Jussi Halla-aho

• 782 106
  • 6 332

Mace

Jäsen
Juuri nämä Halla-ahon arvelluttavien kirjoitusten analysointi läpiketjun. Eihän näistä ole mitään keskustelua syntynyt, päinvastoin.

Jos nyt mietitään tuota Halla-ahon kommenttia somalien kansallisesta, geneettisestä erityispiirteestä, jonka sinä siis otit kontekstista irrallisena esiin ja kysyit, voiko tuosta vetää johtopäätöksiä Halla-ahon ajatusmaailmasta. Tuohon liittyen sinulle sitten vastattiin kertomalla esittämäsi kommentin todellinen asiayhteys ja se, mitä Halla-aho tuolla tekstillään tarkoitti. Nimimerkki tomageeni kirjoitti sinulle näin:

"Halla-aho siis tuolla em. lauseella pyrki osoittamaan, kuinka toiset ryhmät ovat tasa-arvoisempia kuin toiset, sillä tuo Kalevan pääkirjoituksen teksti ei poikinut oikeusjuttua toisin kuin Halla-ahon teksti."

Hänen mielestään siis tuon mainitsemasi Halla-ahon lauseen perusteella voidaan tehdä ainakin yo. johtopäätös hänen ajatusmaailmastaan.

Kahteen saamaasi vastaukseen reagoit näin:

"Entä sitten? Kai asiasta voi silti edelleen keskustella. Eikä tuo nyt mitenkään hirveästi edes eroa Halla-ahon kuuluvan Sisun virallisista kannanotoista.

Kyllä Halla-ahon kirjoituksista voi vetää monenlaisia johtopäätöksiä.

Mitä kommentteja tästä videosta? "

ja

Olen kyllä tutustunut ja tiedän mihin se oli vastine. Kuten sanoin, Halla-ahon kirjoituksista voi vetää monenlaisia johtopäätöksiä.

Eli ikään kuin vihjailet jotain, muttet anna minkäänlaista konkreettista siementä jatkokeskustelulle. Kun sinulta sitten lopulta kysytään ihan suoraan, että millaisia johtopäätöksiä sinä tuosta Halla-ahon kommentista konteksti huomioon otettuna vedät, vastaat näin:

Nokkela läväytys sinänsä.

No kylläpäs olikin kovin rakentava johtopäätös.

Eli anteeksi nyt vaan, mutta jotenkin minulle tuli (varmasti osittain kirjoitushistoriastasi johtuen) hieman sellainen kuva, että otit tarkoituksella pätkän irti kontekstistaan, jolloin se näytti ihan toisenlaiselta kuin alkuperäisessä ympäristössään ja antoi täysin vääränlaisen kuvan välitetystä sanomasta. Sitten vihjailet, että voiko tuosta tehdä johtopäätöksiä ja korostat pariinkin kertaan, että kyllä Halla-ahon teksteistä voi tehdä monenlaisia johtopäätöksiä. Lopulta sitten läväytät kehiin tuon huikean johtopäätöksesi: "Nokkela läväytys sinänsä." Ja nyt ihmettelet, ettet saanut aikaiseksi kunnon keskustelua. Kun tuo esiin nostamasi somalipätkä ei saanut sinulta aikaiseksi tuon kummempaa johtopäätöstä eikä näin ollen minkäänlaista järjellistä pontta keskustelulle, niin miksi katsoit kuitenkin aiheelliseksi nostaa sen esiin kontekstistaan irrotettuna?

Tässä ketjussa on useita kertoja tullut mm. Norjan verilöylyn kautta Halla-ahon kytköksistä anti-islam liikkeeseen. En tiedä roolista. Mitä olet mieltä siitä onko se edes mahdollista, että Halla-aho kuuluisi tälläiseen liikkeeseen? Entä Sisun kannanotot, allekirjoittaako Halla-aho ne kuuluessaan järjestöön?

En ole aiheeseen perehtynyt, mutta käsitykseni on se, että Halla-aho pitää erinäisistä seikoista johtuen islamia vaarallisena asiana ja puhuu siitä ääneen. Jos tuo koetaan anti-islamilaiseksi toiminnaksi, pidän todennäköisenä ainakin sitä, että hänellä on monia samoja ajatuksia kuin "anti-islamilaisella liikkeellä". Sitä en sitten tiedä, että onko tuollaista liikettä oikeasti ihan järjestäytyneenä olevassa eli voiko johonkin tuollaiseen kuulua, vai onko kyse vain toisiinsa liittymättömien ihmisten ajatustenvaihdosta.

Sisun kannanotoista en osaa sanoa, mutta en usko, että järjestöön kuuluminen itsessään tarkoittaisi sitä, että allekirjoittaisi kaikkea, mitä järjestö tai sen muut jäsenet tekevät tai sanovat. Ymmärtääkseni Sisulla on ihan selkeästi rasistisia ja ulkomaalaisvastaisiakin kannanottoja, jotka eivät perustu mihinkään faktoihin, joten en usko, että Halla-aho esimerkiksi noita ainakaan sellaisinaan tukisi. Tuo on kuitenkin vain oma käsitykseni, en ole varma, onko käsitykseni oikea.

Mace

Jäsen
En maininut sanallakaan JHA:sta tai Persuista. Toki kirjoitin JHA-ketjuun, mutta viestini oli yleisellä tasolla.

Niin, siis sinä annoit ymmärtää, ettei tuota asiaa haluta korjata, koska sillä suututettaisiin niin monia suomalaisia sluibaajia. Tuohon minä esitin vasta-argumentin siitä, että eivätpä nuo suuttuneet ihmiset kauhean maksimaalisesti taitaisi poliitikkoja pelottaa, jos / kun he eivät ole yhteiskunnallisesti läheskään niin valveutuneita kuin kansalaiset keskimäärin eivätkä siis pääsääntöisesti äänestä vaaleissa. Tuota argumenttiani et sitten olekaan enää kommentoinut lainkaan.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuohon minä esitin vasta-argumentin siitä, että eivätpä nuo suuttuneet ihmiset kauhean maksimaalisesti taitaisi poliitikkoja pelottaa, jos / kun he eivät ole yhteiskunnallisesti läheskään niin valveutuneita kuin kansalaiset keskimäärin eivätkä siis pääsääntöisesti äänestä vaaleissa. Tuota argumenttiani et sitten olekaan enää kommentoinut lainkaan.

Sori en huomannut. Ongelma ei ole vain nämä sluibaajat, sillä vastustusta tulisi myös ammattiliitoilta ja työjärjestöiltä.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Mitä mieltä olet Sisun "ohjelmassa" olevasta kohdasta (ei sanatarkkaan), että he vastustavat eri kulttuurien sekoittumista lisääntymis mielessä. Pitäen siis meidän rotumme "puhtaana"? Eikö tässä ole mitään huolta äärimmäisestä ajattelusta?

Rotupuhtauden sekoitat tuohon lauseeseen itse. Olen sitä mieltä, että räikeästi toisistaan poikkeavia etnisyyksiä ja kulttuureita ei pidä tieten tahtoen sekoittaa keskenään. Tällä ei ole yksilötasolla mitään merkitystä, mutta suuressa mittakaavassa kyllä. Sitä enemmän yhteiskunnallisia ja taloudellisia ongelmia, mitä enemmän otetaan huonosti yhteensopivista taustoista sosiaaliperäisiä maahanmuuttajia. Minusta tämä on itsestäänselvyys ja on puhtaasti arvokysymys kannattaako tuollaista kehitystä vai ei.

Ymmärrän, että sinulla on näköjään tarve muuttaa tämä Halla-aho -ketju sisukeskusteluksi, joten katsotaanpa kyseisen lafkan periaateohjelmaa:

- kansan olemassaolon ja kehityksen turvaaminen
- luonnollisen monimuotoisuuden säilyttäminen
- yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus ja järjestys
- kansanvaltaisuus
- vastuu luonnosta ja ympäristöstä
- epäterveen itsekkyyden ja kulutusyhteiskunnan vastaisuus
- sukupuolten tasa-arvo
- yksilön vapaus ja velvollisuus kehittää itseään
- sananvapaus ja vastuu
- kansallisen kulttuurin ymmärtäminen yhteiskunnan ytimeksi ja eteenpäin vieväksi voimaksi
- suomen kielen luonnollisen kehityksen turvaaminen
- kansallisen identiteetin vahvistaminen
- orgaaniseen kansanyhteisöön perustuvan yhteiskunnan kehittäminen
- maailmanlaajuisen kansallismielisen muutoksen tukeminen.

En ole välttämättä joka kohdasta samaa mieltä, koska ilman tarkennuksia en ole varma mitä noilla tarkoitetaan konkretiatasolla. Ääriohjelmaksi en tuota kuitenkaan osaa tulkita. Tyypillistä kansallismielistä tai kansalliskonservatiivista/oikeistopopulistista settiä. (vrt. joku Dansk Folkeparti Tanskassa)

Suomen Sisussakin voi toki edelleen olla seassa rasistejakin, kun ilmeisesti hyväksyvät kaikki lakia ja demokratiaa kunnioittavat kansallismieliset jäsenikseen. (Rasisti kun voi mielipiteeltään olla lähes kuka tahansa.) Näin ainakin tilanne oli jokin aika sitten Teemu Lahtisen (ex-pj) mukaan. Tarkennuksia Sisusta antanee nykyinen puheenjohtaja Paula Päivike tai Homma ry:n puuhamiehet Matias Turkkila sekä Jari Leino.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Eli ikään kuin vihjailet jotain, muttet anna minkäänlaista konkreettista siementä jatkokeskustelulle.

Lainasit nyt yhtä kommenttiani tässä ketjussa. Kuten sanoin niin läpiketjun esiintyy erittäin aktiivista vastarintaa Halla-ahon ajatuksille kriittisesti suhtautuvia kohtaan, eikä pelkästään minua kohtaan. Sitä en tarkoita.

Kysyin voiko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä. Tiedän kyllä mistä yhteydestä vastaus oli otettu. Niin voiko siitä vetää johtopäätöksiä? Yllättikö Halla-ahon ottaneen somalit esiin, joista hän paljon kirjoittelee, tässä yhteydessä?

Ja nyt ihmettelet, ettet saanut aikaiseksi kunnon keskustelua.

Edelleen lainaat yhtä kohtaa tässä ketjussa, josta kirjoitin. Tuossa postauksessa oli paljon muutakin kuin tuo lainaamani teksti Halla-ahon kirjoituksesta. Kaipasin kommentteja videossa kiemurtelevista Sisun jäsenistä ja siitä miksi he kiemurtelevat omien teemojensa edessä?

En ole aiheeseen perehtynyt, mutta käsitykseni on se, että Halla-aho pitää erinäisistä seikoista johtuen islamia vaarallisena asiana ja puhuu siitä ääneen. Jos tuo koetaan anti-islamilaiseksi toiminnaksi, pidän todennäköisenä ainakin sitä, että hänellä on monia samoja ajatuksia kuin "anti-islamilaisella liikkeellä".

Mitkä nämä seikat voisivat mielestäsi olla? Miten tämän pitäisi näkyä esim. yksilötasolla?

Sitä en sitten tiedä, että onko tuollaista liikettä oikeasti ihan järjestäytyneenä olevassa eli voiko johonkin tuollaiseen kuulua, vai onko kyse vain toisiinsa liittymättömien ihmisten ajatustenvaihdosta.

Aivan. Sisussa hän kaiketi on ollut aktiivinen toimija. Muista en tiedä.

Sisun kannanotoista en osaa sanoa, mutta en usko, että järjestöön kuuluminen itsessään tarkoittaisi sitä, että allekirjoittaisi kaikkea, mitä järjestö tai sen muut jäsenet tekevät tai sanovat. Ymmärtääkseni Sisulla on ihan selkeästi rasistisia ja ulkomaalaisvastaisiakin kannanottoja, jotka eivät perustu mihinkään faktoihin, joten en usko, että Halla-aho esimerkiksi noita ainakaan sellaisinaan tukisi. Tuo on kuitenkin vain oma käsitykseni, en ole varma, onko käsitykseni oikea.

Ok. Eli varmaan olet yhtä mieltä, että kuuluminen edes tälläiseen järjestöön, jolla on selkeän rasistisia kannanottoja aiheuttaa sen, että hänen ajatusmaailmastaan voidaan olla huolissaan? Ottaen huomioon vielä hänen asemansa hallintovaliokunnan puheenjohtajana.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Rotupuhtauden sekoitat tuohon lauseeseen itse. Olen sitä mieltä, että räikeästi toisistaan poikkeavia etnisyyksiä ja kulttuureita ei pidä tieten tahtoen sekoittaa keskenään.

En sekoita. Katsoppa linkittämäni video, jossa aihetta käsitellään. Sisulaiset eivät tuota väitettä kumoa eivätkä halua/osaa sitä kommentoida.

Sisu liittyy myös Halla-ahoon, koska hän on Sisun jäsen.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miten suuri on maahanmuuttokriitikoiden määrä Suomen väestöstä?

Tutkimusten mukaan yli puolet ovat enemmän tai vähemmän maahanmuuttokriittisiä.

Se voisi saada kannatusta juuri pekkaperusjätkiltä, jotka eivät ymmärrä sen seurauksia ja että sen toteuttaminen olisi sula mahdottomuus. Poliittisesti se ei saisi mitään tukea.

Tuo on sinun mielipiteesi. Ja uskon että se saisi varmasti jotain poliittista tukea joten uskon että olet väärässä.

Kyllä minä sen ymmärrän. Pidän erittäin outona ettei sinulta millään saanut kommenttaja ennen kuin olin täysin paljastanut omat korttini. Kritiikkiähän sinulta ei pyydetty, vaan kannattamiesi kohtien esille nostoa ja kommentteja niistä.

Henkilökohtainen mielipiteeni on ettet kyennyt siihen ennen kuin olin avannut sinulle niitä kohtia.

Väität ymmärtäväsi mutta samantien todistat ettet ymmärrä. Jos minä kuulutan teiltä kritiikkiä JHA:n tekstejä kohtaan niin miksi minun pitää kritisoida jotain jonka suhteen en ole kriittinen? Nii-i.

Ahaa, eli eri mieltä sinun kanssa kirjoittavista ovat kitisijöitä?

Luetun ymmärtämisessä edelleen ongelmia vai jatkatko vahvaa tahallaan väärin ymmärtämisen linjaasi? Vakiokitisijät = henkilöt jotka täällä jatkuvasti valittavat JHA:n kirjoituksista, ulkoasusta, pukeutumisesta jne.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämä oli Lahtisen näkemys. Toimittajan ja Niemelän näkemys oli, että teksti oli juuri edeltävänä iltana ollut siellä.

Ehkä toimittaja ja Niemelä tietävät tämän sitten paremmin, en osaa sanoa.

Jännää, että takerrut tuon tekstin "ikään", mutta entä sisältö? Mitä kantaa otat siihen?

En ole samaa mieltä sen kanssa.

Et huomannut, että puheenjohtaja ei osannut/halunnut kommentoida siellä vieläkin olevaa arveluttavaa kannanottoa? Mitä olet mieltä kannanoton sisällöstä?

Laitatko vielä sanatarkan lainauksen tarkoittamastasi kannanotosta?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja vastaavasti jos kukaan ei Islamia vastustava taho ei olisi käytännössä alkanut massamurhaamaan ihmisiä, niin tuskimpa Halla-ahosta nyt puhuttaisiin niin paljon.

En siis sano, että Halla-aholla olisi suoraa vastuuta tapahtumiin, mutta totean vain että näin logiikka toimii.

Logiikka toimisi jos JHA kuuluisi samaan organisaatioon ABB:n kanssa. Nyt hänellä on hyvin löyhä yhteys blogisivustoon jota ABB luki.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
En sekoita. Katsoppa linkittämäni video, jossa aihetta käsitellään. Sisulaiset eivät tuota väitettä kumoa eivätkä halua/osaa sitä kommentoida.

Siinä videossa esiintyy kaksi sisulaista, jota selvästi jännittää telkkarissa esiintyminen ja ns. grillaus. Kehno esitys pojilta, mitä muuta tuohon nyt voisi kommentoida. Halla-ahon sisuyhteydet ovat olleet esillä mediassa joka vaalien yhteydessä, eikä tuo näytä äänestäjiä säikäyttävän.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Juuri nämä Halla-ahon arvelluttavien kirjoitusten analysointi läpiketjun. Eihän näistä ole mitään keskustelua syntynyt, päinvastoin.

Lopeta se kiertely ja kaartelu ja vastaa kysymykseen, kuka on sensuroinut ja mitä?

Minua kiinnostavat kanssa ja siksi kaipaisin pohdiskelua asiasta. Aika useasti näiden arveluttavien asioiden kohdalla aletaan takertumaan ja vängätä jostain epäoleellisesta.

Kuten esim. JHA:n pukeutumisesta?

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Väität ymmärtäväsi mutta samantien todistat ettet ymmärrä. Jos minä kuulutan teiltä kritiikkiä JHA:n tekstejä kohtaan niin miksi minun pitää kritisoida jotain jonka suhteen en ole kriittinen? Nii-i.

Huoh. Sinua ei pyydetty kritisoimaan, lue vielä huolella : sinua ei pyydetty kritisoimaan, vaan nostamaan esiin esimerkiksi TOP 3 kohtaa, joita kannatat perusteluineen. Nuiva ei hirveästi perustele näitä kohtia niin siksi siinä haettiin sinun perustelujasi. Pitääkö se pyyntö lainauksineen hakea tähän?

Et niitä tosisaan tehnyt sitä vasta kun olin itse avannut sinulle niitä kohtia.

Luetun ymmärtämisessä edelleen ongelmia vai jatkatko vahvaa tahallaan väärin ymmärtämisen linjaasi? Vakiokitisijät = henkilöt jotka täällä jatkuvasti valittavat JHA:n kirjoituksista, ulkoasusta, pukeutumisesta jne.

Kutsuit minua kitisijäksi. En ole valittanut hänen ulkoasustaan, pukeutumisestaan, mutta kirjoituksia olen kyseenalaistanuut kyllä. Jos sinun harrastamasta henkilökohtaisuuksista voisi jotain yhteenvetoa vetää niin olen vihervasuri kitisijä, joka ei ymmärrä lukemaansa.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lopeta se kiertely ja kaartelu ja vastaa kysymykseen, kuka on sensuroinut ja mitä?

Heh, en viitsi nyt kirjoittaa tähän mitään siitä luetun ymmärtämisestä. Jos kirjoitan Pohjois-Koreasta ja sensuurista niin ehkei kannata sanatarkasti takertua. Sensuroida täällä voi vain moderaattorit, syvät pahoittelut väärästä sananvalinnasta.

Raivoisa puolustelu on parempi.

Kuten esim. JHA:n pukeutumisesta?

Vastaan omista kirjoituksistani, en ole koskaan Halla-ahon pukeutumisesta sanonut mitään.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huoh. Sinua ei pyydetty kritisoimaan, lue vielä huolella : sinua ei pyydetty kritisoimaan, vaan nostamaan esiin esimerkiksi TOP 3 kohtaa, joita kannatat perusteluineen. Nuiva ei hirveästi perustele näitä kohtia niin siksi siinä haettiin sinun perustelujasi. Pitääkö se pyyntö lainauksineen hakea tähän?

Mene katsomaan lainaukset. Sinä teit tämän pyynnön vasta sen jälkeen kun minä olin pyytänyt sinua/teitä kritisoimaan JHA:n asiasisältöä. Kyse oli kritiikistä JHA:ta kohtaan, tämän jälkeen sinä halusit minun laittavan jotain top3 listoja Nuivasta. Ei minulla ole mitään ongelmaa tätä tehdä mutta sinä käänsit keskustelun täysin päälaelleen.

Ei todellakaan pitäisi olla noin vaikeata.

olen vihervasuri kitisijä, joka ei ymmärrä lukemaansa.

Jos itse niin sanot.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Siinä videossa esiintyy kaksi sisulaista, jota selvästi jännittää telkkarissa esiintyminen ja ns. grillaus. Kehno esitys pojilta, mitä muuta tuohon nyt voisi kommentoida. Halla-ahon sisuyhteydet ovat olleet esillä mediassa joka vaalien yhteydessä, eikä tuo näytä äänestäjiä säikäyttävän.

Eli onko mahdollista, että myös Halla-aho allekirjoittaa nuo kohdat missä Sisun pojilla oli kehno yritys vastata?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Heh, en viitsi nyt kirjoittaa tähän mitään siitä luetun ymmärtämisestä. Jos kirjoitan Pohjois-Koreasta ja sensuurista niin ehkei kannata sanatarkasti takertua. Sensuroida täällä voi vain moderaattorit, syvät pahoittelut väärästä sananvalinnasta.

Ehkä se on parempi olla hiljaa luetun ymmärtämisestä jos käyttää vääriä sananvalintoja vai mitä?

Vastaan omista kirjoituksistani, en ole koskaan Halla-ahon pukeutumisesta sanonut mitään.

Puhuit keskustelusta yleensä. Mitä mieltä olet siitä että täällä on varsin yleisesti puututtu JHA:n pukeutumiseen? Asiallista keskustelua?

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ehkä se on parempi olla hiljaa luetun ymmärtämisestä jos käyttää vääriä sananvalintoja vai mitä?

En ole kritisoinut sinun luetunymmärtämistäsi (tai jos olen niin lainausta vaan, niin myönnän virheeni) Se on sinun tapasi.

Puhuit keskustelusta yleensä. Mitä mieltä olet siitä että täällä on varsin yleisesti puututtu JHA:n pukeutumiseen? Asiallista keskustelua?

Asiatonta. Sillä ei ole mitään merkitystä minkään kanssa. Ellei sitten pukeudu kuin Pekka Siitoin aikoinaan.

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli onko mahdollista, että myös Halla-aho allekirjoittaa nuo kohdat missä Sisun pojilla oli kehno yritys vastata?

Ihme kysymyksiä heittelet täällä. "Onko mahdollista, että Halla-aho on sittenkin tätä tai tuota mieltä"? Eihän tuollaisiin pysty vastamaan kuin Halla-aho itse.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Edelleen siellä ei pyydetty sinua kritisoimaan Nuivaa kuten olet koko ajan väittänyt. Vaadit kommentteja Nuivasta ja sait ne, mutta et itse suostunut kommentoimaan sitä ennen kuin minä olin tehnyt sen.

Mites sen myöntämisen kanssa?

Ei jumalauta. Uskomatonta selittelyä.

Minä pyysin kritiikkiä JHA:n asiasisällöstä ensiksi. Sitten sinä vaadit jotain top3 listoja Nuivasta.

Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt kommentoida Nuivaa ennenkuin sinä??

Aivan käsittämätön logiikka sinulla.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen sen videon jo katsonut. Saat itse katsoa sen.

Video on 40min pitkä. En mielelläni lähde kelailemaan koko videota tietämättä mitä tarkkaan ottaen olen etsimässä sieltä.

Eli laita vaikka karkea arvio videon kohdasta jossa ko. kannanotosta puhutaan.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ihme kysymyksiä heittelet täällä. "Onko mahdollista, että Halla-aho on sittenkin tätä tai tuota mieltä"? Eihän tuollaisiin pysty vastamaan kuin Halla-aho itse.

Minun mielestäni se ei ole ihmeellinen kysymys. Selvästi olet Halla-ahon kannattaja, joten kysyin onko sinun mielestäsi mahdollista, että hän jakaa edustamansa järjestön arvot, jotka ovat rasistisia osiltaan?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy