Unohtuikohan NTD665:ltä viestistään että pipo sisällä on junttia? Itse lukaisin viestin nopeasti läpi, ja luulin että siinä puhutaan pipon käytöstä sisällä, ja ajattelin samaa että tämä on totta. Sitten luin teidän muiden kommentit ja näköjään tuossa alkuperäisessä viestissä puhuttiin pelkästä pipon käytöstä ylipäätään. Outoa. Minusta vielä juntimpaa on se, että palellutetaan oma pää vain koska pipo näyttää tyhmältä. Ylipäätään mikään kunnon vaatetukseen liittyvä, kuten pipo, pitkät kalsarit, hanskat, villasukat tai kunnon kenkien käyttämättä jättäminen vain siksi että näyttää tyhmältä, ei aikea minulle. Minä olen sen verran mukavuudenhaluinen että mieluummin vedän ne pitkät kalsongit jalkaan, vaikka olisikin porukan saunailta tiedossa ja muut näkevät että käytän pitkiä kalsareita, kuin että palelen ja olen flunssassa pitkin talvea.
Mainitaan nyt se pipo sisällä kun sitä eivät muut ole tehneet. Pari viikkoa sitten minulla oli koe koulussa. Kurssille osallistui poikkeuksellisesti oman luokkani lisäksi kahden vai kolmen muun alan opiskelijat, eli meitä oli yli 70 oppilasta sellaisessa suht keskikokoisessa luokassa. Luokka sijaitsi vanhassa koulurakennuksessa, jossa ilmanvaihto oli todella huono. Normaalista poiketen opettajat lupasivat että saa käydä kesken kokeen pihalla happihyppelyllä jos alkaa pyörryttämään. Ja kyllä itse ainakin huomasin ilmanlaadun huonouden melko nopeasti, vaikken istunut kokeessa kuin tunnin neljästä mahdollisesta ja istuin aivan oven vieressä, jossa ilma kiersi edes vähän. Ihmetytti kuitenkin, että laskettiin kaverin kanssa, miten 8 ihmistä, eli n 10% luokasta piti vähintään pipoa, mahdollisesti takkia päällä koko kokeen ajan. Itse olin huppari ja t-paita yhdistelmällä liikenteessä ja hupparin jouduin keventämään kesken kokeen. Pipopäät pitivät silti urhoollisesti pipoa päässä läpi kokeen. Kai siellä oli joku bad hair day- ja mieluummin hikoillaan kuin porsas, kuin että ollaan vähän sotkuinen tukka päässä ihmisten edessä.