Varmaankin siksi, että sinulle "eriarvoisuus" on jälleen kerran kovin yksinkertainen kyllä/ei vaihtoehto, jos yhdessä asiassa on "eriarvoinen" on kaikessa jne..
Eriarvoisuus tosiaan on pelkastaan kylla tai ei vaihtoehto. Enka ole missaan vaiheessa sanonut etta jos on yhdessa asiassa eriarvoinen, on kaikessa. Olen sanonut etta taman perusteella somalit ovat tassa nimenomaisessa tapauksessa eriarvoisia. Heita ei saa arvostella samalla tavalla kuin suomalaista. He ovat siis korkeampiarvoisia. Tanssi miten tykkaat asian ymparilla. Miten voit edes kiistaa etteiko somalit olisi juuri tassa asiassa eriarvoisia suomalaisten kanssa kun siita on selkea esimerkki. Toisesta saa sanoa, toisesta ei. Ei se ole yhtaan sen monimutkaisempaa.
Minulle tämäkin kysymys on paljon monimutkaisempi, kuten ylempään voit lukea.
Jep, tiedan kylla. Yksinkertaiselle yksinkertaisetkin asiat ovat monimutkaisia, tasta syysta esimerkiksi en pyyda koiraa laittamaan astioita tiskikoneeseen, vaikka prosessi on minun mielestani aivan helvetin helppo ja yksinkertainen.
Ja vaikka olenkin uutterasti ja kekseliäästi yrittänyt sinullekin näitä ajatuksiani avata
Kyllahan ne ovat auenneet. Olen yrittanyt tarjota sinulle toinen toistaan yksinkertaisempia vertauksia jotta ymmartaisit missa kohtaa tassa hyvin yksinkertaisessa asiassa menet sekaisin, mutta jotenkin tuntuu ettei tata tekstin muodossa pystyta millaan saamaan sellaiseksi etta sina ymmartaisit. Auttaisiko kenties kuvitettu kirja tai jonkinlaiset pahviset kortit kuvilla, voitaisiin niita sitten kayda lapi?