Minun puolestani on ihan hieno juttu että Walli tulee takaisin kotiin näyttämään mitä reissulla on tarttunut takkiin, vai onko mitään.
En ole seurannut tipan vertaa, mutta olen siinä ymmärryksessä, että Mestis-aika meni Juusolta ihan mallikkaasti? Jos näin, niin sittenhän on ihan luonnollinen jatkumo, että hän tulee näytille liigaseuraan.
Raamithan nuorella miehellä ovat ensiluokkaiset. Tuon kokoisia miehiä ei kasva joka oksalla ja on vieläpä oman organisaation kasvatti. Minulla on myös mielikuva Wallista tunnollisena harjoittelijana ja ihmisenä muutenkin.
Tämä sanottuna, ne vähäiset muistikuvat joita minulla Wallista hänen viime Ässä-ajaltaan ovat eivät ole kovin mairittelevia. Vaikka koko ja näköä riittää, mies tuntui pelaavan hyvin varovaisesti. Mistään alakerran isännän roolista ei ollut tietoakaan. Liike ei muistaakseni ollut varsinaisesti huonoa, mikä on isolle hepulle hyvä juttu. Mutta sellainen tietty nuorukaisen kömpelyys muistuu mieleen. Tuo yhdistettynä ajoittaiseen pihalla oloon oli toisinaan aika pelottavan näköistä.
No, Walli on nyt vanhempi ja kokeneempi. Jospa siellä Mestiksessä olisi asiat parantuneet. Tuskin hän ihan paikallaankaan siellä on polkenut, joten hyvä tosiaan kun tulee näytille. Jos valmennus ja Kerttula ovat sitä mieltä, että Wallista saisi vielä raakattua liigapelaajan, niin kaikin mokomin tervetuloa rosteriin! Jospa Juuso olisi saanut tiettyä ilkeyttä ja uskallusta otteisiinsa, niin hän pelkällä fyysisellä preesensillään voisi olla ihan tervetullut lisä pakistoon. Varsinkin jos peruspeli on muuten kunnossa.
En siis odota älyttömiä, mutta toisaalta en sellaista kaipaakaan. Kovaa oman pään puolustuspeliä ja oman maalin varjelua sekä omien pelaajien puolustamista. Peruspeliä muuten, perusvarmaa nolla-nollaa ja kiekon antamista suosiolla taitavammille joukkuetovereille. Sillä tavoin miehestä voi tulla vielä hyväkin tekijä. Ja mikä parasta, kuten aina Ässistä puhuttaessa: hinta tuskin huimaa päätä :)