Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 618 537
  • 13 543

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mä oon asunut yli 30v stadissa, kontula, pihlis, jakis ja maunula sekä 17v maalla, nurmijärvi ja hyvinkää. Vilpittömästi onnellinen molemmissa paikoissa ja heti valmis tappelee sekä stadin että maalaisen puolesta. Kummatkaan ei oo juntteja vaan ihmiset ympärillä on juntteja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ehkä kuitenkin junttimaisinta on tatuoida päähänsä jotain, toisaalta hyvä keino merkata itsensä idiootiksi, mitä tällaiset päätatuoidut poikkeuksetta ovat.

Ja ehkä kaunein esimerkki aiheesta on tämä yksi Bandidos-hahmo, jolla lukee lärvissä se "Bitch keep on walking". Liivijengiläisethän jo tuomittiinkin juntiksi. Niin, en ehkä kuitenkaan menisi sanomaan sitä ko. henkilölle naamatusten.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Sama kahvin kanssa. Oikeasti. Olen monessa työpaikassa nuorempana joutunut perustelemaan miksi en juo kahvia. Junttimaista kun kaikkien pitäis juoda kahvia.
Täällä myöskin toinen juntti joka ei juo kahvia. Toki kyllä varmasti itsekin ihmettelisin jos kahvia joisin, että miksei joku toinen juo. Mutta kun sitä ei juo niin se on niin helppo perustella. Tai helppo ja helppo, oma syyni on että se maistuu pahalta ja miksipä tuon sitten aloittaisi kun ei siitä hyötyäkään oikein ole. Varmasti jokainen ihminen jonka kanssa on vähänkin pidempään ollut tekemisissä, on kysynyt tätä. Olen toisaalta vasta parikymppinen, mutta miksi sitä koskaan edes aloittaisi?

Alkoholia juon muutaman kerran kuukaudessa, lähinnä kavereiden kesken. Toki kotona joskus saatan ottaa iltaisin saunaan mennessä tai mitälie.

Tästä tulikin mieleeni, että olen varmaankin juntti kun en osaa juoda sivistyneesti. Joka kerta kun otan niin alkoholia menee enemmän kuin laki sallii, ja sen kyllä huomaa. En nyt mikään örveltäjä ole kuitenkaan, tai no joskus olen. Sellaista asiaa ei olekaan kun "yhet" tai "parit" kaljan kanssa. Viimeksi pari viikkoa takaperin kun mentiin frendien kanssa yksille, lähdin siinä aamuviiden maissa kotiin. Siinä ne "yhet".
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
...
Kalliossahan on vaikka minkälaista viheltäjää. 2-3 viikkoa sitten mulla oli sattuneesta syystä (kuvattiin semmosta viteota) hieman erikoinen asuste ylläni ja olin vähän, että mitähän jengi kelaa. No, ei ne ees huomannu. Hieman jopa vitutti kun ei kukaan katellu perään.

:D no joo, se on aikalailla sama, onko siellä päällä haarniska, scotti-kiltti tai mennäänkö ihan munasillaan. Iso osa jengistä niin sekasin, ettei tiedä mennäänkö jossain unimaailmassa vai tosimaailmassa.

Mutta hyvä paikka se on :)
 
Kallio (Helsinki), asuinsijani, on muuten äärimmäisen juntti paikka. And I like it.

Höpöhöpö. Kaupunginosa, jossa vihreiden ja vasemmistoliiton yhteenlaskettu kannatus on noin 50 prossaa, on kaikkea muuta kuin juntti. Suvaitsemattomuus on junttimaista, ja Kallio taitaa olla Suomen suvaitsevaisinta aluetta.

Mukava kuulla että viihdyt täällä. Mä en tässä valtiossa voisi asua missään muualla. Toi junttius on ehkä sitä, että ei täältä minnekään lähdetä, ollaan vaan, kuulemma joku käynyt joskus Rautatientorilla, ja kylähullutkin on omasta takaa.

Kai sitä peruskalliolaisen pitää kuitenkin välillä käydä moikkaamassa vanhempia Iisalmessa tai Pieksämäellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ilman Kalliota Helsinki olisi vain yksi suomalainen kaupunki muiden joukossa, Kalliollinen Helsinki on oikea city verrattuna vaikka Tampereeseen. (Tai vaikka jotain Espoota ei oikeastaan pitäisi edes laskea kaupungiksi)

Näin juuri. Ei Kalliota suotta suitsuteta New York Timesia myöden tai nosteta maailman 20 hipstereimmän naapuruston listalle:

Intersection | Hip Helsinki, Finland - Video - NYTimes.com
https://www.skyscanner.net/news/20-most-hipster-neighbourhoods-world
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Höpöhöpö. Kaupunginosa, jossa vihreiden ja vasemmistoliiton yhteenlaskettu kannatus on noin 50 prossaa, on kaikkea muuta kuin juntti. Suvaitsemattomuus on junttimaista, ja Kallio taitaa olla Suomen suvaitsevaisinta aluetta.



Kai sitä peruskalliolaisen pitää kuitenkin välillä käydä moikkaamassa vanhempia Iisalmessa tai Pieksämäellä.
Vitut, sitä pitää mennä niin kauas kuin Pitkänsillan yli. Vassareita en ole äänestänyt tosin koskaan, vihreitä kerran.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Joku haukkui juntiksi suomalaiset, jotka Tallinnan vanhassa kaupungissa puhuu tarjoilijoille suomea tilatessaan.

Mulle ihan sama puhutaankin siinä FIN vai ENG (tai jopa EST), mutta oli se nyt aika hölmön kuuloista viereisessä pöydässä, kun selkeästi tilaajat ja tarjoilija(t) puhuu suomea, mutta kuitenkin väännetään rallienglantia siinä. Huh.

Omasta puolesta voin sanoa että vajaa 10 vuotta sitten otin tavakseni puhua englantia Virossa. Suurin syy on kunnioitus naapurivaltion asiakaspalvelijoita kohtaan. Mielestäni ei ole mitään järjellistä syytä olettaa että virolainen puhuu suomea nykypäivänä. Kuten en oleta lappeenrantalaisten puhuvan venäjää, tai mainelaisten puhuvan ranskaa. Vaikka rajaseudulla naapurivaltion kielen osaaminen on yksilölle aina eduksi, en kuitenkaan pidä sitä oletuksena.

Mielipiteeseeni vaikuttanee se että olen hurri. Olen koko työelämäni ollut rafla-alalla, ja palvelen enemmän kuin mielelläni ruotsia puhuvia heidän äidinkielellään, mutta. Jos suomenruotsalainen asiakas, jota en ole aiemmin nähnyt, aloittaa keskustelun ruotsiksi, se on mielestäni äärimmäisen junttia. Jos tämä yhdistyy edes hieman ylimieliseen käytökseen, on melko varmaa etteivät nämä asiakkaat saa palvelua ruotsiksi koko iltana. Eri asia on toki hurrit jotka eivät valitettavasti puhu suomea, esimerkiksi ahvenanmaalaiset.

Eli se, että (suomea osaava) hurri puhuu oletuksena asiakaspalvelutilanteessa ruotsia on jätte juntti.

E: Ja ne hurrit, jotka ottavat itseensä sanasta hurri, ovat erityisen juntteja.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Puhuin peruskalliolaisesta. Sinä et selvästikään sellainen ole, koska et ole kovin suvaitsevainen ja tiedostava. Ettet vaan söisi jopa lihaa?

Toki syön lihaa, jopa nautaa ja härkää. Ja valkoinenkin vielä - ja mies - hetero en sentään ole, en ihan pahan alku ja juuri ole.

No joo, Kallio sietää kaikenlaisia. Jopa minua. Kalliossa on se punaviherkupla; sitähän ei toki voi kiistää. Faktaahan se on.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toki syön lihaa, jopa nautaa ja härkää. Ja valkoinenkin vielä - ja mies - hetero en sentään ole, en ihan pahan alku ja juuri ole.

No joo, Kallio sietää kaikenlaisia. Jopa minua. Kalliossa on se punaviherkupla; sitähän ei toki voi kiistää. Faktaahan se on.

En mää muuten asiasta mitään tiedä tai ole kiinnostunut mutta oletko varmasti syönyt härkää? Kotimaista härkää ei ole olemassakaan ja muualtakin sitä tuodaan melkoisen vähän. Kobe taitaa olla yksi harvoista oikeista "häristä" mitä myydään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Omasta puolesta voin sanoa että vajaa 10 vuotta sitten otin tavakseni puhua englantia Virossa. Suurin syy on kunnioitus naapurivaltion asiakaspalvelijoita kohtaan. Mielestäni ei ole mitään järjellistä syytä olettaa että virolainen puhuu suomea nykypäivänä. Kuten en oleta lappeenrantalaisten puhuvan venäjää, tai mainelaisten puhuvan ranskaa. Vaikka rajaseudulla naapurivaltion kielen osaaminen on yksilölle aina eduksi, en kuitenkaan pidä sitä oletuksena.

Mielipiteeseeni vaikuttanee se että olen hurri. Olen koko työelämäni ollut rafla-alalla, ja palvelen enemmän kuin mielelläni ruotsia puhuvia heidän äidinkielellään, mutta. Jos suomenruotsalainen asiakas, jota en ole aiemmin nähnyt, aloittaa keskustelun ruotsiksi, se on mielestäni äärimmäisen junttia. Jos tämä yhdistyy edes hieman ylimieliseen käytökseen, on melko varmaa etteivät nämä asiakkaat saa palvelua ruotsiksi koko iltana. Eri asia on toki hurrit jotka eivät valitettavasti puhu suomea, esimerkiksi ahvenanmaalaiset.

Eli se, että (suomea osaava) hurri puhuu oletuksena asiakaspalvelutilanteessa ruotsia on jätte juntti.

E: Ja ne hurrit, jotka ottavat itseensä sanasta hurri, ovat erityisen juntteja.

Esim. tuossa näkemässäni tapauksessa tarjoilijoiden ilmeet ja eleet antoivat kyllä sellaisen vaikutelman, että suomea puhuminen olisi ollut hyvinkin paljon luontevampaa kaikinpuolin, mutta eipäs sitä tiedä mitä oikeasti ajattelevat. Varsinkin noissa Tallinnan vanhankaupungin paikoissa se suomi vaan on niin älyttömän yleinen kieli kautta linjan, että mun mielestä ei kyllä tarvitse juntti -sanaa otsaan tatuoida, jos suomella aloittaa tilatessaan :)

Mutta ymmärrän hyvin tuon pointin, ja kyllä itsekin olen Virossa aloittanut englannilla ravintolassa, ellei tarjoilija itse aloita suomella. Näinkin on monesti käynyt, kun on kuullut meidän siinä puhuvan suomea odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Omasta puolesta voin sanoa että vajaa 10 vuotta sitten otin tavakseni puhua englantia Virossa. Suurin syy on kunnioitus naapurivaltion asiakaspalvelijoita kohtaan. Mielestäni ei ole mitään järjellistä syytä olettaa että virolainen puhuu suomea nykypäivänä.

Itse aina kysyn mennäänkö englannilla vai puhutko suomea. Hyvin usein suomi onnistuu, mutta sitten usein englantia.

Miksi pitäisi tehdä ongelma asiasta mikä ei ole ongelma.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En mää muuten asiasta mitään tiedä tai ole kiinnostunut mutta oletko varmasti syönyt härkää? Kotimaista härkää ei ole olemassakaan ja muualtakin sitä tuodaan melkoisen vähän. Kobe taitaa olla yksi harvoista oikeista "häristä" mitä myydään.

En mä mitään kotimaisesta puhunut, härkää olen toki syönyt.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En mä mitään kotimaisesta puhunut, härkää olen toki syönyt.

En mäkään, yritin vaan kirjottaa ettei se tee härästä härkää että niin lukee menuussa. Kun sitä härkää kasvatetaan kauhean vähän niin pääasiassa kyseessä on ihan normaalia nautaa, ei kuohittua sonnia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
En mäkään, yritin vaan kirjottaa ettei se tee härästä härkää että niin lukee menuussa. Kun sitä härkää kasvatetaan kauhean vähän niin pääasiassa kyseessä on ihan normaalia nautaa, ei kuohittua sonnia.

No ei tietenkään tee, siitäkään en mitään maininnut. Vaan siitä häränsyönnistä, siitä mä puhuin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Erittäin junttimaista ja täten itsekeskeistä keskustelupalstakulttuuria edustaa eri mieltä lainaajan kanssa olevan kirjoittajan asiayhteydestä erotettu lausahdus, joka löytyy lainaajan allekirjoituksesta oletettavasti pelkästään nolaamistarkoituksessa. Lainaukset yleensäkin oikeastaan siksi, että niistä ei useimmiten ole hupia kenellekään muulle kuin lainaajalle itselleen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Erittäin junttimaista ja täten itsekeskeistä keskustelupalstakulttuuria edustaa eri mieltä lainaajan kanssa olevan kirjoittajan asiayhteydestä erotettu lausahdus, joka löytyy lainaajan allekirjoituksesta oletettavasti pelkästään nolaamistarkoituksessa. Lainaukset yleensäkin oikeastaan siksi, että niistä ei useimmiten ole hupia kenellekään muulle kuin lainaajalle itselleen.

Onko näin? Minua ei ainakaan haittaa että eräs nimimerkki muistuttaa minua huumorintajuttomuudestaan. Oikeastaan se pidän siitä. Oma lainaus taas on suoraan minulle esitetty kysymys. Huumoria siitä on sattuneesta syystä onnistunut repimään lukuisat muutkin kirjoittajat.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Onko näin? Minua ei ainakaan haittaa että eräs nimimerkki muistuttaa minua huumorintajuttomuudestaan. Oikeastaan se pidän siitä. Oma lainaus taas on suoraan minulle esitetty kysymys. Huumoria siitä on sattuneesta syystä onnistunut repimään lukuisat muutkin kirjoittajat.

No jos pelkkä hymyssä suin suoritettu vittuilu on jollekin keskustelupalstojen suola, niin minkä minä sille voin, muuten kuin että jätän lukematta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
No jos pelkkä hymyssä suin suoritettu vittuilu on jollekin keskustelupalstojen suola, niin minkä minä sille voin, muuten kuin että jätän lukematta.

Tarjoaisitko jonkun esimerkin jostain junttimaisesta ja asiayhteydestä irrotetusta lainauksesta että voisin katsoa loukkaannunko jonkun toisen tai itseni puolesta. Ei tämä nyt niin vakavaa touhua pitäisi olla.

EDIT: Tässä esitän toiveen että joku avaisi ketjun ihan asiayhteyksistä erotettujen lauseiden naureskelulle. Joskus ne on nimittäin helvetin hauskoja ja tässä tapauksessa jo ketjun nimikin kertoisi mistä on kysymys.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tarjoaisitko jonkun esimerkin jostain junttimaisesta ja asiayhteydestä irrotetusta lainauksesta että voisin katsoa loukkaannunko jonkun toisen tai itseni puolesta. Ei tämä nyt niin vakavaa touhua pitäisi olla.

Ihan yleinen huomio vuosien varrelta eri foorumeilta. En minä nyt tähän hätään muista enää kuin sinun lainauksesi, jonka takia itseasiassa provosoiduin kirjoittamaan. Hauska yhteensattuma, että juuri sinä koit kalikan kolahtaneen. Ja ei, ei tämä ole vakavaa, mutta kaikki eivät kuitenkaan kirjoita nettiin jonkin ajantappoon tai tuntemattomien kanssa tappeluun luodun roolin takaa, jolloin vittuilu voi olla ikävääkin. Juntti on aina kusipää ja ajattelee vain itseään.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Hauska yhteensattuma, että juuri sinä koit kalikan kolahtaneen.

Mistä päättelit että koin asian näin? Osallistuin ajatusten vaihtoon joka ymmärtääkseni on tämän palstan tarkoitus. Minusta omassa lainauksessa vittuilu on kohdistettu minuun joka taas mielestäni kertoo siitä että osaan nauraa itselleni.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mistä päättelit että koin asian näin? Osallistuin ajatusten vaihtoon joka ymmärtääkseni on tämän palstan tarkoitus. Minusta omassa lainauksessa vittuilu on kohdistettu minuun joka taas mielestäni kertoo siitä että osaan nauraa itselleni.

No yleensä ihmiset vastaa viesteihin, jotka heitä jollain tasolla koskettavat, vaikka viestit eivät johonkuhun suoraan kohdistuisikaan. Mutta hyvä jos osaat nauraa itsellesi, sillä aika harva osaa. Luulen silti, että koitat vain allekirjoituksessasi nolata toisen, ajatellen, että hän kuvittelee olevansa objektiivisesti oikeassa kaikessa, joskaan ei sitä luonnollisesti ole. Ymmärrät kai, että tällainen tulkinta on paljon helpompi tehdä kuin sellainen tulkinta, että naurat hänen sijaan itsellesi.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Japanilaisen kutsumista japanialaiseksi. Ai jumalauta. Sveitsiäläinen on varmaankin samaa sukua. Does. Not. Compute.

En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, joten tuon tämän ilmi tänne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös