Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 619 552
  • 13 543

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Esimerkkejä

Eräässä junnujen futisturnauksessa näin kaksi miestä (ilmeisimmin parin pelaajan isät) kanniskelemassa juomapulloja. Molemmilla oli paita, jossa sekä edessä, että takana luki: Huoltojouko.

Kesti hetken tajuta, että kyseessä olivat Huoltojoukot.

Siinäpä omasta mielestäni hauskimmat tekstipaidat mitä on tullut vastaan. No, muita hauskoja ei oikeasti ole tullutkaan.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Työpaikan kahvihuoneessa omasta puhelimesta alle vuoden ikäisten lasten kuvien esittely muille ja lässyttäminen siihen päälle. Etenkin tietyn profiilin naiset tekevät tuota riesaksi asti. Pahimmillaan jopa vertailevat ja kilpailevat jollain serkun siskon likan lasten "edustus"kuvilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Työpaikan kahvihuoneessa omasta puhelimesta alle vuoden ikäisten lasten kuvien esittely muille ja lässyttäminen siihen päälle. Etenkin tietyn profiilin naiset tekevät tuota riesaksi asti. Pahimmillaan jopa vertailevat ja kilpailevat jollain serkun siskon likan lasten "edustus"kuvilla.

Voidaan tietysti ajatella kuinka se itsessään on typerää käydä siellä kahvihuoneessa (en käy), mutta tuo ei ole koskaan hyvä asia. Töissä ollaan töiden takia, pidetään ne sukujuhlat sitten muulloin.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Voidaan tietysti ajatella kuinka se itsessään on typerää käydä siellä kahvihuoneessa (en käy), mutta tuo ei ole koskaan hyvä asia, Töissä ollaan töiden takia, pidetään ne sukujuhlat sitten muulloin.

Juu kyllä tämän jälkeen jää väliin. Silloin, kun älykännykät saavuttivat keski-ikäiset naiset, tapahtui jotain peruuttamatonta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Juu kyllä tämän jälkeen jää väliin. Silloin, kun älykännykät saavuttivat keski-ikäiset naiset, tapahtui jotain peruuttamatonta.

En rupea fasesta ketään blokkailemaan tai tilejä sulkemaan. Se ei ole kuitenkaan jäänyt epäselväksi ai kuinka sinullakin on nykyään lapsia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä onko tämän ketjun kamaa, mutta lapsikuvista tuli mieleen, että on aika moraalitonta kun vanhemmat laittavat sosiaaliseen mediaan kuvia lapsistaan. Facessa joidenkin nuorten koko lapsuus on dokumentoitu vanhempien toimesta kuvien muodossa kaikille nähtäväksi.
 

Barney

Jäsen
Nyt kun Ed Sheeranista on tälläkin palstalla keskusteltu niin paljon, niin nostetaan tämäkin ketju ylös. Mielestäni on junttimaista kehuskella sillä, että ei tiedä kuka Ed Sheeran on. Kyseessä on kuitenkin yksi 2010-luvun suosituimmista artisteista, jonka tietäminen on yleissivistystä ihan samalla tavalla kuin jonkun Eminemin tai Metallicankin tietäminen. Eihän artististia ole pakko kuunnella (en kuuntele itsekään), mutta on ollut jotenkin huvittavaa seurata, kun jotkut ylpeilevät omalla tietämättömyydellään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt kun Ed Sheeranista on tälläkin palstalla keskusteltu niin paljon, niin nostetaan tämäkin ketju ylös. Mielestäni on junttimaista kehuskella sillä, että ei tiedä kuka Ed Sheeran on. Kyseessä on kuitenkin yksi 2010-luvun suosituimmista artisteista, jonka tietäminen on yleissivistystä ihan samalla tavalla kuin jonkun Eminemin tai Metallicankin tietäminen. Eihän artististia ole pakko kuunnella (en kuuntele itsekään), mutta on ollut jotenkin huvittavaa seurata, kun jotkut ylpeilevät omalla tietämättömyydellään.
Toisaalta luulisi että ihminen joka ei tiedä kuka on Ed Sheeran niin tuskin tietää sen ihmeemmin Eminemiä tai Metallicaa. Silloin ei varmastikaan vaan seuraa viihde- ja musiikkimaailmaa niin tarkasti että olisi jäänyt mieleen.
 

Barney

Jäsen
Toisaalta luulisi että ihminen joka ei tiedä kuka on Ed Sheeran niin tuskin tietää sen ihmeemmin Eminemiä tai Metallicaa. Silloin ei varmastikaan vaan seuraa viihde- ja musiikkimaailmaa niin tarkasti että olisi jäänyt mieleen.
No en minä pidä sitäkään ylpeiltävänä asiana, jos ei seuraa viihde- ja musiikkimaailmaa. Se on ihan okei, jos ei seuraa viihde -ja musiikkimaailmaa, mutta silläkin kehuskelu on junttimaista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No en minä pidä sitäkään ylpeiltävänä asiana, jos ei seuraa viihde- ja musiikkimaailmaa. Se on ihan okei, jos ei seuraa viihde -ja musiikkimaailmaa, mutta silläkin kehuskelu on junttimaista.
Eihän kaikkia vaan voi kaikki kiinnostaa. Moni viihdettä ja musiikkia seuraava ei voisi olla pätkääkään kiinnostunut urheilun seuraamisesta ja tuskin sitä pidetään kovin junttimaisena asiana.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eihän kaikkia vaan voi kaikki kiinnostaa. Moni viihdettä ja musiikkia seuraava ei voisi olla pätkääkään kiinnostunut urheilun seuraamisesta ja tuskin sitä pidetään kovin junttimaisena asiana.
No on se junttimaista, että osallistuu jääkiekkokeskusteluun ilmoittamalla, ettei jääkiekko kiinnosta. Ei olisi junttimaista jos olisi ollut hiljaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No on se junttimaista, että osallistuu jääkiekkokeskusteluun ilmoittamalla, ettei jääkiekko kiinnosta. Ei olisi junttimaista jos olisi ollut hiljaa.
Toki näinkin, mutta nyt otin kantaa siihen että onko se junttimaista jos ei seuraa viihdettä ja/tai musiikkia kovin tarkasti.
 

Barney

Jäsen
Eihän kaikkia vaan voi kaikki kiinnostaa. Moni viihdettä ja musiikkia seuraava ei voisi olla pätkääkään kiinnostunut urheilun seuraamisesta ja tuskin sitä pidetään kovin junttimaisena asiana.
Kirjoitan mutten lue? Kaikilla meillä on aukkoja sivistyksessämme, joten on ihan okei olla tietämättä kuka on Ed Sheeran tai vaikkapa Lionel Messi. On kuitenkin junttimaista olla ylpeä siitä ja kehuskella sillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nyt kun täällä otettiin puheeksi tiettyjen ihmisten totaalinen tietämättömyys musiikkimaailman menoista, niin pakko myöntää että itse olen aika pihalla elokuvamaailman kuumimmista nimistä, sen verran vähän katson leffoja saati otan niiden näyttelijäkaartista selvää. Tämä on minulla selvästi isoin aukko yleissivistyksessä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kirjoitan mutten lue? Kaikilla meillä on aukkoja sivistyksessämme, joten on ihan okei olla tietämättä kuka on Ed Sheeran tai vaikkapa Lionel Messi. On kuitenkin junttimaista olla ylpeä siitä ja kehuskella sillä.
Niin no, en minä tiedä onko se mitenkään kehuskelua jos vaan toteaa asian. Tiedän kyllä Ed Sheeranin mutta biisit ovat ihan outoja, johtuu yksinkertaisesti siitä että en kuuntele kanavia joilla hänen musiikkinsa voisi soida ja vastaavasti en ole kokenut tarvetta tutustua miehen musiikkiin, vaikka ilmeisen taitava ja lahjakas onkin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Toki näinkin, mutta nyt otin kantaa siihen että onko se junttimaista jos ei seuraa viihdettä ja/tai musiikkia kovin tarkasti.
Ei minun mielestä. Mutta siis mitä itse oon tässä ajanut takaa on se, että tekeekö tietämättömyys jostain asiasta siitä vähäpätöisen? Miksi sillä tietämättömyydellä kerskaillaan ja oletetaan, että koska minä en tiedä, niin se (muka) osoittaa, että tämä asia on ihan yhtä tyhjän kanssa? Ja haluan myös kertoa sen kaikille. Aivan sama mitä vaikka esim. joku muusikko olisi saavuttanut, tai kuinka monta ihmistä se vetää keikalle. Ehkä se on vain uusi metka tapa trollata ja pilkata, jos ei siis viitsi sanoa suoraan, että "mun mielestä tää on ihan täyttä paskaa ja kiitän tekijääni, etten ole joutunut kuuntelemaan biisiäkään. Jo ulkonäkö ja yleisönsä kertoo, että ei oo mun juttu." :D

Äh, en tiedä. Kai maailmaan kirjoituksia mahtuu..
 

Barney

Jäsen
Niin no, en minä tiedä onko se mitenkään kehuskelua jos vaan toteaa asian. Tiedän kyllä Ed Sheeranin mutta biisit ovat ihan outoja, johtuu yksinkertaisesti siitä että en kuuntele kanavia joilla hänen musiikkinsa voisi soida ja vastaavasti en ole kokenut tarvetta tutustua miehen musiikkiin, vaikka ilmeisen taitava ja lahjakas onkin.
En tiedä mistä vedit sen johtopäätöksen, että viesti oli jotenkin kohdistettu sinulle. Sheeranista on nyt viime päivinä sattuneesta syystä keskusteltu aika paljon kaikkialla, joten aiheesta on nähty jos jonkinlaista kommentointia.

Sanan ”juntti” yksi virallisista määritelmistä taitaa olla ”sivistymätön ihminen”. Jos ylpeilee oman yleissivistyksen puutteella, niin mielestäni se kuuluu hyvin vahvasti tähän ketjuun.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei minun mielestä. Mutta siis mitä itse oon tässä ajanut takaa on se, että tekeekö tietämättömyys jostain asiasta siitä vähäpätöisen? Miksi sillä tietämättömyydellä kerskaillaan ja oletetaan, että koska minä en tiedä, niin se (muka) osoittaa, että tämä asia on ihan yhtä tyhjän kanssa?
No tämä on totta. Ehkä tämä on jotain itsensä korostamista ja halutaan nostaa itseä jotenkin näitä populaarikulttuurin seuraajia paremmaksi. Ja se tosissaan on junttimaista.

Haluan nyt siis vielä korostaa sen että tiesin kyllä ennakkoon kuka Ed Sheeran on, mutta musiikkia en olisi tunnistanut jos sitä olisi soitettu minulle. Mutta en missään nimessä lähde kiistämään sitä etteikö kyseessä olisi kovan luokan poppari ja kyllähän tuo päälle 100 000 myytyä lippua kertoo siitä että myös suomalaiset diggailee. Ei olisi missään nimessä tullut mieleen mennä kirjoittamaan johonkin Facebookin uutiseen että kuka on Ed Sheeran.

En tiedä mistä vedit sen johtopäätöksen, että viesti oli jotenkin kohdistettu sinulle.
En minä tarkoittanut että sinä olisit viestiäsi minulle kohdistanut. Ihan iisisti, puhuin vaan omasta puolestani noin yleisellä tasolla.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Mä vähän veikkaan että Ed Sheeranin tietäjät joko kuuntelevat vanhanaikaisia radiolähetyksiä tai sitten ovat jossain nuorison nettipalvelujutuissa.

Mutta oli tuolla porukkaa. Tyttöjä enimmäkseen.

Oletko muuten se tyyppi joka keikan loppuessa tuli ulostuloalueen kohdalla kyselemään järkkäreiltä että onko täällä keikka ja mistä saa lippuja?

Mutta tuohon tietämiseen/tietämättömyyteen. On ihan ok jos ei kaikkea tiedä, eikä Sheeran nyt kuitenkaan mikään ikoninen hahmo ole kuten esim. Madonna tai Bono, mutta itsensä jalustalle nostaminen sen takia ettei (muka) tiedä henkilöä on kyllä junttia. Ja nämä tyypit yleensä vielä tietävät kyllä kohteen mutta eivät vain suostu myöntämään. Vähän sama kuin joku hipsteri leuhkisi ettei tiedä yhtään Popedan biisiä ja haukkuisi bändin kuitenkin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kuuntelen toisinaan aamuisin jotain Aamulypsyä, jossa soitetaan samoja kappaleita joiden esittäjinä on naisartisti nimeltä iina tai eveliina. aivan sama, aivan samaa ihmissuhdevuodatusta, elämän vaikeuden tilitystä, melkein vollotusta.

Olen maksanut jollekin, luultavasti walesilaiselle trokarille Rolling Stonesien lipusta Stadikalle palkkaani nähden melkoisesti. Pidin keikasta oikein paljon, samoin joku lääkäri vieressäni, oli ostanut samalta kaverilta. Olimme bändin faneja, halusimme livekokemuksen.
Ihmiset ovat eriaikakautisia, minä en laske yleissivistykseksi kaiken nykymaailman musiikin tietämystä, kenttä nimittäin laajenee aivan mälyttömästi.
Aivan toisella tasolla kuin mainiolla seiskytluvulla, jolloin bändit kestivät ainakin parin lp-levyllisen, yhden hitin ihmeet olivat kyllä sitten oikeastaan jopa klassikkoja. hehe.

Minulla ei ole mitään kiinnostusta mollata eli snobbailla Ed Sheeranin kustannuksella. Kiva, että porukka tykkää kunnon kaverista, vrt näihin räppipelleihin, mutta musiikkinsa ei minua sytytä, en ryntää levykauppaan. Tai mitä näitä puhelintilauksia onkaan nykyään tarjolla.

Ehkä olen juntti, kuuntelen enimmäkseen Ylen Ykköstä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös