Käyttäisin ehkä ennemmin sanaa haluttomuus kuin kyvyttömyys. Kyllähän hän varmasti tietää, miksi vankilassa leijonapaidat ovat suosiossa, kun minäkin sen tiedän. Tietysti siksi, että kiihkoisänmaallisuus vetoaa lähinnä alimpiin kansankerroksiin.
Niin tiedätkö? Minä en ainakaan tiedä, ilmeisesti sinulla on olemassa tällekkin väittämällesi jokin lähde? Sama koskee tätä Odin porukka kysymystä, minä olen jopa heidän sivuillaan vierailut, mutta en kyllä sieltä mitään rotuerottelua tai puhdistus ideologiaa löytänyt, toisin kuin tämä haastattelija siellä väitti olevan. Halla-aho on lähtökohtaisesti akateeminen henkilö, sellainen henkilö, joka osaa ajatella omilla aivoillaan ja suhtautuu kriittisesti kaikkiin väittämiin, ellei niiden pohjalle löydy jotain faktoja. Nyt häntä yritettiin väkisin ajaa kertomaan mielipiteitä ja tunteita, ei vastaamaan asiallisiin kysymyksiin asiallisesti.
Tälläiset "mitä mieltä olet oodineista" tyyliset kysymykset, joita ryyditetään jollain natsi viittauksilla ovat täysin typeriä. Niin kauan kuin nämä oodinit eivät riko lakia, niin jokainen oppinut pitäisi olla pakotettu kertomaan, kuten Halla-aho sanoi, että maassa on kokoontumisen, liikkumisen ja mielipiteen vapaus. Kaikki nämä natsi partio jutut ja milloin missäkin haastattelussa vilahtavat professorit yms. ovat lähinnä tehneet itsestään pellejä, yrittäessään väittää, että näitä vastaan voitaisiin toimia lain puitteissa.
Sama pätee tähän leijonakoru asiaan, toki jokainen voi päässään heitellä ja luoda kaikkia elämäm koulu viitepohjia, mutta mitään faktoja ei tälläiselle toiminnalle löydy. Ei ole olemassa mitään tutkimuksia asiasta ja lähinnä nämä elämäm koulu huutelijat tekevät itsestään pellejä, asettamalla itsensä toisten yläpuolelle. Akateeminen Halla-aho ei tästä syystä oikein voi vastata siihen, miksi jossain vankilassa on paljon leijona paitoja, kun se voi johtua niin monesta asiasta ja häneltä selvästi puuttuu se faktapohjainen tieto. Faktapohjaista kun voisi olla vaikka, että vankilan lähikaupassa myydään pelkkiä halinalle paitoja, joten vankilassa suurimmalla osalla on halinalle paidat. Tässäkin tapauksessa puhuttiin nimen omaan yhdestä vankilasta. Menisittekö itse poliitikkona laukomaan tuonne YLE:n lähetykseen mutulla jotain, minä en menisi.
Ainoa asia mikä allekirjoittanutta häiritsi, tuon haastattelin typerien kysymysten lisäksi, oli Halla-ahon vastaus siihen onko ihmiset eläimiä ja saako ihmistä kutsua eläimeksi. Totta helvetissä saa, pitää ja ollaan.