Nyt on pakko kommentoida tuota eilistä Jyp-Hpk peliä. Juuri tälläisen Jypin minä haluan nähdä! Taisteleva, energinen, työteliäs ja yritteliäs. Huomasin jopa M.Virtasessa ensimmäistä kertaa ikinä aivan uudenlaisen pelinohjaamisen, joka toi mieleen muuan nykyisin Raumalla vaikuttavan valmentajan... Virtanen ihan oikesti ohjasi peliä omalla äänellään vaihtoaitiosta. Jypin pakki meinasi hakea hidasta kontrolloitua lähtöä oman maalin takaa, niin Virtasen ääni kaikui, että "Tule, tule, ylös, ylös". Juurikin tähän asiaan Virtasen tulee keskittyä, koska pelaajat eivät jostain kumman syystä osaa hahmottaa aina millon tullaan nopeasti ylös ja taas millon rauhoitetaan maalin taakse kotrolloidusti ja lähdetään koko viisikon voimin. Itse väitän, että tämä juurtaa juurensa Dufvan ja Ahon aikaan, jolloin valmennusjohto huusi selkeästi kentälle kiekkolliselle pelaajalle mitä pitää tehdä esim. PURA, RÄNNI jne. Kuulin myös Virtasen huutavan ihan oikesti, että PURA!
Muutama havainto erilaisista seikoista:
- Mikko Luoma ei osaa avata peliä, kun lähdetään koko viisikon voimin hitaasti
- Miksi Hänninkäinen ei saanut YV-vastuuta? Kuumat pelaajat kunniaan!!!
- Nikusta kuullaan vielä...
- Tarkilta pari gamesaveria, mutta taas se yks helppo... 0-1 maali.
- Tarkki ei edelleenkään osaa etsiä kiekkoa, kun se tulee siniviivalta maskin takaa!!!
- Virtanen eli tunteella pelissä
- Tätä listaa voisi vielä jatkaa, mutt katsotaan miltä tulevat pelit näyttää
Sen vielä haluan sanoa itse pelitahtumasta, että mitä HEL******???? Mikä fokus on noilla punaisilla liikkenvaloilla mitkä on lisätty tuonne katonrajaan kaiuttimien viereen osoittaen kohti yleisöä -> tulin sokeaksi! Miksi ennen pelin (n. 8min jäljellä) alkua soi joku Lady gagan - do what you want with your body? Hännikäisen aamujäähaastis oli ihan hyvä yritys. Lisäksi ei nyt ihan oikeasti voi kuuluttaja joutua huutamaan, että "nyt kättä yhteen jypillä ylivoima"! Enpä tässä viitsi kaikkia ideoitani julkisesti laukoa, joku viisas mies vaikka varastaa ne ;)