floikkari kirjoitti:
Ensinnäkin kirjoituksessa on tietystikin kyse nimenomaan maahanmuuttopoliittisista mielipiteistä, josta myös tässä keskustelussa oli kyse. En ymmärrä, mitä haet takaa sanoessasi, että ne eivät ole poliittisia aloitteita tai poliittisia linjauksia. Minä kommentoin juuri tuota asiaa edellisessä kirjoituksessani. Haloo!
Huutele vain haloota itsellesi. Myönnät tuossa ettet osaa erottaa toisistaan niinkin yksinkertaisia asioita kuin yksityishenkilön pohdiskelu ja poliitikon poliittinen aloite tai linjaus. No ei se mitään, mutta minulla tuskin riittää kovin pitkään kärsivällisyyttä auttaa sinua ongelmissasi.
floikkari kirjoitti:
Kolmannekseen Halla-aho ei tietääkseni ole sanoutunut irti noista sekoiluistaan. Ihan jännä tietysti kuulla, että Halla-ahon kirjoitukset ovat ahdistuneita, mutta miksi minun pitäisi olettaa, että ko. pelle on muuttanut mielipiteitään viiden vuoden takaisesta, kerrotko?
Oletan, että tarkoitat ”sekoilulla” linkittämässäsi kirjoituksessa kohtaa, missä Halla-aho ikään kuin toivoi, että humanitaarisen maahanmuuton pahin uhkakuva realisoituisi, jotta järjestelmä luhistuisi ja kaikki heräisivät järkiintymään. Tuo kohta oli minusta turhaa angstaamista Halla-aholta, mutta politiikan ulkopuolella kirjoittavalta yksityishenkilöltä ymmärrettävää sellaista.
En usko, että Halla-aho nyt myöhemmin poliitikkona on yhtä pessimistinen tulevaisuudennäkymistä, kun kerran politiikkaan lähti ja uskoo siten ainakin jonkinlaiseen positiiviseen suunnanmuutokseen hitaan vaikuttamisen kautta - mitä myös demokraattiseksi prosessiksi kutsutaan. Muilta osin linkittämäsi bloggaus vuodelta 2007 on tyypillisen kärjekästä, mutta asiallista pohdiskelua Halla-aholta ilman mitään radikalismia. Jokainen voi itse päätellä:
Mikosta ja muusta
Halla-aho ei muuten ole tietääkseni ”sanoutunut irti” mistään muistakaan diskurssianalyysin ja tajunnanvirran välillä olleista vanhoista bloggauksistaan, mistä osa on varmaan monien mielestä radikaalimpia kuin viittaamasi teksti. Eikä hänen tietysti pidäkään sanoutua irti yksityisajattelusta. Kaikki sanavalinnat ja lauseet eivät ole aina Halla-aholtakaan olleet kovin järkeviä (eli joskus on provoilu mennyt oman varsinaisen sanoman edelle), mutta hänen +/- tilasto näyttää minusta esimerkilliseltä, kun sitä sanomista on kuitenkin vuosien varrella paljon riittänyt.
Halla-aho edustaa mitä ilmeisemmin täysin eri arvomaailmaa kuin nimimerkki floikkari, joten ei varsinkaan hänen kaltaisten takia tarvitse sanoutua irti yhtään mistään, ei sen paremmin Halla-ahon kuin kenenkään muunkaan perussuomalaisen . Halla-aho on de facto Suomen suosituimpia poliitikkoja, eikä hänen äänestäjiään tunnu haittaavan Halla-ahon värikäs bloggaushistoria.