Jussi Halla-aho

  • 755 476
  • 6 265

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eikö se ole suvaitsevaista, että voi antaa näiden tyyppien siellä talsia kengänpohjat rikki ja mahdollisesti ehkäistä rikos, jos sellainen on tapahtuakseen?
Ei kyse ollut siitä, että saavatko nämä kaverit palelluttaa munansa Joensuun tai Kajaanin kaduilla 30 asteen pakkasessa. Minun mielestäni heillä on siihen lain mukaan täysi oikeus, enkä näe mitään muutakaan syytä sitä kieltää. Tämä siitäkin huolimatta, että on arvioni mukaan moninkertaisesti todennäköisempää että nämä kaverit itse tekevät rikoksia kuin ehkäisevät niitä. Nyt vain oli kyse siitä, että ovatko nuo kaverit rasisteja ja sitähän he ovat. Se ei ole rikos, mutta rehellistä on tunnustaa tosiasiat ja tuon kiertely syö esittäjänsä uskottavuutta ja leimaa hänetkin.

Se että internetin ihmelapsi Hallis ei tietäisi tällaista moneen kertaan puhki uutisoitua asiaa, joka koskettaa oleellisesti hänen elämäntehtäväänsä on juuri niin uskottavaa kuin Arsene Wengerin I didn't see it kun oman joukkueen kaveri on sikaillut.
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Maahanmuuttokriittisiin, eli maahanmuuttopolitiikkaan tyytymättömiin kuuluu esimerkiksi Emma Kari sekä monet muut vihreät ja punaiset, joiden mielestä nykyiset käytännöt ovat aivan liian tiukkoja.

Niinpä, Emma on kyllä aito suvaitsevainen, toisin kuin kaappinatsi-Timonen, joka haluaa rajoittaa maahanmuuttoa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se että internetin ihmelapsi Hallis ei tietäisi tällaista moneen kertaan puhki uutisoitua asiaa, joka koskettaa oleellisesti hänen elämäntehtäväänsä on juuri niin uskottavaa kuin Arsene Wengerin I didn't see it kun oman joukkueen kaveri on sikaillut.
Minä en tiedä Halla-ahosta, mutta allekirjoittaneella on ollut vaikeuksia löytää nämä lähteet, näille kaikille väitteille. Ja minä sentään pyrin seuraamaan päivän politiikkaa ja näitä mamukeskusteluja aika aktiivisesti, sekä olen oikeasti pyrkinyt tutustumaan näihin väitteisiin, nettisivuilta, naamakirjassa jne. Näitä natsi sitä ja tätä juttuja kyllä olen saanut lukea vaikka mistä lähteestä, mutta lähteitä ei näissä kauheasti mainita. Toki, minä olenkin minä ja Halla-aho onkin "Mestari", joten hän varmasti tietää kaiken ja minä en. Tai sitten todennäköisemmin minä olen todella paska internetin käyttäjä, kun en selvästi ole löytänyt lähteitä näihin juttuihin, vain jonkin tahon väittämiä, ilman linkkejä. Toki jos se riittää muualle, kuin perus analyyttisen ihmisen ajatteluun, niin mikäs siinä. En vain usko, että mistään koulusta pääsisi enää läpi ilman, että on lähdeviitteet kunnossa. No "toimittajat" näyttää pääsevän.

Edelleen uskon, että Oodineissa on huomatava osa jotain natsihenkisiä ja vielä suurempi osa, ellei kaikki maahanmuuttovastaisia, mutta en nyt ymmärrä väittämää, että Halla-ahon pitäisi tietää jokainen kirjoitus mitä on johonkin sosiaaliseen mediaan kirjoitettu ja varsinkin, että pitäisi vastata toimittajan suorastaan valheelliseen väitteeseen jostain. Pitääkö seuraavassa keskutselussa uskoa, että jokainen maahanmuuttaja on täystyöllistetty ja työttömyys on tyystin kadonnut suomesta, vain koska se nainen sanoo niin? Nythän tämä nainen väitti samassa tilanteessa tämän Oodin poppoon heitelleen rotupuhdistus juttuja (ei sanatarkasti, en jaksa katsoa uudestaan ja etsiä kohtaa) vähän tuollainen antaa mahdollisuuksia vastata ja on jo pohjimmiltaan väärin esitetty kysymys, jos se ei edes perustu faktaan, eli pyydettiinkö Halla-ahoa vastaamaan fiktioon, minkä tämä sitten kiersi? Miten se on Halla-ahon vika?
 
Vastaa nyt vain siihen, että jos omaan myös neuvostoliittolaisia esineitä, niin olenko silloin myös ryssä ja kommunisti?

En ole sanonut sinua natsiksi. Minusta natsikamojen pitäminen esillä kuitenkin viittaa vahvasti siihen suuntaan, että sinulla on sympatioita natseja kohtaan. Ja jos pidät Neuvostoliiton tunnuksilla varustettuja sotamemorabiliaesineitä näytillä, minusta se viittaa siihen suuntaan, että symppaat kommunismia. Jos sinulla on esillä sekä natsi- että kommarikamaa, en pitäisi sinua kummankaan aatteen symppaajana.

Sellainen juttu mua hieman kiinnostaa, että jos kutsuisit jonkun juutalaisen kylään, pistäisitkö edes hänen vierailunsa ajaksi ne natsikamat piiloon? Vai ajattelisitko, että jos hän niistä vetää herneen nenään, niin omapa on häpeänsä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sellainen juttu mua hieman kiinnostaa, että jos kutsuisit jonkun juutalaisen kylään, pistäisitkö edes hänen vierailunsa ajaksi ne natsikamat piiloon? Vai ajattelisitko, että jos hän niistä vetää herneen nenään, niin omapa on häpeänsä?
Miksi niitä pitäisi piilottaa? Ne tapahtumat tapahtui lähes 80 vuotta sitten, en minä ole niin vanha. Jos se juutalainen ei ymmärrä eroa menneisyyden ja nykyisyyden välillä, niin se ei liene minun murheeni, mutta en ymmärrä miksi hän suuttuisi. Häpeällä en näe tässä asiassa olevan mitään osaa tai arpaa. Sinua ilmeisesti kaihertaa, miten Suomi oli liitossa Saksan kanssa, minua ei. Minua kaihertaa vain se, mitä juutalaisille tapahtui, sekä se mitä Stalin, Mussolin ja Japani teki, sekä varauksin amerikkalaiset ja suomalaiset keskitysleirit, sekä mahdolliset rintamakarkurien teloitukset yms. sotarikokset. Jos minua häiritsisi menneisyys, niin edessä olisi vielä pelottavampi tulevaisuus. Miten voi oppia jostain menneestä, jos on niin peppukipeä, ettei suostu sitä kohtaamaan tai myöntämään?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aika harva fiksumpi ihminen paneutuu tuollaisiin marginaalisiin kysymyksiin (enkä tarkoita tällä koko pakolaiskriisiä vaan esim abdul-nimisten tekemiä raiskauksia tai sunnien turvapaikkahakemusten raukeamisten kehityskäyrän tangenttia), sillä ihmisen aika on rajallinen joten se käytetään yleensä tärkeämpään. Hallis on löytänyt nichensä.

Vitun iso höpöhöpö tuohon sinun vähättelyyn. Halla-aho puhuu maahanmuuton ongelmista isossa kuvassa, se että sinä yrität hakamussutella sen joksikin marginaaliongelmaksi kertoo sinun perspektiivin puutteesta.

Jos vastapuolella olisi fiksuja kykeneväisiä ihmisiä ampumassa alas Halla-ahon väitteitä niin sitä olisi yritetty tehdä jo kauan sitten. Hiljaista on ollut.

Tämän viikon keskustelussa hyvä esimerkki tästä oli kun Halla-aho ei suostunut myöntämään, mitä nämä valkoinen Suomi -ressukat ovat, vaan kierteli ja kaarteli ja koitti ohjata keskustelua siitä kiusallisesta tosiasiasta että sellaisiahan ne ovat.

Eli mitä olisi pitänyt sanoa?

Esim. rasismitutkijat Vesa Puuronen ja Anna Rastas sekä nuorisotutkija Honkasalo pyyhkisivät Halla-aholla väittelyssä varmasti lattiaa. Ja tekisivät saman myös maahanmuuttoa tutkineelle Riikka Purralle, jolla on ikävän maahanmuuttokriittisiä mielipiteitä.

Puuronen on oma suosikkini, tulenpunainen SKP-y aktiivi joka on nykyään professoritason asiantuntija äärioikeiston suhteen. Onneksi Ylekin on luopunut tämän "asiantuntijan" käyttämisestä, hän on about yhtä uskottava kuin Andersson, Koivulaakso ja Brunila.

Vastaus oli hyvä, mutta pointti oli studiossa vallinnut hetken hiljaisuus Onarin kysymyksen jälkeen. Ainakin minusta se kertoi siitä, ettei Terho ollut ajatellut katupartioiden puolustamista loppuun asti.

Voi hyvinkin olla, vastaus oli kuitenkin hyvä joka sai Janarin hiljaiseksi.

Annoit hyvän esimerkin "Vesa Puuronen"? Hänpä onkin oikea malliesimerkki 1970 luvun kommunistista, joka Neuvostoliiton ja kommunismin hajoamisen myötä rupesikin rasimin vastustajaksi ja monikulttuurisuuden puolestapuhujaksi. Miksei nykyisin kannata Putinin politiikkaa, kun sitä ihannoi koko 1970 luvun?

Jep, tämä on näitä klassikkoja suomalaisessa mediakeskustelussa. Mutta kuka tietää, ehkä meillä on 20v päästä Ylellä Jussi Halla-aho kommentoimassa äärivasemmiston ongelmia professori-statuksella.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en tiedä Halla-ahosta, mutta allekirjoittaneella on ollut vaikeuksia löytää nämä lähteet, näille kaikille väitteille.
Olen pahoillani jos näiden löytäminen on vaikeaa. Tämän googlettaminen kesti alle viisi sekuntia. Hakusanat "odin soturit valkoinen"
"Valkoisen Suomen puolesta taisteleva järjestö" aloitti katupartioinnin Joensuussa | Yle Uutiset | yle.fi

Tuo Yle on melko tunnettu viestintäyhtiö ja uutinen on jo viitisen viikkoa vanha, joten en tätä erityisen vaikeaksi löydettävänä uutisena pidä, vaikkei aihepiiriä aktiivisesti googlettaisikaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eli mitä olisi pitänyt sanoa?
En ota siihen mitä hänen olisi pitänyt sanoa, mutta jos hän olisi ollut eri mieltä Odinin rotuopillisten näkemysten kanssa niin hän olisi voinut esim sanoa sen. Toisaalta jos hän on samaa mieltä, niin on melko ymmärrettävää ettei hän julkisesti asiaa myönnä. Silloin on vain turha itkeä, jos syytetään rasistiksi,
 

Tuamas

Jäsen
Sinänsä se on hauskaa kuinka toistuvasti ras.. siis maahanmuuttokriitikot heittäytyvät typeriksi, kun rasistia/natsia sanoo rasistiksi/natsiksi.

Kuten nyt Halla-aho alkoi ihan pokkana vänkäämään siitä mitä "valkoinen Suomi" tässä yhteydessä tarkoittaa.

Sama toistui luonnollisesti tiettyjen uunojen toimesta täälläkin, kun joku kehtasi väittää Odinin puhtaan valkoisia sotureita rasisteiksi tai jopa natsihenkiseksi porukaksi.
 

Tuamas

Jäsen
Älä viitsi pelleillä. Tiedät varsin hyvin, että suuri, ellei suurin osa kielteisen päätöksen saaneista jää suomeen. Ei jaksa nyt kaivaa tilastoa, mutta jää miettimään.

No kaivas nyt, koska itse en tällaista tilastoa ole nähnyt, vaikka mielestäni kohtuullisen kattavasti olen aiheeseen liittyvään tilastodataan perehtynyt.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä viitsi pelleillä. Tiedät varsin hyvin, että suuri, ellei suurin osa kielteisen päätöksen saaneista jää suomeen. Ei jaksa nyt kaivaa tilastoa, mutta jää miettimään.
Ei taida noista löytyä tilastoja, mutta jos löytyy, niin olisin kiinnostunut. Tosin viime elokuussa tai joskus niillä nurkilla voimaan tullut lakimuutos tekee vanhoista tilastoista tuossa suhteessa epäkelpoja. Lue lisää niinkin kaukaa, kuin parin sivun takaa. Tässä linkki: Jussi Halla-aho | sivu 213 | Jatkoajan keskustelupalsta
 
Eli mitä olisi pitänyt sanoa?

Jos olisi sanonut, että hänen mielestään maahanmuutossa olennaista ei ole ihonväri vaan kulttuurierot, se olisi varmasti herättänyt myönteisempiä mielleyhtymiä sellaisten kansalaisten mielissä, jotka eivät lähtökohtaisesti vastusta odinilaisten asteikolla väärän väristen ihmisten (esim. Damon Williams, Billy Carson, Gerald Lee ja Larry Pounds) päästämistä Suomeen. Samalla Hallis olisi kuitenkin menettänyt uskottavuuttaan vannoutuneiden neekerinvihaajien silmissä. Heidän ääniään hän ei halua menettää. Siksi piti heittäytyä tietämättömäksi ja teeskennellä, että hän ei muka ymmärrä natsien viittaavan adjektiivilla "valkoinen" ihonväriin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olen pahoillani jos näiden löytäminen on vaikeaa. Tämän googlettaminen kesti alle viisi sekuntia. Hakusanat "odin soturit valkoinen"
"Valkoisen Suomen puolesta taisteleva järjestö" aloitti katupartioinnin Joensuussa | Yle Uutiset | yle.fi

Tuo Yle on melko tunnettu viestintäyhtiö ja uutinen on jo viitisen viikkoa vanha, joten en tätä erityisen vaikeaksi löydettävänä uutisena pidä, vaikkei aihepiiriä aktiivisesti googlettaisikaan.
Näytäppäs nyt mulle se kohta siitä "pesusta" tai mitä sanaa se haastattelija käyttikään tuossa haastattelussa, kuvaamaan miten nämä aikovat (allekirjoittaneen ymmärryksen mukaan) tappaa/tuhota ne väärän väriset. Koska haastattelija selvästi sanoi, että nämä ovat ilmoittaneet jostain rotu pesusta tai mikä saamari se lause ja sanavalinta olikaan. Tätä haastattelija sitten tuputti Halla-aholle ja minä olen tuon linkin lukenut sen 20 kertaa ja en vain löydä. Sen taistelu ja valkoisen Suomen puoleta, minä edelleen löydän, tuota toista väitettä, mihin olen nyt viitannut sen 3-4 kertaa, en löydä. Olisiko tuolle nyt edelleenkin muita lähteitä, kuin joku englanniksi tehty daily mail artikkeli, mikä heti kertoo noiden olevan neo-natseja? Vai onko tämä siis riittävän luotettava lähde tuomita kaikki oodinit natseiksi?

Edit. Marjan vallassa | Kioski | TV | Areena | yle.fi (linkki tuohon areenan Marjan vallassa videoon), no kävin sitten tarkistamassa, juttu alkaa noin ajassa 15:00, ajassa 16:25-17 tms. sanoo Marja,että "he puhuu etnisestä puhdistuksesta". Suora lainaus. Missä ne puhuu etnisestä puhdistuksesta? Nyt odotan linkkiä, koska minä en ole moista lukenut mistään, missä nämä jampat Oodineina puhuu moisesta? Odotan innolla, koska minä en todellakaan ole moista nähnyt ja jos näen niin minun ajatusmaailmani muuttuu melkoisesti. Mutta jos joku väittää minulle, että noin puhuvat(kirjoittavat) ja en ole moista lukenut, vaan aika tavalla neutraalimpaa tekstiä, niin miten helvetissä tuollaiseen pitää vastata?
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sinänsä se on hauskaa kuinka toistuvasti ras.. siis maahanmuuttokriitikot heittäytyvät typeriksi, kun rasistia/natsia sanoo rasistiksi/natsiksi.

Sanoisitko että lähes yhtä hauskaa kuin tämä noin miljoona kertaa nähty "ras...siis maahanmuuttokriitikko" hakamussuttelu Jatkoajassa? Lopeta jo, teet itsestäsi taas pellen, tätä hassuttelua käyttää nimenomaan tämä toinen ääripää joka leimaa kaiken maahanmuuttokriittisen keskustelun rasismiksi. Tarkoitusperät tietysti täysin selvät, natsi-kortilla keskustelu maahanmuutosta kiinni.

Jos olisi sanonut, että hänen mielestään maahanmuutossa olennaista ei ole ihonväri vaan kulttuurierot,.

Hän sanoi ettei vastusta maahanmuuttoa noin yleisesti eikä ole mitään tarvetta yhtyä noin kategorisiin määrittelyihin. Eikö tämä riitä?
 

Tuamas

Jäsen
Sanoisitko että lähes yhtä hauskaa kuin tämä noin miljoona kertaa nähty "ras...siis maahanmuuttokriitikko" hakamussuttelu Jatkoajassa? Lopeta jo, teet itsestäsi taas pellen, tätä hassuttelua käyttää nimenomaan tämä toinen ääripää joka leimaa kaiken maahanmuuttokriittisen keskustelun rasismiksi. Tarkoitusperät tietysti täysin selvät, natsi-kortilla keskustelu maahanmuutosta kiinni.

Eikö vieläkään paskaa, herlokki?

Halla-ahon idiootiksi heittäytyminen ansaitsee juuri tuollaista vittuilua osakseen, toki tietäen että sieltä fanipojat laukkaavat valittamaan kuinka taas sananvapautta rajoitetaan ja natsikortti ja...

Minä en leimaa, enkä ole leimannut, maahanmuuttokriittistä keskustelua rasismiksi.

Ps. Mitä mieltä olit Mestarin arviosta 2015 tulleille Irakilaisille myönnettävien oleskelulupien määrästä?

En saanut yhtään vastausta oikeaan hyväksymisprosenttiin.

Pakolaispolitiikka ja turvapaikan hakijat (irrotettu monikulttuurisuus-ketjusta) | sivu 598 | Jatkoajan keskustelupalsta
 
Hän sanoi ettei vastusta maahanmuuttoa noin yleisesti eikä ole mitään tarvetta yhtyä noin kategorisiin määrittelyihin. Eikö tämä riitä?

Varmasti riittää monille. Minun mielestäni on surkuhupaisaa leikkiä ymmärtämätöntä ja kysellä, että onko se valkoinen nyt vastakohta punaiselle, ruskealle vaiko mille. Toimittaja sanoi hyvin, että eipä tuon tajuamiseen kummoista sherlockia tarvita. Onko sinunkin mielestäsi kovin hankalaa päätellä, mihin elämäm koululaiset tällaisessa kontekstissa sanalla "valkoinen" viittaavat? Myös KKK:n huutaessa "white poweria" on ilmeisesti syytä pohtia, että puhuvatkohan ne nyt pyykinpesuaineesta tai vaniljajäätelöstä. Ei vaan voi tietää. Varsinkaan, jos ei halua tietää.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Edit. Marjan vallassa | Kioski | TV | Areena | yle.fi (linkki tuohon areenan Marjan vallassa videoon), no kävin sitten tarkistamassa, juttu alkaa noin ajassa 15:00, ajassa 16:25-17 tms. sanoo Marja,että "he puhuu etnisestä puhdistuksesta". Suora lainaus. Missä ne puhuu etnisestä puhdistuksesta? Nyt odotan linkkiä, koska minä en ole moista lukenut mistään, missä nämä jampat Oodineina puhuu moisesta? Odotan innolla, koska minä en todellakaan ole moista nähnyt ja jos näen niin minun ajatusmaailmani muuttuu melkoisesti. Mutta jos joku väittää minulle, että noin puhuvat(kirjoittavat) ja en ole moista lukenut, vaan aika tavalla neutraalimpaa tekstiä, niin miten helvetissä tuollaiseen pitää vastata?
Käytin tähän jo jo toiset viisi sekuntia. Toivottavasti maltoit olla tämän ajan vielä innoissasi.
Let me google that for you
"Jutussa haastatellut katupartioijat kertoivat muun muassa kaipaavansa Suomeen etnisiä puhdistuksia, jotta valkoinen väestö ei sekoittuisi muihin, alempaa älykkyysosamäärää edustaviin rotuihin."
Jutut Odinin sotureista leviävät maailmalla – katupartiot voivat tulla kalliiksi matkailulle | Aamulehti

Toki tässä nyt luotetaan Daily Mailin toimittajaan, eli kyseessä ei mitään oikeudessa kelpaava todiste olisi, mutta kyseessä se Britannian toiseksi suurin sanomalehti ja lähempänä IltaSanomia kuin MitäVittua. Somesta varmasti löytyisi suoria lainauksia, joissa on samaa sanottu, mutta sieltä löytyy niin paljon muutakin paskaa, ettei sen linkittämäinen minusta asiaa muuttaisi mihinkään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toki tässä nyt luotetaan Daily Mailin toimittajaan, eli kyseessä ei mitään oikeudessa kelpaava todiste olisi, mutta kyseessä se Britannian toiseksi suurin sanomalehti ja lähempänä IltaSanomia kuin MitäVittua. Somesta varmasti löytyisi suoria lainauksia, joissa on samaa sanottu, mutta sieltä löytyy niin paljon muutakin paskaa, ettei sen linkittämäinen minusta asiaa muuttaisi mihinkään.
Selvä, eli koska se luki lehdessä sen täytyy olla totta? Luitko sen Daily Mailin jutun? Et tainnut, siinä oli YHDEN ihmisen sanomana tuo, toki sen mukaan sitten kaikki oli tuomittu niiksi, neo-natseiksi. Onko siis yhden ihmisen mielipide koko ryhmän mielipide? Vaikka samaisessa jutussa, sen nimen omaan kielletään olevan kaikkien milipide ja kaikki eivät ole natseja tai natsi henkisiä. Että kun mamu raiskaa, niin kaikki mamut ei raiskaa, mutta kun yksi puhuu natsia, niin kaikki on natseja? Mihis ne yksittäistapaukset hävisi? Menikö se lapsi pesuveden mukana? Ei mulla muuta, vakuuttavalla pohjalla ollaan ja sitäkään ei edes suomeksi ole saatu, vaan vieraalla kielellä ja vieraan kielen lehdistölle. Vakuuttavaa, ai niin ne oli kyllä ne valokuvatkin samasta paikasta, kun kukaan kotimainen ei ole viitsinyt? pyytää tai päästetty kerhotiloihin. Suosittelen lukemaan sen artikkelin, alkaa vähän ihmetyttään, että missäs ne natsit nyt piileskeleekään.

Mutta sehän ei toki estä yhtä YLE:läistä käyttämästä yhden ihmisen mielipidettä lyömäaseena ja yleistämästä tätä koskemaan kaikkia ja täten on täysin validi argumentti käytettäväksi haastattelussa, missä kysytään mielipidettä näistä tyypeistä. En epäile minä enää yhtään, ettei Halla-aho tiedä, mistä vitusta se haastattelija päpättää. Halla-aho kun ei voi olla yhtään varma, että onko tuo järjestö antanut tuollaisen lausunnon, jossain mistä hän ei ole tietoinen, niin lopputulos on sitten juurikin se mitä sieltä saatiin. Kuka tuli? Minusta ko. kysymys herätti myötähäpeää, kun olin tuohon Daily Mailin artikkeliin jo tutustunut. Mutta eihän siinä, jos joku saa tuollaisesta "kicksinsä", ei ole minulta pois.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Halla-ahon idiootiksi heittäytyminen ansaitsee juuri tuollaista vittuilua osakseen, toki tietäen että sieltä fanipojat laukkaavat valittamaan kuinka taas sananvapautta rajoitetaan ja natsikortti ja...

Huvittavaa tässä on se että sinä joudut turvautumaan siihen ettei Halla-aho vetänyt jotain honkasaloja ja huutaen tuominnut rasismia. Vastaus kuitenkin oli loppujen lopuksi varsin selkeä ja sinunkin ainoa tarttumapinta tähän on ettei vastaus tullut samantien.

Minä en leimaa, enkä ole leimannut, maahanmuuttokriittistä keskustelua rasismiksi.

Vitun iso höpöhöpö tähänkin, teit seen juuri aikaisemmin tässä ketjussa. Älä heittäydy idiootiksi. Ras ras ras eiku maahanmuuttokriittisyys!

Ps. Mitä mieltä olit Mestarin arviosta 2015 tulleille Irakilaisille myönnettävien oleskelulupien määrästä?

Käsittelyyn tulevista hakemuksista arvio pitää ilmeisesti aika hyvin paikkansa. Se että suurin osa peruu hakemuksensa tukee Halla-ahon viestiä äärimmäisen voimakkaasti mutta siitähän te ette halua puhua koska rasisti.


Täysin auki kun emme tiedä kuinka moni loppujen lopuksi peruu hakemuksensa. Veikkaan että lopputulos on jossain ministeriön ja Halla-ahon arvioiden puolessa välissä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Selvä, eli koska se luki lehdessä sen täytyy olla totta? Luitko sen Daily Mailin jutun? Et tainnut, siinä oli YHDEN ihmisen sanomana tuo, toki sen mukaan sitten kaikki oli tuomittu niiksi, neo-natseiksi. Onko siis yhden ihmisen mielipide koko ryhmän mielipide?
Haastattelussa Soldiers of Odin – Tuukka Kuru | BlogBook
22. Edustavatko Joensuun piirin puheet ”valkoisen Suomen turvaamisesta” Odinia sotureita yleisesti?
”Se on minun (Mika Ranta) henkilökohtainen mielipide. Ei se edusta Odineita yleisesti. Emme ole valkoista ylivaltaa kannattava porukka. Tuo viittaus on varmaan jostakin minun vanhasta viestistä jäänyt roikkumaan”

Eli joukon perustaja on tuota mieltä.

Haastettelija kieltämättä aiheutti myötähäpeää, mutta jos ei tiedä niin ihan hyvin voi vastata tyyliin "en tiedä edustaako tuollainen kanta Odinin mielipidettä, mutta se ei edusta minun mielipitettäni". Lyhyt, simppeli ja selvä vastaus,
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haastattelussa Soldiers of Odin – Tuukka Kuru | BlogBook
22. Edustavatko Joensuun piirin puheet ”valkoisen Suomen turvaamisesta” Odinia sotureita yleisesti?
”Se on minun (Mika Ranta) henkilökohtainen mielipide. Ei se edusta Odineita yleisesti. Emme ole valkoista ylivaltaa kannattava porukka. Tuo viittaus on varmaan jostakin minun vanhasta viestistä jäänyt roikkumaan”

Eli joukon perustaja on tuota mieltä.
Niin olen lukenut tuon, en näe siinä mitään viittauksia tähän etniseen puhdistukseen. Asiaa sivutaan aiemmasta jutusta, ei muuta. Se nyt vain on vähän toista väittää, jonkun järjestön "taistelevan valkoisen suomen puolesta" tms. muuta hömppää, kuin väittää näiden puhuvan etinisistä puhdistuksista ja huudella natsia samalla. Jos sinä et erota noita, niin en voi auttaa asiaa.

Edit. lisätään nyt sen verran, että väittikö haastattelija, että "osalla järjestön jäsnistä on tälläisiä mielipiteitä", vai että "järjestön mielipide on tämä", ainakin allekirjoittaneen mielestä tuossa on melkoisen iso ero. Silti YLE:n haastattelija yleistää ja yleistäminen on yksinkertaisesti argumentaatio virhe, varsinkin jos toisella puolella toitotetaan jatkuvastu, miten ei saa yleistää ja on yksilöitä.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Huvittavaa tässä on se että sinä joudut turvautumaan siihen ettei Halla-aho vetänyt jotain honkasaloja ja huutaen tuominnut rasismia. Vastaus kuitenkin oli loppujen lopuksi varsin selkeä ja sinunkin ainoa tarttumapinta tähän on ettei vastaus tullut samantien.

Vitun iso höpöhöpö tähänkin, teit seen juuri aikaisemmin tässä ketjussa. Älä heittäydy idiootiksi. Ras ras ras eiku maahanmuuttokriittisyys!

Käsittelyyn tulevista hakemuksista arvio pitää ilmeisesti aika hyvin paikkansa. Se että suurin osa peruu hakemuksensa tukee Halla-ahon viestiä äärimmäisen voimakkaasti mutta siitähän te ette halua puhua koska rasisti.

Täysin auki kun emme tiedä kuinka moni loppujen lopuksi peruu hakemuksensa. Veikkaan että lopputulos on jossain ministeriön ja Halla-ahon arvioiden puolessa välissä.

Huvittavaa on kuinka sinun täytyy kierrellä ja selitellä Mestarin pelleilyä parhain päin ja vetää vielä noin heikkoja läppiä perään.

Annan sinulle luvut, kun et uuno viitsinyt edes lukea juttua vähän alusta.

Suomeen saapui 2015 Irakilaisia turvapaikanhakijoita 20 485
Näistä reilu 4000 on jo lähtenyt Suomesta
Halla-ahon mukaan 17 500 näistä saa oleskeluluvan.

Millä hyväksymisprosentilla maassa vielä olevien osalta Halla-ahon arvio toteutuu?

Minä olen kritisoinut hallista lähinnä tämän tyylisistä tietoisista älyllisistä retardismeista, joilla kosiskellaan muka-faktoin ja idiootiksi heittäytymällä tätä isäm maa kannattajakuntaa.

Edit. Ja ennen kuin alat länkyttämään mitään, totean että Mestari heitti tämän "arvionsa" torstaina.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin olen lukenut tuon, en näe siinä mitään viittauksia tähän etniseen puhdistukseen. Asiaa sivutaan aiemmasta jutusta, ei muuta. Se nyt vain on vähän toista väittää, jonkun järjestön "taistelevan valkoisen suomen puolesta" tms. muuta hömppää, kuin väittää näiden puhuvan etinisistä puhdistuksista ja huudella natsia samalla. Jos sinä et erota noita, niin en voi auttaa asiaa.
Toki näissä sävyeroja on, mutta rasistista paskaa molemmat eli natsin huutelu on kuitenkin perusteltua.

Ja voihan olla etnisillä puhdistuksilla tarkoitettiin vain sitä kun Suomessa on paljon thaimaalaisia ja afrikkailaisia siivoustehtävissä. Eihän sitä ikinä tiedä mitä sillä tarkoitetaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Käytin tähän jo jo toiset viisi sekuntia. Toivottavasti maltoit olla tämän ajan vielä innoissasi.
Let me google that for you
"Jutussa haastatellut katupartioijat kertoivat muun muassa kaipaavansa Suomeen etnisiä puhdistuksia, jotta valkoinen väestö ei sekoittuisi muihin, alempaa älykkyysosamäärää edustaviin rotuihin."
Jutut Odinin sotureista leviävät maailmalla – katupartiot voivat tulla kalliiksi matkailulle | Aamulehti
.

Olisit nyt käyttänyt edes toiset viisi sekuntia ja lukenut alkuperäisen artikkelin Daily Mailista sen sijaan että luotat Aamulehden tulkintaan, missään ei kukaan sanonut "kaipaavansa Suomeen etnisiä puhdistuksia, jotta valkoinen väestö ei sekoittuisi muihin, alempaa älykkyysosamäärää edustaviin rotuihin."

Ehkä englanti ei ole sinulle vahva kieli mutta se ei ole tekosyy väärien tietojen levittelyyn.

Tämä siis sillä oletuksella että Aamulehti viittasi tähän artikkelliin Finland-based Soldiers of Odin are neo-Nazi White Supremacist led vigilantes | Daily Mail Online
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toki näissä sävyeroja on, mutta rasistista paskaa molemmat eli natsin huutelu on kuitenkin perusteltua.

Ja voihan olla etnisillä puhdistuksilla tarkoitettiin vain sitä kun Suomessa on paljon thaimaalaisia ja afrikkailaisia siivoustehtävissä. Eihän sitä ikinä tiedä mitä sillä tarkoitetaan.
Minä en osaa lukea ajatuksia, sinäkö osaat? Hutkia sinä selvästi osaat, tai olet siihen valmis. Minä mieluummin tutkisin ja antaisin ihmisten elää, "vapaassa maassa" vapaasti, kunnes tuon vapauden vähentämiselle on laillista tarvetta.

Olen sanonut jo aiemminkin, mutta minua pelottaa pitkässäjuoksussa aika saatanasti enemmän tämä tarve rajoittaa ihmisten liikkumista, mielipiteitä ja ajatuksia, kuin minua pelottaa, että täällä alkaisi jotkin polttouunit pauhaamaan. Pieni osa populaa on ihan marginaalia, paljon isompi on omassa uskossaan sokea, mutta omaa liikaa valtaa. Minä pidän demokratiasta ja siitä mitä tämä maa on saanut aikaan. En ihan heti ensimmäisenä alkaisi heittelemään sitä saavutettua hukkaan, jonkin toisen maan kansalaisten tähden.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös