Lainasit nyt yhtä kommenttiani tässä ketjussa. Kuten sanoin niin läpiketjun esiintyy erittäin aktiivista vastarintaa Halla-ahon ajatuksille kriittisesti suhtautuvia kohtaan, eikä pelkästään minua kohtaan. Sitä en tarkoita.
Joo, yhtä kohtaa lainasin, koska se oli muistini mukaan se ns. pelinavauksesi.
Kysyin voiko tästä tehdä jotain johtopäätöksiä. Tiedän kyllä mistä yhteydestä vastaus oli otettu. Niin voiko siitä vetää johtopäätöksiä? Yllättikö Halla-ahon ottaneen somalit esiin, joista hän paljon kirjoittelee, tässä yhteydessä?
Niin kysyit. Joku vastasi sinulle tehneensä sellaisen johtopäätöksen, että Halla-aho halusi esimerkillään testata, voidaanko ulkomaalaisista kirjoittaa samaan sävyyn kuin suomalaisista. Minä teen tuosta Halla-ahon esimerkistä sen johtopäätöksen, että hänellä on hyvä logiikantaju. Hän osaa rinnastaa asioita helposti hahmotettavalla tavalla. Sinun oma johtopäätöksesi oli se, että tuo oli "nokkela läväytys sinänsä". Minulle tuo sinun kontribuutiosi oli raju pettymys.
Edelleen lainaat yhtä kohtaa tässä ketjussa, josta kirjoitin. Tuossa postauksessa oli paljon muutakin kuin tuo lainaamani teksti Halla-ahon kirjoituksesta. Kaipasin kommentteja videossa kiemurtelevista Sisun jäsenistä ja siitä miksi he kiemurtelevat omien teemojensa edessä?
Tuota kommentoin kahdella tavalla. Ensinnäkin ymmärtääkseni sait tuosta aiheesta keskustelua ainakin Daespoon kanssa. Toisekseen pidän hieman ihmeellisenä sitä, että miksi kyselet Jussi Halla-ahoa käsittelevässä ketjussa muiden mielipiteitä jonkin Sisun Lahtisen kiemurtelusta jossain haastattelussa, jossa kysyttiin jostain Sisun sivustolla joskus olleesta kannanotosta, jonka yhteneväisyydestä Jussi Halla-ahon näkemyksiin meillä ei ole ymmärtääkseni mitään näyttöä. Jos Halla-ahon näkemykset kiinnostavat, asioita on varmaankin hyvä kysyä häneltä itseltään tai tutustua niihin kirjoituksiin, joita hän on itse julkaissut.
Mitkä nämä seikat voisivat mielestäsi olla?
Halla-aho on ymmärtääkseni perustellut kirjoituksissaan hyvinkin usein, miksi hän pitää islamia (tai ainakin islamisaatiota) vaarallisena asiana.
Miten tämän pitäisi näkyä esim. yksilötasolla?
Nyt en ymmärrä, mitä tarkoitat.
Ok. Eli varmaan olet yhtä mieltä, että kuuluminen edes tälläiseen järjestöön, jolla on selkeän rasistisia kannanottoja aiheuttaa sen, että hänen ajatusmaailmastaan voidaan olla huolissaan? Ottaen huomioon vielä hänen asemansa hallintovaliokunnan puheenjohtajana.
Olen yhtä mieltä siitä, että tuota asiaa on syytä selvittää. Ja nimenomaan painottaa nykytilannetta eikä kaivella liikaa menneitä, jos niillä ei vaikuta olevan selvää yhteyttä nykytilanteeseen.