Unohdit mainita listassa ihan tämän jokaisen Suomalaisen kirkon katolta/seinästä löytyvän ristin joka symbolisoi kristinuskoa; Sillä löytyy yhtälailla varsin veristä valloitushistoriaa.
Toki löytyy. Samalla tavalla kristinuskollekin löytyisi jyrkempääkin vastustusta, jollei sen vaikutus olisi kestänyt tällä maailmankolkalla näinkin pitkään. Jos siltä oltaisiin juuri tuomassa tänne, niin vastustajia olisi uskoakseni nykyistä enemmän.
Itte olen tätä Islamisaatio/maahanmuuttokeskustelua seurannut ja miettinyt. Onko sillä loppupelissä hirveesti väliä mihin Suomeen tuleva ihminen uskoo tai on uskomatta jos hän A)On valmis elämään yhteiskuntamme normien ja lakien mukaan B)On valmis hankkimaan itse elantonsa laillisia ja hyväksyttyjä keinoja käyttäen?
Ehkä ei. Taitaa kuitenkin olla myös niin, että erilaisten aatteiden tai ideologioiden kannattajat haluavat saada äänensä kuuluviin ja muutettua lähiympäristönsä mahdollisimman hyvin vastaamaan omia aatteitaan ja ihanteitaan. Tämä taas tarkoittaa sitä, että muunlaisia ihanteita tai elämäntapoja noudattavat joutuvat antamaan asteittain periksi. Olkoot sitten vähäisenä esimerkkinä vaikka ajallisesti entistä rajallisempi mahdollisuus käydä uimahallissa. Jos olen nettomaksaja ja voin käyttää uimahallin palveluita kaikkina sen aukioloaikoina, niin miksi haluaisin rajata tätä mahdollisuuttani, mutta samalla pysyä edelleen nettomaksajana? Toisinsanoen hintalappu pysyy samana, mutta mahdollisuus käyttää sitä vähenee. Jos saan eurolla kolme banaania, niin miksi suostuisin siihen, että saisinkin eurolla enää kaksi banaania ja se kolmas menisi muiden kitusiin?
luulisi tässä maassa olevan muitakin ja paljon vakavampia ongelmia. Esim. kuinka integroida tämä kasvava syrjäytyvien nuorten miesten joukko yhteiskuntaamme. Mutta se voi toki olla, että jos kovin kovasti lähtee laittamaan sosiaaliturvan tuella vempuloivia ruotuun,tulee ens vaaleissa vähempi ääniä.
Toki, mutta voidaan myös ajatella esim. Immosen saaneen kannatuksensa isoksi osaksi maahanmuuttokriittisyydestään. Näin ollen voitaisiin ajatella olevan paikallaan palvella äänestäjiä tarttumalla niihin asioihin, joilla kannatuksensa sai. Nykyinen poliittinen ilmapiiri on synnyttänyt "immoset". Ministeri Thors kieltäytyi selvittämästä maahanmuutosta aiheutuvia kustannuksia. Kyllä veronmaksajilla luulisi kansanvaltaisessa maassa olevan jonkinlainen oikeus saada tietää asioista.
Mitä muuten tarkoitat "sosiaaliturvan tuella vempuloivien ruotuun laittamisella" ja miten itse asian hoitaisit?
JHag kirjoitti:
Se, että JHA:lle on avattu oma ketju "erään kirjoittajan" toimesta, ei ole kovin luja argumentti ja vastaus minulle, joka kommentoin JHA:n kiinnostavuutta muuhun persujengiin verrattuna. Soinia myöten. Joka ainoa Jatkoajan ketju on avattu jonkun kirjoittajan toimesta. Mutta ketjujen pituudet kertovat tasapuolisesti sen, mitkä aiheet täällä isosti kiinnostavat. JHA kiinnostaa yhtä paljon kuin persut yleensä - mielenkiintoista
Ketjun perustamisen motiivinhan tietää ainoastaan ketjun perustaja. Me muut voimme vain arvailla sitä. Isoksi osaksi ketjun viestimäärää kasvattaa kaikenlaisten nollajuttujen linkittäminen, kun Halla-aholta tivataan kommenttia milloin mistäkin asiasta. Pitää irtisanoutua Breivikistä ja hetkeä myöhemmin Jungner soittelee toimittajille ja kertoo saaneensa uhkailuja henkilöltä, joka kertoi olleensa Halla-ahon kannattaja. (Vaikuttaa muuten todella uskottavalta).
Kuitenkin Halla-aho on ollut melkoisen tuottelias bloggaaja, mutta kuten aiemmin mainitsin, niin kiinnostava ehkä siksi, että rikkoi vanhan tavan keskustella maahanmuutosta, vaikka pinnan alla oli pientä poreilua ollut jo jonkin aikaa.