"Valkoisen Suomen puolesta taisteleva järjestö" aloitti katupartioinnin Joensuussa | Yle Uutiset | yle.fi
Juu ja voihan se olla, että Soldiers of Odinin kerho tiloissakin on natsi memorabiliaa näytillä ihan vain siksi, että sitä sattui saamaan netti kaupan alennus myynnistä. Missään nimessä se ei välttämättä tarkoita, että odinilaisten katu partioilla olisi jotain tekemistä natsi aatteen tai muun rotu erottelun kanssa.
Minä en Oodineista niin paljoa tiedä, mutta heille on täällä oma ketju. Tuossakaan YLE:n uutisessa, mikä sekin on lähes mielipidekirjoitus (ei toki pahimmasta päästä niitä mitä on uutisina levitelty tässä tapauksessa), enemmän kuin uutinen ei kyllä lue mitään mistään värillisten puhdistuksesta. Ainoa mistä olen moisia väitteitä löytänyt, on olikohan daily mailin tms. juttu, mikä aloittaa koko "uutisen" ilmoittamalla, että Oodinit on neo-natseja. (minä en edes tiedä mitä helvettiä neo-natsi tarkoittaa)
Minullakin on muuten kaiken laista SS aiheista tavaraa, johtuen sukulaisen osallisuudesta "panttipataljoonaan" eli hän oli "SS" mies, mutta ei mikään natsi, vaan ihan suomalainen. Onkin muuten hieman huvittavaa miten Eurooppalaiset kaverit suhtautuvat tuonkin asian sanomiseen. Menee aika tuttua "suvaitsevaisuus" kaavaa, natseja kaikki tyyni. Ilmeisesti minäkin siis olen natsi, tuosta "panttipataljoonasta" muuten oli vasta radiossa oikein oivallinen juttu puheella, suosittelen kuuntelemaan. Löytynee jostain päin areenaa.
Mutta nuo asiathan eivät liity Halla-ahoon. Enkä väitä etteikö Oodineissa olisi hyvinkin suurella todennäköisyydellä natsi henkistä porukkaa, onhan se rakennettu aka pitkälti sen SVL:n pohjalle. Mutta se ei tee suoraan mistään katupartiosta natseja, saati että he olisivat ilmoitelleet mistään etnisistä puhdistuksista. Tai minä en ainakaan ole törmännyt sellaisiin kirjoitukseen, jolloin voin hieman kyseenalaistaa tuon haastattelijan väittämää, ennemminkin haastattelijalla ei vaikuttanut olevan lähteet kunnossa ja tällöin on asioihin hankala vastata. Varsinkin jos ei tiedä.
Enkä edelleenkään ymmärrä miksi Halla-ahon pitäisi mennä kommentoimaan jotain leijanapaitoja tms. muuta vastaavaa perustuen mutuun. Jos arvon
@Kirjoittelija on meitä kaikkia muita niin paljon viisaampi, että osaa suoraan rinastaa leijonapaidat yhteiskuntaluokkaan, niin kaikin mokomin. Minä en ainakaan ole valmis vetelemään mitään suoria johtopäätöksiä tai omaa moisia ennakkoluuloja ketään kohtaan. Pari työtöntä skiniä ei kai kuitenkaan tee kaikista työttömistä, kaljunomistajista, natseja? Tai kaikista natseista, työttömiä, kaljunomistajia?