Jussi Halla-aho

  • 756 111
  • 6 265

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Miten suuri on maahanmuuttokriitikoiden määrä Suomen väestöstä?

Tutkimusten mukaan yli puolet ovat enemmän tai vähemmän maahanmuuttokriittisiä.

Se voisi saada kannatusta juuri pekkaperusjätkiltä, jotka eivät ymmärrä sen seurauksia ja että sen toteuttaminen olisi sula mahdottomuus. Poliittisesti se ei saisi mitään tukea.

Tuo on sinun mielipiteesi. Ja uskon että se saisi varmasti jotain poliittista tukea joten uskon että olet väärässä.

Kyllä minä sen ymmärrän. Pidän erittäin outona ettei sinulta millään saanut kommenttaja ennen kuin olin täysin paljastanut omat korttini. Kritiikkiähän sinulta ei pyydetty, vaan kannattamiesi kohtien esille nostoa ja kommentteja niistä.

Henkilökohtainen mielipiteeni on ettet kyennyt siihen ennen kuin olin avannut sinulle niitä kohtia.

Väität ymmärtäväsi mutta samantien todistat ettet ymmärrä. Jos minä kuulutan teiltä kritiikkiä JHA:n tekstejä kohtaan niin miksi minun pitää kritisoida jotain jonka suhteen en ole kriittinen? Nii-i.

Ahaa, eli eri mieltä sinun kanssa kirjoittavista ovat kitisijöitä?

Luetun ymmärtämisessä edelleen ongelmia vai jatkatko vahvaa tahallaan väärin ymmärtämisen linjaasi? Vakiokitisijät = henkilöt jotka täällä jatkuvasti valittavat JHA:n kirjoituksista, ulkoasusta, pukeutumisesta jne.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämä oli Lahtisen näkemys. Toimittajan ja Niemelän näkemys oli, että teksti oli juuri edeltävänä iltana ollut siellä.

Ehkä toimittaja ja Niemelä tietävät tämän sitten paremmin, en osaa sanoa.

Jännää, että takerrut tuon tekstin "ikään", mutta entä sisältö? Mitä kantaa otat siihen?

En ole samaa mieltä sen kanssa.

Et huomannut, että puheenjohtaja ei osannut/halunnut kommentoida siellä vieläkin olevaa arveluttavaa kannanottoa? Mitä olet mieltä kannanoton sisällöstä?

Laitatko vielä sanatarkan lainauksen tarkoittamastasi kannanotosta?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja vastaavasti jos kukaan ei Islamia vastustava taho ei olisi käytännössä alkanut massamurhaamaan ihmisiä, niin tuskimpa Halla-ahosta nyt puhuttaisiin niin paljon.

En siis sano, että Halla-aholla olisi suoraa vastuuta tapahtumiin, mutta totean vain että näin logiikka toimii.

Logiikka toimisi jos JHA kuuluisi samaan organisaatioon ABB:n kanssa. Nyt hänellä on hyvin löyhä yhteys blogisivustoon jota ABB luki.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
En sekoita. Katsoppa linkittämäni video, jossa aihetta käsitellään. Sisulaiset eivät tuota väitettä kumoa eivätkä halua/osaa sitä kommentoida.

Siinä videossa esiintyy kaksi sisulaista, jota selvästi jännittää telkkarissa esiintyminen ja ns. grillaus. Kehno esitys pojilta, mitä muuta tuohon nyt voisi kommentoida. Halla-ahon sisuyhteydet ovat olleet esillä mediassa joka vaalien yhteydessä, eikä tuo näytä äänestäjiä säikäyttävän.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Juuri nämä Halla-ahon arvelluttavien kirjoitusten analysointi läpiketjun. Eihän näistä ole mitään keskustelua syntynyt, päinvastoin.

Lopeta se kiertely ja kaartelu ja vastaa kysymykseen, kuka on sensuroinut ja mitä?

Minua kiinnostavat kanssa ja siksi kaipaisin pohdiskelua asiasta. Aika useasti näiden arveluttavien asioiden kohdalla aletaan takertumaan ja vängätä jostain epäoleellisesta.

Kuten esim. JHA:n pukeutumisesta?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Väität ymmärtäväsi mutta samantien todistat ettet ymmärrä. Jos minä kuulutan teiltä kritiikkiä JHA:n tekstejä kohtaan niin miksi minun pitää kritisoida jotain jonka suhteen en ole kriittinen? Nii-i.

Huoh. Sinua ei pyydetty kritisoimaan, lue vielä huolella : sinua ei pyydetty kritisoimaan, vaan nostamaan esiin esimerkiksi TOP 3 kohtaa, joita kannatat perusteluineen. Nuiva ei hirveästi perustele näitä kohtia niin siksi siinä haettiin sinun perustelujasi. Pitääkö se pyyntö lainauksineen hakea tähän?

Et niitä tosisaan tehnyt sitä vasta kun olin itse avannut sinulle niitä kohtia.


Luetun ymmärtämisessä edelleen ongelmia vai jatkatko vahvaa tahallaan väärin ymmärtämisen linjaasi? Vakiokitisijät = henkilöt jotka täällä jatkuvasti valittavat JHA:n kirjoituksista, ulkoasusta, pukeutumisesta jne.

Kutsuit minua kitisijäksi. En ole valittanut hänen ulkoasustaan, pukeutumisestaan, mutta kirjoituksia olen kyseenalaistanuut kyllä. Jos sinun harrastamasta henkilökohtaisuuksista voisi jotain yhteenvetoa vetää niin olen vihervasuri kitisijä, joka ei ymmärrä lukemaansa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lopeta se kiertely ja kaartelu ja vastaa kysymykseen, kuka on sensuroinut ja mitä?

Heh, en viitsi nyt kirjoittaa tähän mitään siitä luetun ymmärtämisestä. Jos kirjoitan Pohjois-Koreasta ja sensuurista niin ehkei kannata sanatarkasti takertua. Sensuroida täällä voi vain moderaattorit, syvät pahoittelut väärästä sananvalinnasta.

Raivoisa puolustelu on parempi.

Kuten esim. JHA:n pukeutumisesta?

Vastaan omista kirjoituksistani, en ole koskaan Halla-ahon pukeutumisesta sanonut mitään.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huoh. Sinua ei pyydetty kritisoimaan, lue vielä huolella : sinua ei pyydetty kritisoimaan, vaan nostamaan esiin esimerkiksi TOP 3 kohtaa, joita kannatat perusteluineen. Nuiva ei hirveästi perustele näitä kohtia niin siksi siinä haettiin sinun perustelujasi. Pitääkö se pyyntö lainauksineen hakea tähän?

Mene katsomaan lainaukset. Sinä teit tämän pyynnön vasta sen jälkeen kun minä olin pyytänyt sinua/teitä kritisoimaan JHA:n asiasisältöä. Kyse oli kritiikistä JHA:ta kohtaan, tämän jälkeen sinä halusit minun laittavan jotain top3 listoja Nuivasta. Ei minulla ole mitään ongelmaa tätä tehdä mutta sinä käänsit keskustelun täysin päälaelleen.

Ei todellakaan pitäisi olla noin vaikeata.

olen vihervasuri kitisijä, joka ei ymmärrä lukemaansa.

Jos itse niin sanot.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Siinä videossa esiintyy kaksi sisulaista, jota selvästi jännittää telkkarissa esiintyminen ja ns. grillaus. Kehno esitys pojilta, mitä muuta tuohon nyt voisi kommentoida. Halla-ahon sisuyhteydet ovat olleet esillä mediassa joka vaalien yhteydessä, eikä tuo näytä äänestäjiä säikäyttävän.

Eli onko mahdollista, että myös Halla-aho allekirjoittaa nuo kohdat missä Sisun pojilla oli kehno yritys vastata?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Heh, en viitsi nyt kirjoittaa tähän mitään siitä luetun ymmärtämisestä. Jos kirjoitan Pohjois-Koreasta ja sensuurista niin ehkei kannata sanatarkasti takertua. Sensuroida täällä voi vain moderaattorit, syvät pahoittelut väärästä sananvalinnasta.

Ehkä se on parempi olla hiljaa luetun ymmärtämisestä jos käyttää vääriä sananvalintoja vai mitä?

Vastaan omista kirjoituksistani, en ole koskaan Halla-ahon pukeutumisesta sanonut mitään.

Puhuit keskustelusta yleensä. Mitä mieltä olet siitä että täällä on varsin yleisesti puututtu JHA:n pukeutumiseen? Asiallista keskustelua?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ehkä se on parempi olla hiljaa luetun ymmärtämisestä jos käyttää vääriä sananvalintoja vai mitä?

En ole kritisoinut sinun luetunymmärtämistäsi (tai jos olen niin lainausta vaan, niin myönnän virheeni) Se on sinun tapasi.

Puhuit keskustelusta yleensä. Mitä mieltä olet siitä että täällä on varsin yleisesti puututtu JHA:n pukeutumiseen? Asiallista keskustelua?

Asiatonta. Sillä ei ole mitään merkitystä minkään kanssa. Ellei sitten pukeudu kuin Pekka Siitoin aikoinaan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Eli onko mahdollista, että myös Halla-aho allekirjoittaa nuo kohdat missä Sisun pojilla oli kehno yritys vastata?

Ihme kysymyksiä heittelet täällä. "Onko mahdollista, että Halla-aho on sittenkin tätä tai tuota mieltä"? Eihän tuollaisiin pysty vastamaan kuin Halla-aho itse.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Edelleen siellä ei pyydetty sinua kritisoimaan Nuivaa kuten olet koko ajan väittänyt. Vaadit kommentteja Nuivasta ja sait ne, mutta et itse suostunut kommentoimaan sitä ennen kuin minä olin tehnyt sen.

Mites sen myöntämisen kanssa?

Ei jumalauta. Uskomatonta selittelyä.

Minä pyysin kritiikkiä JHA:n asiasisällöstä ensiksi. Sitten sinä vaadit jotain top3 listoja Nuivasta.

Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt kommentoida Nuivaa ennenkuin sinä??

Aivan käsittämätön logiikka sinulla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Olen sen videon jo katsonut. Saat itse katsoa sen.

Video on 40min pitkä. En mielelläni lähde kelailemaan koko videota tietämättä mitä tarkkaan ottaen olen etsimässä sieltä.

Eli laita vaikka karkea arvio videon kohdasta jossa ko. kannanotosta puhutaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ihme kysymyksiä heittelet täällä. "Onko mahdollista, että Halla-aho on sittenkin tätä tai tuota mieltä"? Eihän tuollaisiin pysty vastamaan kuin Halla-aho itse.

Minun mielestäni se ei ole ihmeellinen kysymys. Selvästi olet Halla-ahon kannattaja, joten kysyin onko sinun mielestäsi mahdollista, että hän jakaa edustamansa järjestön arvot, jotka ovat rasistisia osiltaan?
 

Mace

Jäsen
Lainasit nyt yhtä kommenttiani tässä ketjussa. Kuten sanoin niin läpiketjun esiintyy erittäin aktiivista vastarintaa Halla-ahon ajatuksille kriittisesti suhtautuvia kohtaan, eikä pelkästään minua kohtaan. Sitä en tarkoita.

Joo, yhtä kohtaa lainasin, koska se oli muistini mukaan se ns. pelinavauksesi.

Kysyin voiko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä. Tiedän kyllä mistä yhteydestä vastaus oli otettu. Niin voiko siitä vetää johtopäätöksiä? Yllättikö Halla-ahon ottaneen somalit esiin, joista hän paljon kirjoittelee, tässä yhteydessä?

Niin kysyit. Joku vastasi sinulle tehneensä sellaisen johtopäätöksen, että Halla-aho halusi esimerkillään testata, voidaanko ulkomaalaisista kirjoittaa samaan sävyyn kuin suomalaisista. Minä teen tuosta Halla-ahon esimerkistä sen johtopäätöksen, että hänellä on hyvä logiikantaju. Hän osaa rinnastaa asioita helposti hahmotettavalla tavalla. Sinun oma johtopäätöksesi oli se, että tuo oli "nokkela läväytys sinänsä". Minulle tuo sinun kontribuutiosi oli raju pettymys.

Edelleen lainaat yhtä kohtaa tässä ketjussa, josta kirjoitin. Tuossa postauksessa oli paljon muutakin kuin tuo lainaamani teksti Halla-ahon kirjoituksesta. Kaipasin kommentteja videossa kiemurtelevista Sisun jäsenistä ja siitä miksi he kiemurtelevat omien teemojensa edessä?

Tuota kommentoin kahdella tavalla. Ensinnäkin ymmärtääkseni sait tuosta aiheesta keskustelua ainakin Daespoon kanssa. Toisekseen pidän hieman ihmeellisenä sitä, että miksi kyselet Jussi Halla-ahoa käsittelevässä ketjussa muiden mielipiteitä jonkin Sisun Lahtisen kiemurtelusta jossain haastattelussa, jossa kysyttiin jostain Sisun sivustolla joskus olleesta kannanotosta, jonka yhteneväisyydestä Jussi Halla-ahon näkemyksiin meillä ei ole ymmärtääkseni mitään näyttöä. Jos Halla-ahon näkemykset kiinnostavat, asioita on varmaankin hyvä kysyä häneltä itseltään tai tutustua niihin kirjoituksiin, joita hän on itse julkaissut.

Mitkä nämä seikat voisivat mielestäsi olla?

Halla-aho on ymmärtääkseni perustellut kirjoituksissaan hyvinkin usein, miksi hän pitää islamia (tai ainakin islamisaatiota) vaarallisena asiana.

Miten tämän pitäisi näkyä esim. yksilötasolla?

Nyt en ymmärrä, mitä tarkoitat.

Ok. Eli varmaan olet yhtä mieltä, että kuuluminen edes tälläiseen järjestöön, jolla on selkeän rasistisia kannanottoja aiheuttaa sen, että hänen ajatusmaailmastaan voidaan olla huolissaan? Ottaen huomioon vielä hänen asemansa hallintovaliokunnan puheenjohtajana.

Olen yhtä mieltä siitä, että tuota asiaa on syytä selvittää. Ja nimenomaan painottaa nykytilannetta eikä kaivella liikaa menneitä, jos niillä ei vaikuta olevan selvää yhteyttä nykytilanteeseen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En ole kritisoinut sinun luetunymmärtämistäsi (tai jos olen niin lainausta vaan, niin myönnän virheeni) Se on sinun tapasi.

Niin missä minä sanonut sinun kritisoineen luetuymmärtämistäni? Luetun ymmärtämisessä taitaa todellakin olla hieman haasteita siellä?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei jumalauta. Uskomatonta selittelyä.

Minä olin koko ajan valmis kommentoimaan Nuivaa ja kommentoinkin heti.

Minä pyysin kritiikkiä JHA:n asiasisällöstä ensiksi. Sitten sinä vaadit jotain top3 listoja Nuivasta.

Miksi ihmeessä minun olisi pitänyt kommentoida Nuivaa ennenkuin sinä??

Tässä alkaa olemaan ala-astetason vänkäämisestä kyse. Pahoittelut henkilökohtaisuuteen menosta.

Aivan käsittämätön logiikka sinulla.

Puhuu mies joka ensin väittää minun vaatineen kritisoimaan Nuivaa ja nyt seuraavassa viestissä väittää minun vaatineen TOP3 listoja Nuivasta.

Mites sen myöntämisen kanssa?
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Minun mielestäni se ei ole ihmeellinen kysymys. Selvästi olet Halla-ahon kannattaja, joten kysyin onko sinun mielestäsi mahdollista, että hän jakaa edustamansa järjestön arvot, jotka ovat rasistisia osiltaan?

Halla-aho Suomen Sisun jäsenenä oletettavasti jakaa suurimman osan järjestön periaateohjelmasta, missä taas ei ole tulkintani mukaan mitään rasistista.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Halla-aho Suomen Sisun jäsenenä oletettavasti jakaa suurimman osan järjestön periaateohjelmasta, missä taas ei ole tulkintani mukaan mitään rasistista.

Katsoitko linkittämäni videon? Katso se ja jos olet sitä mieltä,että nuo Sisun kannanotot joihin sen PJ ja Lahtinen koittavat kommentoida eivät ole rasistisia niin mitä ne sitten ovat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös