Jaan saman ihmettelyn. Rautakorpi puhui aiemmin kahdesta puolustajasta medialle, en tiedä puhuinko ohi suunsa. Sen jälkeen puolustuksesta lähti Scotka, eli kaiken logiikan mukaan kolme kaveria olisi hakusassa.
Toisaalta Viitanenhan sanoi, että Scotkan lähtö alkoi realisoitumaan jo MM-kisojen aikaan. Joten olen edelleen sitä mieltä, että lähtökohtaisesti kaksi pakkia tarvitaan, jos rahat riittää.
Valmennukseen on satsattu paljon rahaa ja se on vahvistunut selvästi viime kauteen verrattuna. Check!
Maalivahtiosastolle tuli selkeä ykkösnimi ja siinä mielessä vahvistuttiin selkeästi viime kauteen verrattuna. Check! (Totta kai olisi herkullisempaa, jos kakkosveskakin olisi lähes ykkösveskan tasoinen).
Keskushyökkääjistä on lähtenyt Kalapudas, Helenius ja Alanen. Tilalle on tullut Platzer, Platt, Stråka ja Perttu. Joten nyt uskaltaa sanoa, että tässäkin vahvistuttiin. Check!
Laituriosastoon on satsattu isosti ja päälle vielä se, että Turkulainenkin yllättäen jäi Jyväskylään. Rooba, Puustinen, Petman ja Vidgren tulleet siis käytännössä Brodeckin ja Salmion tilalle. Lisäksi kevään stuntit Heljanko ja Salonen tekivät jatkot tänne. Selvä vahvistuminen (Check!), mutta myös potentiaalinen peluutusongelma, jonka kokenut valmennusjohto kyllä ratkoo tavalla tai toisella.
Pakisto on tässä kohden tietysti epätasapainossa ja ainoa osasto joka ei ole selväsi vahvistunut. Honka, Sählä ja Scotka lähtivät. Tilalle on tullut Lindgren ja jo keväällä mukana ollut Winberg. Itse katson asiaa nyt niin, että Lindgren ottaa ennemmin Scotkan paikkaa kuin Hongan, ja sitten Winberg korvaa Sählän ja onkin puolustussuuntaan paljon varmempi peluri. Mutta se Honksin korvaaja tuolta puuttuu ainakin. Ja kylläpä minä sen "köyhän miehen esalindellin" ottaisin mielelläni myös. Sitten voitaisiin sanoa, että puolustuskin on vahvistunut selvästi! Mutta vielä joudutaan ihmettelemään ja odottelemaan viimeistä rastia ruutuun!