Tiedoksi, että en oikeasti kannata sotilasjunttaa Kreikkaan. Tarkoitus oli, omassa tyylilajissani, huomauttaa, että demokratiassa on vaikea toteuttaa ikäviä ja kansan vastustamia päätöksiä, vaikka ne olisivat välttämättömiä, Halla-aho kirjoittaa uudessa päivityksessään.
- Useimmat varmaan ymmärsivät viestin, mutta koska siihen oli helppo tarttua, sen julkaiseminen osoitti huonoa harkintaa, ja siksi olen poistanut
Tämähän alkaa vaikuttaa mielenkiintoiselta. Itse odotan innolla sitä, jos (/kun?) Persujen eduskuntaryhmässä alkaa kunnon valtataistelu ja p*ppelinmittailu "SMP:läisten" ja "Halla-aholaisten" välillä.Nyt se sitten alkoi, IS:n mukaan Soini vaatii Halla-aho erottamista määräajaksi eduskuntaryhmästä.
Ryhmästä repeää Halla-aholaiset jossain vaiheessa.
Miten muuten tuosta ryhmästä erottamisesta päätetään? Onko kyseessä yksinkertainen Juu-Ei-Tyhjä -äänestys? Tässä nimittäin Soinikin laittaa jossain määrin arvovaltaansa peliin, sillä onhan se mielenkiintoinen tilanne, mikäli valtaosa eduskuntaryhmästä asettuu puolueen suvereenia puheenjohtajaa vastaan.
Miten muuten tuosta ryhmästä erottamisesta päätetään? Onko kyseessä yksinkertainen Juu-Ei-Tyhjä -äänestys? Tässä nimittäin Soinikin laittaa jossain määrin arvovaltaansa peliin, sillä onhan se mielenkiintoinen tilanne, mikäli valtaosa eduskuntaryhmästä asettuu puolueen suvereenia puheenjohtajaa vastaan.
Musta tuntuu, että tuota kommenttia on aika paha olla pitämättä harvinaisen älyttömänä ja vastuuttomana vaikka miten paljon olisi Halla-ahon kanssa yleisesti samoilla linjoilla.
Kaverihan on ihan itse nyt upottamassa sitä länsimaista demokratiaa.
Periaattessa Halla-aho on oikeassa ja ymmärrän hänen pointtinsa. Hänen asemassaan olevan henkilön täytyy kuitenkin pystyä ilmaisemaan asiansa vähemmän provosoivasti. Nämä lausunnot eivät ole sen enempää Halla-ahon itsensä kuin Perussuomalaistenkaan eduksi.
Minusta viestin sisältö oli täysin selkeä, joskin se oli provokatiivisesti esitetty.
Kreikkalaiset (ja muut etelä-Euroopan maat) ovat niin tiukasti lakkoilijoiden, ay-liikkeiden yms. ohjailtavissa että vaikeita päätöksiä on lähes mahdoton tehdä parlamentissa. Minä en ainakaan nähnyt viestiä siten että JHA toivoi sotilasjunttaa tai haluaisi upottaa länsimaisen demokratian.
...
Periaattessa Halla-aho on oikeassa ja ymmärrän hänen pointtinsa. Hänen asemassaan olevan henkilön täytyy kuitenkin pystyä ilmaisemaan asiansa vähemmän provosoivasti. Nämä lausunnot eivät ole sen enempää Halla-ahon itsensä kuin Perussuomalaistenkaan eduksi.
Ei kai tässä vaiheessa kenellekkään tule yllätyksenä, että Jussi ehdottaa väkivaltaisia ja demokratian ulkopuolisia ongelmanratkaisukeinoja?
Ei kai tässä vaiheessa kenellekkään tule yllätyksenä, että Jussi ehdottaa väkivaltaisia ja demokratian ulkopuolisia ongelmanratkaisukeinoja?
Jos muuten Soinin "Nyt tuli mitta täyteen" -kommenttia lähtee myös tulkitsemaan, ja miksipä ei vuonna 2011 kaikkea netissä lukevaa pitäisi tulkita jollain merkityksellisellä tavalla, niin kuppiin on nestettä kertynyt jo aikaisemminkin ihan kiitettävä määrä.
Minulle tulee, kun en ole havainnut hänen ehdottaneen väkivaltaisia ongelmanratkaisukeinoja. Sotilasjuntta ja tankit kadulla eivät tarkoita väkivaltaa.
Onko sinulla tarve vääristellä asioita?
Halla-aho on myöntänyt, että on vain maahanmuuttoasioilla.
Kerrotko mikä "ilo" Halliksen ehdottamista pakkokeinoista sitten olisi, jos niihin ei sisältyisi myös välitöntä uhkaa? Jotenkin historiasta tulee vain mieleen monta hetkeä, milloin tankkien ilmestyminen kadulle ei ole tarkoittanut bileitä, tai muita kaupunkijuhlia. :)
Siis tätähän tapahtuu käytännössä jo tälläkin hetkellä, tosin mutkan (=EKP) kautta.Ollaanko seuraavaksi tilanteessa, jossa muut maat ihan suoraan antavat rahaa Kreikalle?
Onko näin sanonut? Missä?
Minulle tulee, kun en ole havainnut hänen ehdottaneen väkivaltaisia ongelmanratkaisukeinoja. Sotilasjuntta ja tankit kadulla eivät tarkoita väkivaltaa.
Onko sinulla tarve vääristellä asioita?