Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 301
  • 13 571

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nythän tuohon pyörän valaisin systeemiin tulee ensi yönä muutos.
Myös otsalamppu hyväksytään valaisimeksi pyöräillessä. Aikaisemmin valon piti olla pyörässä kiinni.

Edit: Tässä vielä lähde.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Nythän tuohon pyörän valaisin systeemiin tulee ensi yönä muutos.
Myös otsalamppu hyväksytään valaisimeksi pyöräillessä. Aikaisemmin valon piti olla pyörässä kiinni.
Pitää paikkansa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nythän tuohon pyörän valaisin systeemiin tulee ensi yönä muutos.
Myös otsalamppu hyväksytään valaisimeksi pyöräillessä. Aikaisemmin valon piti olla pyörässä kiinni.

Edit: Tässä vielä lähde.
Kyllä vain. Olikin aika kummallinen juttu kun otsalamppu ei käynyt aikaisemmin "pyörän valona", onneksi tuohon nyt tulee muutos.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kyllä vain. Olikin aika kummallinen juttu kun otsalamppu ei käynyt aikaisemmin "pyörän valona", onneksi tuohon nyt tulee muutos.
Jos valo on pelkästään otsassa, ja pyöräilessä pyöräilijä kääntää päätään eri suuntiin, saattaa autoilija arvioida pyöräilijän kulkusuunnan ja nopeuden väärin. Jos pyöräilijä katsoo esim. taakseen, hän katoaa edestäpäin tulevan autoilijan/mopoilijan/toisen pyöräilijän näkökentästä.

Ihan hyvä muutos, jos tällä saadaan vähennettyä ninjojen määrää liikenteessä. Jos joku tällä palstalla ajaa valoitta pimeässä tai edes hämärässä, suosittelen valon ostamista (ja asentamista!) pyörään. Pienikin tuikku auttaa teitä erottumaan liikenteessä. Välillä vituttaa, kun yhtäkkiä mutkan takaa tulee pimeä pyöräilijä, jonka huomaa vasta 10 metrin päästä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Unohtuikohan NTD665:ltä viestistään että pipo sisällä on junttia? Itse lukaisin viestin nopeasti läpi, ja luulin että siinä puhutaan pipon käytöstä sisällä, ja ajattelin samaa että tämä on totta. Sitten luin teidän muiden kommentit ja näköjään tuossa alkuperäisessä viestissä puhuttiin pelkästä pipon käytöstä ylipäätään. Outoa. Minusta vielä juntimpaa on se, että palellutetaan oma pää vain koska pipo näyttää tyhmältä. Ylipäätään mikään kunnon vaatetukseen liittyvä, kuten pipo, pitkät kalsarit, hanskat, villasukat tai kunnon kenkien käyttämättä jättäminen vain siksi että näyttää tyhmältä, ei aikea minulle. Minä olen sen verran mukavuudenhaluinen että mieluummin vedän ne pitkät kalsongit jalkaan, vaikka olisikin porukan saunailta tiedossa ja muut näkevät että käytän pitkiä kalsareita, kuin että palelen ja olen flunssassa pitkin talvea.

Mainitaan nyt se pipo sisällä kun sitä eivät muut ole tehneet. Pari viikkoa sitten minulla oli koe koulussa. Kurssille osallistui poikkeuksellisesti oman luokkani lisäksi kahden vai kolmen muun alan opiskelijat, eli meitä oli yli 70 oppilasta sellaisessa suht keskikokoisessa luokassa. Luokka sijaitsi vanhassa koulurakennuksessa, jossa ilmanvaihto oli todella huono. Normaalista poiketen opettajat lupasivat että saa käydä kesken kokeen pihalla happihyppelyllä jos alkaa pyörryttämään. Ja kyllä itse ainakin huomasin ilmanlaadun huonouden melko nopeasti, vaikken istunut kokeessa kuin tunnin neljästä mahdollisesta ja istuin aivan oven vieressä, jossa ilma kiersi edes vähän. Ihmetytti kuitenkin, että laskettiin kaverin kanssa, miten 8 ihmistä, eli n 10% luokasta piti vähintään pipoa, mahdollisesti takkia päällä koko kokeen ajan. Itse olin huppari ja t-paita yhdistelmällä liikenteessä ja hupparin jouduin keventämään kesken kokeen. Pipopäät pitivät silti urhoollisesti pipoa päässä läpi kokeen. Kai siellä oli joku bad hair day- ja mieluummin hikoillaan kuin porsas, kuin että ollaan vähän sotkuinen tukka päässä ihmisten edessä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Lumilautaslangi. Juntimpaa saa etsiä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Omasta elämästä tulee yleisen hönöyden lisäksi mieleen se kuinka junttia on olla yli 35 vuotias, eikä polittiikka kiinnosta hevonvittuakaan. Totean siis junttimaisuudeksi sen että keski-ikäisyyden kynnyksellä oleva ihmisen lapsi ei tajua yhtään mitään kotimaansa asioista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta elämästä tulee yleisen hönöyden lisäksi mieleen se kuinka junttia on olla yli 35 vuotias, eikä polittiikka kiinnosta hevonvittuakaan. Totean siis junttimaisuudeksi sen että keski-ikäisyyden kynnyksellä oleva ihmisen lapsi ei tajua yhtään mitään kotimaansa asioista.
Ei se nyt välttämättä junttia ole, kunhan et suu vaahdossa kommentoi politiikan asioita kerta et asioista ole kiinnostunut tai niistä ymmärrä.
Tarkoitan tällä sitä että välillä tuntuu siltä, että eniten kaikkia politiikan asioita kommentoi ihmiset, jotka alunperin ovat juurikin ilmoittaneet että "politiikka ei kiinnosta vittuakaan". Silti keskustelun tullen ruvetaankin asiantuntijoiksi niillä parilla fraasilla, kun muusta ei tiedetä ja ainoat asiat mitä tiedetään on iltapäivälehtien otsikot, jotka skipattiin viihdeuutisten alta pois.

"Eroon EU:sta! Meidän on paljon parempi olla ilman"
"Perustelut?"
"Eroon EU:sta! Markka takaisin!"

Keskustelun taso on tuota näiden "asiantuntijoiden" kanssa. Toki onhan näille sankareilla yksi puolue, jota varmasti ymmärtävät äänestää...
Junttia, oi kyllä!
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Edellisiin viitaten, myös loistavia kantaaottavia päivityksiä ovat nämä, kun joku urpo ei saakkaan kaikkea ilmaisiksi, on kussut asiansa ja joutnut kuseen niin "Hei Katainen/Stubb/Urpilainen, pitäskö jotain tehä", "ne vaan meidän rahoilla on siellä eikä tee mitään!!".
Tai joku masennusjuttu, missä joku ei olekaan saanut kaikkea ilmaisiksi, vaikka on masentunut ja yrittänyt parhaansa, niin samat kommentit.

"Ne siellä tienaa miljoonia, eikä tee mitään!!" "Antaa vaan maahanmuuttajille ja kreikkaan kaikki rahat", onhan näitä. Sankareita ovat jotkut ketkä käyttävät oman käden oikeutta tai joku kylähullu kyläkauppias, joka retostelee hävikin pois antamisella, joka on isoissa ketjuissa ollut arkipäivää jo vuosia.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Pedofiilien lynkkaamispuheet facebookissa. Hyvä esimerkki seuraavan linkin takana:

https://www.facebook.com/nico.valli/posts/10205914018600712

Pari esimerkkiä kommenteista mitä ihmiset tuolla heittävät omalla nimellään:

Susanna Pauliina: Tekis mieli puukottaa keuhkot puhki ja kusta suuhun vittu!! Psyyke hajos ko tota luki,ja tääl jos lyöt jtn ja vähääkää taustaa lyödää lusimist 2vuot!!!jumalauta!!

Toni Kristian Kuusiluoma: Ainoo apu tollaselle on laukas päähän ilman mitää isompia puheita! Sillonkin pääsee kyllä 1000 kertaa liian helpolla.

Korostan, etten tällä viestillä YHTÄÄN puolusta pedofiilien tekoja. Tuo linkin takaa löytyvä uutinen on todella sairas, siitä ei pääse mihinkään. Mutta kuitenkin, en ymmärrä miksi ihmeessä jotkut elämän sankarit näkevät ainoana ja oikeana ratkaisuna sen että näistä sairaista ihmisistä vain hakataan paskat ulos. Samoin on se yksi äänekoskelainen mies joka hankkii oikeudenkäyntiraportteja ja laittaa nimet ja kuvat julki facebookissa kaikista lasten seksuaalisen hyväksikäytön tuomion saaneista (ja ilmeisesti välillä vasta pelkkiä epäilyjäkin). Näiden mielestä ainoa ja oikea keino pedofiilejä vastaan on syrjäyttäminen yhteiskunnasta ja/tai henki pois.

Koomisinta ovat nuo kommentit "vitut näitä kuulu mihinkään hoitoon laittaa, haulikolla vaan henki pois kuluttamasta meidän verorahoja". Yleensä tämä kommentti tulee niiden sossupummien suusta jotka eivät ole eläessään tehneet mitään rehellisiä töitä. Samoin ei ymmärretä sitä, että pedofiilillä on mahdollisesti jotain traumoja lapsuudesta. Ainakin oman kaverilistani tuon uutisen kommentoijat olivat aikanaan juuri niitä koulukiusaajia jotka kiusasivat porukalla jotain yksittäisiä henkilöitä. En nyt sano että niistä kiusatuista jotain hyväksikäyttäjiä tulisi, mutta juuri jostain tuollaisistahan se varmaan on lähtenyt.

Itse en ongemana jos lapsen hyväksikäyttäjä haluaa opiskella ja yrittää palata osaksi yhteiskuntaa. Ainakaan jos tämän opiskelema ala ei liity lapsiin ja nuoriin. Enemmän näkisin juuri ongelmana sen mikäli tekijä syrjäytyisi vielä aiempaa enemmän. Jos ihminen kokee että on syrjäytynyt lopullisesti, "eikä ole mitään hävittävää enää", niin silloinhan se suurin riski on että heistä tulee jotain hyväksikäyttäjiä tai pekkaericauvisia.

Meni nyt viestin loppuosa vähän ohi ketjun aiheen, mutta tiivistetty vastaus: junttia on se, kun näkee hyväksikäyttäjien ratkaisuna vain ja ainoastaan "munat pois ja saunan taakse", sen sijaan että panostettaisiin mm. näiden tapahtumien ennaltaehkäisyyn. Toisena asiana se, että facebookissa kommentoidaan kaikki ajatukset mitä päähän tulee ilman mitään filtteriä.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Edelliseen täytyy kompata, että tällainen angry mob -lynkkaus on junttia aina tilanteessa kuin tlanteessa. Eihän siinä mitään pedofiilejä puolustella tai muitakaan väärin tekijöitä.
Usein vain tuntuu, että kommentoijat hakevat itselleen parempaa itsetuntoa, jollain junttimaisella/typerällä jutulla asenteella "olen parempi kun tuo", "ansaitsen enemmän kun tuo". Tämä on tietysti väärä tie hakea itsetuntoa, ollaan niin fiksuja ja hyviä ihmisiä, tekemättä itse yhtään mitään ja puretaan pahaa oloa näihin.
Samaa näkee näistä vankien/mamujen "luksusoloista" yms. paskasta, kun ei itse viitsitä lähtökohdista huolimatta tehdä mitään, vaan kaikki pitäisi tuoda tarjottimella eteen kun "muutkin saa" tai "muut ei saa mitään rangaistusta mistään".

Työelämässä näkee myös samaa, kun ei haluta itse katsoa peiliin, vaan vika on aina muissa. Osataan kaikki ja kritiikkiä ei siedetä yhtään, kun ollaan niin pirun päteviä ja itse tiedetään kaikki. Omanarvon kunnioitusta ei ole muiden morkkaus tai itsensä asettaminen jalustalle jota ei voida kritisoida, vaan se lähtee ihan teoista.

Lähtipä rönsyilemään, mutta kai tuosta jonkun pointin saa selville.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Ärsyttävin sana/termi ketjussa jo kerroin sen. Eli tyypit jotka käyttävät "sulaa"-verbiä aina kun maalivahti päästää maalin pudotuspeleissä. Junttimaista todellakin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Ruoasta valittaminen. Yksi tapaus jossa pääasiassa vanhuksille oli tarjolla vappuruokaa. Ristikkoperunoita, nakkeja, nugetteja, mozzarellatikkuja yms. kaikkea namia, niin yksi syöjistä totesi: "Näin pahaa ruokaa en ole saanut sitten sota-ajan". Mieli teki tässä vaiheessa nousta ja huutaa "Jotain respectii nyt, Sentäs McEnnedyn nugetteja hei"
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taas on se yksi yö vuodesta kun larpataan amerikkalaista suuren ja mahtavan superbowlin käynnistyessä. Vitusti wingsiä, vitusti kaikkea rasvaista paskaa ja tottakai nyt amerikkalaista olutta on oltava. Tottakai! Useat vielä seuraavat lajista ainoastaan tämän yhden ottelun.
 

Masentaja

Jäsen
Käsien pesemättä jättäminen vessassa käynnin jälkeen. Ärsyttää, oksettaa ja vituttaa ihan helvetisti.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käsien pesemättä jättäminen vessassa käynnin jälkeen. Ärsyttää, oksettaa ja vituttaa ihan helvetisti.

Kun pitää elimensä puhtaana eikä kuse käsilleen niin mitä oksettavaa tuossa on?

Oksettavampana pitäisin likaista kyrpää tai käsilleen kusemista.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kun pitää elimensä puhtaana eikä kuse käsilleen niin mitä oksettavaa tuossa on?

Oksettavampana pitäisin likaista kyrpää tai käsilleen kusemista.

On oletettavaa, että likaiset kädet aiheuttavat todennäköisemmin vatsatauteja, kuin likainen mela. Toki se riippuu siitä, kuinka usein ja millaisissa kontakteissa kyrvän kanssa ollaan verrattuna käsiin. Meitähän on moneen junaan.

Sitä olen miettinyt, että miten ketään voi vituttaa käsien pesemättä jättäminen. Siis mistä sen tietää, onko joku pessyt käsiään, vai ei? Olettaen tietysti, etteivät kädet ole kusessa/paskassa. Miten siis voi vituttaa sellainen, minkä ei tiedä tapahtuneen?
 

Masentaja

Jäsen
Tilanne seuraava. Olet yleisessä vessassa jossa on useita pisuaareja/lastulevykoppeja. Lastulevykopissa ei ole allasta/hanaa. Ukko tulee ulos kopista ja kävelee ulos. Tiedätkö minkä määrän bakteereita se tyyppi levittää lähtiessään pesemättä käsiään?
 
K

kiwipilot

Kyllä, käsien pesemättä jättäminen wc:ssä käynnin jälkeen on junttia - jopa juntimpaa kuin nillittää jonkun Superbowlin katsomisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös