Juuso Salmi – ikuisesti meidän

  • 51 487
  • 214

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin, sitä sopii miettiä, että jos ammattilaiset peluuttavat, niin onko sitten jotain, jota ei itse joko näe tai muutoin ymmärrä.

Mutta toisaalta eipä Juuso Salmen kanssa ole yhtään mitään voitettukaan oli penkin takana kuka tahansa. Toki ei sota yhtä miestä kaipaa ja yksi mies ei sotaa häviä jne. mutta esim. kaudella 2015-16 kun voitettiin runkosarja niin kas kummaa pelasi Juuso Salmi ainoastaan 16 ottelua ja playoff-matseja sitten vain 11. Ei menestyvässä joukkueessa vain yksinkertaisesti pelaa Juuso Salmen tasoinen puolustaja matsista toiseen melko isoja minuutteja vielä.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Mutta toisaalta eipä Juuso Salmen kanssa ole yhtään mitään voitettukaan oli penkin takana kuka tahansa. Toki ei sota yhtä miestä kaipaa ja yksi mies ei sotaa häviä jne. mutta esim. kaudella 2015-16 kun voitettiin runkosarja niin kas kummaa pelasi Juuso Salmi ainoastaan 16 ottelua ja playoff-matseja sitten vain 11. Ei menestyvässä joukkueessa vain yksinkertaisesti pelaa Juuso Salmen tasoinen puolustaja matsista toiseen melko isoja minuutteja vielä.

Miten niin "vain"? Tuo on mielestäni aika sopiva määrä - ehkä kuitenkin vähän liikaa - hänen tasoiselleen pelaajalle. Eli mun mielestä Salmen rooli on olla rotaatiopakki, aivan maksimissaan kutospakki, jos kaikki ovat terveinä. Ja sekin on arvokas rooli kyllä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Salmen sinko on tiputtanut tänään jo Sopasen ja Bloodin

Kyllähän tuossa Sopasen tilanteessa tuli taas nähtyä esimerkki siitä Salmen pelisilmän puutteesta. Ei ollut erityinen hätä purkaa kiekkoa, ainakaan millään roikulla kentän puolivälin yli, mutta niin vain Salmi ajautui tilanteeseen jossa ei keksinyt muuta. Olisi voinut laittaa lyhyen neppauksen laidan kautta Sopaselle, joka olisi päässyt etenemään melko esteettömästi. Tai painaa kiekko laitaan ja etsiä vapaana olevaa kaveria. Sen sijaan tuollainen varomaton ratkaisu. Toki Sopanenkin tuli liian lähelle ja kilpaili myös kiekosta, ei ilmeisesti luottanut että Salmi saa sen haltuun ja pidettyä omilla.

Toivottavasti jätkät sopi tilanteen heti ettei tuollaiset jää kaivelemaan. Kyllä mua saattais vituttaa aika kauan jos oman jengin pelaaja lyö mailalla kasvoihin.

Ja jos kohteena ois vaikka ollut joku vanhempi ja kokeneempi, tai paljon IFK-historiaa omaava, kuten nyt vaikka Hade tai Lennu, uskon että homma olisi kuitattu melko ymmärtäväisesti. Nyt kohteena oli kuitenkin Sopanen, joka on a) mielialapelaaja b) uusi joukkueessa ja ehkä vielä vähän ulkopuolinen ja c) aloittanut melko tahmeasti ja päällä on varmaan jo muutenkin melkoisesti stressiä. Toivottavasti hänelle ei jää tosi paska fiilis tästä, eikä asiasta tehdä huumoria. Huumori varmaan auttaisi Salmen pääsemään tästä yli ja unohtamaan tilanne, mutta sillä voi olla vastakkaisia vaikutuksia Sopaseen. Jos mua lyötäisiin, vaikkakin vahingossa (mutta huolimattomuuden takia), ja jengi nauraa tilanteelle, kokisin että nauretaan sille että minuun sattui, enkä sille että toinen mokas.

Joo, ehkei pitäisi liikaa analysoida näitä. Kunhan nyt Salmi keskittyisi vain peruspelaamiseen ja Sopanen saisi hyviä fiiliksiä ja kokemuksia sekä pisteiden muodossa että IFK-perheeseen kuulumisen tunteesta.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Salmelta hyvä peli taas tänään. Tilastoihin -1 kun Nykopp sähläs kiekon Perrinille. Alivoimalla hyvä,ainut kuka pystyy rauhottaa maalin edustaa jälkilöylyissä.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Huikeassa iskussa tänään(kin) Tepsiä vastaan ja päänkorkuinen keskitys laidasta oli kruununa. Parantanut todella paljon ja toivottavasti vastuuta tulee jatkossakin, vaikka Joe ja Kanki pakistoon myös hivuttautuvat.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskitykset on Salmen tavaramerkki. Jos antaa ns. avaavaa syöttöä, poikkeuksetta rinnankorkuisena tulee - siihen hyökkääjältä hyvä kuoletus rinnalla, stagalla kiekko eteenpäin ja kohta onkin jo yksin läpi. Sitten on nämä päänkorkuiset, tiedä yrittääkö pukkausmaalia järjestellä, mutta hyvin toimii!

Salmella on mun jengissä aina paikka, loppuun asti. Ysipakkia aina kauden alussa ja siitä sitten vaan pelaamaan.

Ja nimenomaan hivuttautuvat, kun siellä on rosterissa Salmen varjo esteenä. Ja kiekkoa viuhuu kohti. Paha sinne on mennä rymistellen ineen.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Salmi on merkillinen pelaaja. Tänäänkin osasi välillä kuljettaa tosi teknisesti kiekkoa, mutta helppo syöttö lentää luvattoman usein nänninkorkuisena. Syöttäminen on tärkeintä lätkässä, sanoi Jan Caloun jo aikanaan Ville Peltoselle.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Keskitykset on Salmen tavaramerkki. Jos antaa ns. avaavaa syöttöä, poikkeuksetta rinnankorkuisena tulee - siihen hyökkääjältä hyvä kuoletus rinnalla, stagalla kiekko eteenpäin ja kohta onkin jo yksin läpi. Sitten on nämä päänkorkuiset, tiedä yrittääkö pukkausmaalia järjestellä, mutta hyvin toimii!

Salmella on mun jengissä aina paikka, loppuun asti. Ysipakkia aina kauden alussa ja siitä sitten vaan pelaamaan.

Ja nimenomaan hivuttautuvat, kun siellä on rosterissa Salmen varjo esteenä. Ja kiekkoa viuhuu kohti. Paha sinne on mennä rymistellen ineen.
Nyt putosin! Kiitos :)
 

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Salmen keskitys on leuanvetotangon korkuinen. No se siitä.
Salmi pelasi tänään todella hyvin ja on todella kehittynyt.
Se paljonko vielä pitäisi kehittyä on asia erikseen.
Bointsit annan kyllä herralle illan ottelusta.
Pelasi yli 19min ja jäi plussalle yhden.
 

444

Jäsen
Salmelta oikein mainio peli. Ja tuota keskityssyöttöä meinasin kommentoida jo otteluseurannassakin, sen verran pahasti repesin sen nähdessäni. En tiedä yrittääkö hän noilla jotain maagisia lättyjä ja lavassa on vain liikaa peiliä, vai heittääkö tarkoituksella noita suun eteen nostetun grogilasin korkuisia.

Salmelle mun puolesta jatkosopparia kouraan. Pelaa edelleen pelkillä karkkirahoilla eikä ideaalitilanteessa vie ainuttakaan kiintiöpaikkaa pelaavasta kokoonpanosta. Aika harvasta jengistä löytyy ysipakin paikalta edes Salmen tasoista tyyppiä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni Salmelta taas on nähty muutama vähän heikompi peli viimeisten kierrosten aikana. Mutta sekin on inhimmillistä, kun pelaa jatkuvasti taitojensa ylärajoilla ja melko paljon. Voi toki olla, että omat vanhat objektiivisesti harittavat silmäni ovat nostaneet Juuso Salmen perustason sen verran vakaalle tasolle, että muutama heikompi peli näyttää muiden silmiin paremmalle kuin omiini :D.

Avauspelissä ne suurimmat puutteet ovat vieläkin, mutta jaksan uskoa, että kehitystä tapahtuu edelleen. Siistiä, että Juuso on vihdoinkin päässyt monen silmissä pois suuren saatanan roolista, vaikka HIFK-fanille ominaiseen tapaan moni ei mielipidettään vaihda aihettakin olisi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avauspelissä ne suurimmat puutteet ovat vieläkin, mutta jaksan uskoa, että kehitystä tapahtuu edelleen. Siistiä, että Juuso on vihdoinkin päässyt monen silmissä pois suuren saatanan roolista, vaikka HIFK-fanille ominaiseen tapaan moni ei mielipidettään vaihda aihettakin olisi.
Salme-Juuso on pakiston Jan Lundell. Kaudesta toiseen rosteriin saapuu lähtökohtaisesti kovempia pelimiehiä, mutta niin vain Salmi nöyrällä työnteolla toistuvasti kairaa itselleen paikan pelaavassa kokoonpanossa.

Kiekollisessa pelissä on edelleen karmaisevia puutteita, mutta kovalla tsempillä ja jämäkällä puolustuspelaamisella Juuso pystyy paikkaamaan puutteita siten, että kokonaisuus on mennyt plussan puolelle. Itse pidin Salmea pitkään täysin turhana edes täytemiehen rooliin, mutta jos suostuu jäämään seuraan rotaatiomieheksi ja 8.-9.-pakin rooliin, niin ehdottomasti jatkosopimusta kouraan.

Salmella on yksi joukkueen kovimmista fysiikoista (ellei kovin), mikä selittää sen, että Atu heittää tämän usein kentälle tiukkojen pelien loppuvääntöihin. Siinä missä muilla jo hapot painaa kropassa Salmi jaksaa painaa menemään ja kiekollisen pelin vaatimukset on tuossa vaiheessa lähinnä norsukaarien heittely keskialueelle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Dennis , samaa mieltä koko tekstistäsi. Ja vaikka monelle täällä HIFK-tausta tuntuu nykyään olevan huono asia, mä näen sen vain erinomaisena lisänä. Miksi tuoda ulkopuolelta jotain, jos sitä löytyy hyvillä ehdoilla omasta takaa? Lisäksi tuntuisi täysin päättömältä, ettei nyt kerättäisi kasvun hedelmiä itse, kun ensin on vuosikaudet enemmän tai vähemmän roikotettu mukana. Isot loukkaantumiset söivät Salmelta varmasti kehitystä, mutta mun mielestäni joka vuosi on kuitenkin menty eteenpäin ja ”pelivarmuus” on kehittynyt ehkä eniten. Joukkueen rungon pitäisi mun mielestä koostua näistä vakaista liigapelaajista, jotka pelaa 100 lasissa jengille ja seuralle. Ulkopuolelta tarvittaessa sitten ne kirsikat kakun päälle.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
@Dennis , samaa mieltä koko tekstistäsi. Ja vaikka monelle täällä HIFK-tausta tuntuu nykyään olevan huono asia, mä näen sen vain erinomaisena lisänä. Miksi tuoda ulkopuolelta jotain, jos sitä löytyy hyvillä ehdoilla omasta takaa? Lisäksi tuntuisi täysin päättömältä, ettei nyt kerättäisi kasvun hedelmiä itse, kun ensin on vuosikaudet enemmän tai vähemmän roikotettu mukana. Isot loukkaantumiset söivät Salmelta varmasti kehitystä, mutta mun mielestäni joka vuosi on kuitenkin menty eteenpäin ja ”pelivarmuus” on kehittynyt ehkä eniten. Joukkueen rungon pitäisi mun mielestä koostua näistä vakaista liigapelaajista, jotka pelaa 100 lasissa jengille ja seuralle. Ulkopuolelta tarvittaessa sitten ne kirsikat kakun päälle.
Näen Salmen ja Kurvisen kehityksessä paljon samaa. Kurvinenkin oli täysi sylkykuppi kunnes palasi Ruotsin reissultaan. Kolmosparin peruspakin roolia ei kannata aliarvioida. Salmi voi olla hyvä lisä pakistoon vuosiksi, jos jatkaa samaan tahtiin.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salmen suurin harppaus eteenpäin tapahtui tämän kauden maalin jälkeen. Sen jälkeen on peli parantunut ja varmasti myös itseluottamus kohonnut. Eiköhän jätkät kopissa aikalailla Salmea tue ja tsemppaa tosiaan.

Noilla fyrkilla mitä Salmi tienaa, ovat noi keskityksetkin oikein mainioita. Jumalauta jos tosta vielä kehittyy/parantaa, niin Tobiashan joutuu kohta nostamaan liksaa ettei karkaa koheloon ;-D
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Oikein asiallisia kommentteja kirjailtu Salmesta. Niin totta on, että tämän hetkiselä liksalla Sinko on alipalkattu pelaaja. Maakuntien seuroissa monet 3-4 korin pakit pelaavat paremmalla palkalla kuin Sinko eivätkä varmaan pelaa paremmin. Toivotaan, ettei tule loukkaantumisia. Jatkoa kannattaa sorvata, eihän kaikki voi olla kalliita "ykköstason" pakkeja. Mistäs rahat sitten yläkertaan...
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Salme-Juuso on pakiston Jan Lundell. Kaudesta toiseen rosteriin saapuu lähtökohtaisesti kovempia pelimiehiä, mutta niin vain Salmi nöyrällä työnteolla toistuvasti kairaa itselleen paikan pelaavassa kokoonpanossa.

Kiekollisessa pelissä on edelleen karmaisevia puutteita, mutta kovalla tsempillä ja jämäkällä puolustuspelaamisella Juuso pystyy paikkaamaan puutteita siten, että kokonaisuus on mennyt plussan puolelle. Itse pidin Salmea pitkään täysin turhana edes täytemiehen rooliin, mutta jos suostuu jäämään seuraan rotaatiomieheksi ja 8.-9.-pakin rooliin, niin ehdottomasti jatkosopimusta kouraan.

Salmella on yksi joukkueen kovimmista fysiikoista (ellei kovin), mikä selittää sen, että Atu heittää tämän usein kentälle tiukkojen pelien loppuvääntöihin. Siinä missä muilla jo hapot painaa kropassa Salmi jaksaa painaa menemään ja kiekollisen pelin vaatimukset on tuossa vaiheessa lähinnä norsukaarien heittely keskialueelle.
Tää jätkä on meidän Saravon Pekka.... ainoa ero, että mun kokoonpanossa mahtuu juurikin fysiikkansa takai 6.-7. pakiksi tuomaan energiaa kentälle.... muista ominaisuuksista puhumattakaan.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Tää jätkä on meidän Saravon Pekka.... ainoa ero, että mun kokoonpanossa mahtuu juurikin fysiikkansa takai 6.-7. pakiksi tuomaan energiaa kentälle.... muista ominaisuuksista puhumattakaan.
Paitsi, että Saravo osaa pelata myös kiekolla. Ja toimi jenginä kapteenina monta vuotta. Pelasi maajoukkueessa, MM-skaboissakin.
Vähän järkeä nyt.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paitsi, että Saravo osaa pelata myös kiekolla. Ja toimi jenginä kapteenina monta vuotta. Pelasi maajoukkueessa, MM-skaboissakin.
Vähän järkeä nyt.

Eiköhän toi edellinen ollu sarkasmia? Salmi on työmaan yleismies Korhonen sillä paskimmalla mahollisella TES:n mukaisella palkalla. Tarvittaessa tekee väliseiniä, mutta myös työmaakopin vessan siivoaminen onnistuu. Tekee sen mikä käsketty ja arvostaa luottoa työmaan johdon puolesta "uhrautumisellaan". Niitä harvoja nykypäivän miehiä joita arvostaa vielä ja jotka eivät valita kaikesta.

En jaksanut selata taaksepäin topiccia, mutta oliko Salmi jossain sanonut, että jos HIFK:sta peliaika loppuu kokonaan tai sopimusta ei uusita niin ura on sitä myöten myös siinä jääkiekon parissa?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Salmi tiedostaa omat rajoitteet ja harrastaa tervettä itseironiaa näillä "nännin" korkuisilla syötöillä. Salmi on oma persoona tuossa joukkueessa ja ilmeisesti aika pidetty kopissa. Eikä haittaa kun antaa hieman viihdykettä välillä meille faneile. Ohimennen on myös Salmen pelaaminen mennyt eteenpäin, mutta Juuso Salmen tapauksessa se on toisisijainen seikka.

Mun joukkueessa on Juuso Salmelle on aina paikka. Näitä pelaajia ei ole koskaan liikaa jotka paidan pukiessa päälle antavat logolle sen 100%.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
En jaksanut selata taaksepäin topiccia, mutta oliko Salmi jossain sanonut, että jos HIFK:sta peliaika loppuu kokonaan tai sopimusta ei uusita niin ura on sitä myöten myös siinä jääkiekon parissa?

Ei ole missään niin sanonut vaan täällä palstalla tullut esille. Ei varmasti ole kaukana totuudesta.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Eiköhän toi edellinen ollu sarkasmia? Salmi on työmaan yleismies Korhonen sillä paskimmalla mahollisella TES:n mukaisella palkalla. Tarvittaessa tekee väliseiniä, mutta myös työmaakopin vessan siivoaminen onnistuu. Tekee sen mikä käsketty ja arvostaa luottoa työmaan johdon puolesta "uhrautumisellaan". Niitä harvoja nykypäivän miehiä joita arvostaa vielä ja jotka eivät valita kaikesta.

En jaksanut selata taaksepäin topiccia, mutta oliko Salmi jossain sanonut, että jos HIFK:sta peliaika loppuu kokonaan tai sopimusta ei uusita niin ura on sitä myöten myös siinä jääkiekon parissa?
Okei. Näin saattoi olla, enkä ollu hereillä ;)
Itellä vaan arvostus pelaajia kohtaan on yli seura-rajojen menevää, enkä oikein meinaa hyväksyä näiden ikonisten pelaajien disauttelua, pelaavatpa missä jengissä tahansa.
Siksi meni tunteisiin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös