Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Halla-aho tuntuu herättävän vastustajissaan paljon enemmän keskustelua esimerkiksi viestintätyylinsä tai (oletetun) poliittisen suuntautumisensa vuoksi kuin sen vuoksi, mitä hän on tarkalleen ottaen teksteissään kirjoittanut. Minua se ihmetyttää, koska tyypillisesti kritiikin (ollakseen oikeaa ja vakavasti otettavaa) tulisi keskittyä juurikin siihen asiasisältöön.
Oleellisin kysymys kuuluu miksei Halla-aho itse keskity vain ja ainoastaan asiasisältöön vaan värittää toistuvasti tekstejään vittuilulla. Ikävä tosiasia vain on että ihmiset huomaavat asiattomina pitämänsä asiat helpommin kuin itse asian. Jos vaikka eduskunnassa puhuja x käyttäisi puheessa kerran sanaa "vittu", kaikki kuulijat muistaisivat vain sen eivätkä puheen muuta sisältöä.
Halla-ahon tekstit ovat täynnä nimittelyä ja asenteellista suhtautumista eri ihmisryhmiin, mistä syystä myös asiasisältöä on helppo epäillä värittyneeksi.
Oletko siis sitä mieltä, että Halla-ahon kirjoituksissa voidaan sanoa olevan vittuilua vielä enemmän kuin mainitsemani 10 prosenttia? Jos kyllä, olen kiinnostunut kuulemaan asiasta lisää.
Suomessa asuvat muslimit ovat saattaneet ottaa Halla-ahon mielipiteet uskonnostaan ja muslimeista yleensä ns. sataprosenttisena vittuiluna. Myös demareilla saattaa olla jotakin hampaankolossa ottaen huomioon Halla-ahon käsityksen heistä alhaisina matelijoina.
Tietenkään tämä ei ole koko totuus Halla-ahon kirjoituksista, mutta mitä sitten? Jos itse aloitat keskustelun lyömällä keskustelukumppania nyrkillä naamaan, et voi olettaa että keskustelu heti sen jälkeen muuttuu asiallisen rakentavaksi. Siihen kuluu aikaa ja aloitteen asiallisuuteen tulee tulla itseltäsi. Tämä pitäisi Halla-ahonkin muistaa jos haluaa itseään kohdeltavan asiallisesti.