Mainos

Junttimaisinta mitä tiedät

• 2 699 167
  • 13 833

Nick Neim

Jäsen
Komppaan ylläolevaa. En tosin ymmärrä niitä jotka stögäävät tumpit sinne auton tuhkikseen, miehekkäämpäähän ne on heittää tienpientareelle. Joku luulee muuten neidiksi.

Nih saatana.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tupakointi ylipäätään, sopii ehkä jonnekin ysäri neuvostoliittoon mutta ei enää suomeen ja tälle vuosi tuhannelle, ei sitä sattumalta baareissa kielletty.
Vuosituhat on yhdyssana.

Asiaan sen verran, että kyllähän kapakoihin kuuluu tupakansavu. Rokkiklubeissa ja yökerhoissa olisi oltava savuista edelleen. Jos joku ei siitä tykkää, niin ainahan voi harrastaa jotain muuta. Ruokaravintoloissa tosin ei tarvitse polttaa, siellä käy lapsetkin.

Vaikka en nykyisin poltakaan kuin satunnaisen sikarin, niin ryhdyin heti boikotoimaan kaikkia kapakoita kun tuo tupakkikielto tuli voimaan. Ihan surkeaa, löysää paskaa koko systeemi.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
ryhdyin heti boikotoimaan kaikkia kapakoita kun tuo tupakkikielto tuli voimaan. Ihan surkeaa, löysää paskaa koko systeemi.
Tuota se systeemi juuri haluaa, että et kävisi rilluttelemassa vaan oppisit tavoille. Kotona juomista ei ole vielä sanktioitu mutta eiköhän siihenkin jotakin vielä keksitä. Minä protestoin tuo tupakointikieltoasiaa sillä tavalla, että meinasin aloittaa tupakoinnin, että kävisin sitten illan aikana jossakin kopissa tai ulkosalla savuttelemassa. Viisikymppisenä olisin sitten kuollut keuhkosyöpään ja virne naamallani ähissyt viime sanoinani: näytinpä systeemille, saatana.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Yksi ihan vitun junttimainen piirre ihmisissä on omista harrastuksista jauhaminen koko ajan. Erityisesti he, jotka harrastavat lisääntymistä, jaksavat ulista kakaroistaan koko saatanan ajan, eikä mitään muuta keskusteltavaa enää ole. Luonnollisestikaan muiden harrastukset, kuten esim. ryyppääminen, eivät ole keskustelun arvoisia, vaan juttu on pakko saada taas kääntymään siihen omaan ihanaan vauveliin, joka teki taas jotain niin hemmetin hauskoja temppuja. Junttimaisuuden lisäksi myös äärimmäisen itsekästä.

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Popeda

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Yksi ihan vitun junttimainen piirre ihmisissä on omista harrastuksista jauhaminen koko ajan. Erityisesti he, jotka harrastavat lisääntymistä, jaksavat ulista kakaroistaan koko saatanan ajan, eikä mitään muuta keskusteltavaa enää ole. Luonnollisestikaan muiden harrastukset, kuten esim. ryyppääminen, eivät ole keskustelun arvoisia, vaan juttu on pakko saada taas kääntymään siihen omaan ihanaan vauveliin, joka teki taas jotain niin hemmetin hauskoja temppuja. Junttimaisuuden lisäksi myös äärimmäisen itsekästä.

Tämän olen huomanut. Jokainen maanantain aamupalaveri käynnistyy sillä, että lapselliset kertaavat jälkikasvunsa kommellukset viikonlopulta ja yleensä siihen tulee mukaan eri sairaudet eritteineen päivineen. Kiinnostaa ( ), Ei kiinnosta (x). No sen aikana voi olla kuuntelematta ja lähettää vaikka pari meiliä. Time well spent!

Suosikkijoukkue
Paikalliset
On JUNTTIMAISTA KIRJOITTAA ISOILLA KIRJAIMILLA asiaa jota haluaa korostaa. ERITYISEN JUNNTI MAISTA ON SE ETTÄ KOKO TEKSTI KIRJOITETAAN ISOILLA KIRJAIMILLA JA YHDYS SANOJA EI OSATA KIRJOITTAA YHTEEN.

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
kirjoitusvirheistä mussuttavat on aika saatanan junttia jos tekstistä kuitenkin saa selviön

Meillä on maassamme ilmainen koulutusjärjestelmä, jonka yhtenä tarkoituksena on opettaa edes ne peruasiat kirjoittamiseen liittyen. Jos silti ei siihen kykene, niin se vasta on junttia.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Joissakin piireissä on todella hankalaa olla yli 30-vuotias lapseton yksineläjä. Kerta kaikkiaan tuntuu, ettei joidenkin lapsiperheiden vanhempien kanssa voi puhua muusta kuin heidän lapsiensa harrastuksista, ruokavaliosta, peloista, puhevioista ja etenkin niiden korjaantumisesta, perseenpyyhkimisestä ja niin edelleen. Tilanne on kiusallinen silloin, jos muista asioista ei yksinkertaisesti synny keskustelua.

Vielä kiusallisemmaksi, peräti vittumaiseksi tilanne kehittyy silloin, kun lapseton ihminen jätetään kokonaan keskustelun ulkopuolelle näillä keskusteluaiheilla. Lapseton tuntee itsensä aivan ulkopuoliseksi ja jopa toisen luokan ihmiseksi ainakin sillä hetkellä. Minulle kävi taannoin näin, kun olin viidentenä pyöränä illanvietossa. Olin vieläpä selvin päin, äitet juoskentelivat viiniä ja isät olutta. Minulle ei tarjottu saunaan mennessä edes vettä juotavaksi, enkä minä viitsinyt kysyä esimerkiksi mehua, kun tilanne oli niin jäätävä ja tahdoin vain pois sieltä vaikka olin kuskina.

Niinpä lähdin pois muuvvanteen tekosyyhyn vedoten, ja väki jäi ilman ravintolaan vievää kuskia. Tämä tympäisi vähän siksi, että paras kaverini jäi myös kuskitta. Hän yritti vaihtaa välillä puheenaihetta, jotta myös minä tuntisin oloni viihtyisäksi, tuloksia ei syntynyt. Minulle ei sanottu edes hei hei, niin vähän minun asiani kiinnostivat etenkin perheen äitiä.

Sanotaan vielä, että pidän kovasti kersoista ja varmaan omiakin olisin hankkinut, jos olosuhteet olisivat eräinä vuosina olleet hieman paremmat kuin vapaapudotus ja täysi pimeys. Olen vielä varmaankin kersoja hankkiva, jos joku itseensä tarpeeksi suuttunut nainen suvaitsee niitä synnyttää.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
kirjoitusvirheistä mussuttavat on aika saatanan junttia jos tekstistä kuitenkin saa selviön

Kirjoitusvirheet ovat eri asia kuin välinpitämättömyys oikeinkirjoitussäännöistä - tai ehkä vielä junttimaisempaa, osaamattomuus kirjoittaa oikein. Jotenkin käsittämätöntä ja tietyllä tapaa todella junttimaista, että oletettavasti isot ihmiset kirjoittavat kansallisuudet tmv. isolla alkukirjaimella (Ruotsalainen, Texasilainen jne.), eivät osaa kirjoittaa päivämäärämerkintää oikein (kirjoitetaan 10.9 kun pitäisi olla 10.9.).

Kirjoitusvirhe (näppäilyvirhe) on ymmärrettävää ja hyväksyttävää. Samoin on ok, jos jossain vähän hankalammassa yhdyssanassa on virhe tai pilkut eivät ole kohdallaan. Mutta jos äidinkielen perussäännöt on ihan hukassa, on se junttimaista. Vielä junttimaisempaa on puolustella sitä.

Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kyse ole siitä etteikö haluaisi osata kirjoittaa oikein kaiken, vaan kyse on siitä että ihmisellä voi olla lukihäiriö vielä aikuisenakin, ei kyse ole niinkään piittaamattomuudesta oikeinkirjoitusta kohtaan.

Jos tuut sanomaan ja nauramaan lukihäiriöiselle että mikset kirjoita oikein jne. niin se on todella junttia ja lapsellista käytöstä, vähän sama asia kun sanoisit liikkumiskyvyttömälle että mikset vaan lähde kävelemään.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei kyse ole siitä etteikö haluaisi osata kirjoittaa oikein kaiken, vaan kyse on siitä että ihmisellä voi olla lukihäiriö vielä aikuisenakin, ei kyse ole niinkään piittaamattomuudesta oikeinkirjoitusta kohtaan.

Jos tuut sanomaan ja nauramaan lukihäiriöiselle että mikset kirjoita oikein jne. niin se on todella junttia ja lapsellista käytöstä, vähän sama asia kun sanoisit liikkumiskyvyttömälle että mikset vaan lähde kävelemään.

Mitään tutkittua tietoa minulla ei ole, mutta luulisi lukihäiriöisten välttävän tilanteita, joissa oma vika tuottaa hankaluuksia. Näin se on muidenkin vikojen ja vammojen kohdalla.

Kaikki foorumit ovat niin täynnä huonoa suomea, ettei yksinään lukihäiriö selitä asiaa. Se, että kirjoittaa huonoa suomea oman laiskuutensa ja välinpitämättömyyden takia, on sama asia kuin kulkisi pyörätuolilla vaikka osaisi kävellä.

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Mitään tutkittua tietoa minulla ei ole, mutta luulisi lukihäiriöisten välttävän tilanteita, joissa oma vika tuottaa hankaluuksia. Näin se on muidenkin vikojen ja vammojen kohdalla.

En tiennyt että lukihäiriö luetellaan vammaksi, mutta tällä logiikalla kaikkien vammaisten ja rajoitteita omaavien pitäisi pysyä poissa mm. liikenteestä, julkisista tiloista ja Jatkoajasta. Juntihko mielipide.

Kaikki foorumit ovat niin täynnä huonoa suomea, ettei yksinään lukihäiriö selitä asiaa. Se, että kirjoittaa huonoa suomea oman laiskuutensa ja välinpitämättömyyden takia, on sama asia kuin kulkisi pyörätuolilla vaikka osaisi kävellä.

...tai sama asia kuin kulkisi polkupyörällä vaikka osaisi kävellä??

Melkein pistää vihaksi rehellisten junttien puolesta lukea tällaista paskaa. Se että joku ei esimerkiksi lue itseään lääkäriksi tai diplomi- insinööriksi, juokse cooperissa 3200m, tai osaa oikeinkirjoitussääntöjä, voi monen kohdalla johtua juuri laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä, mutta ei se heistä juntteja tee.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Ei helvetti, rasittavaa se minustakin on lukea huonosti kirjoitettua suomenkieltä, mutta tämä mielipide meni jo klassikkojen joukkoon.

Samalla logiikalla luulisi, että joku pahasti alaraajansa loukannut pysyttelisi suosiolla pois hankaluuksia tuottavista kävelyhommista, sen sijaan että tsemppaisi ja kävelisi sitten vaikka vähän ontuen. Puhevikaiset saavat pysytellä loppuikänsä hiljaa sen sijaan että ärsyttävät muita s- ja r-vioillansa ja esim. kehitysvammaisille sosiaaliset tilanteet tuottavat monesti hankaluuksia, eli parempi kaikille että pysyvät neljän seinän sisällä pois nolaamasta itseään.

Aikamoinen tsemppiasenne tuossa kyllä havaittavissa, jos joku tuottaa hankaluuksia niin älä edes yritä vaan jätä suosiolla tekemättä.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En tiennyt että lukihäiriö luetellaan vammaksi, mutta tällä logiikalla kaikkien vammaisten ja rajoitteita omaavien pitäisi pysyä poissa mm. liikenteestä, julkisista tiloista ja Jatkoajasta. Juntihko mielipide.

En tarkoittanut, että lukihäiriö olisi vamma, vaan vika siinä missä joillakin vika on vamma. Enkä tarkoittanut, että pitäisi pysyä. Tarkoitin, että monet välttävät tilanteita, joissa kyseinen ominaisuus korostuu. Minullakin on eräs vika/vamma/kammo, jonka takia vältän tilanteita, joissa se tulee esille.

Ymmärsitkö nyt?

Aikamoinen tsemppiasenne tuossa kyllä havaittavissa, jos joku tuottaa hankaluuksia niin älä edes yritä vaan jätä suosiolla tekemättä.

Kirjoitinko jossain, että pitäisi jättää tekemättä? Tarkoitin sitä, että ne lukihäiriöstä kärsivien olettaisi pysyä pois omasta aloitteestaan tilanteista, joissa vika tulee esille. Huonoa suomea välinpitämättömyyden takia taas eivät koe sitä tarpeelliseksi, koska eivät itse ymmärrä kirjoittavansa huonoa suomea. Ne, joilla on lukihäiriö on todettu, tiedostavat sen itse.

Kaikki sympatiani lukihäiriöisille, mutta en voi millään uskovan heitä olevan niin paljon kuin huonoa suomea näppäimistöiltään suoltavia keskustelupalstojen nimimerkkejä.

Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Kirjoitinko jossain, että pitäisi jättää tekemättä? Tarkoitin sitä, että ne lukihäiriöstä kärsivien olettaisi pysyä pois omasta aloitteestaan tilanteista, joissa vika tulee esille.

Siis miksi ihmeessä?

Ei kaikki ihmiset häpeä omia "vikojaan", näkeehän noita vitun möhömahojakin rannalla ilman paitaa. Olettaisi pysyä pois ihan omasta aloitteestaan sieltä rannalta, kun se vika tulee esille. Puhumattakaan ihmisistä jotka ovat rumia. Mitä helvettiä ne tekee siellä tanssilattialla, koittaen pokailla jotain naisia. Eivät kuitenkaan onnistu, vikansa takia. Olettaisi pysyvänsä kotona.

Tuntuu aika ahdistavalta mielipiteeltä. Lukihäiriöiset nauhoittakoon jatkossa puheensa, ja liittäköön sen ääniviestin tänne. Ei tarvitse katsella niitä vitun kirjoitusvirheitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy