Juuso Salmi – ikuisesti meidän

  • 51 526
  • 214

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Hyvä Juuso! Oikeasti ollut puolustuspäässä ihan kohtuullisenhyvä pitkiäkin aikoja. Tänään maali, jee, ja yv-aikaa vielä. Hyvää silmää valmennusjohdolta. Täällä haikaillaan aina Liigan parhaiden pelaajien perään ajattelematta liiemmälti kustannuksia. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin Juuson liksa ei ole kovinkaan suuri rasite joukkueelle. Tällaisia sotureita jotka tekevät nurisematta hommansa aina kun pääsevät pelaamaan ei koskaan ole liikaa. Voittomaali tänään, hyvä Juuso!
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
En gång, alltid, Juuso Salmi, HIFK !!
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Juuso on vääjäämättä matkalla kohti Olympiakaukaloita, ei Marjamäki voi jättää tuollaista kanuunaa valitsematta. Hieno mies ja luultavasti kopissa saa sen musta/kultaisen kypärän vähintään Jouluaattoon asti itselleen. Vieläkin korviin asti hymy siitä kun sinko kaivettiin olalle.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
27.10 liputuspäiväksi AINA Nordiksella. Vilpittömän iloinen Juuson maalista ja ehkä jollain tavalla liikutuinkin kun näin voittomaalin tuuletuksen. Hienoa!
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Loistavaa Salmi!! Tätä menoa on fanien lemmikki. Ja mikä tuuletus. Aika vekkuli kaveri pukukopissa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kuinka iloinen sitä voikaan olla jonkun toisen puolesta. Niisk. Hienoa!

En ole tainnut noin lujaa huutaa lätkämatsissa sitten finaalikevään. Aivan huikea! Meillä oli aikanaan A6:ssa tapana puhua, että heti painatetaan t-paidat tekstillä "Olen nähnyt Juuso Salmen tekevän maalin", jos sellainen ihme sattuisi tapahtumaan. Noh, tänään näin Juuso Salmen tekevän maalin!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno mies ja mikä maali, kaikkine tuuletusseremonioineen. Ei olisi voinut maali osuvampaan saumaan sattua!
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itselläkin pääsi spontaani huudahdus kun Salmi pisteli kanuunan yläpeltiin. Huikee maali ja kyllähän mies ihan kelvosti muutenkin pelasi. Ja eikun Iniestamainen loppu-uran kestävä sopimus handuun!
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Salmea tullut paljon haukuttua mut jumalauta tänään hallilla tuli hyvä fiilis kun Salmi kiskaisi maalin! Haastatteluissa vaikuttaa oikein symppis kaverilta! Huomiseen matsiin meneekin erikoisseurantaa.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Hieno maali, eeppinen tuuletus ja muutenkin kelpo esitys. Itse asiassa Salmi on pelannut ihan mukiinmenevästi useamman matsin. Hänellä on omat kiekolliset puutteensa, mutta kun antaa vain ne helpot syötöt ja keskittyy puolustamiseen, niin hyvä tulee. Tosin, tänään toi Kerhon toinen maali menee Juuson piikkiin, mutta kuittasi sen komeasti vikassa erässä.

Välillä kyllä ihmetyttää nää kommentit, ettei mahtuisi edes Mestikseen, vaikka on aivan selkeästi liigatason pakki. Ja kun pelin rakenteet ovat kasassa, ei Juusolla oo ongelmia. Hoitaa oman ruutunsa, joka ei välttämättä ole toi viivasta yläkulmaan tykittäminen. :D
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
on aivan selkeästi liigatason pakki.

Eikä ole. Tänään teki maalin, mutta se ei muuta asiaa yhtään. Liike ei riitä, joutuu ottamaan liikaa jäähyjä kun ei pysy vikkelien hyökkääjien perässä. Syöttöjä ei omille saa, edes sitä helppoa syöttöä ei osaa antaa kun se ei koskaan lapaan tule hyvin, joko se tulee ropellina tai sitten vain täysin ohi kohteesta.

Jos jonain vuonna toteutuu tarkka linja myös meidän kotoisessa Liigassamme ja repimiset, kahvaamiset jne. karsitaan pois niin kuin asian pitäisi olla niin viimeistään siinä vaiheessa Salmen ura tulee päätökseen, kaveri pelaa ihan jatkuvasti niin, että voisi pistää istumaan boksiin pari minuuttista, tämä johtuu pahasti vajaavaisesta liikkeestä.
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Hienoa Käpsä. Kieltämättä hymyilin aika maireasti tuuletuksen jälkeen.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Tänään oli hieno päivä olla katsomossa. En E5:sen ylimmälle riville nähnyt varmaksi kenelle kiekko tuli viivaan, mutta jotenkin kanssakatsojien reaktiosta tiesi heti maalintekijän. Oli upea hetki ja vilpittömän iloinen olen Juuson puolesta.

edit. Näinkö väärin vai heittikö parit lentosuukot myös katsomoon maalin jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Ai, ai, kaveri, joka tekee aina parhaansa joukkueen eteen ja nurkumatta mitä koutsi käskee vaikka paskaa on tullut niskaan koko ajan. Onneksi jätkät arvostaa, kuten Tyrväinenkin totesi. Nousin ensimmäistä kertaa seisomaan kauden aikana kun Sinko sivalsi. Alkaako tässä löytymään kohta taas tunnetta? Hyvä Juuso!
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Eikä ole. Tänään teki maalin, mutta se ei muuta asiaa yhtään. Liike ei riitä, joutuu ottamaan liikaa jäähyjä kun ei pysy vikkelien hyökkääjien perässä. Syöttöjä ei omille saa, edes sitä helppoa syöttöä ei osaa antaa kun se ei koskaan lapaan tule hyvin, joko se tulee ropellina tai sitten vain täysin ohi kohteesta.

Jos jonain vuonna toteutuu tarkka linja myös meidän kotoisessa Liigassamme ja repimiset, kahvaamiset jne. karsitaan pois niin kuin asian pitäisi olla niin viimeistään siinä vaiheessa Salmen ura tulee päätökseen, kaveri pelaa ihan jatkuvasti niin, että voisi pistää istumaan boksiin pari minuuttista, tämä johtuu pahasti vajaavaisesta liikkeestä.

Niin, varmaan pitäisi määritellä, mikä on liigatason pelaaja ylipäätään. No, mulle se tarkoittaa pelaajaa, joka pystyy pelaamaan liigatasolla ilman jatkuvaa kusessa olemista. Ja myös tekee näin, eli pelaa sanotaanko nyt sen 150 matsia tolla tasolla. Ei kukaan pelaa noin montaa ottelua olemalla jatkuvasti kusessa. Eivät liigavalmentajat niin sekaisin ole, että peluuttaisivat sellaista jamppaa yli sata matsia, joka lähtökohtaisesti aiheuttaa ongelmia omalle jengille.

Joten kyllä Salmi tuohon kategoriaan kuuluu. Se, että onko sitten jo hyvää tasoa, eikä vain selviydy, on toinen tarina. Lisäksi pitää muistaa, että liigatason pakki on keskivertojengille ihan jees pelaaja. IFK:nhan kuuluisi olla kärkiporukoita, ja siitä toki voidaan keskustella, että onko Salmi niin hyvä, että kuuluisi pelata noin paljon kärkeen pyrkivän joukkueen alakerrassa.

Niin tai näin, mun silmiin on liigatason pakki, ja mun mielestä on oletetulta hinta-laatusuhteeltaan kannattava panostus myös IFK:lle. Erittäin harvoin olemme hävinneet matseja Salmen takia. Toisaalta ei varmaan voitetakaan kovin usein, mutta hänen tehtävänsä onkin enimmäkseen tappioiden estäminen, ei varsinaisesti voiton tuottaminen. Lisäksi näen, että Salmi voi vielä kehittyä. Nyt on oleellista, että pysyy ehjänä, ja tekee töitä laadukkaasti. Käsitykseni mukaan työmoraali on hänellä hyvää, jolloin tuon toiveen toteutuminen on varsin mahdollista. Ainakin se on katsomisen arvoinen kortti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Perun kaikki pahat puheeni Juusosta. Tässä uusi seuraikoni ja kulttihahmo... nyt KSB hereille, T-paitaa kehiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin, varmaan pitäisi määritellä, mikä on liigatason pelaaja ylipäätään. No, mulle se tarkoittaa pelaajaa, joka pystyy pelaamaan liigatasolla ilman jatkuvaa kusessa olemista. Ja myös tekee näin, eli pelaa sanotaanko nyt sen 150 matsia tolla tasolla. Ei kukaan pelaa noin montaa ottelua olemalla jatkuvasti kusessa. Eivät liigavalmentajat niin sekaisin ole, että peluuttaisivat sellaista jamppaa yli sata matsia, joka lähtökohtaisesti aiheuttaa ongelmia omalle jengille.

Mielestäni Salmi on luvattoman paljon kusessa aina, mieshän on tainnut ottaa mm. pikkukakkosia eniten joukkueesta (7) ja onhan hänen tehotilastokin pakkasen puolella, kovin monella HIFK:sta näin ei ole, toki Lennu siellä ylivoimaisena kärkenä. Salmi ei koskaan edistä peliä, se ei ole saavutus jos omissa pyöritään minuutti ja sattuu käymään niin ettei siellä kolise, sieltä omista tulee tänä päivänä päästä pois ja mielellään niin, että päästään itse hyökkäämään, Salmen kanssa näin ei tapahdu kuin aniharvoin. Salmi kusee ihan yksinkertaisetkin syötöt usein, hitto aivan perussyötöt eivät löydä kavereiden lapaan.

Tänään pelistä hyvä esimerkki kun Lennu oli hyökkäykseen lähdössä ja punaisella jo pakitteli ja tarjosi hyvin lapaa Salmelle joka oli siis viiden metrin päässä omalla sinisellä, ketään vastustajaa ei välissä ja kiekko hyvin hallussa, silti se onnistui sössimään tuon syötön niin, että se tuli vasta sitten Lennulle kun tämä kerkesi sinisen yli. Nämä ovat juuri niitä pieniä asioita mitkä kusevat luvattoman monta kertaa Salmen ollessa kentällä. Tuo ei missään tilastoissa Salmea vastaan näy, mutta siihen kuivui hyvä hyökkäyksenalku kasaan.

Rehellisesti sanottuna ihmettelen aina HIFK:n pelejä katsoessa, että miksi valmentajat peluuttavat Juuso Salmea? En ymmärrä. Onko sillä sopimuksessa joku pykälä, maksaako Salmi itse HIFK:lle, että pääsee pelaamaan? Jotain hämärää tuossa on...

Niin tai näin, mun silmiin on liigatason pakki, ja mun mielestä on oletetulta hinta-laatusuhteeltaan kannattava panostus myös IFK:lle. Erittäin harvoin olemme hävinneet matseja Salmen takia. Toisaalta ei varmaan voitetakaan kovin usein, mutta hänen tehtävänsä onkin enimmäkseen tappioiden estäminen, ei varsinaisesti voiton tuottaminen. Lisäksi näen, että Salmi voi vielä kehittyä. Nyt on oleellista, että pysyy ehjänä, ja tekee töitä laadukkaasti. Käsitykseni mukaan työmoraali on hänellä hyvää, jolloin tuon toiveen toteutuminen on varsin mahdollista. Ainakin se on katsomisen arvoinen kortti.

Kyllä noita matsejakin on tässä vuosien saatossa kustu Salmen kämmeihin, toki sentään niin huono hänkään ei ole, että lahjoittelisi voittoja vastustajille suoranaisesti, ainakaan usein.

Ja siis näet Salmessa vielä potentiaalia kehittyä? Siis anteeksi kuinka? Mitä potentiaalia näet Salmessa? Kaveri on kumminkin jo 26 v ja jos vieläkin luistelu on noin kamalan huonoa ja kiekonkäsittely niin anteeksi vain, mutta en minä näe enää yhtään mitään potentiaalia.

Juu, saa kutsua Salmi-vihaajaksi ja ties miksi, ei kiinnosta, mutta voin sanoa sen ettei minulla Salmea vastaan henkilökohtaisesti tietenkään ole mitään. Hyvä tyyppi varmasti tai ainakin uskon näin, mutta ei vain riitä taidot pelata Liigassa. Ainakaan jengissä jonka tulisi tavoitella mestaruutta.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Rehellisesti sanottuna ihmettelen aina HIFK:n pelejä katsoessa, että miksi valmentajat peluuttavat Juuso Salmea? En ymmärrä. Onko sillä sopimuksessa joku pykälä, maksaako Salmi itse HIFK:lle, että pääsee pelaamaan?

Niin, sitä sopii miettiä, että jos ammattilaiset peluuttavat, niin onko sitten jotain, jota ei itse joko näe tai muutoin ymmärrä.

Ja siis näet Salmessa vielä potentiaalia kehittyä? Siis anteeksi kuinka? Mitä potentiaalia näet Salmessa? Kaveri on kumminkin jo 26 v ja jos vieläkin luistelu on noin kamalan huonoa ja kiekonkäsittely niin anteeksi vain, mutta en minä näe enää yhtään mitään potentiaalia.

Juu, saa kutsua Salmi-vihaajaksi ja ties miksi, ei kiinnosta, mutta voin sanoa sen ettei minulla Salmea vastaan henkilökohtaisesti tietenkään ole mitään. Hyvä tyyppi varmasti tai ainakin uskon näin, mutta ei vain riitä taidot pelata Liigassa. Ainakaan jengissä jonka tulisi tavoitella mestaruutta.

Kyllä näen. Perustelen tämän sillä, että tuossa oli useita kausia, jolloin Salmi kärsi loukkaantumisista, jolloin kehitystä ei edes voi tulla. Vain terve urheilija tekee tulosta. Näin se vain on. Eikä 26 ole sellainen ikä, etteikö voisi parantaa ominaisuuksia, joita mainitset. Ja jos katsoit tänään matsia, niin Salmelta jälleen ehjä matsi. Ei mitään ongelmia, eli oma ruutu tuli hoidettua nätisti. Ylipäätään plusmiinus-tilasto näyttää tässä vaiheessa koko kauden osalta -1, joka ei ole erityisen huono, kun ottaa huomioon, että joukkueella on ollut vaikeahko alku, jota selittää osin selkeähkö epäsuhta koti- ja vierasmatsien määrässä (8 vs 11).

Mutta niin tai näin, niin ei sun tarvi mitään anteeksi pyydellä. Mielipideasioitahan nämä ovat, enkä mä ainakaan ota näitä henkilökohtaisesti.
 

Stigu

Jäsen
Kyllä näen. Perustelen tämän sillä, että tuossa oli useita kausia, jolloin Salmi kärsi loukkaantumisista, jolloin kehitystä ei edes voi tulla. Vain terve urheilija tekee tulosta. Näin se vain on. Eikä 26 ole sellainen ikä, etteikö voisi parantaa ominaisuuksia, joita mainitset.
Tämä ei koske pelkästään Juuso Salmea vaan useampaa pelaajaa IFK:ssa: Missä vaiheessa voidaan sanoa, että " sut on nähty"? Vai tuleeko tällaista vaihetta ollenkaan?

Jostain syystä jengissä on kasa näitä omia poikia, jotka ovat olleet edareissa 5-7 kautta ilman näkyvämpää kehitystä. Juuso Salmella esim. on nyt seitsemäs kausi menossa edareissa. Eikö nyt perkele seitsemässä kaudessa selviä, onko kaverista mihinkään vai ei? Vai onko vain sattumaa, että nämä 5-7 kautta jengissä tahkonneet pelaajat ovat ns omia poikia?

Jos meikäläiseltä kysytään, niin nämä juusosalmet ja mickeåstenit ovat täysin turhia kavereita jengissä. Kertokaa mulle Liigajoukkue, jossa pelaa yksikään pelaaja viidettä- seitsemättä kauttaan statuksella "kyllä siitä vielä jotain tulee". Only in IFK.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös