Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 615 841
  • 13 531

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jep. Pitäskö alkaa ottamaan kuolleista sukulaisistakin arkussa kuvia ja postata facebookiin. Yhtä luonnollinen asia - syntymä ja kuolema.

"Tänään meidän perheestä kuoli mummo-Aino. Mitat - 167cm ja 65kg" Ja eikun tykkäyksiä odottelemaan..

Tuo oli ennen vanhaan ihan yleinen perinne. Ei siis Facebook-päivittäminen vaan kuolleista sukulaisista valokuvien ottaminen kun nämä makaavat arkussa. Ja tosiaan ihan yhtä luonnollista.

Tuossa vaikkapa Iltasanomien juttu asiasta. Varoitus: artikkeli sisältää valokuvia kuolleista ihmisistä, myös vauvoista ja pikkulapsista.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuo oli ennen vanhaan ihan yleinen perinne. Ei siis Facebook-päivittäminen vaan kuolleista sukulaisista valokuvien ottaminen kun nämä makaavat arkussa. Ja tosiaan ihan yhtä luonnollista.

Tuossa vaikkapa Iltasanomien juttu asiasta. Varoitus: artikkeli sisältää valokuvia kuolleista ihmisistä, myös vauvoista ja pikkulapsista.
Jep. Sinänsä ironista, että Post Mortemit on tavallaan paljon luonnollisempia, kuin kymmeniätuhansia seuraajia saanut seksiwaumegabilettäjän kuvat Instagramissa duckfaceineen ja silikonitisseineen.
 

teppana

Jäsen
Lisätään listaan vielä varpajaiset. Nainen synnyttää lapsen ja äijät lähtevät ryyppäämään.

Varpajaiset on kyllä ihan junttia. Akka ja muksu vielä synnärillä ja isukki jo painelee baariin kavereiden kanssa juhlimaan omaa saavutusta.

Babyshower ei mielestäni junttia ole, vaan ihan asiallinen juttu. Kahvittelua ja kaverit antaa lahjoja jotka käytännössä auttaa arkeen siirtymistä. Junntiurpoa taas on heittää jotain "näkemättä paskaa" tästä kyseisestä tilaisuudesta. Käytännöllinen perinne jonka pitäisi jokaisen insinöörimäiseen ajatteluun kykenevän ymmärtää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Babyshower ei mielestäni junttia ole, vaan ihan asiallinen juttu.
Nimi on minusta jotenkin hölmö, "vauvasuihku". Itse kun olin kälylle juhlia järjestämässä niin puhuttiin vauvakutsuista. Jos joku osaa kertoa mistä nimi tulee (babyshower) niin saa valistaa tyhmää (junttia)... Niin Yhdysvalloista se tapa ja nimi siis varmaan tulee mutta miksi se on "vauvasuihku"...
 

teppana

Jäsen
Nimi on minusta jotenkin hölmö, "vauvasuihku". Itse kun olin kälylle juhlia järjestämässä niin puhuttiin vauvakutsuista. Jos joku osaa kertoa mistä nimi tulee (babyshower) niin saa valistaa tyhmää (junttia)... Niin Yhdysvalloista se tapa ja nimi siis varmaan tulee mutta miksi se on "vauvasuihku"...

Ei kai sitä kukaan vauvasuihkuksi sano. Tuo "shower" sanan käyttö on itsellekin tuntematon, mutta nopealla googlauksella löytyypi tällaista:

Baby shower - Wikipedia

The term shower is often assumed to mean that the expectant mother is "showered" with gifts. A related custom, called a bridal shower, may have derived its name from the custom in the 19th century for the presents to be put inside a parasol, which when opened would "shower" the bride-to-be with gifts.[1]Alternatively the term possibly denotes a "first showing" of the new baby to the wider family and circle of friends.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Varpajaiset on kyllä ihan junttia. Akka ja muksu vielä synnärillä ja isukki jo painelee baariin kavereiden kanssa juhlimaan omaa saavutusta.

On myös aika junttia olettaa, että varpajaiset lähtökohtaisesti ovat järjetön dokausfesti isälle ja kavereille. Joskin aivan varmasti näin jossain tapauksissa onkin. Varpajaisia voi viettää myös vähän järkevämmin ja tuo varpajaisten pitäminen tekosyynä dokaamiselle taitaakin olla häviävää kansanperinnettä? Kaikki ei välttämättä ollutkaan ammoisina aikoina paremmin?
 

teppana

Jäsen
On myös aika junttia olettaa, että varpajaiset lähtökohtaisesti ovat järjetön dokausfesti isälle ja kavereille. Joskin aivan varmasti näin jossain tapauksissa onkin. Varpajaisia voi viettää myös vähän järkevämmin ja tuo varpajaisten pitäminen tekosyynä dokaamiselle taitaakin olla häviävää kansanperinnettä? Ennen ei kaikki asiat aina olleetkaan paremmin.

No en ainakaan itse ole koskaan kuullut varpajaisten olevan muuta kuin miesten dokausiltama.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
No en ainakaan itse ole koskaan kuullut varpajaisten olevan muuta kuin miesten dokausiltama.

OK ja tämän perusteella siis näin on aina? No meneehän tämäkin toki ketjun aihepiiriin.

Varpajaisiin osallistujilta voidaan ihan reilusti pyytää mukaan rotina ja kertoa, että juhlat loppuvat tiettyyn aikaan jolloin varpajaisiin osallistuja saa lähteä kotiinsa tai vaikka sinne baariin mikäli mieli tekee. Alkoholin käyttäminen varpajaisissa ei tarkoita automaattisesti itsensä järjettömäksi juomista. YMMV ja ehkä osa on enemmän juntteja kuin toiset.
 

teppana

Jäsen
OK ja tämän perusteella siis näin on aina? No meneehän tämäkin toki ketjun aihepiiriin.

Varpajaisiin osallistujilta voidaan ihan reilusti pyytää mukaan rotina ja kertoa, että juhlat loppuvat tiettyyn aikaan jolloin varpajaisiin osallistuja saa lähteä kotiinsa tai vaikka sinne baariin mikäli mieli tekee. Alkoholin käyttäminen varpajaisissa ei tarkoita automaattisesti itsensä järjettömäksi juomista. YMMV ja ehkä osa on enemmän juntteja kuin toiset.

Ei aina varmastikaan. Tässäkin tapauksessa poikkeus vahvistaa säännön.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei kai sitä kukaan vauvasuihkuksi sano. Tuo "shower" sanan käyttö on itsellekin tuntematon, mutta nopealla googlauksella löytyypi tällaista:
Kiva kun viitsit goolata, minä en viitsinyt. Kuulun ihmisryhmään joka vastustaa "englannistumista" kun meillä on tämä oma kieli eli suomi. Toisaalta vastustan sitä että termeille pitää väkisten keksiä suomen kielisiä vastineita kun on olemassa vakiintunut termi joka tulee jostain muusta kielestä. Eli usein mennään ihan fiilispohjalta.

Ja mitä tulee varpajaisiin niin olen kerran ollut. Vedettiin kyllä sellaiset kännit ettei kaikki selvinneet seuraavana päivänä kouluun. Minä päädyin kyllä kouluun mutten todellakaan täysin selvänä.
 

teppana

Jäsen
Kiva kun viitsit goolata, minä en viitsinyt. Kuulun ihmisryhmään joka vastustaa "englannistumista" kun meillä on tämä oma kieli eli suomi. Toisaalta vastustan sitä että termeille pitää väkisten keksiä suomen kielisiä vastineita kun on olemassa vakiintunut termi joka tulee jostain muusta kielestä. Eli usein mennään ihan fiilispohjalta.

Ja mitä tulee varpajaisiin niin olen kerran ollut. Vedettiin kyllä sellaiset kännit ettei kaikki selvinneet seuraavana päivänä kouluun. Minä päädyin kyllä kouluun mutten todellakaan täysin selvänä.

itse olen kuullut käytettävän molempia, baby shower ja vauvakutsut. Molemmat on mielestäni aivan kelpoja käyttää. Toki vauvakutsut sopii omaan korvaan vähän paremmin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hirveästi ette ole amerikkalaisia tv-sarjoja tai elokuvia nähneet, jos baby shower ei ole tuttu.

Niin no, junttiahan se tietysti olisikin sellaisia katsoa.
--

Varpajaisten idea taas on mennä silloin pubiin, kun äiti ja vauva on toipumassa eikä niitä voi tai kannata häiritä. Mutta junttiahan se tietysti on sekin ja pitäisi olla vain kotona notkumassa netissä. Tai sairaalan kahviossa tukemassa.

Tämä on kyllä koko Jatkoajan juntein ketju, kun Latviassakaan ei saa käydä. Luonnollisesti mikään vauvoihin liittyvä ei ole junttia.
 

ace

Jäsen
Nyt alkoi kyllä kiinnostamaan, että minkälainen maailmanmies, sivistynyt, hyväkäytöksinen, hyvin pukeutunut, metroseksuaali, kaikkien alojen asiantuntija, naistenmies, itsestään huolta pitävä, iso munainen, sinisilmäinen, arjalainen, vaaleatukkainen ja kaikin puolin hieno mies, saatanan mukava ja kova panemaan jäsen @sämpylä89 on? Sen verran pitkä alkaa herran junttimaisuuslista olemaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Yopo

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt alkoi kyllä kiinnostamaan, että minkälainen maailmanmies, sivistynyt, hyväkäytöksinen, hyvin pukeutunut, metroseksuaali, kaikkien alojen asiantuntija, naistenmies, itsestään huolta pitävä, iso munainen, sinisilmäinen, arjalainen, vaaleatukkainen ja kaikin puolin hieno mies, saatanan mukava ja kova panemaan jäsen @sämpylä89 on?
Kiitos kehuista, mutta arjalaista metroseksuaalia musta ei saa tekemälläkään. Muutenkin vähän kummastelen noita metroseksuaaleja. Eikö se ois sama käydä jo sukupuolenvaihdoksessa, kun moiseen humputuksiin lähtee? Voi hyvä jumala jos minun nuoruudessani olisi ollut jotain seksuaaleja, ei niitä olisi hyvällä katsottu. Ikävöin tuota aikaa kun ei ollut mitään hivelypuhelimia ja tapletteja. Ratsastettiin keinuhevosilla ja sodittiin. Menetin tuolloin sotiessa puolet peniksestäni astuessani miinaan. Nykyisin mulla on teleskooppinen proteesi tossa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Varpajaisiin osallistujilta voidaan ihan reilusti pyytää mukaan rotina ja kertoa, että juhlat loppuvat tiettyyn aikaan jolloin varpajaisiin osallistuja saa lähteä kotiinsa tai vaikka sinne baariin mikäli mieli tekee. Alkoholin käyttäminen varpajaisissa ei tarkoita automaattisesti itsensä järjettömäksi juomista. YMMV ja ehkä osa on enemmän juntteja kuin toiset.
Kyllä varpajaisissa käytetään alkoholia. Sinä arvon @Jesus Shaves olet järjestänyt kavereillesi baby showerin. Mitäköhän mahtoivat kamut tuumailla tilaisuuden jälkeen baarissa tuopposten äärellä?
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kyllä varpajaisissa käytetään alkoholia. Sinä arvon @Jesus Shaves olet järjestänyt kavereillesi baby showerin. Mitäköhän mahtoivat kamut tuumailla tilaisuuden jälkeen baarissa tuopposten äärellä?

Kyllä me alkoholia juotiin - mutta kohtuudella. Ainakin muistaakseni? On paljon modernimpaa olla metroseksuaali ja järjestää miehekkäästi baby showerit kukkamekossa transuillen.

Pointti oli siis se, että ei ihan aina varpajaisissa(kaan) tarvitse vetää päätä täyteen. Toki saa jos haluaa - eihän se minulta, tai keneltäkään muultakaan pois ole. Jokainen tavallaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Heittää lätkästä ja futiksesta jotain sellasia kommentteja kun "isot äijät viittivät kirmata jonkun kumipalasen/nahkapallon perässä".
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Sanoa että on ROCK, vaikka kyse olisi iskelmästä, tai popista.
Nykyjunttiutta.

Kyllähän nyt vaikkapa KISS - vaikka upea bändi omalla tavallaan toki onkin - kuulostaa nykyään vähän "Dannylta".

KISSin tapauksessa sanan ROCK eteen voi toki laittaa glam - shock - hard etc. sanoja. Ehkä KISS ei sitten täytä ROCKin tunnuspiirteitä täysin? Vaikka toki pääsivät vuonna 2014 Rock and Roll HoF'iin.
 

Rankkari

Jäsen
Saako silloin sanoa ROCK, jos kyse on rock'n'rollista, joka on iskelmämusiikkia?
Viestissäsi on vahva Karjala-lippisvivahde, ja se vasta junttia onkin.

Saa sanoa, vaikka nykyjunttia onkin.
Viestissä on vahva vihervasemmistopiirre, tuhkaluukku avoinna, kohti ulkorajoja. Se on
unelmakuplamaista trendijunttia.

Junttimaista on panna kakkoseen, ja väittää olevansa hetero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös