Ilmoitukset

Nimimerkin RiverDog vähäinen tuotanto on sisältänyt henkilökohtaisuuksia, offtopicia ja itsemoderointia. Häntä on jo aiemmin huomautettu käytöksestään, mutta kun huomautus ei auttanut, on raati laittanut hänet viikon rauhoittumislomalle.

Lisäksi päätimme viikonloppuna, ettei nimimerkki Bawdy enää jatkossa avaa ketjuja. Meille ei ole väliä, milloin "valmentajalle X kenkää!"-ketju avataan, mutta myös näiden ketjujen avauksiin odotamme edes jonkinlaista panostusta. Tähän Bawdy ei ole kyennyt, sillä hänen ketjunavauksensa sekä Merikiven että Tirkkosen potkuille ovat olleet aivan luokattomia.

Sulje ilmoitus

Nimimerkin Hatchetman tuotanto Jokerit-osiossa on ollut silkkaa flametusta ja ohi aiheen huutelua. Koska aiemmat huomautukset ja viikon pelikiellot eivät ole tepsineet, kyseinen nimimerkki päätyy tällä kertaa kahdeksi viikoksi jäähyaition puolelle.

Sulje ilmoitus

Nimimerkin ja oikean henkilöllisyyden yhdistäminen (myös huumorilla) tuottaa edelleen yleensä kuukauden pelikiellon. Tällä kertaa kuukauden tauolle jäi NakkiFakiiri.

Nimimerkki kausi pääsee kuukauden rauhoittumislomalle. Katsotaan, jos sen jälkeen TPS-keskustelu onnistuisi ilman viimeisiin lauseisiin pesiytynyttä raivoamista. Aiempi rikehistoria vaikutti loman pituuteen korottavasti.

Sulje ilmoitus

Jussi Halla-aho

Viestiketju osiossa 'Vapaa keskustelu' , aloittajana archieG, 23.04.2011 klo 21.03.

1. BigRedCat Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    En nyt halua ottaa sinua mitenkään hampaisiini, mutta kun täällä huutelet faktoista ja kieltäydyt esittämästä omiasi, johtaen keskustelua tällaisilla onelinereilla, kumoatko sitten tämän? Linkki johtaa wikipedia-artikkeliin aiheesta. Korostan, ettei minulla ole mitään halua uskoa asian olevan juuri näin, mutta tuo tiukka väitteesi sai googlettamaan aiheesta, ja wikipedian mukaan siis muslimeilla on globaalisti korkein syntyvyys (3,1 lasta naista kohden, kun taas kristityillä 2,7).

Kokonaan eri asia on, onko tuo luku relevantti länsimaiden islamisaation kannalta, ja kuinka merkitsevä tekijä uskonto tässä on (tai kuinka mieleskäs on pelkistetty jaottelu mallia kristityt-muslimit-jne.), enkä siihen ota kantaa vajavaisella perehtymiselläni aiheeseen. Kuitenkin näyttää väitteesi perusteella, että joko aiheetta syytät toista nimimerkkiä faktojen puuttumisesta, tai sitten omat faktasi ovatkin hukassa.

2. TosiFani Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    Asiasta keskusteltiin monikulttuuri -ketjussa:

Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus? | sivu 564 | Jatkoajan keskustelupalsta

Tuossa yksi lähde keskustelusta:

10 Myths About Muslims in the West | Doug Saunders

3. floikkari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Eihän siitä nyt kovin kauaa ole, kun tämän KYLMÄN RAUHALLISEN SUPER VÄITTELIJÄ FAKTA -mestarin fantasioista keskusteltiin. Halla-ahon mielestä ruotsi ja iso-britannia ovat kahdessa sukupolvessa tuhon omia, vaikka mädätys oltaisiin lopetettu jo 2007. Halla-ahon mielestä ko. maiden kannattaisi tehdä politiikkaa, joka johtaisi mahd. pik. kyseisissä maissa yhteiskunnan romahdukseen. Tällöin sitten "kantaväestön rippeet" nousisivat kuulemma viimein ratkaisemaan mamukysymyksen voimaperäisesti.

Viimeksi eräs keskustelija kipitti tuttuun tyyliinsä puolustelemaan mestaria ilmeisen keksityillä tutkimuksillaan, joiden alkuperä ei koskaan selvinnyt. Toinen tuli paikalle neroilemaan, että kaksi sukupolvea = 150 vuotta, että eipä Jussi nyt tässäkään asiassa mitenkään väärässä välttämättä varmaan edes ole ehkä kai.

Keskustelu päättyi siihen, että nimimerkki @kende tuli paikalle kertomaan, että "Itse olisin paljon Ruotsia hallitumman ja päämäärätietoisen, ei itsearvoisen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikan kannalla. Kuten Jussi Halla-aho on."

Ja tämä siis keskusteluun, jossa käsiteltiin Halla-ahon väitettä, jonka mukaan "On parempi vaihtoehto, että mielipuolinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu vielä muutaman vuosikymmenen ja tuottaa ruotsalaisen ja brittiläisen yhteiskunnan taloudellisen ja sosiaalisen luhistumisen."

---

Moiset apokalyptiset väkivaltafantasiat eivät ole Jussin omaa keksintöä, vaan osa jo pidemmän aikaa muhineita eurooppalaisia eurabia ym. (salaliitto)teorioita, jotka Jussi sitten tyhmänä agendavetoisena pässinä kopioi omalle näppäimistölleen, kuten muunkin retoriikkansa. Nämä ajatukset puolestaan ovat puolestaan hyvin läheistä sukua Amerikkalan äärioikeiston kovan linjan survivalistien ym. meiningeille. Siellä ollaan peenikset jäykkinä odoteltu jo useita vuosikymmeniä mustia ja juutalaisia vastaan käytävän rotusodan alkua (tämä charlestonin tappajakin omien sanojensa mukaan tähtäsi teollaan sisllissodan aloittamiseen). Ei ole muuten sattumaa, että Halla-aho on suomalaiseksi hyvin epätyypilliseen tapaan innostunut asehommista ja veljeillyt täkäläisen totaalisen sekopäisen NRA:n kanssa.

HS:n mukaan "Suomen NRA on varoitellut muun muassa siionistien ylivallasta, holokaustin valheellisuudesta, rotujen sekoittumisesta, Bilderberg-salaliitoista ja polkupyöräilyn haitoista. Nyt järjestön mielestä perussuomalaisten ministerien pitäisi haastaa presidentti Tarja Halonen valtakunnanoikeuteen, koska hän päästi tarkoituksellisesti Suomen puolustuskyvyn rapistumaan."

Kansallinen kivääriyhdistys putoaa syvemmälle pimeyteen – ei Amerikassa vaan Suomessa - Kolumnit - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Halla-ahon mukaan "Länsimaisen sivilisaation osaksi ei ole tullut tehdä valintaa sodan ja rauhan välillä. Sen on valittava sodan ja tuhoutumisensa välillä. Jumalaa monikultturisteilla ei ole, mutta mitä Rosa Meriläinen, Heidi Hautala ja Mikko Puumalainen sanovat lapsilleen sitten, kun pimeys on laskeutunut? Ainakaan minä en vuodattanut verta? Ainakin minä olin eettinen?"

Norjassahan hyvin tunnetuin seurauksin samassa fantasiamaailmassa elänyt henkilö päätti lähteä toteuttamaan tätä maailmankuvaa. Breivik kävi ihan samaa sotaa kuin Halla-aho ja nämä muut gates of vienna etc. "vastajihadistit" sisällissotafantasioineen.

Viimeksi muokattu: 07.09.2015 klo 20.03
  4. BigRedCat Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Kiitos vastauksestasi! Minustakaan ei ole kovin vakuuttavaa, että juuri Islam itsessään olisi tärkein selittävä tekijä korkeammalle syntyvyydelle, mutta nyt ihan keskustelun rehellisyyden kannalta: Missä ihmeessä näissä todistetaan, ettei boldattu osa Klosen viestissä, siis muslimien korkeampi syntyvyys, ole faktaa? Kyllä: Maahanmuuttajamuslimien syntyvyys länsimaissa laskee (ja suurella todennäköisyydellä muutenkin, kuten on tapahtunutkin, mutta tällä hetkellä yhä edelleen muslimien syntyvyys on maailman uskonnoista suurin. Hyvin todennäköisesti Klose16:n johtopäätös islamisaation uhasta tämän syntyvyystiedon perusteella on virheellinen, mutta kyllähän tuo muslimien korkeampi syntyvyys on ihan faktaa, vielä jopa Euroopassakin.

Esim tässä linkkaamassasi keskustelussa esiintyneessä käppyrässähän nimenomaan näytetään, että muslimiväestö tulee kasvamaan muuta väestöä nopeammin Euroopassa, vaikka tämä ero kutistuukin 1,7 prosenttiyksiköstä 1,4 prosenttiyksikköön (huom: ei-muslimiväestö pienenee, ei kasva) seuraavan parinkymmenen vuoden aikajänteellä. Täältä PEW:n arvioimista luvuista lisää: The Future of World Religions: Population Growth Projections, 2010-2050 | Pew Research Center

On siis täysin selvää, että muslimien suurempi syntyvyys on faktaa, eikä fiktiota kuten sinä väität. Ihan toinen juttu on sitten se, ettei tuo ensinnäkään ole välttämättä pysyvä asianlaita, eikä toiseksi tarkoita islamin nousua kristinuskon ohi länsimaissa ainakaan millään tavalla ennustettavissa olevassa tulevaisuudessa. Tuo samainen juttuhan arvioi muslimien osuudeksi Euroopan väestöstä noin 10% vuonna 2050, ja maailmanlaajuisestikin muslimien osuus väestöstä ylittää kristityt vasta vuoden 2100 tienoilla (huom. että tässä "islamisaation uhkaa" ajatellen vääristää vielä se, että kristittyjä "kääntyy" huomattava osa pois kirkosta.)

Olen siis todennäköisesti huomattavasti enemmän sinun kuin Klosen linjalla siinä, onko islam nousemassa valta-asemaan kymmenissäkään vuosissa länsimaissa, mutta toivoisin molempien puolien edes yrittävän ymmärtää mitä eroa on faktoilla ja faktojen virheellisellä käytöllä väitettä tukemassa. Tässä tapauksessa voitaisiin linkittämäsi Monikulttuurisuusketjun hengessä ja siellä esitetyillä faktoilla esittää perustellusti esim. Klosen syyllistyneen viestissään non-sequitur -argumentaatiovirheeseen, mutta sen sijaan tartuit juurikin siihen faktaan hänen viestissän ja väitit sitä virheellisesti fiktioksi. Eli vaikka muslimien tämänhetkinen korkeampi syntyvyys ei tarkoitakaan islamisaatiota länsimaissa, on tuo korkeampi syntyvyys itsessään fakta.

5. TosiFani Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    Jos väitteeni irroitetaan viitekehyksestä, islamisaation uhkasta Euroopassa, olet täysin oikeassa. Islamisaation kannattajat perustavat väitteensä muistaakseni seitsemän tai kahdeksan lapsen perheisiin, josta todellisuus on kaukana. Muutaman kymmenyksen ero syntyvyydessä ei ole sellainen ero, että muslimit sen avulla valtaisivat Euroopan. Uskosin, että @Klose16 viittasi viestissään hieman suurempaan syntyvyyden eroon, mitä tilastot näyttävät.

6. BigRedCat Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Niin uskoisin minäkin, tai sitten hänen pelkonsa on todella hataralla pohjalla. Kuitekin jos lainaat viestiä, boldaat yhden kohdan, ja ainoa kommenttisi on että nimenomaan boldattu osa ei pidä paikkaansa, pitäisi siinä mielestäni kyllä lukeakin jotain virheellistä.

7. Kisapuisto Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Sun teksteillä olisi joku uskottavuus, jos laittaisit linkin tai muun selvityksen että missä Halla-aho on väittämäsi ajatukset ilmaissut. Nythän kirjoituksesi on ihan yhtä pätevä kuin pieru vastatuuleen.

8. floikkari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Esimerkiksi Ruotsissa tai Britanniassa maahanmuuton lopettamisella nyt ei olisi pidemmällä tähtäyksellä mitään myönteistä vaikutusta, koska kummassakin maassa kantaväestö jää muutamassa sukupolvessa vähemmistöksi pelkästään nykyisen maahanmuuttajaväestön luonnollisen lisääntymisen ja kantaväestön samanaikaisen poismuuton seurauksena. On parempi vaihtoehto, että mielipuolinen maahanmuuttopolitiikka jatkuu vielä muutaman vuosikymmenen ja tuottaa ruotsalaisen ja brittiläisen yhteiskunnan taloudellisen ja sosiaalisen luhistumisen. Yhtäältä romahdus pakottaa kantaväestön rippeet nousemaan vastarintaan ja ratkaisemaan tilanteen voimaperäisesti. Toisaalta tulonsiirtojärjestelmän likvidoituminen resurssien loppuessa todennäköisesti ajaa suurimman osan heinäsirkkalaumasta jälleen liikkeelle ja parempien metsästysmaiden etsintään.

9. TosiFani Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    Ehkä Jussin pitäisi tarkastaa faktat:

FactCheck: will Britain have a Muslim majority by 2050?

10. finnjewel Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Porin Ässät, KooKoo
    Minun mielestäni puheet islamisaatiosta ja jopa sopeutumisesta/-mattomuudesta voidaan jo jättää taka-alalle. Jopa ISIS.
    "Uhka" on taloudellinen. Kolmen tai neljän euron vuorokausikustannukset per VOK-asukas/vrk verrattuna asuin-, koulutus- ja sairaanhoitokustannuksiin per kotoutettava turvapaikan saanut/vrk ovat haihattelua. Eikä tuottoa sijoituksille ole odotettavissa vuosikymmeniin. K Falafelinpyörittäjiä, kebabinhöylääjiä ja pizzanpaistajia on jo nyt enemmän kuin tarvitaan.

Vaan saahan sitä uskoa, että voi syödä enemmän kuin tienaa. Näinhän sitä on eletty ennenkin, ainakin Huittisissa.

11. Kisapuisto Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Lainaus mistä? Mikset voi laittaa lähdettä suoraan, mikä siinä on sinulle niin vaikeaa? Mielelläni lukisin koko tekstin.

12. floikkari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Lopeta tuo ihmeellinen vihjailu ja käytä googlea, jos asia oikeasti kiinnostaa. Lyöt tekstin pätkän sinne niin tasan varmasti löytyy kyseinen halla-ahon kirjoitus kokonaisuudessaan. Aikaa tähän kuluu isolta mieheltä n. 5 sekuntia.

Jos sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta, niin anna tulla. Muuten ei kiinnosta.

13. Kisapuisto Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    En mä mitään vihjaile. Sanon ihan suoraan, että laita joku linkki kirjoittamaasi tekstiin. Jos sitä ei löydy, niin tiedät varmaan itse mitä se tarkoittaa. Ei ole mun asiani käyttää googlea selvittääkseni, puhutko paskaa vai et. Sinä pystyt sen helposti todistamaan, suuntaan tai toiseen.

14. TosiFani Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    18 sekuntia...

Mikosta ja muusta

15. floikkari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Toistan:

Jos sulla on jotain sanottavaa itse aiheesta, niin anna tulla. Muuten ei kiinnosta.

Kun sua on asia jo kolmen vänkäysviestin verran kiinnostanut (mukamas), niin luulisi jo vähitellen sen googlen viuhuvan. Jatkoaika ei ole mikään vitun tietosanakirja, mulla ei ole mitään tarvetta lähteä selittelemään asiaa sen enempää suoran lainauksen jälkeen, enkä kiusallanikaan lähde mukaan tuollaisten tunnettujen tyhjästä vänkääjien kikkailuihin ja vihjailuihin.

Ja noin yleisesti: siinä sitä nyt oli sitä kaivattua kritiikkiä tätä faktamestaria kohtaan. Jos valkoisten ritareiden taso on tämä, niin ei hyvältä näytä.

Viimeksi muokattu: 08.09.2015 klo 01.41
  16. Kisapuisto Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    TosiFani sen linkin laittoikin, sussa ei ollut miestä siihen. Ei siitä mihinkään pääse, vaikka kuinka yrittiäisit väittää muuta. Ei se ole minun asiani etsiä googlesta sinun väittämiäsi juttuja, jos siis yrität olla varteenotettava keskustelija. Mutta sinä et siihen pysty, syystä joka kaikille on varmasti epäselvää kun kuitenkin ilmeisesti sinulla ne linkit olisi olemassa.

17. floikkari Jäsen

Suosikkijoukkue:
    TPS
    Lainaus:
    Ei edelleenkään kiinnosta nämä omituiset asian vierestä ilmeisen tarkoitushakuisesti menevät vihjailusi. Jos sulla on itse asiasta jotain, niin anna palaa. Epäilen, että sinusta ei ole miestä siihen. Döööö.

Pidän hyvin erikoisena, ettei asia mene perille, vaikka olen toistuvasti ilmaissut sen sinulle. Sinulta tulee aina tuollainen samanlainen ihmeellinen nollasisältöinen "kuitti" takaisin.

EDIT: Sama juttu näköjään jatkuu vaan tuossa alla. Samasta tekstistä on keskusteltu tässä ketjussa aikaisemmin, viittasin aikaisempaan keskusteluun, annoin referaatin, lyhyen lainauksen ja pyydettäessä pidemmän suoran lainauksen. Annoin ohjeet googlettaa, jos muka oikeasti kiinnostaa. Et googlettanut. Olin oikeassa. Agendasi oli pelkkä omituinen vihjaulu ja tyhjästä vänkääminen.

Oma johtopäätöksesi: minussa ei ollut miestä antamaan linkkiä ja minua hävettää nyt.

VMP.

Viimeksi muokattu: 08.09.2015 klo 02.40
  18. Kisapuisto Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Ei ole asian vierestä sanottu vaan ihan asiasta. Sinä et pystynyt pistämään linkkiä väitteidesi tueksi, vaan @TosiFani joutui tekemään sen puolestasi. Ymmärrän että hävettää, mutta koita päästä siitä yli. Ja mennään sen jälkeen eteenpäin, eikö vain?

19. TosiFani Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ässät
    Lainaus:
    Ei, ei, ei, kyllä minä tein sen sinun puolestasi, en floikkarin.

20. Kisapuisto Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Lainaus:
    Semantiikkaa, floikkarin pointin selvittämiseen tarvittiin ulkopuolinen taho kun floikkari itse ei sitä "viitsinyt" tehdä.

21. Major Julli Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
    Tämä uusi jatkoajan keskustelutyyli "linkki, linkki, linkki" on ihan perseestä. Jossei ei omaa asiasta pohjatietoja niin ne pitää lähtökohtaisesti hankkia itse. Toki jos on tottunut eka elämään äidin ja sen jälkeen sosiaaliviraston elättinä niin ymmärtää mistä tuo käsitys siitä että omat hommat on muiden vastuulla kumpuaa.

22. MustatKortit Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
    Lainaus:
    Olen periaatteessa samaa mieltä, mutta yleisesti ottaen olen huomannut, että valitettavasti monet lainaavat nykyään hyvin valikoiden ja välitä omaan agendaan epäsopivat kohdat jopa välistä jättäen. Siinä mielessä linkki vaikka viestin lopussa helpottaa.

23. Tuamas Jäsen

Lainaus:
    Onko nimim. @floikkari vika jos sinä olet niin uuno, että pointin sinulle selvittämiseen tarvitaan "ulkopuolinen taho"?

24. BigRedCat Jäsen

Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Silloin kun laitetaan toisen henkilön nimellä suora lainaus, on jo tekijänoikeuksien kannalta hyvän tavan mukaista ilmoittaa lähde. Eli kyllä nyt minusta floikkari ja nämä muut Googlen käytöstä innostuneet voivat katsoa asiassa hieman peiliin. Kokonaan toinen juttu on se, että esitetään jotain tietoa tai henkilön sanomisia omin sanoin, mutta nyt kun nimenomaan on suoraan lainattu JHA:n puheita, onhan se nyt päivänselvää, että lähde pitää mainita esim. linkin muodossa.

edit: Muutenhan minuakin kyllä ärsyttää se kasvava ilmiö, että itse ei oteta mistään selvää ja sitten kun vastapuoli väittelyssä ei tarjoa kaikkea tietoa hopeatarjottimella, teeskennellään ettei tuollaista tietoa ole olemassakaan ja ollaan "oikeassa". Erityisesti silloin, kun tuon tiedon olemassaolo on ihan selvää.

Viimeksi muokattu: 08.09.2015 klo 10.24
  25. Barnes Jäsen

Suosikkijoukkue:
    KalPa, Leijonamiehistö
    Jatketaanpas Halla-ahosta täällä:

Lainaus:
    Boldaus oma.

On Halla-aho kuitenkin niin merkittävä, että vastustajat ovat toistuvasti yrittäneet kampittaa JHA:ta. Milloinka tehdään listoja Perussuomalaisten "halla-aholaisista", milloinka pelaillaan natsikorttia ja muuta mukavaa. Tällaista ei tehtäisi, jos joku tai jotkin tahot eivät kokisi Halla-ahoa uhkana/tarpeeksi merkittävänä tahona.