Alkuperäinen väitteeni Hesaria koskien oli että JHA:n ja maahanmuuton suhteen Hesaria ei todellaakaan voi pitää puolueettomana mediana.
Tässä keskustelussa totesit:
Jokainen voi sitten tehdä omat johtopäätökset siitä kuinka paljon Hesariin tai JHA:n tässä luottaa.
...johon Hesari sittemmin tarjosi vastineensa, kun taas Halla-aho hiljeni sen jälkeen. Halla-aho ei edelleenkään ole vastannut hänelle esitettyyn kysymykseen (eikä ole
ensimmäinen kerta).
Aika paksua olisi väittää, ettei Hesari olisi grillannut aiemmin esim. Matti Vanhasta, joka lähes poikkeuksetta myös vastasi kysymyksiin, tavalla tai toisella. Ike Kanervaa taas on vaikeampi grillata, kun äijä piiloutuu niin herkästi.
Halla-aho nettikirjoittelullaan suorastaan velvoittaa median vaatimaan häntä tilille ja selventämään näkemyksiään muutenkin kuin Scriptan ja Homman kautta. Halla-ahon yrittämä yksipuolinen mediastrategia on noin korkealla poliittisella tasolla kenties viime vuosien härskein yritys manipuloida julkisuutta. Mitä ihmettä median pitäisi tehdä? Antaa Halla-ahon olla vastaamatta kysymyksiin ja hyväksyä Scriptassa ja Hommalla esitetyt puolustelut, jossa pystyy väistämään kaiken kiusallisuuden?
Daespoo kirjoitti:
Toki esimerkkisi ei edelleenkään liity mitenkään siihen miten minä en saisi määritellä sinun ajatusmaailmaasi maahanmuuttoon ja JHA:n liittyen. Eri mieltä määritelmästäni saat toki olla.
Minä en toivo merkittäviä lisäyksiä maahanmuuttoon, kovin jyrkkänä maahanmuuton puolustelijana en muutenkaan itseäni näe. Olen kyllä paljon puhunut nykymuotoista (=persujen viljelemää) maahanmuuttokriittisyyttä vastaan, koska tähän liittyy niin paljon vihapuhetta, ennakko- ja harhaluuloja ja myös älyllistä epärehellisyyttä. Näiden välistä puuttuu järkevä keskitie, terve maahanmuuttokriittisyys. Jyrki Kataisen maltillinen
lausuma vastaa hyvin paljon omia ajatuksiani.
Se on omaa typeryyttäsi, että leimaat minut niin helposti "punavihreäksi". Ja myös muita keskustelijoita. Kuten Yle-keskustelussa leimasit minut demariksi ja Jungner-faniksi (voi jessus mitä tuo pölvästi onkaan puoluesihteerinä saanut aikaan). Tätäkään viestiä ei tarvitsisi kirjoittaa, jos sinulla ei olisi tuota ääliömäistä tarvetta lokeroida ihmisiä.
(Ja, kuten HeGe41 totesi, koko käsite "punavihreys" on äärimmäisen epämääräinen ja usein täysin virheellisesti käytetty.).
Itse asiassa jos jokin minua leimaa, niin se, että vihaan tätä yksioikoista leimaamista ja lokeroimista, jota nykymaailman keskusteluissa harrastetaan niin surutta. Se on varmin tapa pistää ihmiset riitelemään asioiden sijaan.