Vaikken olekkaan ihan varma, mitä ksenomania tarkoittaa, niin tässä on yksi hyvä esimerkki siitä, mikä minua JH-a:ssa närästää. Lutuinen teiniangstinen yleistys jonkun epämääräisen porukan asenteesta tahi mielipiteistä jostain rivien välistä muodostettuna. Väitän, ettei Jussikaan löydä tuollaista kenenkään teksteistä hakemallakaan. Vastaavasti siis varaan itselleni oikeuden pitää halla-aholaisia tarkoituksellisesti mamuja mustamaalavana pelkästään negatiivisiä asioita esiintuovana jenginä.
Jep. Halla-aholle todistusaineistoksi tuntuvat kelpaavan kaikenlaiset epämääräiset ja yliyksinkertaistetut käsitykset muiden - eli "suvaitsevien" - mielipiteistä. Esimerkkinä
tämä scriptan teksti, jonka hän on itse(?) nostanut peräti tärkeimpien kirjoitustensa joukkoon. Eihän tuossa ole kuin pari todella epämääräistä epäsuoraa lainausta maahanmuuttajilta, jotka hän sitten repii kappaleiksi. Toinen Halla-ahon kritisoima kommentti on otettu kerrostalopalon vuoksi ilmeisen järkyttyneeltä afrikkalaiselta, jonka voisi olettaa olleen tuolla hetkellä varsin irrationaalisella tuulella - mikäli Halla-ahon täysin vailla lähdettä tarjotut heitot pitävät ylipäätään paikkansa. Toinen Halla-ahon paheksuma kommentti on puolestaan peräisin "rinkebyläiseltä somalilta" ja Halla-aho oli kuullut sen televisiosta "joitakin vuosia sitten". Bravo, Halla-aho, bravo.
Samaan aikaan H-a vaikuttaa pitävän (korjatkaa, jos olen väärässä) täysin tyhjinä sosiologien jne. analyyseja rakenteellisesta rasismin syistä ja vaikutuksista. Tämän vaikutelman lukija saa ainakin kirjoituksesta
"Mustien ja valkoisten tuloeroista", jonka hän on myöskin nostanut tärkeimpien tuotostensa listalle.
"Vastaukseksi eivät kelpaa rasistiset piilorakenteet ja piilosyrjintä. Jos ne ovat piilossa, miten niiden olemassaolo voidaan todentaa?"
Ei tuo lähestymistapa kovin vakuuttava ole ja jälkimmäinen kirjoituksen luulisi saavan aikaan facepalm-fiiliksen lähes kaikissa Yhdysvaltoja vähänkään tarkemmin tuntevassa lukijassa.
Noista kirjoituksista on kulunut kuitenkin useampi vuosi, joten tasapuolisuuden nimissä luin Halla-aholta uudemmankin (uusimman) tekstin, vaikka hän ei sitä ainakaan vielä ole nostanut tärkeimpien listalleen. Kirjoituksen nimi on
"Kollektiivista itsekkyyttä" ja siinäkin harrastetaan sen verran rahvaanomaista filosofointia, että elitistikin herkistyi.
"Kollektiivinen itsekkyys, omien suosiminen vieraiden kustannuksella, hienosti sanottuna etninen nepotismi, on mahdollista vain, jos on olemassa kollektiivi, jonka sisällä tätä itsekkyyttä toteutetaan. Tunnustamalla kollektiivisen itsekkyyden olemassaolon, ja hyökätessään sitä vastaan, suvaitsevaisto siis implisiittisesti tunnustaa myös kieltämänsä kollektiivin eli kansakunnan olemassaolon.
Jos maailma koostuisi suvaitsevaiston mielestä vain yksilöistä, helsinkiläisen kodittoman auttaminen olisi aivan yhtä laupeaa ja epäitsekästä kuin riodejaneirolaisen kodittoman auttaminen. Jos maailma todella koostuisi suvaitsevaiston mielestä vain yksilöistä, helsinkiläisen kodittoman auttaminen olisi paitsi yhtä laupeaa ja epäitsekästä myös subsidiariteettiperiaatteen nojalla järkevämpää ja kustannustehokkaampaa."
MIND -> BLOWN
Vai olisiko sittenkin niin, että kukaan ei varsinaisesti ole sitä mieltä, että suomalaisia ahdingossa olevia ei pitäisi auttaa lainkaan? Kyse on yksinkertaisesti siitä, että joidenkin mielestä pitää auttaa
myös muita. Helsinkiläisen kodittoman auttaminen on varmasti tärkeää, mutta helsinkiläisen kodittoman ongelmat eivät kuitenkaan ole yksi yhteen riodejaneirolaisen kodittoman ongelmien kanssa. En ole mikään asiantuntija, mutta kodittomuus tuskin kovin usein on pääasiallinen peruste ihmisen pakolaisuuteen.
Tässä nyt muutama tarkennettu ongelma Halla-ahon kirjoituksissa, kun niiden perään niin kiivaasti huudeltiin. Jos näistä tulee sanomista (ja varmasti tulee), niin yritän parhaani mukaan vastailla, mutta kovin monen opetuslapsen kanssa en jaksaisi alkaa vääntämään, koska olennaisempaakin tekemistä valitettavasti löytyy.