Huutele vain haloota itsellesi. Myönnät tuossa ettet osaa erottaa toisistaan niinkin yksinkertaisia asioita kuin yksityishenkilön pohdiskelu ja poliitikon poliittinen aloite tai linjaus. No ei se mitään, mutta minulla tuskin riittää kovin pitkään kärsivällisyyttä auttaa sinua ongelmissasi.
Alkaa mennä tragikoomiseksi. Mutta jos sä nyt oikeasti haluat jatkaa tällä tiellä, niin käydään ihmeessä asia läpi. Kyse oli siitä, että esitit väitteen, jonka mukaan Halla-ahon maahanmuuttopolitiikkaan liittyvät mielipiteet eivät olisi mitenkään radikaaleja:
Swearengen kirjoitti:
Halla-ahon maahanmuuttopolitiikkaan liittyvät mielipiteet, jotka eivät itse asiassa ole mitenkään radikaaleja.
Minä esitin yllä olevaan vastalauseen, jossa toin erään esimerkin kautta selväksi, että Halla-ahon näkemykset mielestäni ovat kuin ovatkin radikaaleja. Heti sen perään oheistin seuraavan huomautuksen:
floikkari kirjoitti:
Toki on huomautettava, ettei ko. valopää sentään ihan niin kalassa ole, että vaalihohjelmiin tai vastaaviin radikaaleimpia haihattelujaan kehtaisi laittaa.
En tiedä onko sulla vaikeuksia luetun ymmärtämisen kanssa vai mitä, mutta sittemmin olet laskujeni mukaan kolmessa viestissäsi muistuttanut, herjannut ja pilkannut minua siitä, etten pysty erottamaan pohdiskelua/yksityishenkilön mielipidetta tjsp. poliittisista avauksista tai linjauksista. Ensinnäkin kysymyksessä oli nimenomaan kaverin mielipiteet ja niiden mahdollinen radikaalius, eivät poliittiset avaukset jne. Koko kuvio oli omaa keksintöäsi. Toisekseen yllä lainaamassani kohdassa jopa annoin selityksen sille, miksi polittiset avaukset jne. eivät välttämättä sisällöltään ole yhtä ilmeisen radikaaleja kuin niiden tehneen henkilön aivoitukset. Esimerkiksi viherpiipertäjä saattaa olla sitä mieltä, että kaikki tehtaat ovat täysin perseestä ja luontoraiskaajille pitäisi syöttää omat saasteensa ja juottaa jälkiruoaksi kusta päälle, mutta kirjoittaa vaaliohjelmaansa, että se tänne kiusujärvelle suunniteltu tehdas voidaan toki hyväksyä - eihän tässä toki elinkeinoelämän kehittämistä vastaan lähtökohtaisesti olla - kunhan se täyttää nämä ja nämä tarkoituksellisen epärealistiset vaatimukset.
Kerrotko nyt ihan selvällä suomen kielellä, että mitä sellaista sä olet ymmärtänyt tästä asiasta mitä minä en ole?
Oletan, että tarkoitat ”sekoilulla” linkittämässäsi kirjoituksessa kohtaa, missä Halla-aho ikään kuin toivoi, että humanitaarisen maahanmuuton pahin uhkakuva realisoituisi, jotta järjestelmä luhistuisi ja kaikki heräisivät järkiintymään. Tuo kohta oli minusta turhaa angstaamista Halla-aholta, mutta politiikan ulkopuolella kirjoittavalta yksityishenkilöltä ymmärrettävää sellaista.
---
Halla-aho edustaa mitä ilmeisemmin täysin eri arvomaailmaa kuin nimimerkki floikkari, joten ei varsinkaan hänen kaltaisten takia tarvitse sanoutua irti yhtään mistään, ei sen paremmin Halla-ahon kuin kenenkään muunkaan perussuomalaisen . Halla-aho on de facto Suomen suosituimpia poliitikkoja, eikä hänen äänestäjiään tunnu haittaavan Halla-ahon värikäs bloggaushistoria.
Tarkoitin monikkomuotoisilla "sekoiluilla" enemmän jonkinlaista kokonaiskuvaa, joka kaverin kirjoituksista on muodostettavissa. Heinäsirkkalaumat tulevat ja koko länsimainen yhteiskunta on vaarassa. Koko helvetin blogin nimi on "Kirjoituksia uppoavasta lännestä". Kritiikkini ei todellakaan lopu yksittäiseen maahanmuuttajiin kohdistuvaan väkivaltafantasiaan, vaan jatkuu äijän monin kohdin osin suoraan äärioikeistolta lainattuihin valheellisiin ja vihamielisiin yleisviesteihin maahanmuutosta ja maahanmuuttajista. Väitän tutustuneeni kohtuullisen laajasti kaverin tuotantoon ja tällaisiin ajatuksiin ylipäätään. Varsinkin nuo vanhemmat tekstit suorastaan tursuavat hyvinkin radikaaleista lähteistä lainattua retoriikkaa - usein tosin sielläkin melko siistityssä muodossa. Esimerkiksi neekeri-sanan käytön Hallis lopetti melko varhaisessa vaiheessa. Halla-ahohan on ilmeisen fasistisen Suomen Sisun jäsen. SS:n periaateohjelman ensimmäinen kohta käsittelee rotupuhtautta ja vastaavaa skeidaa.
Minulle on käynyt vähitellen selväksi, että kyseessä on agendavetoinen pelle, eikä sellaisille ole maailmassani sijaa. Mihinkään arvomaailmahommiin tai maahanmuuttokriittisyyteen/kritiikittömyyteen tätä on ihan turha sotkea. Asia jaksaa kiinnostaa itseäni, koska tämmöinen hyvin arvelluttavalta pohjalta ponnistava kaveri on jollain ihmeen keinolla saanut jalansijaa suomalaisella poliittisella kentällä.