Eli sinun nakemyksesi mukaan rikos jota korkeimmassa oikeudessa oltiin puimassa oli "Jussi Halla-ahona oleminen". Mainitset sen toistuvasti, Halla-aho pitaa tuomita sellaisistakin asioista mista muita ihmisia ei tuomittaisi, koska olet tulkinnut ja sinulla on syyta epailla etta mies on rasisti. Vaikka Halla-aho on aina kertonut ettei han kenenkaan rotua ole syyttanyt mistaan vaan enemmankin kulttuuria josta he tulevat ja sita kuinka se ei sovi yhteen lansimaisen yhteiskunnan kanssa. Mika nyt on taysin itsestaanselvaa, eika rasistista.
Harmillista, ettet joko ymmärtänyt lukemaasi tai sitten et halunnut kunnioittaa pyyntöäni sen suhteen, ettemme väittäisi toistemme motiiveiksi omia kuvitelmiamme.
Minulle on herttaisen yhdentekevää onko Halla-aho rasisti vai ei. Kyse on siitä mitä hän on kirjoittanut. Ja sitä, mitä hän on kirjoittanut ei saa vähempää rasistiseksi erilaisilla täydennyksillä tai "en käsittele tätä nyt faktana mutta.."
Molemmissa on kyseessa sama lause, sama rike. Ainoa ero on se kuka arvostelee ja keta arvostelee.
Mutta kun tuomiolla on koko kirjoitus, eikä yksittäinen lause. Ja erona on edelleen se, että toisessa kirjoitus kohdistuu eri ryhmään kuin mitä itse on. En tiedä kuinka suuri merkitys sille pitää antaa, mutta sattuneista syistä kansanryhmää vastaan kiihottamisessa on tapana katsella asiaa vähän siitä vinkkelistä että on pahempaa mollata muita kuin itseä.
En minakaan, mutta jos taas toisilla ihmisilla on oikeus tehda samoin minulle tai jollekin toiselle niin siina tapauksessa minullakin taytyy olla se oikeus, tai se oikeus pitaa poistaa myos heilta. Ei ole mitaan valimuotoa. Kaikki muu on eriarvoistamista, ja jos et sita ymmarra, sinulla ei ole oikeustajua laisinkaan. Jos hyvaksyt eri ryhmien eriarvoisuuden lain edessa, olet itse rasisti, ja omalta osaltasi syyllinen rasismin synnyttamiseen.
Kai minulla nyt sentään oikeustaju on? Kuten kaikilla. Lain käytön kannalta toivoisin kuitenkin, että mihinkään kiellettyjen sanojen listaan ei mentäisi. Vaikka perussuomalaisessa puolueessa senkin tapaisia avauksia on ollut.
Sinulla vaitettiin Kalevan tekstin mukaan olevan tiettyja erittain negatiivisia geneettisia ominaisuuksia. Riippumatta siita koitko sen olevan uhka, se tapahtui. Se on eri asia hairitseeko se sinua, mutta lain edessa silla ei ole valia. Jos on laillista demonisoida suomalaista miesta, taytyy olla laillista demonisoida myos muita ryhmia. Ei niita Somaleitakaan heidan ihonvaristaan , sukupuolisesta suuntautumisestaan tai uskonnostaan pilkattu. Se olisikin sitten ollut eri asia.
Minulla nyt on väitetty olevan jos jonkinlaisia ominaisuuksia ja taipumuksia, eipä ole suuremmin haitannut. Enkä halua lähteä demonisoimaan sen enempää yksilöitä kuin ryhmiäkään.
Halla-aho nyt kuitenkin pilkkasi monen uskontoa ja yhteiskunnallista hyödyllisyyttä.
No sinua on jo kohdeltu alempiarvoisena. Sinua kohtaan saa tehda torkeita yleistyksia joita tiettyja muita ihmisryhmia kohtaan ei saa. He ovat siis oikeuden edessa sinua arvokkaammassa asemassa, heita suojellaan siina missa sinua ei.
Voi sen noinkin nähdä, mutta mieluummin jättäisin yleistykset kokonaan tekemättä ihan ilman, että siihen pitäisi laillisesti puuttua.
Tuota oikeutta demonisoida muita on Seppo Lehto uutterasti ajanut, ja Halla-aho oli jo hyvän matkaa samalla tiellä ennen kuin pääsi rahapatojen ääreen.
Niinpa niin. Ja selkeasti Kalevan kirjoitus loukkasi joitain suomalaisia miehia. Onko toisten loukkaantuminen merkittavampaa?
Ei toki, kyse on siitä että kuinka uutterasti tätä loukkaantumista näytettiin ilmi ja haettiin oikeutta? Hakiko kukaan? Myönsikö joku tulleensa loukatuksi?
Kerros nyt etta miksi sinua jurppisi somalina jos sinulle joku tunkisi vakisin negatiivisia geneettisia taipumuksia, mutta suomalaisena miehena sinua taas ei jurpi sama asia? Ah, unohdin...olet rasisti joka nakee ensin ryhman ja vasta sitten yksilon.
Minua jurppisi somalina siksi, että minulle itselleni tärkeitä arvoja kuten uskontoani halvennettaisiin ja samalla kykyni selvitä yhteiskunnassa kyseenalastettaisiin. En tiedä miten olisin reagoinut, jos negatiiviset taipumukset olisivat olleet eri tai olisivat muuten olleet kulttuurien ominaispiirteistä erillään.
Itse asiassa, kylla se on totuus. Se on laskettu tiettyjen rikosten kokonaismaarasta, peilaten sita ko. rikoksen tekijoihin. Eli kyseessa on matemaattinen tilasto.
Matemaattinen tilasto = fakta? Tarkistapa faktan määritelmä. Edes tuosta yläpuolelta vastaukseni siitä mitä itse pidän faktan määritelmänä.
Molemmissa "rikos" oli taysin sama, ainoa ero on kohderyhma ja arvostelija. Kuten totesin, sinun nakemyksesi mukaan tassa oli karajilla Jussi Halla-ahon persoona, ei hanen kopionsa Kalevan rikkeesta. Siksi hyvaksyt eriarvoisuuden.
???????????????????????????????????????????
Niin. Suora myonto sille, etta sinua kiinnostaa enemman rankaista henkiloa kuin tutkia oliko itse rike sellainen josta tuomio pitaisi antaa.
Voisit kenties tarkentaa?
Nyt on sekin paiva nahty kun rasisti tulee kertomaan minulle etta minun pitaisi olla nakemyksissani avoimempi
Eikös vaan ole hienoa oppia joka päivä uutta?