Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 636 903
  • 13 571

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kaikenlainen kehuskelu huonolla kielitaidolla ("suomen kielellä ollaan aina pärjätty").
 
edellä mainittuun lisäys: se että mennään Viroon ja puhutaan kaikkialla henkilökunnalle ja muille paikallisille ensimmäisenä suomea ilman että edes kysytään osataanko sitä.
 
edellä mainittuun lisäys: se että mennään Viroon ja puhutaan kaikkialla henkilökunnalle ja muille paikallisille ensimmäisenä suomea ilman että edes kysytään osataanko sitä.
Parin aperatiivin ja puolikkaan viinipullon jälkeen paikallisessa "hienossa" ravintolassa (eli vanhan kaupungin turistirysässä) tämä puhe muuttuu ensin vittuiluksi ja lopulta koko pullon jälkeen lopuksi sammaltavaksi tyhjästä kiukutteluksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Esittää DJ:lle biisitoiveita ja peräti loukkaantua jos niitä ei soiteta. Kuinka tyhmä on, että ei erota DJ:tä jukeboxista?
Täällä bingo! Luit ilmeisesti tuota yliarvostettu ammatti-ketjua.

Paitsi että siinä tilanteessa tuntui enemmän loukkaantuvan DJ Nevahööd kuin minä. Aika useinhan nuo DJ:t ovat saattaneet sanoa että koitan soittaa toivomasi biisin jossain vaiheessa iltaa, ja "vahingossa" unohtavat sen jos eivät usko että kyseinen biisi toimii. Tuon DJ:n ilta taas tuntui menevän pilalle tuosta toiveesta. Itsellä on yksi DJ:n hommia sivuduunina tekevä kaveri, ja tämä on sanonut joskus että soittaa vaikka Paranoidia 45min putkeen jos sen avulla saa tanssilattian täyteen ja fiiliksen kattoon. Missään nimessä ei halua soittaa musiikkia tyhjälle lattialle. Tuo naapuriketjussa mainitsemani DJ taas soitti mieluummin omaa settiänsä tyhjälle lattialle. Kuten Musta Nuoli sanoi niin jos ei musiikki kelpaa niin aina voi poistua, ja niin minä ja pari kaveriani teimme, toki vain baarin toiselle puolelle.

Lopuksi sanotaan vielä puolustukseksi, etten toivonut mitään Popedaa, vaan sitä samaa NRJ-listahittimusaa mitä DJ itsekin soitteli. Ja ei, kyseinen toiveeni ei ollut Petri Nygårdia tai JVG:tä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli eilen todistettua junttimaista käytöstä kun olin tankkaamassa autoa:

Joku vanhempi herrasmies oli ajanut citymaasturinsa tankkauspisteelle, ja tankkasi siinä ihan normaalisti ja jutteli vieressä olleelle jotain. Katselin siinä sivussa kun jonottelin omaa vuoroani että tyyppi jäi vielä jotain sanomaan vieruskaverille, ilmeisesti toivotteli morot. Mutta ei, juttutuokio tuntui vaan jatkuvan. Noh, tämä vanhempi herrasmies lähti sitten pois siitä oman autonsa luota, jätti sen siihen tankkauspaikalle ja meni juttelemaan toiseen toiselle bensa-automaatille jonkun tuttunsa kanssa. Auto siis edelleenkin siinä viemässä tilaa muilta tankkaajilta. Ja kyllä, sinne oli tulossa minun lisäkseni joku muukin tankkaaja, mutta tämä oman elämänsä sankari piti koslaansa edelleenkin siinä.

Mitä helvettiä oikeasti? Eikö ihmisillä ole oikeasti mitään tilannetajua sen suhteen, että keskellä iltapäivää ja ruuhkaista tankkauspaikkaa ei ole ehkä ihan soveliasta pitää autoa siinä ihan vaan huvikseen sen jälkeen kun auto on jo tankattu. Olisihan se ollut ihan ylivoimainen suoritus ajaa se auto muutaman metrin eteenpäin parkkiruutuun ja mennä sitten jututtamaan sitä kaveriaan. Kaveri piti valehtelematta monta minuuttia autoa siinä paikallaan jo silloin kun minä olin siinä, ja jäi siihen vielä sen jälkeen kun itse poistuin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tuli eilen todistettua junttimaista käytöstä kun olin tankkaamassa autoa:

Minua ärsyttää se, että tankkaamisen jälkeen jätetään auto tankille siksi aikaa, kun käydään sisällä maksamassa. Onko sekin liian vaikeaa ajaa auto parkkiruutuun, ja mennä sen jälkeen sisälle, vai vittuilunko vuoksi auto jätetään seisomaan tankille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Minua ärsyttää se, että tankkaamisen jälkeen jätetään auto tankille siksi aikaa, kun käydään sisällä maksamassa. Onko sekin liian vaikeaa ajaa auto parkkiruutuun, ja mennä sen jälkeen sisälle, vai vittuilunko vuoksi auto jätetään seisomaan tankille.
No tämäkin on totta. Tosin aika harvassa paikassa taitaa nykyään enää olla sellaisia tankkauspisteitä joissa se maksu täytyy tehdä huoltoaseman sisällä. Tai itse asiassa en edes tiedä, kun pääasiassa tulee tankattua autoa joko jossain ABC:llä tai ST1:llä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No tämäkin on totta. Tosin aika harvassa paikassa taitaa nykyään enää olla sellaisia tankkauspisteitä joissa se maksu täytyy tehdä huoltoaseman sisällä. Tai itse asiassa en edes tiedä, kun pääasiassa tulee tankattua autoa joko jossain ABC:llä tai ST1:llä.

No jotain ne sinne sisälle menee tekemään, koska tätä näkee vieläkin tapahtuvan. Luuleeko ne, että syyte bensavarkaudesta lankeaa heti, kun auto vähän liikahtaa. Ääliöt.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
. Tein töitä eräässä hankkeessa, jonka loppusummassa on enemmän nollia kuin amis osaa laskea.
En ole Amis, mutta melko varmasti jokainen amis osaa laskea biljoonaan saakka ja ylikin.
Siksi Jeffrey nolasi itsensä taas. Onko se junttimaisinta ikinä? Ei välttämättä, mutta lähellä...
 
K

kiwipilot

Itse en valitettavasti puhu täydellistä englantia johtuen siitä, että maassa jossa aikanaan asuin - ilman rikkaiden vanhempien apua (pl.ajoittaiset salmiakkilähetykset) tai perinnön suomaa turvaa - puhuttiin englantia hyvin vahvalla aksentilla.

Ai niin, kateus on junttia ja valitettavan yleinen luonteenpiirre maassamme. Katkeruus taas enemmänkin menee säälittävyyden puolelle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Esim. Englannissa ja USA:ssa puhutaan englantia hyvin vahvalla aksentilla. Natiivin kuuloiseksi ei ihmistä tee vielä ihan pelkästään se, että asuu jossain maassa aikuisiällä muutaman vuoden.
 
Katkeruus taas enemmänkin menee säälittävyyden puolelle.

Kyllä. Jos esim. joku lapsensa rattijuopon auton alle menettänyt ihminen on menetyksestään katkera, kyseessä on säälittävä tyyppi. Säälittävää on myös olla katkera siitä, jos on joutunut vanhempansa hylkäämäksi jo ennen syntymäänsä.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Syöksyä paikalle messuamaan temmi tanassa _joka kerta_, kun joku erehtyy sanomaan edes yhden poikkinaisen sanan suomalaisen kulinarismin aarteesta, Hesburgerista.
 
K

kiwipilot

Syöksyä paikalle messuamaan temmi tanassa _joka kerta_, kun joku erehtyy sanomaan edes yhden poikkinaisen sanan suomalaisen kulinarismin aarteesta, Hesburgerista.

Tämä on kyllä niin totta. Havaintojeni mukaan tämä Pro Hese -porukka - ainakin palstalla - omaa jonkinlaisen siteen Turkuun. Kotiseuturakkautta ilmassa? Toisaalta, ainakin Mitä tänään syötäisiin -ketjusta löytyy jonkun verran informaatiota Hese -fanaattikkojen kulinaristisesta kompetenssista.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä on kyllä niin totta. Havaintojeni mukaan tämä Pro Hese -porukka - ainakin palstalla - omaa jonkinlaisen siteen Turkuun. Kotiseuturakkautta ilmassa? Toisaalta, ainakin Mitä tänään syötäisiin -ketjusta löytyy jonkun verran informaatiota Hese -fanaattikkojen kulinaristisesta kompetenssista.

Huomattavan junttimaista on leimata ihmisiä fanaatikoiksi jos nämä toisinaan uskaltautuvat toteamaan, että kenties ne mäkkärinkään sapuskat eivät ole mitään ruokien aatelia. "Pro Hese -porukkaan" pääsee varmaan junttien mielestä myös silloin, jos toteaa, että vaikkapa Burger Kingin aterioiden jokainen osa-alue ei aiheutakaan tajunnan räjäyttävää purilaiskokemusta. Viimeistään sillä pääsee varmaan "messuajaksi" jos kiistää sen, että esimerkiksi Hesburgerin ketsupissa ei ole mitään suuria eroja suuntaan tai toiseen mäkkärin ruotsalaisketsupin kanssa. Onhan moinen nyt suorastaan pyhäinhäväistystä.

Hesburgerilla on puutteensa (erityisesti ranskalaisissa), mutta yhtä kaikki ketju on levinnyt Turun rajojen ulkopuolelle ja on Suomessa ykkösketjun asemassa ohi muiden ketjujen, joten on junttimaisinta korostaa turkulaisuutta ja yrittää väsyneesti käyttää turkulaisuutta jonkinlaisena perusteluna toisten ihmisten näkemyksille.

Kaikkein junttimaisinta on asettaa itsensä jonkinlaisen ruokaeliitin jäseneksi sillä perusteella, että mättää jatkuvasti pikaruokaa muissa ketjuissa (jotka ovat sentään oikein ulkomaalaisia eli peräti kansainvälisiä). Kyse on ketjuravintolapurilaisista, ei mistään muusta. Sama kuin väittäisi Saarioisten roiskeläppäpitsoja syöviä junttimaisiksi sillä perusteella, että syö vain Jalostajan roiskeläppäpitsoja.

No, onneksi kaikki purilaissotien osapuolet voivat sentään yhdistyä välillä ja yhteen ääneen paheksua niitä junttien juntteja jotka rohkenevat käydä ABC-asemilla syömässä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
No, onneksi kaikki purilaissotien osapuolet voivat sentään yhdistyä välillä ja yhteen ääneen paheksua niitä junttien juntteja jotka rohkenevat käydä ABC-asemilla syömässä.

Onko junttiuden huipentuma käydä ABC-asemalla syömässä Hesburgerissa? Traktorilla, jos saapuu, niin saa vielä papukaijamerkin.

Edit. Tämä ei ollutkaan hampurilaisketju-ketju.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Syöksyä paikalle messuamaan temmi tanassa _joka kerta_, kun joku erehtyy sanomaan edes yhden poikkinaisen sanan suomalaisen kulinarismin aarteesta, Hesburgerista.

Tämä on kyllä niin totta. Havaintojeni mukaan tämä Pro Hese -porukka - ainakin palstalla - omaa jonkinlaisen siteen Turkuun. Kotiseuturakkautta ilmassa? Toisaalta, ainakin Mitä tänään syötäisiin -ketjusta löytyy jonkun verran informaatiota Hese -fanaattikkojen kulinaristisesta kompetenssista.

Erittäin junttia harjoittaa saman mielisten selkään taputtelua toisen ketjun keskusteluista toisessa ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tämä on kyllä niin totta. Havaintojeni mukaan tämä Pro Hese -porukka - ainakin palstalla - omaa jonkinlaisen siteen Turkuun. Kotiseuturakkautta ilmassa? Toisaalta, ainakin Mitä tänään syötäisiin -ketjusta löytyy jonkun verran informaatiota Hese -fanaattikkojen kulinaristisesta kompetenssista.
Suomen kielellä ei omata.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Turvaväliin ajaminen ja vilkun käyttämättä jättäminen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Paria allaolevaa lausetta kuulee usein, jotka ovat molemmat tämän ketjun kamaa.

"No hei se toinen ois joutunu korvaamaan", etenkin nyt talven liukkailla kuulee todella monesta suusta. Eli tilanne missä joku kertoo jonkun auton tulleen eteen esimerkiksi kärkikolmion takaa, ja etuajo-oikeutettu on joutunut lyömään jarrua ja/tai tekemään kunnon väistöliikkeen. Sitten siinä joku valopää tajuaa, "hei sil oli väistämisvelvollisuus! Mikset laskenu läpi, se ois joutunu korvaamaan?" Ei aukea tämä logiikka.

"Meidän ei tarvitse viedä näitä astioita palautuskärryyn, me ollaan maksettu siitä että joku hakee nää pois"
, tämä nyt on jo melko legendaarinen, joka yleensä möläytetään vielä yleensä jossain Mäkkärin tai ABC-Hesburgerin tasoisessa ravintolassa. Pauli Hanhiniemikin huuteli julkisuudessa miten hän tekee tätä jatkuvasti jotta luo Suomeen työpaikkoja. Vaikka itse olen melko juntti ihmiseksi, niin en ole ikinä jättänyt astioita/tarjottimia pöytään. Erityisen juntin tästä astioiden jättämisestä tekee vielä se show, "kyä se on niin että tästä euron juustostakin jää Mäkkärille niin iso kate, että kyllä siitä on jo varaa palkata joku hakemaan nämä tarjottimet". Siinäkään ei voi vain olla hiljaa ja jättää astioita pöytään, ei, täytyy tuo lause päästää suusta tulemaan.

Teoriassa olisi hieno nähdä miten juntit suhtautuisivat jos vaikkapa ABC päättäisi lisätä jokaiseen tilaukseen esimerkiksi 1e/tilaus astioiden siivoamispalvelusta. Kyllä varmasti asiakkaat raivostuisivat miten asia joka on ennen ollut ilmainen, ei voi muuttua maksulliseksi. Tästä hyvä todellinen esimerkki on vuodentakaiset Iltiksen uutiset kun muutama huoltoasema päätti laittaa paineilman maksulliseksi. Maksoikohan jopa euron vai kaksi. Edellämainitussa linkissä joku autoilija siis raivostunut siitä, miten huoltoasema voi veloittaa paineilmasta, kun se on kuitenkin osa liikenneturvallisuutta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Liekkö tätä mainittuna jo:
https://www.youtube.com/watch?v=dGKowhX9azo

Linkki menee youtubeen, videoon joka sisältää jamppoja, jotka harrastavat autohifiä. Tarkemmin ottaen tarkoituksenaan saada mahdollisimman suuri äänenpaine aikaan humppavehkeistään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Paria allaolevaa lausetta kuulee usein, jotka ovat molemmat tämän ketjun kamaa.

"Meidän ei tarvitse viedä näitä astioita palautuskärryyn, me ollaan maksettu siitä että joku hakee nää pois", tämä nyt on jo melko legendaarinen, joka yleensä möläytetään vielä yleensä jossain Mäkkärin tai ABC-Hesburgerin tasoisessa ravintolassa. Pauli Hanhiniemikin huuteli julkisuudessa miten hän tekee tätä jatkuvasti jotta luo Suomeen työpaikkoja. Vaikka itse olen melko juntti ihmiseksi, niin en ole ikinä jättänyt astioita/tarjottimia pöytään. Erityisen juntin tästä astioiden jättämisestä tekee vielä se show, "kyä se on niin että tästä euron juustostakin jää Mäkkärille niin iso kate, että kyllä siitä on jo varaa palkata joku hakemaan nämä tarjottimet". Siinäkään ei voi vain olla hiljaa ja jättää astioita pöytään, ei, täytyy tuo lause päästää suusta tulemaan.


Pakko myöntää, että itsekin sorrun tähän. Toki täytyyhän minun sen verran puolustaa itseäni toteamalla sen, että teen tätä työntekijöiden kiusaamista vain tietyissä paikoissa. Esimerkiksi, jos menen jonnekin kahvilaan ja maksan munkkikahvista nelisen euroa ja kahvi onkin kylmää ja munkki mautonta, jätän mielenosoituksellisesti astiani pöytään tarjoilijoiden noudettavaksi. Mutta kantapaikoissani, kuten eräällä Teboililla, laitan aina astiani tarjoilukärryyn, koska haluan osoittaa arvostukseni ja kiitollisuuteni paikan henkilökunnalle.

Liekkö tätä mainittuna jo:
https://www.youtube.com/watch?v=dGKowhX9azo

Linkki menee youtubeen, videoon joka sisältää jamppoja, jotka harrastavat autohifiä. Tarkemmin ottaen tarkoituksenaan saada mahdollisimman suuri äänenpaine aikaan humppavehkeistään.

Vaikka minäkin saatan hivenen juntti olla, en minä sentään noin juntti ole. Kauheaa varmasti jossain kaupungissa illalla, kun vanhat Corollat tupsahtavat kaduille soittaen jotain bassojytkettä tauotta ja niin kovalla kuin vaan mahdollista.
 

Mauri-Antero

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Liekkö tätä mainittuna jo:
https://www.youtube.com/watch?v=dGKowhX9azo

Linkki menee youtubeen, videoon joka sisältää jamppoja, jotka harrastavat autohifiä. Tarkemmin ottaen tarkoituksenaan saada mahdollisimman suuri äänenpaine aikaan humppavehkeistään.

Mulla on vahva käsitys siitä, että tämäkin ilmiö jäi suurimmilta osin sinne vuosituhannen alun, ja puolen välin tienoille. Samaten Hurjapäät- elokuvan aikaan saama tuning- ilmiö on onneksi jo jäänyt kokolailla unholaan. Jumalauta mitä aikoja olemme kestäneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös