Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 637 395
  • 13 571

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaulaliinojen pito väärinpäin katsomossa. Ei ehkä junttimaisinta mitä tiedän, mutta alkaa suurina annoksina ärsyttämään.

Esimerkki Veikkaussivujen uutisessa

Olenkin miettinyt, että onko tuo väärinpäin pitäminen joku kyldyrelli fashion statement vai luulevatko nuo pitävän liinaa oikein päin? Osassa kaulaliinoja on tekstit eri päin eri puolilla niin ehkä siinä voi helposti hämäytyä, kun katsoo toiselta puolelta.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Radio Rockin mainokset kyllä kuuluvat tähän sarjaan. Oikeasti, miksi pitää änkeä jotain pieruefektejä mainokseen joka mainostaa kanavan ohjelmaa "1000 kaikkien aikojen parasta rockbiisiä" tjsp. Mikä on näiden kahden asiayhteys? On noita muitakin samaisen kanavan mainoksia, joiden aikana tekee mieli vaihtaa kanavaa ihan vain myötähäpeän takia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eaglesin One of These Nights on kyllä vitun hieno biisi. Onhan se sellainen Amerikan eppunormaali, noin yhtyeenä, mutta muutamia täysosumia niilläkin on. Witchy Woman esimerkiksi.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saatanallisen masentavaa, kun juhlitaan syyskuisessa erittäin paskassa jääkiekkopelissä oman joukkueen hikistä rankkarivoittoa ilman paitaa.
musta ei varmaan siksi tullut koskaan minkään joukkueen kunnollista HC-fäniä, kun en osaa heittäytyä tuollaiseen primitiivirekatioon ja nolata itseni esittelemällä pikaruokaloissa määrätietoisella vuosien työllä hankittua 35-vuotiaan pehmoista ja kalpeaa läskimasua 8000 ihmiselle.
Mikä vittu, tää koko ilman paitaa -juttu edes on? joku työttömien diplomi-inssien statushomma?
En tiedä oikein hävettikö vai säälittikö mua tänään areenalla, mutta äärimmäisen tyhmältä tuo ainakin näytti.
 

Feiksei

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hoki Klupi Hyvinkää
Hetero Pride (linkki Iltalehden uutiseen). Siellä keski-ikäiset miehet elämöi, kuinka hienoa se on kun ei kairaa ketään väärään koloon. Sitten mennään kotiin kuuntelemaan Yötä ja Mambaa ja pistetään liekkipaita päälle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hetero Pride (linkki Iltalehden uutiseen). Siellä keski-ikäiset miehet elämöi, kuinka hienoa se on kun ei kairaa ketään väärään koloon. Sitten mennään kotiin kuuntelemaan Yötä ja Mambaa ja pistetään liekkipaita päälle.

Voisin sanoa Gay Pridesta samat sanat. Siellä keski-ikäiset miehet elämöivät, kuinka hienoa se on kun kairaa toista peräsuoleen. Sitten mennään kotiin kuuntelemaan Coldplaytä tai Adelea ja laitetaan Marimekon raitapaita päälle.
 
Ei ehkä ihan junttimaisinta, mutta aika junttimaista, on seisoa kaverin kanssa tupakalla tapparehenkisen DD-Pubin edessä selvässä humalatilassa lauantaiaamupäivällä. Siinä on niin monta junttia piirrettä että yhdessä se on aika vitun junttimaista.
 

Feiksei

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Hoki Klupi Hyvinkää
Voisin sanoa Gay Pridesta samat sanat. Siellä keski-ikäiset miehet elämöivät, kuinka hienoa se on kun kairaa toista peräsuoleen. Sitten mennään kotiin kuuntelemaan Coldplaytä tai Adelea ja laitetaan Marimekon raitapaita päälle.

Näinä aikoina Hetero Pridella onkin tilausta, jospa saisivat tämän vuosikymmenen puolella jopa oikeuden avioliittoon ja adoptioon.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Tunnelma oli aluksi rauhallinen. Jossain vaiheessa kuitenkin jotkut vastamielenosoittajista ryhtyivät provosoimaan Hetero Priden osanottajia, siinä kuitenkaan toistaiseksi onnistumatta. Hetero Priden osanottajia kutsuttiin muun muassa natseiksi, ja heille laulettiin laulua, jolla kutsuttiin "homoilemaan".

-IL

Voin vain kuvitella Dan Koivulaakson suvaitsevaisine kavereineen tonne huutelemaan natsia näille muutamalle "julkiheterolle". Jotenkin tuli mieleen eräskin pätkä, jossa Dan kauhistelee äärioikeistoa Tanskassa… Ei siitä sen enempää.

Ei siinä, käyttäkööt ihmiset sananvapauttaan miten lystäävät. Henkilökohtaisesti olen vain perin kyllästynyt tähän aihepiiriin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voin vain kuvitella Dan Koivulaakson suvaitsevaisine kavereineen tonne huutelemaan natsia näille muutamalle "julkiheterolle". Jotenkin tuli mieleen eräskin pätkä, jossa Dan kauhistelee äärioikeistoa Tanskassa… Ei siitä sen enempää.

Ei siinä, käyttäkööt ihmiset sananvapauttaan miten lystäävät. Henkilökohtaisesti olen vain perin kyllästynyt tähän aihepiiriin.

Sattuvasti sanottu. Olen myös perhanan kyllästynyt tällaiseen suvaittavana heilumiseen joka puolella. Lisäksi olen ollut havaitsevinani jopa heterofobiaa. On asioita, joista ei saa olla ylpeä ainakaan julkisesti: valkoinen ihonväri, heterous, suomalaisuus. Jos näistä on ylpeä, niin vastapuolen argumentit kuuluvat: rasisti, kaappihomo, vitun juntti.

Lopulta Gay ja Hetero Pridet ovat saman kolikon kääntöpuolia, niillä ei lopulta ole oikeastaan mitään eroa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Höhöhö! Kävin lukemassa Iltalehden sivuilta Hetero Priden järjestäjän haastattelun. Hivenen asenteellinen ote haastattelijalla ja tihkuu etukäteisnärkästyneisyyttä. Tässä haastattelu, ettei tarvitse mennä IL:ään.

Iltalehti kirjoitti:
Tapahtuman pääjärjestäjä Jani Salomaa, onko kyseessä homovastainen tapahtuma?

- Ei missään nimessä.

Mitä kuvittelet saavuttavasi tapahtumalla?

- Keskustelun avausta seksuaaliasioiden ylikorostamisesta. On käsittämätöntä, että Suomessa on asioita, joista ei saa puhua tai heittää herjaa, vaan niitä täytyy käsitellä kuin kukkaa kämmenellä. Jos et näin tee, siitä alkaa järjetön ryöppy. Keskustelua on jo syntynyt hyvin.

Miksi tapahtuma järjestetään?

- Juttu lähti liikkeelle vitsistä. Tälle on oikeasti tilausta, koska tapahtuma on nostattanut niin järjettömän vastustusryöpyn.

Kutsut itseäsi julkiheteroksi. Oletko homofobinen?

- En todellakaan.

Onko tämä viimeinen taisto ennen kuin homot ja lesbot saavat oikeuden avioliittoon?

- Ei tämä sellainen ole.

Minkä verran ihmisiä tapahtumaan osallistuu?

- Parikymmentä tulee varmasti. Tapahtumaan on ilmoittanut reilut 150 ihmistä, mutta ne ovat Facebook-ilmoittautumisia, eivätkä ne kerro yhtään mitään. Mieluummin lähdetään matalilla oletuksilla.

Olet pyrkinyt Salon kaupunginvaltuustoon perussuomalaisten riveistä. Onko tapahtuma poliittinen vai puolueen tapahtuma?

- Ei ole. Tämä on niin epäpoliittinen kuin voi olla. Tämä on minun yksityinen, hupimielinen juttuni.

- Ihmiset ottavat tämän kauhean vakavasti.

STT-KAARINA VAINIO
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopulta Gay ja Hetero Pridet ovat saman kolikon kääntöpuolia, niillä ei lopulta ole oikeastaan mitään eroa.

On niillä se ero, että minoriteetti (homot) haluavat saada tasavertaiset oikeudet kuin majoriteetilla (heterot) on.

Sinänsä ihmisten pomppiminen kaduilla seksuaalisuuden takia on mun mielestä huvittavaa pelasi kumpaan jengiin vain.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
On niillä se ero, että minoriteetti (homot) haluavat saada tasavertaiset oikeudet kuin majoriteetilla (heterot) on.

Sinänsä ihmisten pomppiminen kaduilla seksuaalisuuden takia on mun mielestä huvittavaa pelasi kumpaan jengiin vain.

On toki tuo ero, mutta junttimaisuusasteeltaan mielestäni aivan rinnastettavissa toisiinsa. Ehkä Hetero Pride on enemmän junttia, Gay Priden hehkutus taas lammasmaista kuoromää'intää. Mielestäni kyse on saman ilmiön eri sävyistä tai olomuodoista.

Seksuaalisuusasioistakin voi puhua ilman ylisuvaitsemista ja asian glorifiointia. Olisi kiva homma, jos kaikki tällainen sateenkaarihöpötys jonakin päivänä unohdettaisiin. Minusta hyvä esimerkki maltillisesta, mutta ilmiselvästä fägäristä oli Freddie Mercury. Häntä ei ole syytä haukkua pilkkamielessä vitun homoksi, koska hän oli homoutensa kanssa niin sinut, ettei hän ns. kerjännyt suvaitsemista kuten muuvannet henkilöt kuten Oras Tynkkynen sateenkaarikravatteineen. Joskus on tiettyjä asioita vaikea hyväksyä sen takia, että hyväksyntää ja suvaitsemista kerjäävät ihmiset aiheuttavat itse niin vastenmielisen kuvan itsestään, että heidän kanssaan on vastenmielistä olla samaa mieltä, vaikka asian sinänsä hyväksyisikin.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Timo T.A. Mikkosen vaimo vauhdissa aamu-tv:ssä

Kyllä jaa redneckit ja kaikki vähemmän junteiksi. En ole ikinä nähnyt näin junttia, ahdasmielistä ja itseriittoista videota netissä.

Tuolla toisella haastateltavalla on kyllä rautaiset hermot. Itse olisin jo Hitler-kortin kohdalla kävellyt studiosta ja todennut, että turha edes yrittää. Siis miten vitussa ihminen voi olla noin pihalla? Pakko olla joku rooli, ei ihminen voi olla noin juntti ja tyhmä.

Linkki on siis riemurasian videoon.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joo, Freddie Mercury oli hieno mies kun ymmärsi olla homoudestaan hiljaa 80-luvun Englannissa. Ehkä typerin kommentti aiheesta on nähnyt päivänvalon.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Timo T.A. Mikkosen vaimo vauhdissa aamu-tv:ssä

Kyllä jaa redneckit ja kaikki vähemmän junteiksi. En ole ikinä nähnyt näin junttia, ahdasmielistä ja itseriittoista videota netissä.

Juuri tämä Ninan esiintyminen on ollut pontimena muutamiinkin "vitseihin" Jatkoajan vitsiketjussa ainakin minun tapauksessani. Nina Mikkonen on mediahuoraamisen ammattilainen, jonka oma käytös on oikeuttanut hänen hienovaraisen arvostelunsa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Joo, Freddie Mercury oli hieno mies kun ymmärsi olla homoudestaan hiljaa 80-luvun Englannissa. Ehkä typerin kommentti aiheesta on nähnyt päivänvalon.

Et vain tajunnut mitä tarkoitin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet

Ei helvetti. Akka vaan huutaa tuon asiallisesti käyttäytyvän mihen naamaan ja sillon kun antaa puheenvuoron toiselle niin konmentoi joka sanan perään jotain paskaa. Opettelisi edes käyttäytymään. Väittelytaidot on kyllä rouvalla aika vähäiset.

Jos kukaan ei ole kotona, kun lapsi tulee koulusta on se jotenkin haitallista? Itsellä ei ole koskaan ollut ketään kotona kun olen tullut koulusta kotiin ja isä asunut vielä eri paikkakunnallakin, mutta en ole huomannut itsessä mitään henkistä vajautta. On kyllä lääkäri yhtä tyhmä kuin tuo akkakin. Osannut perustella järkevästi yhtään mitään. Hauska nainen.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joskus on tiettyjä asioita vaikea hyväksyä sen takia, että hyväksyntää ja suvaitsemista kerjäävät ihmiset aiheuttavat itse niin vastenmielisen kuvan itsestään, että heidän kanssaan on vastenmielistä olla samaa mieltä, vaikka asian sinänsä hyväksyisikin.

Olen tästä samaa mieltä. Toisinaan tuntuu, että jotkut ns. vähemmistöaktiivit tai muut häiriköivät känkkäränkät oikein tieten tahtoen haluaisivat vaikeuttaa oman porukkansa asiaa tai näkökantaa antamalla niin iljettävän tai naurettavan mielikuvan itsestään, että se aiheuttaa lähinnä vastareaktioita. Gay Pride -kulkueetkin aiheuttavat kysymyksiä, että eikö homoseksuaalisuudelle ole muuta ilmenemismuotoa kuin tyylittömät friikit puolialasti häiriköimässä keskellä katuja ja liikenneväyliä. Eipä Hetero Pride toki sen kaksisempi sinänsä ole, mutta sen järjestäjät kerrankin päihittivät "vastapuolensa" post-ironisessa hipsteriasenteessa. Ehkä tahattomasti, mutta kuitenkin.

Tämä sama lainalaisuus ns. järkevän asian vastenmielisistä sanansaattajista tekemässä myyräntyötä asian rationaalisille perusteille ilmenee muissakin elämänasioissa. Vaikkapa uskontoja, kirkkoja ja jumalia käsittelevissä asioissa.

Henkilökohtaisesti olen aikoja sitten kirkosta eronnut mikä lie pakana tai uskonnoton piru: kirjoitin aikoinaan ylioppilaskirjoituksissakin Jumalan näennäisen hyvyyden kiistävän ainevastauksen (2/6 pistettä, ei ollut kaksinen argumentaatio) ja vastustan sekä islamin kokonaisvaltaisen opin hyväksymistä missään maallisessa länsimaisessa yhteydessä että kristinuskon/kirkon nykyistä asemaa (kuten sitä, että yritysten pitää maksaa kirkollisveroa). Tästä kaikesta huolimatta minun tekee mieli liittyä vastareaktiona johonkin flagellaatiota harrastavaan hihhulilahkoon aina kun luen Jatkiksen kirkko/Jumala/uskonto-aiheisia ketjuja.

Niissähän muutama ns. kovan linjan vapaa-ajattelija tuntuu riekkuvan päivästä toiseen mollaamassa heidän kanssaan keskustelevia henkilökohtaisuuksiin menevillä ilmaisuilla (ja syyttämällä tekopyhästi näitä sitten vastaavista reaktioista) sekä takertumalla ahkerien pikku fanaatikkojen tavoin epäolennaisuuksiin ja lillukanvarsiin, mitkä eivät itse asiaa mitenkään eteenpäin vie. Eroa ei juuri ole fundamentalistiuskovaisiin, mitä asioiden ilmaisutyyliin ja maailmankatsomuksen mustavalkoisuuteen tulee. Tasan yhtä junttimaista.

Netissä erilaisista jankuttajista pääsee helposti eroon olemalla lukematta ketjuja tai jättämällä ne omaan arvoonsa. Reaalimaailmassa onkin joskus hankalampaa. Moni varmaan tietää omasta kokemuksesta tilanteen, jossa illanvietosta tulee nihkeää, kun samaan seurueeseen tai pöytään kuuluu yksi jäsen, joka alkaa jankuttaa jostain teeseistään täysin väärässä paikassa ja väärään sävyyn. Pahimmillaan menee ruokailukin vituiksi, kun joku alkaa korostaa omaa paremmuuttaan vaatimalla jotain vegaani-ovo-anaali-oraali-Dirty Sanchez -ruokavaliota kesken kaiken ja paasaamalla samalla lihansyönnin syntisyydestä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
"Hei, ette ikinä usko, tää on jo mun kolmas viikonloppu selvinpäin!"

Kaikki vastaavanlainen hehkuttaminen on junttimaista. Todella junttimaista.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
"Hei, ette ikinä usko, tää on jo mun kolmas viikonloppu selvinpäin!"

Kaikki vastaavanlainen hehkuttaminen on junttimaista. Todella junttimaista.

No joo, toki edellyttäen, että kyseessä joku vitun säälittävä räkänokka, joka joitain kertoja paskajuomiaan maistelleena luulee olevansa kovakin mukimies, mutta oikeasti jollekin ns muutamia kertoja viinaa ottaneelle tuommoinen paussi voi olla sama kuin maailmanennätys, enkä itse ainakaan hirveästi junttimaisuudella arvostelisi..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös