Mikä on se etäisyys, minkä sisällä pitää suosikkijoukkue kodista sijaita, että sitä ei lasketa mieshuoraamiseksi? Jos asun sadan kilometrin päässä suosikkijoukkueestani, olenko mieshuora? Vai onko raja 200 kilometriä? 300?
Joku syy pitää olla mihin seuroihin rakastuu. Oma syy on se, että olen asunut niiden kotikaupungeissa ja käynyt paljon peleissä. Sitten, kun kotikaupunki muuttuu, niin alkaa etäkannattaminen. Siinä ei ole mitään väärää. Vaimot ja tyttöystävät vaihtuu samalla lailla kuin pelaajat joukkueissa. Seurarakkaus on silti ikuista.
Tietenkin ulkomaisia joukkueita saa kannattaa, mutta vaikkapa Poolilla taitaa olla aika paljon faneja mitkä ei ole koskaan käyneet edes Lontoossa puhumattakaan jossain kaukana maaseudulla.
Tuo on sitten taas hankalampi asia onko se "me". Ammattilaisurheilua ei olisi ilman meitä kannattajia mitkä pienillä palkoillaan kantaa kuitenkin rahansa sinne katsomoon. Joku syyhän siinäkin on miksi pelaajat kiittävät kannattajia pelin jälkeen.
Ihminen on laumaeläin ja miksi ammattilaispelaajien pitäisi olla jotenkin irrallaan siitä yhteisöstä eli ehkä se on "me". Minulle on aivan sama mitä palkanmaksajani toimitusjohtaja tekee enkä edes muista hänen nimeään, vaikka olen organisaatiokaavion toki nähnyt. Urheilu on erilainen työpaikka ja siinä saa nauttia myös toisten työntekijöiden onnistumisista.
Eikun eihän saa, kun se on niin junttia.