Jussi Halla-aho

  • 755 125
  • 6 265

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se on siis ainakin kaappivillapaitamies, joka ei tunnista kameraa, mutta harrastaa kuitenkin kryptisten kuva-analyysien tekoa. Mitäköhän kaikkea muutakin jännää sieltä samasta kaapista vielä löytyisi?
 

Vaakunanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Mohamedille tarjottaisiin kanssa Kelan kustantamaa piparia? Siinä kysyntä ja tarjonta kohtaisi sekä työllistymistä ja rotujen integraatiota, ellei jopa yhtymistä tapahtuisi; valtion vastaleivottu virkanainen Irina auttaisi Mehmettiä mäessä?

Kiitos ei missään tapauksessa rotujen integraatiota. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jussi vihjaa toimittajalle "Sä ehkä oivallat sen." Sen mikä kuvassa on vialla niinkö?

Käsittääkseni Jussi tarkoittaa sitä toista, kaupungissa otettua kuvaa. Ehkä Jussi ei tykkää punertavasta poskestaan jonka keskellä oleva vaalea alue muodostaa selvästi kuvion rakkaasta isänmaastamme Suomesta. En tiedä miksi tämä on Perussuomalaiselle huono asia, mutta näin se ilmeisesti kuitenkin tällä kertaa on.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Ensimmäisenä tulee mieleen, että Halla-aho pelkää mediaa. Painettuun lehteen ei välttämättä pääse sutkauttamaan mitään niin ovelaa, että se välittyy nerokkaana lauseena lukijoille. Toimittaja on siinä se, joka vie. Mies on kuitenkin ajautunut sellaiseen tilanteeseen, ettei ainakaan ystäviä ole tuolla saralla.

Nyt tämä näyttää siltä, että yksi nettiniilo katsoo paremmaksi kirjoitella koneelta mietittyjä sutkautuksia.

Toinen mikä tässä käy ilmi on se, miten mediaa vituttaa. Nyt on löytynyt politiikko, joka ei todellakaan pelaa vanhojen pelisääntöjen mukaan. Jossain vaiheessa varmaan nähdään, mihin suuntaan tämä kissa-hiiri -leikki kääntyy. Itse en ensimmäisen kauden kansanedustajana ehkä ihan heti alottaisi sotaa mediaa vastaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Käsittääkseni Jussi tarkoittaa sitä toista, kaupungissa otettua kuvaa. Ehkä Jussi ei tykkää punertavasta poskestaan jonka keskellä oleva vaalea alue muodostaa selvästi kuvion rakkaasta isänmaastamme Suomesta. En tiedä miksi tämä on Perussuomalaiselle huono asia, mutta näin se ilmeisesti kuitenkin tällä kertaa on.

Kiitokset oikaisusta, seison korjattuna. Hämmästyttävän herkkänahkainen jannu tuommoiseen julkisen eläimen hommaan, voi tulla seuraavan neljän vuoden aikana montakin kertaa syytä pistää median edustajia ignoreen jos ja kun valokuva ei miellytä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Onhan Jussista tosiaan viime vuosina nähty aika krhm.. valikoivaa kuvamateriaalia, enkä minä ainakaan visuaalisesti ymmärrä, miksi tuo kuva on käsitelty puhkipolttaen sävyt siten, että punaposkisuus ja höyryt saa pääosan.
Kyllä sen naama punoittaa ihan helvetisti livenäkin. Ja omana lisäyksenä myös otsasuonet näyttävät pullistuvan herkästi. Että turha niistä kuvavalinnoista on suuttua.
 

Cube

Jäsen
Joillain on tarve nähdä/näyttää aina Jussi mahdollisimman pahassa valossa ja hyvä esimerkki on hänen hänen kolumninsa Hesarissa aiheesta "minä rakastan" (Mediaseuranta: HS/Jussi Halla-aho: Minä rakastan: "Lapset opettavat suvaitsevaisuutta"), mistä yllättäen tuli vaihteeksi porua ja useita kauhistuneita vastineita kansanedustajilta ja (edit:entisiltä) piispoilta saakka.
Eikö raiskaus olisi hirmuteko, jolla niitä lapsia pystyisi ylipäätään hankkimaan?

E: Itseäni häiritsee tosin enemmän kolumnin umpivammainen loppu:

"Lapset kertovat minulle paikkani maailmankaikkeudessa. Olen yksi lenkki loputtomassa ketjussa, joka tulee jostakin aikojen alkuhämäristä. Olen samaan aikaan äärettömän pieni ja äärettömän tärkeä. Jos olisin valinnut toisin, kymmenien, satojen ja tuhansien sukupolvien ketju olisi katkennut minuun. Olisiko minulla ollut oikeutta siihen? Onko kenelläkään?"

On meillä siinä libertaristi.
 

Cube

Jäsen
Siellä ei puhuttu raiskauksista, kaasutuksista, joukkomurhista tai vastaavista.
Oletettavasti ne sisältyivät kaikki hirmutekoihin, joita Halla-aho leijui tekevänsä lastensa puolesta tarpeen vaatiessa. Vai onko miehen mielikuvitus jotenkin epätavallisen rajallinen? Ei ainakaan scriptan hekumointikirjoitusten perusteella.
 

Cube

Jäsen
Mutta aihe oli edelleen rakkaus eikä hirmuteot ja kirjoitus siitä mielestäni hyvä. Tavallaan mielestäni alleviivaat juurikin alkuperäisen viestini asiaa, että jotkut vain haluavat nähdä hänessä kaikkea vastenmielistä.
On vaan aika tyypillistä Halla-aholle alkaa yhtäkkiä puhumaan "hirmuteoista" tuollaisenkin otsikon alla. Väkivalta vaikuttaisi olevan miehelle ongelma aika monella tasolla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
E: Itseäni häiritsee tosin enemmän kolumnin umpivammainen loppu:

"Lapset kertovat minulle paikkani maailmankaikkeudessa. Olen yksi lenkki loputtomassa ketjussa, joka tulee jostakin aikojen alkuhämäristä. Olen samaan aikaan äärettömän pieni ja äärettömän tärkeä. Jos olisin valinnut toisin, kymmenien, satojen ja tuhansien sukupolvien ketju olisi katkennut minuun. Olisiko minulla ollut oikeutta siihen? Onko kenelläkään?"

On meillä siinä libertaristi.

Olet oikeassa, asia kauniisti ilmaisten - kuten kirjoitit - kolumnin loppu on aika umpivammainen, niitä umpivammaisia laisinkaan väheksymättä.

Jokaisella on oikeus valintoihin jatkaako sukua tai ei, päättääkö sukupolvia jatkunut ketju vai jatkaa sitä seuraavaan sukupolveen. Kukaan ulkopuolinen ei ole oikeutettu sanomaan onko teko oikea vai väärä. Kysymys on henkilökohtaisesta valinnasta kenties omaan arvomaailmaan perustuen. Toisille suvun jatkaminen on kenties merkityksellisintä maailmassa, toisille oman suvunjatkaminen on merkityksetön asia, joka kenties jopa haittaa omaa - joidenkin mielestä hedonistista - elämää. Ja ei, en syyllistä ihmistä, joka valitsee oman elämän hedonistiseksi - tai en kenties osaa olla objektiivinen, koska olen valinnut oman elämäni sen sijaan, että valitsisin suvunjatkamisen. Minulle tärkeää on olla "minä", sanoipa Halla-aho tai kuka muu tahansa mitä tahansa. En koe tekeväni väärin valitessani näin - itseasiassa koen tekeväni oikein valitessani olla lisääntymättä ja täyttämättä maa ihmisillä. Valinta on pieni ja mitätön lenkki ihmisjoukossa mutta näin koen olevani hiukan parempi ihminen. Viestihistoriani tarkemmin tietävät, tietävät miksi.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
On vaan aika tyypillistä Halla-aholle alkaa yhtäkkiä puhumaan "hirmuteoista" tuollaisenkin otsikon alla. Väkivalta vaikuttaisi olevan miehelle ongelma aika monella tasolla.

Saisinko lisätietoa Halla-ahon väkivaltaongelmista "aika monella tasolla". Itse olen ymmärtänyt hänen kannattavan esimerkiksi nykyistä kovempia tuomioita väkivaltarikoksista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hetkinen! Mitä vittua?

Vaikken pidä tätä henkilöä juuri minään, mutta miten saa tuosta hesarin blogista millään tapaa vihatekstin?

Vaikka tämä ihminen on jotain mitä minä en ymmärrä, mutta tässä kirjoituksessa on todella hyvin kiteytetty vanhemmuutta.
Mitään hirmutekoihin kehoittamistahan tässä ei ole, vaan todettu ihan silkka fakta siitä että ihmiselämän jatkumisen kannalta vanhempien järjen ulkopuolelle menevä halu suojella lastaan on elinehto.

Tässä umpivammaisessa lopussa ei ole minun mielestäni mitään vammaista, vaan ihan kivalla kielellä pohdittu sitä, mikä on elämän tarkoituksellisuutta, tulkitsen tätä tekstiä, että (yksi niistä) elämän tarkoitus on lisääntyä.

Että valot päälle kiitos, joka paikassa voi nähdä virheitä jos niin haluaa. Tätä tekstiä tuskin ihmettelisi kukaan jos se olisi jonkun muun kuin rasistina tunnetun Halla-ahon teksti.
 

Cube

Jäsen
Saisinko lisätietoa Halla-ahon väkivaltaongelmista "aika monella tasolla". Itse olen ymmärtänyt hänen kannattavan esimerkiksi nykyistä kovempia tuomioita väkivaltarikoksista.
No tuossahan sitä ongelmaa juuri on, että yhtäältä Jussilla on kyllä kova linja muiden väkivaltaisuuden suhteen, mutta itse kuitenkin samaan aikaan hekumoi julkisesti ihmisten tappamisella ja onnistuu kääntämään jopa rakkautta koskevan tekstin "hirmutekoihin" antaen ymmärtää, että oikeassa tilanteessa hänen moraalinsa antaisi tehdä mitä vain. Ettei vain olisi Jussilla pillun sijaan murha aina mielessä? Vähän sivariuden ylikompensoimiselta tuo hänen toistuvasti esille tuoma ampuma-aseharrastuskin tuntuu.

Tottakai ymmärrän sen, että matka sanoista tekoihin on pitkä. Itse en välttämättä silti lähtisi Halla-ahon kanssa kovin helpolla esim. mökille dokaamaan viikonlopuksi.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Kiitos ei missään tapauksessa rotujen integraatiota. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA.

Meillä suomalaisilla ei olisi siinä mitään menetettävää, olimmehan jo aikoja sitten rotutietoisempien valioihmisten silmissä surkimuksia.

Suomalaisnaiset eivideiksi - HS.fi - Kotimaa

Peli menetettiin jo aikaa sitten, hyväksytään nyt vaan se, ettei meistä persjalkaisista pottunenistä ole rotuvalioiksi.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Meillä suomalaisilla ei olisi siinä mitään menetettävää, olimmehan jo aikoja sitten rotutietoisempien valioihmisten silmissä surkimuksia.

Suomalaisnaiset eivideiksi - HS.fi - Kotimaa

Peli menetettiin jo aikaa sitten, hyväksytään nyt vaan se, ettei meistä persjalkaisista pottunenistä ole rotuvalioiksi.

Lukihan viime vuosisadan alun British Encyclopediassa jotenkin että suomalainen on tumma, lyhyt ja vinosilmäinen. Jokainen voi itse miettiä kuinka todellisuutta vastaava suomalaisten(=jotka kansana olivat vasta muotoutumassa) kuva maailmalla oli tuolloin.

Suomalaisista ei yksinkertaisesti tiedetty ennen juuri mitään ja vanhat rotuopit olettivat suurimman osan suomalaisista olevan alkuperäisten saamelaisten näköisiä tai lähellä heitä. Ja toisekseen osa vanhoista rotuopeista sotki ilman mitään biologista logiikkaa kielitieteen genetiikkaan.

Tosiasiassahan Suomessa on monimuotoinen rotukirjo, leveäkalloisia ja pitkäkalloisia ihmisiä, vaikkei tämä fakta poliittisesti korrektiin tietoisuuteen kuulukaan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ettei vain olisi Jussilla pillun sijaan murha aina mielessä? Vähän sivariuden ylikompensoimiselta tuo hänen toistuvasti esille tuoma ampuma-aseharrastuskin tuntuu.

Halla-aho ei ole syyllistynyt väkivaltarikoksiin tai mihinkään muihinkaan rikoksiin, vaan on naimisissa hyvännäköisen ja älykkään naisen kanssa. Heillä on kolme kaunista ja tervettä lasta. Se niistä sinun pilluteorioistasi.

Mitä toiseen väittämään tulee, niin olet osittain oikeassa. Halla-aho on sanonut suoraan julkisesti esim. Rekyyli-lehden haastattelussa, että reserviläisammuntaharrastus on osittain kompensoimista hänen aikanaan nuoruudessa tehdystä tyhmästä siviilipalvelusratkaisusta, jota hän katuu.

En ole tavannut välttämättä hirveästi paljon enemmän ihmisiä kuin mediaaniyksilö, mutta Halla-ahoa rehellisempää ihmistä en tiedä, vaikkei hän mikään lähituttu olekaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joillain on tarve nähdä/näyttää aina Jussi mahdollisimman pahassa valossa ja hyvä esimerkki on hänen hänen kolumninsa Hesarissa aiheesta "minä rakastan" (Mediaseuranta: HS/Jussi Halla-aho: Minä rakastan: "Lapset opettavat suvaitsevaisuutta"), mistä yllättäen tuli vaihteeksi porua ja useita kauhistuneita vastineita kansanedustajilta ja (edit:entisiltä) piispoilta saakka.

Joku median tutkija osaisi varmaan heittää jonkun hienon termin mainitulle "tarpeelle", minä ymmärrän hyvin sen että kirjoittajan tekstiä tulkitaan myös hänen muusta kirjoitushistoriastaan käsin. Halla-aho on toisin sanoen itse aiheuttanut sen että häntä pidetään epäilyttävänä henkilönä jonka kirjoittamisia tarkastellaan tietyn äärimmäisyys - linssin läpi. Tässä hän ei ole suinkaan ensimmäinen Suomessa vaan päinvastoin jopa kunniakkaassa seurassa, ovathan vastaavaa kohdanneet aikanaan mm. Pentti Linkola ja Jouko Turkka.

Itse en osaa pitää ko. tekstiä paheksuttavana sinänsä, päinvastoin, hienoa että joku osaa ja uskaltaa käsitellä asioita noinkin totaalisella tasolla. Halla-aho kirjoittaa suoraan itsestään eikä väitäkään olevansa mitenkään objektiivinen. Parhaimmillaan tällaista kirjoittamisen tapaa kutsutaan taiteeksi. Harmi että Jussi tuhlaa kykyjään muihin asioihin.

Edit. Toisaalta, tämä kykyjen tuhlaus on ymmärrettävää, pitäähän Jussi taiteilijoita "pääosin turhina" kuten tästäkin tunnetusta kirjoituksesta ilmenee: http://www.halla-aho.com/scripta/ihmisarvosta.html
 

Vaakunanaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinkö tosiaan? Minusta tällainen kanta kaipaisi hieman perustelu, eli miksi ihmeessä ei?

Voit varmaan arvata kantani, kun sanon sen johtuvan elämänkatsomuksestani. En millään viitsisi aloittaa keskustelua siitä, sillä olen huomannut sen johtavan hedelmättömään jankkaamiseen. Minä uskon tiettyihin viime vuosisadan alkupuolella keski-euroopassa levinneisiin poliittisiin ja rodullisiin näkemyksiin, enkä halua tehdä siitä suurta numeroa. Ihminen, joka on kanssani eri mieltä, ei millään voi ymmärtää näkemystäni esim. romanikerjäläisongelman hoitamiseksi Treblinkalaiseen tapaan, vaikka kuinka perustelisin.

Tosin itsehän tein virheen, kun yleensäkään lähdin kommentoimaan koko asiaa näinkin provosoivalla heitolla haluamatta sitä mitenkään perustella. Olen pahoillani ja pyrin vastedes pitämään rotuasioissa mölyt mahassani.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hallis se vaan jatkaa yhden miehen sotaansa pahaa mediaa vastaan. Mielenkiintoista nähdä kauan kestää ennenkuin tyyppi huomaa, että tossa sodassa on vain yksi voittaja eikä kiukuttelu lehdille auta vaikka kuinka suututtaisi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voit varmaan arvata kantani, kun sanon sen johtuvan elämänkatsomuksestani.

Tämä selvä. Tosin ymmärsin (myönnän että osin tahallani) hieman väärin tuon lauseesi: "Kiitos ei missään tapauksessa rotujen integraatiota." Tuo kun kaiketi täsmälleen ottaen tarkoittaa, että täällä olevien eri väristen ei toivottaisi integroituvan suomalaiseen yhteiskuntaan, vaikka juuri se integroitumattomuus on se ongelma, jonka esim. Jussi Halla-Aho nostaa esiin. Mutta tarkoitatkin siis rotujen sekoittumista?

Itsehän tulin tunnettuna uskalikkona kokeilleeksi rotujen sekoittamista ihan käytännössäkin ja tähän astisten kokemusten perusteella nuo sekasikiöt, eli kupeitteni upeat hedelmät, tuntuvat pärjäävän oikein hienosti.

Mutta kuten sanoit, tästä on varmaan turha lähteä tämän enempää kummankaan jankuttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös