Terveen itsetunnon omaava suomalainen ei piittaa jonkun savolaisen kirjoituksista, eikä ketään muuta kuin paatunutta rasistia voi vituttaa se ettei ulkolaisista "saa" kirjoittaa tiettyyn sävyyn. En tiedä onko kyse rodullisista epäkelpoisuuksista vai vain yksilöiden tyhmyydestä, mutta helvetin omituiseksi on meininki mennyt. Liika pullamössö on vissiin sekoittanut joidenkin päät.
Terveen itsetunnon omaava ulkomaalainen ei piittaa jonkun helsinkiläisen kirjoituksista, eikä kukaan muu kuin paatunut isänmaanvihaaja-ituhippi-puunhalaaja voi olla sitä mieltä, että ainoastaan suomalaisia ja suomalaista elämäntapaa saa kritisoida, mutta muita kansoja pitää silittää päästä ja ymmärtää hamaan tappiin asti.
Jo se nyt on vittu, jos ei asioista saa puhua niiden oikeilla nimillä. Kyllä, suomalaisten miesten ja nykyään myös valitettavan usean naisen ongelmanratkaisutapa vaikeiden tilanteiden eteen sattuessa on juoda pää täyteen ja katsoa mitä tapahtuu. Joskus valitettavasti tällöin joku kuolee, kun ei enää humalassa nähdä mitään muuta ulospääsyä ongelmista. Suomalaisten tapana on myös juoda viinaa hauskanpidon merkeissä. Ja valitettavasti tällöinkin joku joskus kuolee, kun saadaan riita aikaiseksi ja kaivetaan puukko ja kirves esiin ja katsotaan kuka on kuka. Suomi on varmasti kärkimaita alkoholin vaikutuksen alaisena tehtyjen henkirikosten ja pahoinpitelyjen tilastoissa, vaikkakaan en tällaisia tilastoja ole nähnyt.
Mutta jos ja kun tämä tiedostetaan suomalaisten osalta, niin miksei muiden kansojen/vähemmistöryhmien kohdalla saa puhua asioiden oikeilla nimillä? Esim. vaikkapa romanit. Rikollisia löytyy enemmän kuin mistään muusta kansanosasta, ja nimenomaan rikoksia ihan laidasta laitaan. Pitääkö niitä ymmärtää, kun niiden kulttuuri nyt vaan on sellainen? Somalit ja muut afrikasta tulleet miehet sen sijaan ovat Suomessa "erikoistuneet" raiskauksiin. Kulttuurieroja, sanovat jotkut. Ihmisiä pitää ymmärtää, kun tulevat niistä lähtökohdista mistä tulevat, sanovat taas toiset. Ja vitut, sanon minä. Kun suomalaisten erikoispiirre on se viinanjuonti ja humalaväkivaltaisuus, niin ei sitä silti paljoa muualla maailmassa siliteltäisi ja ymmärrettäisi, jos vaikkapa Keniassa vetäisi armottoman jurrin ja tappaisi pari miestä. Ei siellä silloin sanottaisi, että sitä pitää ymmärtää kun se nyt vaan sattuu tulemaan sellaisesta kulttuurista.
Tai islamistisista maista tulevat. Todella törkeää naisten alistamista miesten osalta ihan joka tilanteessa. Pitääkö sekin Suomessa hyväksyä? Sehän on heidän kulttuurinsa? Jos suomalainen raiskaa naisen, niin suomalainen linnaan. Mutta jos islamin uskoinen raiskaa naisen Suomessa, niin silloin kivitetään se nainen, sehän kuuluu sen islamilaisen kulttuuriin. Eikö vain?
Puolestani saatte parkua näitä asioita niin paljon kuin tykkäätte, te olette häviäjiä ja sellaisina pysytte.
Ja sinä olet tämän palstan yksi suurimmista pelleistä. Et sinä ole niin suvaitsevainen kuin esität, ei kukaan "suurista suvaitsevaisista" ole. Jos naapurikorttelin Lissun tytär raiskataan somalin toimesta, niin sinä ehkä vähän valittelet että voi voi, mutta ymmärtäkää nyt sitä somalia, se kun on kulttuuriero se raiskaus. Mutta sitten kun sun mahdollinen oma tytär joutuisi saman törkeän teon kohteeksi, niin kyllä sinäkin haluaisit sen raiskaajan lynkata. Olkoon sen kansalaisuus mikä vaan. Ihan turha yrittää väittää muuta.
Jos minä nyt olen jonkun mielestä rasisti, niin sitten olen ja ylpeästi. Olen sitä mieltä, että tässä maassa ei tarvita yhtään rikollista lisää. Sen sijaan jos tänne tulee ulkomailta tekemään työtä ja haluaa sopeutua suomalaiseen kulttuuriin, niin hieno homma ja tervetuloa. Mutta jos syyllistyy rikokseen, esim. siihen raiskaukseen tai pahoinpitelyyn, niin takaisin sinne mistä on tullutkin. Turha siinä vaiheessa on enää kitistä oman turvallisuutensa puolesta siellä kotimaassaan. Samoin olen sitä mieltä että kaikkia kansallisuuksia pitää saada kritisoida samoin perustein. Jos suomalaisia saa kritisoida ja haukkua, niin sitten samoin kriteerein saa muitakin. Mikä on vain positiivista. Kritiikittömyys ja kritiikin tukahduttaminen ja kyvyttömyyt ratkaista eri kansallisuuksien ja kulttuurien väliset konfliktitilanteet aiheuttavat ne suurimmat ongelmat. Suomalaisten on hyvä tajuta, että meissä itsessämmekin on paljon parannettavaa. Ja yhtä hyvä olisi vihdoin viimein tajuta, että monikulttuurisuus siinä mielessä, jossa "suvaitsevaisto" sen nykyään esittää, ei todellakaan ole hyvästä, vaan aiheuttaa Suomessakin erittäin paljon pahaa jo nyt ja tulevaisuudessa vielä enemmän, mikäli sama linja jatkuu.