Junttimaisinta mitä tiedät

• 2 695 535
  • 13 824

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ööö...fritsut?
Joo todellakin. Tai no teinejähän ne yleensä taitavat olla. Kuka aikuinen edes kehtaa imeskellä enää niin? En tiedä. Mä en kehdannut edes teininä.

No joo, mutta ennemmin kait sitä kaulaa tai jotain muuta sellaista kohtaa imisi kuin naisen suuta. Hyi hitto jos jonkun akan aivolimoja joutuis ryystämään. Telkkarissahan niin tekee jopa vanhukset. Parikin kertaa oon nähnyt.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan, ettei pääse unohtumaan. Junteinta, runkuinta, lapsellisinta on suomalaiasella miehellä pitää jotain vi*tun pipoa päässä.
Osoitellaan sormella lippispäisiä persoonia.
Valokuvissa: Moon toi pipopää
Luokkakuvan paskaversio: Moon toi pipopää
Omassa piirissä: Moon toi pipopää
Laskettelukuvat: Moon kuvissa, moon toi pipoppää
Kännikuviä: Moon toi pipopää
Ruokaillessa julkisella paikalla: Moon toi pipopää.
Eugeniikka oli oikeastaan ihan näppärä keksintö.
Ne, jotka eivät hyväksy käsitettä, niin lyödään heille pipa päähän väärinpäin ruokailun ajaksi.

Saunan takana ei ole tilaa, mutta huussin takana on sentään vähän.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan, ettei pääse unohtumaan. Junteinta, runkuinta, lapsellisinta on suomalaiasella miehellä pitää jotain vi*tun pipoa päässä.

Mitäs teikäläinen pitää päässä kun pihalla -20C tai enemmän?

Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Paidattomana otettujen selfiekuvien levittely somessa. Tribaalitatuointi kuvassa erityisen hyvin esillä.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oltiin Levillä viime viikolla, lämpömittarin mukaan -25 astetta iltapäivällä kun katsoin ja ihan mielellään sitä piti pipoa päässään ulkona liikkuessaan.

Varmaan sitten helvetin junttia, mutta onneksi noin idioottimaisista mielipiteistä ei tarvitse sen enempää välittää ja ainakin tässä iässä voi pukeutua ihan sään ja oman mielensä mukaan. Taisi joku porukasta ulkona kuvankin ottaa ja joo, siinä kuvassa olin se pipopää. Niin olivat tosin kaikki muutkin.

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara

No mitä paskaa? Ääreisverenkierto muutenkin heikko ja olen palelluttanut korvat joskus ulkojäillä pipo päässäkin (oli liian löysä, käytin samaa pipoa vajaat 10 vuotta ennen kuin hukkasin sen syksyllä). Ilmeisesti talviliikunta on junttia.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
No mitä paskaa? Ääreisverenkierto muutenkin heikko...
Sama juttu, ja käytän sen vuoksi pipon lisäksi pakkasilla tilanteen mukaan mm. teknistä kerrastoa, villapaitaa ja villasukkia. Minusta se on pelkästään järkevää.

Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Sama juttu, ja käytän sen vuoksi pipon lisäksi pakkasilla tilanteen mukaan mm. teknistä kerrastoa, villapaitaa ja villasukkia. Minusta se on pelkästään järkevää.

Minä olen niin juntti että käytän pakkasella ulkona ollessani jopa toppahousuja ja laitan käteeni rukkaset.

Eräässä jäähallissa tuli tässä kuussa mestismatsin toisella erätauolla vastaan mies jolla oli toppahaalarit, nahkarukkaset, metsurin saappaat ja päässään otsalamppu jossa paloi valo. Myös lenkkipoluilla otsalampun kanssa ulkoilevat kansalaiset ansaitsevat maininnan tässä ketjussa.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Myös lenkkipoluilla otsalampun kanssa ulkoilevat kansalaiset ansaitsevat maininnan tässä ketjussa.

Hyvinkin voi olla näin, vaikka mun mielestä siinä ei ole mitään junttia. Mielestäni se lisää turvallisuutta ja on ainoastaan järkevää. Toki jos päivänvalossa käyttää otsalamppua, niin sitten.

Niin, en omista otsalamppua. Enkä käy lenkillä.

Mielestäni se vasta on junttia, jos ei laita pipoa päähän, vaikka ulkona olisi 30 pakkasta. En ymmärrä, miten joillekin ihmisille toisten pipot voivat olla maailman kauhein asia.

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara
Hyvinkin voi olla näin, vaikka mun mielestä siinä ei ole mitään junttia. Mielestäni se lisää turvallisuutta ja on ainoastaan järkevää. Toki jos päivänvalossa käyttää otsalamppua, niin sitten.

Niin, en omista otsalamppua. Enkä käy lenkillä.
Ainakin Tampereella lenkkipolut ovat valaistuja, ja silti vähintään puolet lenkkeilijöistä tuntuu käyttävän otsalamppuja. Häikäisevät vain turhaan vastaantulijat.

Syksyllä ajoin pyörällä ohi jostain vanhasta otsalamppukalkkunasta, eikä minulla ole pyörässä valoa. Huusi minulle "hanki lamppu!" tjsp, en jäänyt kuuntelemaan. Onko pyöräilijä velvollinen käyttämään lamppua? Kysyn ihan uteliaisuudesta kun en tiedä. Minulla on heijastimia pyörässä ja luulisi riittävän.

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Syksyllä ajoin pyörällä ohi jostain vanhasta otsalamppukalkkunasta, eikä minulla ole pyörässä valoa. Huusi minulle "hanki lamppu!" tjsp, en jäänyt kuuntelemaan. Onko pyöräilijä velvollinen käyttämään lamppua? Kysyn ihan uteliaisuudesta kun en tiedä. Minulla on heijastimia pyörässä ja luulisi riittävän.
Suositeltavaa vissiin on mutta ei pakollista.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai? Minä olen ollut siinä uskossa, että se on sakkouhalla pakollista?

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ai? Minä olen ollut siinä uskossa, että se on sakkouhalla pakollista?
Tietenkin tähän voi liittyä maaseudun ja kaupunginkin erot. Ei mulle ainakaan kukaan poliisiviranomainen oo tullut valittamaan siitä kun paahtaa menemään pyörällä ilman lamppua (vaikka turvallisuuden kannaltahan se hyvä ois olla). Tiedä sitten miten kaupung(e)issa tää homma menee.

Jättäisi itse sen lampun pois niin pystyisi havainnoimaan muutakin kuin sitä mikä on sen lampun pienessä valokeilassa.

Suosikkijoukkue
Suositeltavaa vissiin on mutta ei pakollista.
Ajoneuvolakia täydentävän asetuksen (Liikenne- ja viestintäministeriön asetus kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista (19.12.2002/1250) mukaan valaisimien käyttö polkupyörässä on pakollista "pimeän tai hämärän aikana taikka näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut" (Tieliikennelaki 36 §):

20 §
Valaisimet

1. Ajettaessa tieliikennelain 36 §:n 2 momentin mukaisissa olosuhteissa tulee polkupyörässä olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin. Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin. Valaisimet saavat olla sijoitettuina leveyssuunnassa polkupyörän keskilinjasta poiketen.

2. Valaisimien tulee olla vähintään 0,30 metrin ja enintään 1,30 metrin korkeudella tiestä.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nythän tuohon pyörän valaisin systeemiin tulee ensi yönä muutos.
Myös otsalamppu hyväksytään valaisimeksi pyöräillessä. Aikaisemmin valon piti olla pyörässä kiinni.

Edit: Tässä vielä lähde.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Myös otsalamppu hyväksytään valaisimeksi pyöräillessä. Aikaisemmin valon piti olla pyörässä kiinni.
Pitää paikkansa.

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Edit: Tässä vielä lähde.
Kyllä vain. Olikin aika kummallinen juttu kun otsalamppu ei käynyt aikaisemmin "pyörän valona", onneksi tuohon nyt tulee muutos.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kyllä vain. Olikin aika kummallinen juttu kun otsalamppu ei käynyt aikaisemmin "pyörän valona", onneksi tuohon nyt tulee muutos.
Jos valo on pelkästään otsassa, ja pyöräilessä pyöräilijä kääntää päätään eri suuntiin, saattaa autoilija arvioida pyöräilijän kulkusuunnan ja nopeuden väärin. Jos pyöräilijä katsoo esim. taakseen, hän katoaa edestäpäin tulevan autoilijan/mopoilijan/toisen pyöräilijän näkökentästä.

Ihan hyvä muutos, jos tällä saadaan vähennettyä ninjojen määrää liikenteessä. Jos joku tällä palstalla ajaa valoitta pimeässä tai edes hämärässä, suosittelen valon ostamista (ja asentamista!) pyörään. Pienikin tuikku auttaa teitä erottumaan liikenteessä. Välillä vituttaa, kun yhtäkkiä mutkan takaa tulee pimeä pyöräilijä, jonka huomaa vasta 10 metrin päästä.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Unohtuikohan NTD665:ltä viestistään että pipo sisällä on junttia? Itse lukaisin viestin nopeasti läpi, ja luulin että siinä puhutaan pipon käytöstä sisällä, ja ajattelin samaa että tämä on totta. Sitten luin teidän muiden kommentit ja näköjään tuossa alkuperäisessä viestissä puhuttiin pelkästä pipon käytöstä ylipäätään. Outoa. Minusta vielä juntimpaa on se, että palellutetaan oma pää vain koska pipo näyttää tyhmältä. Ylipäätään mikään kunnon vaatetukseen liittyvä, kuten pipo, pitkät kalsarit, hanskat, villasukat tai kunnon kenkien käyttämättä jättäminen vain siksi että näyttää tyhmältä, ei aikea minulle. Minä olen sen verran mukavuudenhaluinen että mieluummin vedän ne pitkät kalsongit jalkaan, vaikka olisikin porukan saunailta tiedossa ja muut näkevät että käytän pitkiä kalsareita, kuin että palelen ja olen flunssassa pitkin talvea.

Mainitaan nyt se pipo sisällä kun sitä eivät muut ole tehneet. Pari viikkoa sitten minulla oli koe koulussa. Kurssille osallistui poikkeuksellisesti oman luokkani lisäksi kahden vai kolmen muun alan opiskelijat, eli meitä oli yli 70 oppilasta sellaisessa suht keskikokoisessa luokassa. Luokka sijaitsi vanhassa koulurakennuksessa, jossa ilmanvaihto oli todella huono. Normaalista poiketen opettajat lupasivat että saa käydä kesken kokeen pihalla happihyppelyllä jos alkaa pyörryttämään. Ja kyllä itse ainakin huomasin ilmanlaadun huonouden melko nopeasti, vaikken istunut kokeessa kuin tunnin neljästä mahdollisesta ja istuin aivan oven vieressä, jossa ilma kiersi edes vähän. Ihmetytti kuitenkin, että laskettiin kaverin kanssa, miten 8 ihmistä, eli n 10% luokasta piti vähintään pipoa, mahdollisesti takkia päällä koko kokeen ajan. Itse olin huppari ja t-paita yhdistelmällä liikenteessä ja hupparin jouduin keventämään kesken kokeen. Pipopäät pitivät silti urhoollisesti pipoa päässä läpi kokeen. Kai siellä oli joku bad hair day- ja mieluummin hikoillaan kuin porsas, kuin että ollaan vähän sotkuinen tukka päässä ihmisten edessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy