Mainos

Junttimaisinta mitä tiedät

• 2 699 167
  • 13 833

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Valojen sammuttelu jääkiekkopelissä? Raumalla tuo on vielä lähes ok, mutta Kuopio...

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tampereelle avattiin Äijäkirppis – "Eräs vanhempi nainen sanoi, että se on kuule h****tin hieno homma"

"Äijäkirppiksellä testattiin ja huudatettua lauantain avajaisissa jopa vanhoja moottorisahoja, jos asiakas halusi, kertoo Lindgren."
Kato perkeles! Toihan pitää tsekata. Semmonen lyhkävartinen kirves olis hakusessa. Vanha retkikirves unohtu vissiin johkin laavulle. Muutamalla kympillä sais uuden, mutta kannatuksen vuaks vois tualta ostaa. Onko kukaan kerenny tsekkaan tota?

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kato perkeles! Toihan pitää tsekata. Semmonen lyhkävartinen kirves olis hakusessa. Vanha retkikirves unohtu vissiin johkin laavulle. Muutamalla kympillä sais uuden, mutta kannatuksen vuaks vois tualta ostaa. Onko kukaan kerenny tsekkaan tota?

Varohan kun menet jos vauva.fi - keskustelijat ovat vielä kirpparin pihalla mahdollisesti barrikadeilla. Äijäkirppiksen "äijä" - liite oli ryöpsähtänyt tuolla foorumilla yli äyräiden. Mutta siis äijäkirppikseltä et naisten ja lasten vaatteita löydä saati mitään muumimukeja. Taidankin siirtyä äijäilyketjuun tästä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos tietää kielioppisäännöt, voi niitä rikkoa tyylikkäästi. Sama Ismobetonin kohdilla.
Tämä on kyllä joku vanha vitsi tai tuttu käyttäjä eri foorumilta. Hmm... onko junttimaista puhua muista foorumeista?

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Varohan kun menet jos vauva.fi - keskustelijat ovat vielä kirpparin pihalla mahdollisesti barrikadeilla. Äijäkirppiksen "äijä" - liite oli ryöpsähtänyt tuolla foorumilla yli äyräiden. Mutta siis äijäkirppikseltä et naisten ja lasten vaatteita löydä saati mitään muumimukeja. Taidankin siirtyä äijäilyketjuun tästä.
Onhan toi kauheeta sovinismia toi nimi. Toivottavasti kirjottavat artikkelin Me Naiset -lehteen. Eiku siis, hä... Hetkinen...

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olenkohan mä nainen kun noiden kuvausten perusteella vaikuttaa, että Äijäkirppiksellä tuskin on yhtään tavaraa joka kiinnostaisi meikäläistä.

Juntti olen ainakin.

Suosikkijoukkue
Ässät
Onko juntteja naisia? Olipa juntti kysymys.

On kyllä. Heitä tosin yleensä kuvaillaan sanoilla "white trash". Itse tunnen muutamankin. Tuntomerkkeinä iso halppispunkun kulutus, Kouvolatukka, vanhentunut muotitatuointi ja yleisesti ottaen ikäistään reilusti "nuorempi" käyttäytyminen. Viimeiseen kohtaan vahvasti sidoksissa on aikoinaan hankittu teiniraskaus ja sitä myötä menetetyn nuoruuden eläminen 30-40 vuotiaana.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko juntteja naisia?
Itse tunnen muutamankin. Tuntomerkkeinä iso halppispunkun kulutus, Kouvolatukka, vanhentunut muotitatuointi ja yleisesti ottaen ikäistään reilusti "nuorempi" käyttäytyminen. Viimeiseen kohtaan vahvasti sidoksissa on aikoinaan hankittu teiniraskaus ja sitä myötä menetetyn nuoruuden eläminen 30-40 vuotiaana.
Hyvä lista. Tuohon lisäisin vielä, että kuvitellaan punkkupäissään Kaija Koon kappaleiden kertovan omasta elämästään ja jokaisen päivän sisältävän ratkaisematonta draamaa, selviytymistä ja biletystä, vaikka oikeasti olet vain saamaton, hieman tyhmä ja täysin ontto sisältä.

Heitä voi kuvailla myös esimerkiksi termein "itsenäinen" tai "rotunainen" - ja mikä erikoisinta, he siis käyttävät noita sanoja aivan itse.

Jos omaa profiilin jossain päin sosiaalista mediaa (jota todellakin omaa) niin niissä pitää jakaa pari kertaa viikossa meemejä, missä lukee jotain "A Strong Woman Helps Others Even When She's Struggling With Her Own Personal Demons"

Minulla on tuttavana pari 30+ naispuolista em. Ihmistyyppiä ja he siis kutsuvat toisiaan "Tikuksi & Takuksi"

Aivan helvetin junttia.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tampereelle avattiin Äijäkirppis – "Eräs vanhempi nainen sanoi, että se on kuule h****tin hieno homma"

"Äijäkirppiksellä testattiin ja huudatettua lauantain avajaisissa jopa vanhoja moottorisahoja, jos asiakas halusi, kertoo Lindgren."

Toki jutun perusteella pieni hysteria kerkesi jo lainehtia siellä täällä, tai lähinnä Vauva-foorumilla. Siis voiko jossain olla jotain, mikä ei lähde vahvan selviytyjänaisen vauva-arjesta. Varmaan sana kirppis aktivoi äitylit jo penkomaan vaatevuoriaan, kunnes sana Äijä ja etenkin rajoitukset myytävien tavaroiden suhteen triggeröi lopullisesti.

Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On kyllä. Heitä tosin yleensä kuvaillaan sanoilla "white trash". Itse tunnen muutamankin. Tuntomerkkeinä iso halppispunkun kulutus, Kouvolatukka, vanhentunut muotitatuointi ja yleisesti ottaen ikäistään reilusti "nuorempi" käyttäytyminen. Viimeiseen kohtaan vahvasti sidoksissa on aikoinaan hankittu teiniraskaus ja sitä myötä menetetyn nuoruuden eläminen 30-40 vuotiaana.
Onko Kouvolatukka sama kuin Pohjanmaatukka? Eli keskimittaiset mustat, joissa on jotain ihmeellistä väriä tietyssä kohtaa ja tukka on laitettu jotenkin ihmeellisesti muistuttamaan linnunpelätintä?

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Onko Kouvolatukka sama kuin Pohjanmaatukka? Eli keskimittaiset mustat, joissa on jotain ihmeellistä väriä tietyssä kohtaa ja tukka on laitettu jotenkin ihmeellisesti muistuttamaan linnunpelätintä?
Pistin googleen hakusanaksi kouvolatukka ja sain tällaisen kuvahaun tuloksen, kuvassa on Suvi Teräsniska (linkki vie kuvaan):

Suvi Teräsniska

Täysin satavarma kouvolatukka tai pohjanmaatukka. Huikeasti on Suvi muuten muuttunut tuosta ajasta, veikkaan että tuo kuva on n. 10 vuotta vanha ja kyseisessä kuvassa Suvi näyttää 10 vuotta vanhemmalta kuin nykyään.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pistin googleen hakusanaksi kouvolatukka ja sain tällaisen kuvahaun tuloksen, kuvassa on Suvi Teräsniska (linkki vie kuvaan):

Suvi Teräsniska

Täysin satavarma kouvolatukka tai pohjanmaatukka. Huikeasti on Suvi muuten muuttunut tuosta ajasta, veikkaan että tuo kuva on n. 10 vuotta vanha ja kyseisessä kuvassa Suvi näyttää 10 vuotta vanhemmalta kuin nykyään.
Just tollanen, mutta seuraavalle tasolle vietynä tukka olisi värjätty mustaksi ja siinä olisi myös violettia väriä jossain.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juurikin tämä. Tuota mallia kutsutaan myös nimellä "koirankasvattajatukka"

Rankkari

Jäsen
Politikoilta:
Ottaa vastaan pakolaisia, kun Suomen järjestelmä (laki, sosiaalijärjestelmä ym) ei ollut valmis siihen + huudella tervetuloa + nyt valittaa siitä, että rikolliset pakolaiset pitäisi saada pois + ovat itse kuitenkin olleet tekemättä oleellisia muutoksia järjestelmiin.
Ei oo munaa..

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itse olen aina ollut käsityksessä että kouvolatukka on sama kuin hyppyritukka, eli sellainen kimiräikkösdarudemainen, toki miehille tarkoitettuna. Ymmärrän kyllä hyvin kuvahaun tarjoaman kouvolatukan ja voin hyväksyä että naisenmielisillä se on sitten tuo.

Suosikkijoukkue
Ässät
Juu kyllä te olette Kouvolatukan ytimessä. Tuo oli muotia silloin, kun minä olin nuori ja Gambiinaa sai vielä lasipulloissa. Legginsien käyttö housuina on valitettavasti alkanut olla jo katoavaa kansanperinnettä, tuohan oli aikoinaan vahvasti yhdistettävissä kyseiseen tukkatyyliin. Kuten myös lantiofarkkujen yläpuolelta paistava uber-seksikäs persvako.

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilta-Sanomat on haastatellut kolmea pohjoissuomalaista "liha-aktivistia". Tämä koko juttu ja siinä esiintyvät argumentit ovat monella tapaa "pitäisikö itkeä vai nauraa"-ketjun kamaa, mutta erityistä junttimaisuutta tässä artikkelissa edustavat kommenttiosion ulostulot. Heitän muutamia esimerkkejä:

"Itse syön paljon lihaa koska se laihduttaa."

"Olen 45 vuotias nainen ja syön päivittäin kasviksia, kinkkua ja lihaa. Liharuuan kypsentämisessä käytän vain voita, en koskaan rypsiöljyä. Ehdottomasti syön lihaa jatkossakin, huolimatta siitä että diabeteshoitaja käskee lopettamaan välittömästi lihan, voin, juuston ja kananmunan syömiset. Muka pelkkiä kasviksia ja ituja, rasvatonta ruokaa pitäisi syödä? Ei kiitos!"

"Kuinka moni kasvissyöjä on lopulta selvinnyt hengissä tästä elämästä? Taitaa olla sama prosentti kuin lihansyöjillä."

"Minä syön lihaa ja siipikarjaa päivittäin, usein kaksi kertaa päivässä, ehkä noin 2 kiloa viikossa. Vege hömpötykset eivät kiinnosta eikä niistä lähde nälkä. Ilmastonmuutos ei minun ruokailutottumuksia muuta, sillä jos meillä on 2.5 miljardia intialaista ja kiinalaista jotka menevät hällä väliä tyylillä niin silloin minun argentiinalainen pihvi on pisara meressä!"

"Liha on AINOA ruoka-aine jota yksinomaan syömällä ihminen voi elää kaikin puolin terveenä pitkään. Siis ainoa."

"Liha on hyvä ja ravinteikas ruoka. Syön ainakin kilon viikossa ja kehon rasvaprosentti on alle normien. Mielestäni jokainen saa syödä miten haluaa. Porkkananpuriat saavat jatkaa kunhan jättävät lihansyöjät rauhaan. Sokeri ja nopeat hiilihydraatit ne ihmiset saavat sairaiksi, ei liha."

Tämä koko komeus toki pari päivää sen jälkeen, kun ravitsemustieteiden asiantuntijat ja tutkijat ovat todenneet suomalaisten (etenkin miesten) syövän aivan liian paljon lihaa ja kovia rasvoja.

Tieteen ja tutkitun tiedon vastustaminen on mielestäni tämän ketjun kamaa jo lähtökohtaisesti.

Linkki juttuun:

Olli, Juha ja Heikki kertovat, miksi he saattavat syödä lihaa yli kilon viikossa: ”En syö mitään, mistä en tykkää”

Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ilta-Sanomat on haastatellut kolmea pohjoissuomalaista "liha-aktivistia". Tämä koko juttu ja siinä esiintyvät argumentit ovat monella tapaa "pitäisikö itkeä vai nauraa"-ketjun kamaa, mutta erityistä junttimaisuutta tässä artikkelissa edustavat kommenttiosion ulostulot. Heitän muutamia esimerkkejä:

"Itse syön paljon lihaa koska se laihduttaa."

"Olen 45 vuotias nainen ja syön päivittäin kasviksia, kinkkua ja lihaa. Liharuuan kypsentämisessä käytän vain voita, en koskaan rypsiöljyä. Ehdottomasti syön lihaa jatkossakin, huolimatta siitä että diabeteshoitaja käskee lopettamaan välittömästi lihan, voin, juuston ja kananmunan syömiset. Muka pelkkiä kasviksia ja ituja, rasvatonta ruokaa pitäisi syödä? Ei kiitos!"

"Kuinka moni kasvissyöjä on lopulta selvinnyt hengissä tästä elämästä? Taitaa olla sama prosentti kuin lihansyöjillä."

"Minä syön lihaa ja siipikarjaa päivittäin, usein kaksi kertaa päivässä, ehkä noin 2 kiloa viikossa. Vege hömpötykset eivät kiinnosta eikä niistä lähde nälkä. Ilmastonmuutos ei minun ruokailutottumuksia muuta, sillä jos meillä on 2.5 miljardia intialaista ja kiinalaista jotka menevät hällä väliä tyylillä niin silloin minun argentiinalainen pihvi on pisara meressä!"

"Liha on AINOA ruoka-aine jota yksinomaan syömällä ihminen voi elää kaikin puolin terveenä pitkään. Siis ainoa."

"Liha on hyvä ja ravinteikas ruoka. Syön ainakin kilon viikossa ja kehon rasvaprosentti on alle normien. Mielestäni jokainen saa syödä miten haluaa. Porkkananpuriat saavat jatkaa kunhan jättävät lihansyöjät rauhaan. Sokeri ja nopeat hiilihydraatit ne ihmiset saavat sairaiksi, ei liha."

Tämä koko komeus toki pari päivää sen jälkeen, kun ravitsemustieteiden asiantuntijat ja tutkijat ovat todenneet suomalaisten (etenkin miesten) syövän aivan liian paljon lihaa ja kovia rasvoja.

Tieteen ja tutkitun tiedon vastustaminen on mielestäni tämän ketjun kamaa jo lähtökohtaisesti.

Linkki juttuun:

Olli, Juha ja Heikki kertovat, miksi he saattavat syödä lihaa yli kilon viikossa: ”En syö mitään, mistä en tykkää”

Ei nuo kaikki nyt ihan junttiutta ole. Liha tuskin laihduttaa, mutta se pitää paremmin nälän. Kun syö harvemmin, tulee syöneeksi harvemmin myös tarpeetonta. Väite lihan laihduttavuudesta ei siis ole tieteellisesti totta, mutta monen henkilön kohdalla toimiva yhtälö.

Toinen, hyvin perustavanlaatuinen kysymys on elämisen mielekkyys. Miksi tavoittelisi pitkää, mutta vastenmielisempää elämää jos haluaa nauttia ja kuolla sitten pois?

Se, mikä noissa on junttia on lihan määrällä rehvastelu. Aivan kuin se olisi itse tarkoitus että syö lihaa mahdollisimman paljon. Sitä syödään, mitä on. Kiihkoilematta. Jos jostain kieltäytyy, niin korrektisti ja huomiota herättämättä. Tähän poikkeuksena alkoholi, josta kieltäytymistä ei tule piilotella.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy