Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Tuota en oikeastaan epäile, etteikö JHA muiden poliitikkojen tapaan pyrkisi vaikuttamaan lukijoihinsa / kuulijoihinsa niin, että saisi mahdollisimman paljon heitä puolelleen. Varmasti pyrkii.
Tietysti asia on näin. Nähdäkseni Halla-ahon kohdalla yksi suurista ongelmista onkin se, keitä ovat nämä ihmiset joihin hän pyrkii vaikuttamaan. Tämä myyttinen "kansa" johon hän kuulemma vetoaa koostuu kuitenkin ainakin osittain porukasta jonka pään päällä ei propelli kovin vinhaan tahtiin pyöri. Näin ainakin täällä Porissa. En haluaisi tuomita tai suhtautua ko. ihmisiin mitenkään ylimielisesti "väärin ajateltu"-pohjalta, oma näkemykseni vain on että Suomessa ja varsinkin täällä Porissa päin on ollut rasismia ja yleistä ahdasmielisyyttä aivan tarpeeksi jo vanhastaan ilman että bensaa heitetään liekkeihin kirjoittelulla joka kuitenkin perustuu vahvoihin kärjistyksiin ja (ainakin minun mielestäni) myös suurenteluun. Itse en ole missään vaiheessa väittänytkään etteikö maahanmuuttoon liittyisi mitään ongelmia, mutta koska Halla-ahon näkökulma on vain ja ainoastaan ongelmissa ja niissäkin ääri-kärjistetysti, pidän häntä erittäin vaarallisena demagogina, kansankiihottajana.
Minusta on aivan oikein että kissa nostetaan pöydälle, mutta nostamisen tavoista voi mielestäni olla montaa mieltä.
Tuosta mustien "rasistisesta ryöstelystä" muuten sellainen huomio, etten pitäisi lainkaan ihmeellisenä, jos JHA olisi tehnyt moisen johtopäätöksen jotakuinkin puhtaasti provosointina. Hän kun on muistini mukaan useaankin otteeseen kirjoittanut siitä, miten kantasuomalaisten ulkomaalaisiin kohdistamat rikokset tupataan tulkitsemaan rasistisiksi riippumatta siitä, onko ko. rikoksilla oikeasti ollut rasistista motiivia. Eli pointtina siis se, että jos ulkomaalainen pahoinpidellään, se ei välttämättä ole rasistinen rikos. Aivan kuten ei ole ulkomaalaisenkaan suomalaiseen kohdistama rikos.
Totta kai tuo on provoa johon Halla-aholla on sanan vapauden nimissä myös oikeus. Pitää myös paikkansa että hän on kirjoittanut moneen kertaan mainitsemastasii asiasta, itse asiassa se on yksi hänen kirjoittelunsa pääteemoista. Itse en kuitenkaan pidä Halla-ahoa erityisen pätevänä ja objektiivisena mediakriitikkona tässä asiassa, sillä ovathan uutiset joihin hän teksteissään viittaa varsin huolella valittuja. Sen sijaan jos on olemassa joku yleispätevä tutkimus siitä miten media näitä aiheita uutisoi, olisi kiinnostavaa lukea se.
Niin, ja jos kerran aiemmin mainittu kohta on "puhdasta provoisointia" kuten kirjoitat, niin voiko Halla-ahoa silloin pitää kiihkottomana maahanmuuttokriitikkona?