Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 634 262
  • 13 571

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta kypsän pihvin tilaaminen, saatana soikoon, olisi vanhatestamentillisessa katsannossa "Herralle kauhistus". Voi kiesuksen juntti minkä menee asiakas tekemään kypsän pihvin tilatessaan. Chateaubriand umpikypsänä ja tasaisen harmaana, mahtaa tulla vesi ääliön kielelle. Onk' Turun Sinappia kans?
Entäs jos on vaikka raskaana, meneekö edelleen junttiuden puolelle?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Millä tavoin tuo enää tilannetta parantaa että lapsiinsekaantujalta viedään "munat saunan taakse"? Parantaako se uhrin traumat että syyllistä ammutaan haulikolla mahaan, vedellään auton peräkoukussa ympäri maakuntaa ja lopulta paskannetaan naamalle? Mitä sillä voitetaan että mahdollisesti hankitaan itselle rikosrekisteriä kostotoimenpiteistä?

Onko sinulla kokemuspohjaista kykyä puhua pedofiilien oikeuksista? Vai oletko vain tuomitsemassa niitä tyyppejä jotka eivät näe lapsien nussimista hyväksyttävänä?

Entä jos kuvitellaan että valtion budjetista lohkaistaisiin joku summa, heitetään vaikkapa 100k joka voitaisiin käyttää näihin lasten hyväksikäyttö-tapauksiin. Jos arvon ZayWest saisi päättää, niin käyttäisitkö rahat a) pedofiilien mahdollisuuteen saada henkistä apua ja näinollen mahdollisesti ennaltaehkäistä tulevia hyväksikäyttötapauksia, vai b) sadalla donalla paikallisille isännille pari haulikkoo ja vitusti pesismailoja, ja lupa mukiloida pedarit tuhannen paskaksi?

Tällaisessa tapauksessa toivoisin vain että oma sisaresi joutuisi pedon kohteeksi(kuulostaako mukavalta?). Ajatuksesi on niin ääripäästä-ääripäähän -tyylinen etten viitsi vittuilla sinulle enempiä.

Itse en antaisi pedofiileille mitään säälivapauksia, koska itse olen joutunut todistamaan kun pikkulasten nussija vapautuu 4v tuomiostaan vajaat puolet nautittuaan.

Saat syyllistää minua vapaasti asenteeni vuoksi. Olen juntti! Olen kuitenkin seurannut pedon uhrin elämänrakennetta lähes 10 vuotta ja se kertoo oleellisen. Kaikista pedofiilin uhreista ei vain heti kasva voittajayhteiskuntalaisia. Nousee esiin huumeet sekä muut pakokeinot kun kaltaistesi hyysäjien mielestä on okei, ettei dumata tekijöitä liikaa. Teot on hyihyi, mutta lapsen/nuoren koko elämän pilaavasta hirviöstä ei saa omata pahaa sanaa.Tai siis saa, muttei lynkata.

Edelleenkin reagoin tunne -ja faktapohjalta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ottamatta kantaa pedofiilinmetsästämisen junttimaisuuteen itse tekona, sanon kuitenkin sen, että noiden ryhmien jäsenet ovat hyvin usein juntteja. Elämänkoulua, Suomipaitaa, tribaalitatuointia ja naisten duckface-selfieitä vilisee. Ja kun profiileita vilkaisee pidemmälle, löytää työpaikkatiedoista rekka kuskia ja metalli miestä ja tykkäyksistä mm. Klamydia ja Petri Nygård.
Lisää tähän vielä CAPS LOCK ISOLLA KIRJOITETTUNA JA HUUTO MERKEILLÄ!!

Juntihkona myönnetään nyt vielä se että itse otan lakin kyllä syömään mennessä pois päästä (jos moinen päässä keikkuu), mutta jos kyseessä on vain joku kahvillakäynti jossain junttiuden irvikuvassa jota huoltoasemaksikin kutsutaan, niin harvemmin se päästä tulee pois otettua.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuosta päähineestä sisällä tuli mieleen, kun eräs tuttava kännipäissään eräässä pubissa pokeria pelatessani vaatimalla vaati, että otan sen päähineen pois sisällä. Otinhan mä sen loppujen lopuksi kun tuntui niin häiritsevän.

Seuraavalla viikolla kaljalla ollessaan istui tämä sama mies, tällä kertaa itse pipo päässä tässä täysin samassa pubissa. Eikä ilmeisesti muistanut opetuksistaan mitään, kun leikkimielisesti huomautin tälle nelikymppiselle kaljaa litkivälle pipopäälle päähineen sisällä pitämisestä. Vastauksena ihmettelyä ja hämmästystä. Sellainen herrasmies näemmä.

Toiseen aiheeseen hypäten; niin mites ulkona, vaikkapa kesämökillä kuseskelijat? Joo, kaupunkilaiset tuomitsevat tuon jo ehdottoman juntiksi, mutta pitääkö pihalta rynnätä sisään käyttäen kyynärpää taktiikkaa pesemään käsiään?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse kyllä otan sen pois päästä syödessäni julkisella paikalla vaikka tätä länsimaiden fiksaatiota hatutta syömiseen en ymmärräkkään.

Se nyt vaan on kotona opetettu.

Juntimpana pidän kuitenkin pikkusieluisuutta jos joku oikeasti pahoittaa mielensä jos joku näin ei toimikaan.

Tässä kiteytyy suhtautumiseni aiheeseen. Hatutta syöminen on kotona opittu käytöstapa. Olen ikään kuin kasvanut siihen kiinni ja hatun riisuminen ruokapöydässä tulee selkäytimestä. Kuten jo aiemmin sanoin, pidän hattu päässä syömistä jokseenkin junttimaisena ja varsinkin jos sitä perustellaan jollain aiemmin mainitsemani kaltaisilla "et sä mua määrää" -argumenteilla. Tämä on kuitenkin vain oma mielipiteeni, ei mikään yleismaailmallinen totuus. En vaivaudu mieltäni pahoittamaan, jos joku syökin päähine päässä. Tuo tapa on nykyään enemmän ja enemmän harvinaisempi ja ymmärrän sen täysin. Maailma muuttuu ja siinä sivussa myös käytöstavat ja etikettisäännöt muuttuvat.

Pystygrillit ja vastaavat ulkoilmassa syömiset ovat sitten asia erikseen, niissä tulee toimia tilanteen mukaan.

Pahoittelen ikuisuusaiheen pintaan nostamista ja jätän sen käsittelyn nyt rauhaan. Tai jos jotain sanottavaa mieleen tulee, niin kirjoitan sen sitten ko. tavan innoittamana avattuun ketjuun.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tottakai hattu otetaan pois päästä syödessä (sisätiloissa, rauhan aikana). Ellei ole junttimainen siis.

Esim. ukrainalaisessa maakellarissa ymmärrän kyseisen käytöksen ihan hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Entäs jos on vaikka raskaana, meneekö edelleen junttiuden puolelle?
Menee, ja menee todella syvälle varsinkin tuolloin. Raskaana oleva voi edelleen syödä ruokalistalta monenlaista, mutta mikä ihmeen pakko silloinkaan on valita monista vaihtoehdoista vaikka sisäfilepihviä, joka sitten pitäisi kypsentää pilalle? Tuo on arvokkaan lihan haaskaamista.

Toki raskaana olevilla on toisinaan kaikenlaisia outoja mielitekoja, joille on raskaudesta johtuvia fysiologisia syitä. Joku saattaa raapia vaikka tiiliseinästä laastia maistellakseen, selittyy kuulemma kalkintarpeella. Silti, fiksu tuleva äiti ymmärtää tasan tarkkaan siirtää pihvinsyöntinsä tulevaisuuteen, jos vaihtoehtona on junttimainen raaka-aineen ylikypsentäminen mauttomaksi kengänpohjaksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Vai oletko vain tuomitsemassa niitä tyyppejä jotka eivät näe lapsien nussimista hyväksyttävänä?
Taas sulla vissiin kiehuu vähän liikaa, kun et osaa lukea viestejä tai et raivon takaa siihen pysty. En ole tuomitsemassa, tuskin kukaan täyspäinen aikuinen heitä tuomitsee. Olen tuomitsin vain näitä "väkivalta ratkaisee kaiken"-ihmisiä. Sinänsä hauska mutkat suoriksi-ajatusmalli, eli jos ei näe kostoa ratkaisuna mihinkään niin hyväksyy "lasten nussimisen". Kas kun et minua suoraan pedofiiliksi leimannut.

Tällaisessa tapauksessa toivoisin vain että oma sisaresi joutuisi pedon kohteeksi(kuulostaako mukavalta?). Ajatuksesi on niin ääripäästä-ääripäähän -tyylinen etten viitsi vittuilla sinulle enempiä.
Miks toivot näin? Luuletko että jos minulle tulisi omakohtaista kokemuksta asiasta niin olisin itsekin tuolla mukana kommentoimassa vihaisia kommentteja? Voin luvata etten olisi. Ei auta tilannetta millään lailla. Sen sijaan itse keskittyisin uhrin tukemiseen ja traumojen hoitoon. Teille muiluttajille vissiin itse lapsi on vain sivuasia, pääasia on että pääsee mätkiin jotain äijää turpaan ja että siitä saa vielä muun yhteisön hyväksynnän. Ihmettelen suuresti jos sinullakin on lähipiirissä tälläinen ikävä tapaus takana, ettet näe tapausten ennaltaehkäisyä tärkeänä.


kaltaistesi hyysäjien mielestä on okei, ettei dumata tekijöitä liikaa. .
Ahahaha, eli kun en ole lähdössä kanssasi lynkkausretkelle niin olen hyysääjä?

Viestisi oli kyllä sisällöltään juuri kuten Facebookissa näkemäni. Onneksi sinä handlaat kuitenkin yhdys sanat ETKÄ KIRJOITA CAPS LOCKILLA. Eihän siitä, meitä on kyllä moneen junaan.

Tähän viestin loppuun tyydyn vain sanomaan että minä en ymmärrä kosto-periaatetta. Lähi-idässähän näitä harrastavat enemmänkin ja sieltä on tullut huomattua että ei se homma oikeen toimi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olen tuomitsin vain näitä "väkivalta ratkaisee kaiken"-ihmisiä. Sinänsä hauska mutkat suoriksi-ajatusmalli, eli jos ei näe kostoa ratkaisuna mihinkään niin hyväksyy "lasten nussimisen". Kas kun et minua suoraan pedofiiliksi leimannut.

Sinä itse tartuit ongelmakohdan epäolennaisimpaan asiaan, eli ihmisten reaktioihin pedofiilien suhteen. Tuollainen paremman ihmisen leikkiminen on tekopyhää eikä tee sinusta(kaan) yhtään sen parempaa vaikka miten tuomitset väkivaltaisia reaktioita tähän asiaan. Varsinkin kun kävi ilmi ettei sinulla ole tällaisesta asiasta omakohtaista kokemusta paskaakaan.

Miks toivot näin? Luuletko että jos minulle tulisi omakohtaista kokemuksta asiasta niin olisin itsekin tuolla mukana kommentoimassa vihaisia kommentteja? Voin luvata etten olisi. Ei auta tilannetta millään lailla. Sen sijaan itse keskittyisin uhrin tukemiseen ja traumojen hoitoon.

Ei tällaiseen asiaan reagoimista voi eikä pidäkään ennakoida. Se asia aukeaa sitten kun joudut vuosikausia seuraamaan vierestä uhrin kärsimystä ja loppuelämän pilalle suuntautumista. Samalla kun yhteiskunta palkitsee "normaaleita isukkeja" pikkutuomioilla ja -50% alennuslapuilla. Pidän todella naurettavana jos tätä kautta ei löydä yhteyttä primitiivisiin reaktioihin.

Teille muiluttajille vissiin itse lapsi on vain sivuasia, pääasia on että pääsee mätkiin jotain äijää turpaan ja että siitä saa vielä muun yhteisön hyväksynnän.

Minulle ei ole ollut. Ei ole vieläkään. Muussa tapauksessa olisin voinut tappaa kyseisen tyypin kun tämä vapautui linnasta. Se ei kuitenkaan ollut se mihin omat voimavarat auttamisprosessissa tuli keskittää.

Tähän viestin loppuun tyydyn vain sanomaan että minä en ymmärrä kosto-periaatetta. Lähi-idässähän näitä harrastavat enemmänkin ja sieltä on tullut huomattua että ei se homma oikeen toimi.

Ainoa toimimaton homma täällä on oikeusjärjestelmä joka palkitsee lasten nussimisesta. Samalla sitten asiaan kaltaisesi tavalla suhtautuvat kaivautuvat esiin ihmettelemään alkukantaisia reaktioita. Asioita ei vaivauduta miettimään sekuntiakaan pintaa syvemmältä, koska junttiutta pitää päästä mainostamaan heti kun siihen mahdollisuus avautuu.

Voin kuitenkin tällaisen asian tiimoilta myöntää olevani vielä tänäänkin juntti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sinä itse tartuit ongelmakohdan epäolennaisimpaan asiaan, eli ihmisten reaktioihin pedofiilien suhteen. Tuollainen paremman ihmisen leikkiminen on tekopyhää eikä tee sinusta(kaan) yhtään sen parempaa vaikka miten tuomitset väkivaltaisia reaktioita tähän asiaan.
Eli se että tuomitsen väkivallan, uhoamisen ja kostamisen tekee minusta muita paremman ihmisen?

Ei tällaiseen asiaan reagoimista voi eikä pidäkään ennakoida.
Muuhun en ota kantaa, mutta tämä lause särähti korvaani. Miksi ihmeessä asiaan ei voi muka ennakoida? Miksi helvetissä tätä ei pitäisi ennakoida? Eli sinulle on ihan ok että näitä hyväksikäyttäjiä on nyt ja tulevaisuudessa ja jatkossakin monen lapsen tai nuoren elämä voidaan pilata kuten nytkin? Mitä ihmettä?

Jos olet tosiaan sitä mieltä, ettei näitä ole mitenkään mahdollista ennakoida, suosittelen lukemaan seuraavan Hesarin jutun kolmen viikon takaa: Hyväksikäyttäjä sai apua liian myöhään. Sieltä pari lainausta:

"Yksi tapa yrittää ennaltaehkäistä lasten seksuaalista hyväksikäyttöä on lisätä potentiaalisten rikoksentekijöiden ymmärrystä toimintansa haitallisista seurauksista sekä laajemmista vaikutuksista", kertoo Pelastakaa Lapset ry:n asiantuntija Jenni Häikiö.

Suomesta puuttuu lapsiin seksuaalisesti vetoa tunteville tarkoitettu ennaltaehkäisevä kuntoutusohjelma. Esimerkiksi Ruotsissa toimii jo näille ryhmille tarkoitettu auttava puhelin.

Risen kuntoutusohjelmaan pääsevät vain rikoksesta tuomitut. "On nurinkurista, että kuntouttavaan toimintaan pääsee mukaan vasta, kun on tuomittu teosta", Nurminen sanoo.

Siinä tärkeimmät siteeraukset. Suosittelen kyllä lukemaan koko artikkelin. Minä näkisin tähän panostamisen itsestäänselvyytenä. Liian monet keskittyvät vain rangaistuksiin ja niiden "epäoikeudenmukaisuuteen". Kannattaisi ennemmin minun mielestäni keskittyä ennaltaehkäisyyn niin meillä ei olisi niin paljon hyväksikäyttötapauksia, ja sitä kautta näitä naurettavan pieniä rangaistuksia.

Tällä hetkellä hyväksikäyttäjällä ainoa tapa päästä hoitoon, on raiskata ensin lapsi. Eli mitään ennaltaehkäisyä ei ole. Jos meillä olisi ennaltaehkäisyä, tuollaiset lapsiin ja nuoriin vetoa tuntevat "Karit" saisivat apua sairauksiinsa eikä tarvitsisi painia ongelman kanssa yksin. Esimerkiksi kyseinen Kari voisi soittaa anonyymisti tuonne auttavaan puhelimeen ja saada apua. Anonyymiys tässä olisi kaiken a ja o, koska tämän hetken pedofiilien lynkkauspuheet eivät varmasti houkuta ketään puhumaan ongelmistaan. Jos tieto kiirisi ZayWestin kaltaisten ihmisten korviin, niin kyllä siellä jotkut Ristot ja Anterot alkaisivat keräämään kylän miehiä porukkaan ja lähtevät porukalla hakkaamaan pedari-Karista paskat pihalle. Kun Kari tämän tiedostaa, ei hän uskalla hakea apua, ja jatkaa sairautensa kanssa, kunnes joku kaunis päivä vahinko tapahtuu. Eikä kenelläkään ole enää kivaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No johan tuli juuri sellaista puhetta mitä viestissäni puhuin. Pari kysymystä.

Millä tavoin tuo enää tilannetta parantaa että lapsiinsekaantujalta viedään "munat saunan taakse"? Parantaako se uhrin traumat että syyllistä ammutaan haulikolla mahaan, vedellään auton peräkoukussa ympäri maakuntaa ja lopulta paskannetaan naamalle? Mitä sillä voitetaan että mahdollisesti hankitaan itselle rikosrekisteriä kostotoimenpiteistä?

Entä jos kuvitellaan että valtion budjetista lohkaistaisiin joku summa, heitetään vaikkapa 100k joka voitaisiin käyttää näihin lasten hyväksikäyttö-tapauksiin. Jos arvon ZayWest saisi päättää, niin käyttäisitkö rahat a) pedofiilien mahdollisuuteen saada henkistä apua ja näinollen mahdollisesti ennaltaehkäistä tulevia hyväksikäyttötapauksia, vai b) sadalla donalla paikallisille isännille pari haulikkoo ja vitusti pesismailoja, ja lupa mukiloida pedarit tuhannen paskaksi?

Alkuperäisessä viestissäni itse näin ratkaisuna asiaan että pyrittäisiiin ennaltaehkäisemään näitä tapauksia, eikä keskityttäisi siihen millaisia rangaistuksia jo tapahtuneista teoista tulee.
Ihan rehellisesti sanottuna se yksi luoti maksaa aika saamarin vähän ja hautajaiset sen kymppitonnin. Tämä on rehellinen mielipiteeni. Toki tällöin asian täytyy olla täysin aukoton ja selvä, tyyliin Breivik, eli kellään ei ole tekijästä epäselvyyttä ja kyseessä ei ole mikään sana vs sana tilanne.

Kyllä se helpottaisi minun oloani tietää että seuraavaa Jammua ei ole lähipiirissä pyörimässä etsimässä seuraavia lapsia joita raiskata ja polttaa. Ei se poistaisi omaisten tuskaa, mutta helpottaisi kummasti kyllä. Geenipooli ei tarvitse yhtään tuollaista tapausta. Ihan sama miten sen haluaa itselle tai muille perustella ja piiperoida rikollisia, muka sairaita. Sellaista asiaa ei ole olemassakaan kuin halu alaikäisiin. Se ei ole mikään sairaus, ei ole mitään lääkkeitä tms. millä tuollaisista parannutaan tai mitään hoitoja jotka auttaa. Se on vain ja yksinkertaisesti pipi päässä ja siihen auttaa vain se 9 millinen.

Juntti kun olen, niin kerrankin osuin oikeaan ketjuun. Munat pois tai saunan taa.
 
Viimeksi muokattu:

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Junttimaista on kertoa ruuasta mikä on hyvää ja oikein ja mikä taasen väärin ja pahaa. Eikös se kuitenkin ole makuasia jossa nimenomaan se maku ratkaisee. Jos tykkää kypsästä pihvistä niin sittenhän tykkää kypsästä pihvistä. En voi ymmärtää sitä miten joku voi sanoa mulle että ei tuo ole hyvää jos se minun mielestä on hyvää. Kunhan mielipide ei ole maistamatta paskaa, aina pitää kokeilla. En itsekään kypsänä toki pihviä söisi mutta tykkään esim kevytjuustoista enemmän kun ns. normijuustoista ja tästä saan aina sillointällöin kuulla kuinka olen väärässä. No en ole. Kevytjuustot on minun mielestä parempaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eli se että tuomitsen väkivallan, uhoamisen ja kostamisen tekee minusta muita paremman ihmisen?

Kyllä kun teet asioista pinta-analyyseja miettimättä kokonaiskuvaa sekuntiakaan. Se kertoo oleellisen ettet kykene ymmärtämään tällaiseen asiaan liittyviä primitiivisiä reaktioita. Vielä kuvaavampaa on ettet tajua sitä että harvempi ihminen oikeasti näitä hirviöitä lähtisi lynkkaamaan. Somessa meuhkaaminen on vain keino käsitellä tällaista asiaa joko kokemuksen tai mahdollisen kauhuskenaarion(mitäs jos minun lapseni/verisukulaiseni) kautta.

Muuhun en ota kantaa, mutta tämä lause särähti korvaani. Miksi ihmeessä asiaan ei voi muka ennakoida? Miksi helvetissä tätä ei pitäisi ennakoida? Eli sinulle on ihan ok että näitä hyväksikäyttäjiä on nyt ja tulevaisuudessa ja jatkossakin monen lapsen tai nuoren elämä voidaan pilata kuten nytkin? Mitä ihmettä?

Niin siis sitä ei voi ennakoida miten sinä reagoisit tällaisen tilanteen tapahtuessa. Sitä ei voi ennalta määrittää. Itsestään löytää yllättävän alkukantaisia ajatuksia kun rakkaalle ihmiselle on tehty hirveyksiä.

Jos tieto kiirisi ZayWestin kaltaisten ihmisten korviin, niin kyllä siellä jotkut Ristot ja Anterot alkaisivat keräämään kylän miehiä porukkaan ja lähtevät porukalla hakkaamaan pedari-Karista paskat pihalle.

Kuka näin oikeasti tekee? Nimeä aluksi vaikkapa 10 tapausta kymmenen vuoden ajalta jolloin kylämmiähet ovat lähteneet lapioiden ja kirveiden kanssa pedarin kimppuun. Edelleen on eri asia meuhkata somessa kuin lähteä sille tielle että pilaat oman elämäsi tekemällä pedofiilille jotain.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tällä hetkellä hyväksikäyttäjällä ainoa tapa päästä hoitoon, on raiskata ensin lapsi. Eli mitään ennaltaehkäisyä ei ole. Jos meillä olisi ennaltaehkäisyä, tuollaiset lapsiin ja nuoriin vetoa tuntevat "Karit" saisivat apua sairauksiinsa eikä tarvitsisi painia ongelman kanssa yksin. Esimerkiksi kyseinen Kari voisi soittaa anonyymisti tuonne auttavaan puhelimeen ja saada apua. Anonyymiys tässä olisi kaiken a ja o, koska tämän hetken pedofiilien lynkkauspuheet eivät varmasti houkuta ketään puhumaan ongelmistaan. Jos tieto kiirisi ZayWestin kaltaisten ihmisten korviin, niin kyllä siellä jotkut Ristot ja Anterot alkaisivat keräämään kylän miehiä porukkaan ja lähtevät porukalla hakkaamaan pedari-Karista paskat pihalle. Kun Kari tämän tiedostaa, ei hän uskalla hakea apua, ja jatkaa sairautensa kanssa, kunnes joku kaunis päivä vahinko tapahtuu. Eikä kenelläkään ole enää kivaa.

Itsekin olen myös sitä mieltä että rikoslainsäädäntöä pitäisi uudistaa siten että rangaistukset olisivat aina kovempia, mutta se ei sinänsä muuta itse ongelmaa (vähennä ei-toivottuja taipumuksia) eikä tuo parannusta myöskään uhrien asemaan.Tuomioiden kuuluu kertoa yhteiskunnan normistosta, siitä miten mitäkin asioita arvotetaan. Mielestäni ihmisten fyysistä koskemattomuutta arvotetaan rikoslainsäädännössä liian vähän. Siitäkin huolimatta että rangaistusten tarkoituksena ei ole kostaa tekijälle.

Itse olen hyvin läheltä saanut seurata erästä hyväksikäyttöön liittyvää prosessia. Tämäkään tapaus ei johtanut edes tuomioon - olisi tullut korkeintaan ehdollista - koska oikeus piti tekoa vanhentuneena. Mutta tekijä on tapauksen johdosta osansa saanut ja saa varmasti koko elämänsä ajan eläessään asian julkitulon tuoman häpeän kanssa. Hänet on esim. eristetty suvusta käytännössä kokonaan ja elämä leimattuna vaikeutunut kaikin tavoin. Uhrin kanssa keskusteltuani on hän ollut sitä mieltä, että hänelle oikeusprosessi on ollut keino käsitellä itse asiaa, ei hänellä ole ollut ajatuksena hakea tuomiota että saisi "kostettua":
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyllä se helpottaisi minun oloani tietää että seuraavaa Jammua ei ole lähipiirissä pyörimässä etsimässä seuraavia lapsia joita raiskata ja polttaa. Ei se poistaisi omaisten tuskaa, mutta helpottaisi kummasti kyllä.
Luepa tuo viestini juuri ennen omaasi. Siinä minun ratkaisuni aiheeseen.

Mitenkä se syyllisen tappaminen pelastaa tilanteen? Jammu on kuollut kolme vuotta sitten, ja istunut 24/7 vartioinnissa vuodesta 1989 alkaen. Onko kevään 1989 jälkeen tapahtunut Suomessa lasten hyväksikäyttöjä? Aivan. Vaikka syylliset tapettaisiin, niin aina syntyy uusia. Siksi ennaltaehkäisy olisi itsestäänselvyys.

Edelleen on eri asia meuhkata somessa kuin lähteä sille tielle että pilaat oman elämäsi tekemällä pedofiilille jotain.
No jos sinä et olisi menossa yhtä pitkälle kuin BlackWolf, niin voidaan kysyä että mitä se somessa riehuminen sitten auttaa? BlackWolfin ehdottamassa lyijymyrkyttämisessä sentäs tehdään jotain konkreettista, mutta mitä vittua hyödytään some-meuhaamisella? Tuleeko sille lapselle parempi mieli kun isi kirjoittaa vihaisen status-päivityksen facebookiin? Ainoa mitä tuosta saat on itsellesi ääliön leiman, äärimmilleen vietynä jopa kunnianloukkaussyytteen.

Sinänsä hauskaa että Zay että keskityit viestissäsi enemmän minun luonteeseeni ja siihen "ettet voi tietää ku hei sulla ei oo omakohtasta kokemusta", kuin tuoho Hesarin linkkiin ja siitä vedettyihin parannusehdotuksiin. Tulkitsen siis että eivät ne ainakaan kovin väärin sinusta ole kun et niihin tarttunut?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luepa tuo viestini juuri ennen omaasi. Siinä minun ratkaisuni aiheeseen.

Mitenkä se syyllisen tappaminen pelastaa tilanteen? Jammu on kuollut kolme vuotta sitten, ja istunut 24/7 vartioinnissa vuodesta 1989 alkaen. Onko kevään 1989 jälkeen tapahtunut Suomessa lasten hyväksikäyttöjä? Aivan. Vaikka syylliset tapettaisiin, niin aina syntyy uusia. Siksi ennaltaehkäisy olisi itsestäänselvyys.

No jos sinä et olisi menossa yhtä pitkälle kuin BlackWolf, niin voidaan kysyä että mitä se somessa riehuminen sitten auttaa? BlackWolfin ehdottamassa lyijymyrkyttämisessä sentäs tehdään jotain konkreettista, mutta mitä vittua hyödytään some-meuhaamisella? Tuleeko sille lapselle parempi mieli kun isi kirjoittaa vihaisen status-päivityksen facebookiin? Ainoa mitä tuosta saat on itsellesi ääliön leiman, äärimmilleen vietynä jopa kunnianloukkaussyytteen.

Sinänsä hauskaa että Zay että keskityit viestissäsi enemmän minun luonteeseeni ja siihen "ettet voi tietää ku hei sulla ei oo omakohtasta kokemusta", kuin tuoho Hesarin linkkiin ja siitä vedettyihin parannusehdotuksiin. Tulkitsen siis että eivät ne ainakaan kovin väärin sinusta ole kun et niihin tarttunut?
Luin kyllä, en yleensäkkään postaa mitän lukematta kaikkia viestejä. Kyse vain on siitä, kuten mainitsinkin, että ei ole olemassa mitään parannusta tai apukeinoja. Ei mitkään auttavat puhelimet tai terapiat poista tuollaisia taipumuksia. Auttaa toki pitäisi, ennen kuin mitään tapahtuu, mutta jos/kun tapahtuu niin tuollainen selkääntaputtelu ja voivoit ei enää muuta mitään. Se kynnys vaan pitä olla niin stanan korkealla että sekin idiootti joka ei runkata jaksa, niin sitten ennemmin hoitelee itsensä pois kierrosta, kuin menee ja tuhoaa muidenkin elämän, ennen kuin yhteiskunta hoitaa sen pois kierrosta. Tätä kynnystä ei tällä hetkellä yhteiskunta vaan omaa, eikä se rangaistuksia "koventamalla" parane. Valitettava fakta on että elinkautiset, vaikka ihan oikeina elinkautisina maksaa ihan saatanasti. Lyijynappi ja nimettömään hautaan ei läheskään niin paljon.

Siitä olen kyllä samaa mieltä ettei ne vihaiset puheet missään naamakirjassa mitään auta, eikä täällä jatkoajassakaan. Ehkä kyse on enemmän siitä että puretaan sitä turhautumista siihen miten oikeus ei kohtannu rikollisiin ja täten sitten otetaan turhaakin lämpöä. Ymmärtää pitää myös niitä jotka sitä lämpöä ottaa, toisin kuin tuntuu moni ymmärtelevän niitä kus päitä jotka moisiin rikoksin syyllistyy. Tässä maassa rikollinen on paapottava, kohde unohdetaan todella usein. Viimeistään se unohdetaan kun valtionkonttori vie puolet korvauksista joita ei voi perseaukiselta rikolliselta koskaan saada ja se kusipää sitten jatkaa touhujaan.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tuleeko sille lapselle parempi mieli kun isi kirjoittaa vihaisen status-päivityksen facebookiin? Ainoa mitä tuosta saat on itsellesi ääliön leiman, äärimmilleen vietynä jopa kunnianloukkaussyytteen.

Ainoan ääliölle kuuluvan leiman saava henkilö on sellainen joka ei kykene käsittämään noita jo muutamaan kertaan toteamiani pointteja. Ne sivuutit varsin sujuvasti.

Sinänsä hauskaa että Zay että keskityit viestissäsi enemmän minun luonteeseeni ja siihen "ettet voi tietää ku hei sulla ei oo omakohtasta kokemusta", kuin tuoho Hesarin linkkiin ja siitä vedettyihin parannusehdotuksiin. Tulkitsen siis että eivät ne ainakaan kovin väärin sinusta ole kun et niihin tarttunut?

Minulla ei ole mitään syytä lukea noita, koska minulla ei ole mitään syytä antaa ajastani sekuntiakaan lisää pedofiilien ymmärtämiselle. Varsinkin kun jo aikoinaan olen saanut ammatti-ihmisen sanomana kuulla näiden sairaiden henkilöiden mielenmaisemista sekä motiiveista. Kyllä minä ymmärrän asioiden tuonkin puolen, mutta kaikkia pedofiileja ei voi kärjistetysti sanottuna luokitella flunssapotilaiksi tai keskivaikean masennuksen uhreiksi. Jotkut saattavat kokea alistamista esimerkiksi parisuhteessaan ja yksinkertaisesti hakea sitten "apua" panemalla pikkutyttöjä. Kuten tässä omassa tapauksessani ja muutamassa muussa tietämässäni. Toisinaan ollaan sitten monisyisempien asioiden äärellä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Minulla ei ole mitään syytä lukea noita, koska minulla ei ole mitään syytä antaa ajastani sekuntiakaan lisää pedofiilien ymmärtämiselle.
Eli sinulle on ok että meillä on näitä hyväksikäyttäjiä nyt ja tulevaisuudessakin? Eikä niitä tarvitse saada kuriin? Eihän siinä, harmi vain kun tuo sama asenne tuntuu olevan melko monella muullakin. "Ei niitä pedareita kuulu ymmärtää, saunan taakse vaan nii oppivat olemaan!" Sitten ihmetellään kun vuodesta toiseen vain kasvavat nämä hyväksikäyttötapaukset. No mutta eipähän tullut annettua sekuntiakaan pedofiilien ymmärtämiselle.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eli sinulle on ok että meillä on näitä hyväksikäyttäjiä nyt ja tulevaisuudessakin? Eikä niitä tarvitse saada kuriin? Eihän siinä, harmi vain kun tuo sama asenne tuntuu olevan melko monella muullakin. "Ei niitä pedareita kuulu ymmärtää, saunan taakse vaan nii oppivat olemaan!" Sitten ihmetellään kun vuodesta toiseen vain kasvavat nämä hyväksikäyttötapaukset. No mutta eipähän tullut annettua sekuntiakaan pedofiilien ymmärtämiselle.

Ennaltaehkäisevät tekijät ovat varmasti ilman erillistä sanomistakin kaikkien tiedossa. Se on kuitenkin itselleen ja ympäristölleen valehtelemista jos tähän asiaan kuvitellaan jonkun ratkaisun tai oikeasti edistävän askeleen löytyvän. Kynnyksiä ongelmasta puhumiseen voidaan madaltaa ja samalla rangaistuksia koventaa radikaalisti.

Tämä ymmärtäminen menee kuitenkin pahimmillaan siihen että meillä on kohta tälle selkeä diagnoosi ja yhdestä muotista veistetty lokero kaikille pedofiileille. Kyseessä on kuitenkin vain lukematon määrä eri vaikuttimista johtuvia yksittäistapauksia jotka valitettavasti johtavat likimain samaan lopputulokseen kerta toisensa jälkeen. Siinähän saatana tutkivat ja yrittävät ymmärtää.

Eli en todellakaan uhraa aikaa näiden ihmispaskojen ymmärtämiselle vaan tulen virheestä oppineena pitämään valot päällä ympäristöni suhteen(jos esimerkiksi joku päivä omia lapsia on). Toivon että näin tekevät myös kaikki muutkin ja tällä en nyt tarkoita pedofiilien murhapolttamista tai nyyttien sahaamista.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Junttimaista on kertoa ruuasta mikä on hyvää ja oikein ja mikä taasen väärin ja pahaa. Eikös se kuitenkin ole makuasia jossa nimenomaan se maku ratkaisee. Jos tykkää kypsästä pihvistä niin sittenhän tykkää kypsästä pihvistä. En voi ymmärtää sitä miten joku voi sanoa mulle että ei tuo ole hyvää jos se minun mielestä on hyvää. Kunhan mielipide ei ole maistamatta paskaa, aina pitää kokeilla. En itsekään kypsänä toki pihviä söisi mutta tykkään esim kevytjuustoista enemmän kun ns. normijuustoista ja tästä saan aina sillointällöin kuulla kuinka olen väärässä. No en ole. Kevytjuustot on minun mielestä parempaa.
On junttimaista latistaa kaikkinainen hyvää makua tai makuelämyksiä liippaava arvokeskustelu jollain "antaa kaikkien kukkien kukkia" tai "makuasioista ei voi kiistellä" -lätinällä.

Joissakin dedikoituneissa pihviravintoloissa tiettyjä pihvejä ei edes voi tilata määrättyä kypsyysastetta kypsempinä. En tosin muista kohdanneeni tällaista paikkaa Suomessa, joskaan en tiedä vaikka Suomestakin tällainen ruokaa ja ruokakulttuuria kunnioittava mesta löytyisi. Kertokaa jos on. Tiedät olevasi asiallisessa mestassa, jos kunnon sisäfilepihvin tilaajalle kerrotaan, että keittiö paistaa pihvin enintään medium-kypsyyteen, mutta suosittelee asiakkaalle korkeintaan medium rarea.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
En tosin muista kohdanneeni tällaista paikkaa Suomessa, joskaan en tiedä vaikka Suomestakin tällainen ruokaa ja ruokakulttuuria kunnioittava mesta löytyisi. Kertokaa jos on. Tiedät olevasi asiallisessa mestassa, jos kunnon sisäfilepihvin tilaajalle kerrotaan, että keittiö paistaa pihvin enintään medium-kypsyyteen, mutta suosittelee asiakkaalle korkeintaan medium rarea.

Goodwinissa, jossa on muutenkin Stadin parhaat lihat (sekä muuten paskin asiakaspalvelu), virolainen tarjoilija esitti vieruspöydän herrasmiehelle kehotuksen laskea toivomaansa kypsyyttä parilla pykälällä tai jättää sisäfilee tilaamatta. Mediumina se lopulta pöytään saatiin ja näytti ukolle maistuvan.

Oulussa Oskarin Kellarissa mutsi toivoi kypsää sisäfilettä. Tähänkin tarjoilija ilmoitti, että ei muuten onnistu. Inttämisen jälkeen medium+ -tilaus lähti ja pihvi tuli karvan alta mediumina pöytään.

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta hyvälaatusen lihan paistaminen pilalle on selkäsaunan arvoinen teko. Ihan sama pätee muuhunkin ruoan haaskaamiseen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Menee, ja menee todella syvälle varsinkin tuolloin. Raskaana oleva voi edelleen syödä ruokalistalta monenlaista, mutta mikä ihmeen pakko silloinkaan on valita monista vaihtoehdoista vaikka sisäfilepihviä, joka sitten pitäisi kypsentää pilalle? Tuo on arvokkaan lihan haaskaamista...

Mielestäni on erinomaista, että arvon palstaveli Kääpiö on ruvennut lihasotaan, en voisi olla enempää samaa mieltä. Toisin sanoen tässäkin asiassa käsityksemme yhtyvät.

Anoppini on näitä naisia, jotka aina ylikypsentävät kaiken lihan, ilmeisesti jonkin sortin ihanne on se, että liha ikään kuin "varisee" irti mahdollisesta luustaan. Tai sitten haarukasta. En voi käsittää tätä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis sitä ei voi ennakoida miten sinä reagoisit tällaisen tilanteen tapahtuessa. Sitä ei voi ennalta määrittää. Itsestään löytää yllättävän alkukantaisia ajatuksia kun rakkaalle ihmiselle on tehty hirveyksiä.
No joo, totta. Ei sitä voi tietää, mutta on jotenkin vaikea kuvitella että toiselle haluaisi pahaa. Kyllähän itseään voi puolustaa jos joku käy päälle, mutta jos viime viikolla on saanut turpaan niin eihän tietenkään tällä viikolla ole enää mitään oikeutta käydä lyömässä takaisin. Suurin osa oppii sen jo lapsena. Ei mulla ole mitään haluakaan jatkaa sitä pahaa. Joillakin tuntuu olevan.

Mulla ainakin särähtää korvaan aina kun täällä netissäkin lukee niitä saunan taakse -viestejä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Anoppini on näitä naisia, jotka aina ylikypsentävät kaiken lihan, ilmeisesti jonkin sortin ihanne on se, että liha ikään kuin "varisee" irti mahdollisesta luustaan. Tai sitten haarukasta. En voi käsittää tätä.
Vaihda anoppia.

Luultavasti näillä vanhemmilla ihmisillä on (olettaen, että anoppisi on yli 50 vuotias) myös alitajunnassa se, että ruoka pitää kypsentää hyvin jottei tule mitään bakteereita. Eikös se vanhaan aikaan tapana ollut näin tehdä? Onhan nykyään myös näiden lihojen testaukset ym. käsittääkseni aika eri tasolla kuin esimerkiksi 70-luvulla. Samoin ruokaa myös säilöttiin ehkä enemmän ja siitäkin syystä ruoka kypsennettiin kypsäksi.

Tämä kaikki siis mutuilua ja kuulopuheita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös