittelillä päävalmentaja vain tuon pelimäärän takiaEi se valmentajaksi olisi tulossa :)
JYPin tuntien, mikään ei ole varmaa ennenkuin toimintaa on ollut noin puolen vuoden verran. Edes nimi paperissa ei vielä tee varmuutta.Mut päätäni en pysty vielä laittaa pantiksi :D
On ne UTJ:t meillä ennenkin valmentajana olleet :).Ei se valmentajaksi olisi tulossa :)
Se pitäisi ainakin olla täysin varmaa, että Viitanen ei jatka siinä virassa.Olisin kyllä hyvin positiivisesti yllättynyt tällaisesta. En siksi, että RD olisi paras koskaan UTJ, vaan siksi, että tuo olisi oikeasti osoitus Seppäsen suunnalta, että tuli ryssittyä pahasti.
Tämä siis siksi, että RD tuskin katsoisi hyvällä HPJ:n koppiperformanssia tai kokoonpanotekstareita.
Liekö kuitenkin utopiaa?
Ja puolen vuoden jälkeen, kun asia on varmistunut, niin tuleekin jo potkut.JYPin tuntien, mikään ei ole varmaa ennenkuin toimintaa on ollut noin puolen vuoden verran. Edes nimi paperissa ei vielä tee varmuutta.